5 יתרונות של שיווק בפייסבוק. תמונה ממאגר Shutterstock
5 יתרונות של שיווק בפייסבוק. תמונה ממאגר Shutterstock

5 יתרונות של שיווק בפייסבוק

פורסם בתאריך: 17.3.19 11:49

היום אני אכתוב על אחד הערוצים החזקים ביותר לשיווק באינטרנט ושיווק בכלל. לדעתי, זהו כמעט הכרחי לכל עסק שהוא. שיווק בפייסבוק מכיל בתוכו הרבה מאד יתרונות כך שנדרשות סיבות טובות ויחודיות מדוע לא להשתמש בערוץ הזה. טענות כל כך נחרצות מצריכות הסבר מפורט וזה בדיוק מה שאני אעשה כאן במאמר. הקריאה מיועדת לכל בעל עסק מכל סוג וגודל שהוא. בפייסבוק יש מקום לכולם, החל מהשיפוצניק והמניקוריסטית ועד קוקה קולה וסמסונג…

פייסבוק החל את דרכו כשירות מאד יחודי. בשנים הראשונות לקיומו לא היתה קיימת אפילו אפשרות לפתוח עמוד עסקי או לפרסום. כיצד הגיעה פייסבוק אם כן למעמד של ערוץ פרסום עיקרי ברשת לתת פייט לגוגל עם הערוצים החזקים כמו קידום אורגני וקידום ממומן? לדעתי בזכות חמישה יתרונות שביחד מהווים הצעה שאי אפשר לעמוד בפניה, להלן הם:

הקמת עמוד עסקי בחינם

תראו, הרבה דפים ופלטפורמות מציעות 'הקמה חינם', אבל מה עושה את זה לכזה יתרון גדול בפייסבוק? פתיחת עמוד בפייסבוק כוללת בתוכה כלים שהם לא פחות ממדהימים וכולם ניתנים בחינם. זה הופך את עצם השאלה אם בכלל להכנס לפייסבוק ללא רלוונטית. הכלים הללו כוללים, רשימה חלקית:

  • גלריות תמונות ללא הגבלת גודל (לפחות לא כזו שאני מכיר…)
  • העלאה ואפילו יצירת ווידאו לגלריות יעודיות
  • יצירת פוסטים משולבים בתמונות או ווידאו
  • יצירת חנות שלמה הכוללת מוצרים, מחירים ואפילו פיצ'רים כמו אחוזי הנחה
  • מערכת תקשורת מסרים עם לקוחות
  • יכולת הטמעה של פוסטים, תמונות וכו' באתר חיצוני

זוהי כאמור רק רשימה חלקית. את כל הטוב הזה אנחנו מקבלים כאמור בחינם ללא כל עלות שוטפת של אחסנה או תחזוקה כלשהי. שורה תחתונה: אם אין לכם עמוד עסקי בפייסבוק, עזבו הכל והקימו אחד.

פילוח ובניית קהל

משתמשי הפייסבוק מגיבים, מפרסמים ומשתתפים בקבוצות שונות. כל זה נותן לפלטפורמה של צוקרברג מידע מפורט לגבי ההעדפות של אותם משתמשים וגם לגבי הנתונים הדמוגרפים שלהם. מה שזה אומר בשבילנו, כמפרסמים פוטנציאלים, הוא שאנחנו יכולים להגיע ולפרסם בדיוק למי שאנחנו רוצים. אנחנו יכולים למקד את הקמפיין ולהגיע ליעילות טובה מאד ביחס לתקציב. ניתן להגדיר בפירוט גם למי לא לפרסם ובכך לא לבזבז תקציב פרסום. היכולות הללו נקראות בכללותן 'בניית קהל' וזהו תחום שפייסבוק אשפים בו. תוכלו למשל לזהות קהל על פי תחומי עניין כגון תחביבים או אוכל מועדף. נסו למצא יכולות מיקוד כאלו בערוצים אחרים באינטרנט. אולי ישנם פה ושם קהלים שמתקבצים סביב אתרים או בלוגים מסויימים. בפייסבוק היתרון הוא שניתן להגיע לקהלי נישה מסוגים רבים. עוזרת גם העובדה שהשימוש בפייסבוק כבר מאד נפוץ  בקרב אנשים בכל הגילאים.

תקציב פרסום לכל כיס

אני מניח שרבים ממי שקוראים את המאמר הזה הם בעלי עסקים קטנים ובינוניים. למותגים הגדולים כבר יש עמודים עסקיים, הם מריצים קמפיינים בפייסבוק ויש להם תקציבי פרסום גדולים. למי שאין תקציב פרסום בלתי מוגבל, פייסבוק יכול מאד להתאים. התקציב ההתחלתי הנדרש הוא מאד מצומצם. זה אומר שניתן לנסות כל מיני כיוונים כגון מוצרים או שווקים חדשים ולקבל החלטה לאחר קבלת תוצאות ראשוניות. קמפיינים יכולים להתחיל בכמה מאות שקלים או אלפים בודדים. אם הקמפיינים הללו משיגים את המטרות שלהם בתקציב שהוגדר, ניתן לצאת שוב בקמפיין והפעם בתקציב גדול יותר ואחרי שלמדנו מהטעויות ושיפרנו אותן. מה שמוביל אותנו ליתרון הרביעי:

יכולת למידה ושיפור

הפייסבוק מציעה לנו מעטפת של כלי תצוגה של החשיפה והפעולות של הפרסומים השונים. המערכת הזו נקראית INSIGHT והיא פועלת ללא כל צורך בהתקנה או כיול. למעשה, הכלים הללו פעילים כבר מהרגע הראשון של הקמת העמוד העסקי. ניתן לראות דרכם נתונים על כל אלמנט שפורסם על ידינו, החל מפוסטים ותמונות ועד לקמפיינים ממש. הנתונים ניתנים לפילוחים ותצוגות שונות. אחת התצוגות היותר מעניינות היא למשל השוואה עם נתונים של עמודים עסקיים מתחרים. נוכל לראות פוסטים מוצלחים של עמודים דומים וללמוד מהטעויות וההצלחות שלהם. פילוחים על גבי זמן למשל, יוכלו לשפר פלאים את יעילות הפרסום שלנו. ישנם זמנים בהם קהל היעד שלנו מגיב טוב יותר לפרסום ואת זה נוכל לראות בקלות בINSIGHT.

מיתוג

אחד היתרונות הגדולים ביותר של הפרסום בפייסבוק הוא שניתן להפיק בו קמפיין מיתוג גם לעסקים קטנים יחסית עם תקציב מוגבל. ברגע שבנינו קהלים נכונים מבחינה עסקית, נוכל להריץ להם קמפיינים שימתגו את העסק שלנו. זהו יתרון אדיר מפני שקמפיינים של מיתוג שנעשים בדרך אחרת הם לעיתים קרובות 'רוחביים' יותר ומצריכים תקציבים עצומים. קמפיין של מיתוג מצריך חזרה לאותו הלקוח בנקודות זמן שונות. זהו דבר שמתאפשר לנו על ידי חזרה של הפרסום או פרסום נוסף לאותם קהלים.

היכולת לפלח קהלים בצורה מאד מדוייקת מאפשרת לנו להגיע ולמתג את העסק שלנו בעיני מי שיהיו לקוחות פוטנציאלים. זה יאפשר לנו לבנות את המותג שלנו לקהל רלוונטי בפחות תקציב.

סיכום

אני מקווה ששכנעתי אתכם שהשיווק בפייסבוק הוא אחד הערוצים החזקים ביותר שקיימים כיום. ישנה עוד סיבה נוספת בגינה אתם כמעט חייבים עמוד עסקי בפייסבוק והיא שהמתחרים שלכם נמצאים שם והלקוחות הפוטנציאלים שלכם מצפים מכם להיות שם. עסק ללא עמוד עסקי או עמוד שנעשה כלאחר יד בפייסבוק נתפס כיום כדבר מעט חריג. לקוחות חוזרים רבים מחפשים את העמוד שלכם בכדי ליצור איתכם קשר. הדבר המינימלי הוא לדאוג שיהיה לכם דף מכובד שמציג את העסק שלכם באור חיובי.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר