הומאופתים במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

הומאופתים במרכז: הכירו את המומחים בתחום

הומאופתיה מציעה ריפוי והקלה על מחלות ותופעות רבות, ללא שימוש בתרופות וללא תופעות לוואי. לא פלא שהיא הפכה פופולארית במיוחד בקרב הישראלים, וההומאופתים המנוסים מקבלים אין סוף פניות בכל יום. יצאנו להכיר הומאופתים במרכז הארץ

פורסם בתאריך: 21.3.19 09:09

אליה און

כשאליה און סבלה מאלרגיות וקוצר נשימה, אי שם בשנות ה-80, היא עברה בין רופאים שונים שלא בדיוק ידעו איך לסייע, עד שלבסוף רופאת המשפחה המליצה לנסות שיטת טיפול שלא שמעה עליה מעולם – הומאופתיה. "כשהתחלתי את התהליך הייתי המומה מההשפעה המטיבה של ההתערבות ההומאופתית", היא נזכרת. לדבריה, במהלך הטיפול היא לא רק התגברה על קוצר הנשימה והאלרגיה – גם בעיות עור שליוו אותה במשך תקופה ארוכה נעלמו.

באותם השנים אליה הייתה צלמת ואמנית שעבדה במקביל גם כאוצרת תערוכות בבית התפוצות וכתחקירנית. התשוקה לחקור הובילה אותה להעמיק גם ברזי ההומאופתיה – מה שחשף עולם חדש ומופלא ששאב אותה לתוכו. היא הצטרפה למסלול הרב שנתי הראשון שנפתח בישראל ללימודי הומאופתיה בשנת 1989 והייתה מראשוני המטפלים בשיטה בארץ. ב-1991 היא הייתה ממקימי המחלקה לרפואה משלימה בבית החולים אסף הרופא, שהייתה אז המחלקה הראשונה בישראל לטיפולים אלטרנטיביים במוסד רפואי מוביל.

ב-1994 היא כבר התחילה ללמד הומאופתיה, תחילה במסגרת בית החולים אסף הרופא ובהמשך גם במכללות מובילות לרפואה משלימה. לאורך השנים היא הכשירה דורות של מטפלים ובמקביל טיפחה קליניקה עצמאית ברמת השרון שבה היא מטפלת גם היום. כעת היא מספרת לנו מהו סוד הקסם של השיטה שמלווה אותה כבר כמה עשורים.

מהי הייחודיות של הומאופתיה כשיטת טיפול?

"מבחינת היקף ההתבוננות והאבחון שמציעה ההומאופתיה, אין אף שיטה אחרת שדומה לה. כשאדם יוצא מקו הבריאות, האבחון ההומאופתי מאפשר לבחון גם את ההיבטים הפיזיולוגיים וגם את ההיבטים הרגשיים והנפשיים שנמצאים ברקע, לחבר ביניהם ולקבל תמונה רחבה יותר שמציגה את האדם כמכלול".

"אנשים נוטים לראות מצבים רפואיים שונים בצורה פשטנית של סיבה ותוצאה. בהומאופתיה אנחנו מאמינים שהמצב הרפואי הוא חלק מתמונה רחבה של גורמים רבים שנמצאים מתחת לפני השטח ולא תמיד נלקחים בחשבון".

איך טיפול כזה מתנהל בפועל?

"אם לדוגמה אדם מגיע לטיפול עם בעיות שינה, ההומאופת לא יבחן רק את הרגלי השינה ואת הדברים שמשפיעים עליה ישירות. הוא יבחן את מבנה הגוף שלו, ישאל על הנטיות הטבעיות שלו כמו למשל הרגישות שלו לחום או לקור, מידת הצימאון הטבעית שלו, נטיות ההזעה, לאיזה מאכלים הוא נמשך ומאילו הוא סולד.
"ההומאופת יחקור טראומות עבר, חוויות מכוננות, פחדים, חלומות וכן יסתכל על בעיות רפואיות אחרות שמהן הוא סובל, גם אם לא פנה לטיפול בגללן. כל זאת על מנת לצייר תמונה מקיפה ככל שניתן של מצבו הפיזי, הרגשי והנפשי ולהבין את ציר השינה ואף דברים אחרים שמפריעים לו, בהקשר הרחב".

"לאחר מכן המטפל בוחר את מה שמכונה בשפה המקצועית "הכנה הומאופתית" או Remedy. בספרות ההומאופתית יש אלפי הכנות כאלו אשר נועדו לטפל במגוון רחב ביותר של מצבים. כל הכנה עשויה ממקור אחד – זה יכול להיות מינרל מסוים, מלחים, צמח או אפילו מרכיבים מעולם החי. לדוגמה, יש קבוצה גדולה של הכנות הומאופתיות שמגיעות מהים – דיו של דיונון, כוכבי ים, שמן דגים ועוד. ההכנה מותאמת באופן אישי לאדם על בסיס בחינת כל מכלול התהליכים הפיזיולוגיים והרגשיים שמאפיינים אותו. באתר שלי יש הסבר מפורט על ההכנה ההמואופתית".

אילו אנשים פונים לטיפול הומאופתי?

"משום שהומאופתיה מתייחסת לגוף ולנפש כמכלול, גם היריעה של המצבים שבהם היא מטפלת היא רחבה ביותר – מבעיות פיזיולוגיות כמו מיגרנות ובעיות בדרכי הנשימה, דרך בעיות נפשיות כמו דיכאון, חרדה ולחץ, ועד לבעיות הורמונליות, מחלות עצביות ומחלות אוטואימוניות.

"לכן מגיעים לטיפול גם תינוקות בני יומם, בני נוער, אנשים "באמצע החיים" ועד קשישים. להומאופתיה יש יכולת להיכנס למגוון כל כך רחב של מצבים בגלל שהיא מכוונת להתבונן במפת הנטיות הטבעיות של האדם בכל גיל, וכשם שלכל אדם יש את תווי הפנים המובהקים שלו, יש לו גם את הנטיות המובהקות שלו וכל אחת מהנטיות של האדם יכולות לתת כיוון לדייק בבחירת הremedy- המתאימה.

"הומאופתיה יכולה גם להציע עזרה בשורה ארוכה של מחלות אוטואימוניות, תחום בו ידה של הרפואה הקונבנציונאלית קצרה מלהושיע. מחלות אוטואימוניות הן מצבים שבהם הגוף תוקף את עצמו – זהו שם כולל למגוון בעיות רפואיות – דלקות מפרקים שגרוניות, פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס ("אסתמה של העור") ועוד.
"בניגוד לטיפולים קונבנציונליים שמתמקדים רק במערכת מסוימת, ההסתכלות בהומאופתיה היא מאוד רחבה ולכן גם האפקט הוא מאוד רחב. בבסיסה, השיטה מניעה את כוח הריפוי הטבעי של האדם ומגדילה את הנגישות שלו ליכולות הריפוי שלו. כך אנחנו "מלמדים" את הגוף כיצד לרפא את עצמו ולהפסיק לתקוף את עצמו, כמו שקורה לדוגמה במחלות אוטואימוניות. במצבים כאלו, חשוב לצלול לשורש הבעיה ולהבין למה זה קרה כדי להשיג שינוי ברמה הרב-מערכתית".

את זוכרת מקרים שבהם הטיפול הוביל לשינוי של ממש בחיים של אנשים?

"הרבה מקרים נחרטו בזיכרון לאורך הדרך. אני זוכרת אישה בתחילת שנות ה-40 לחייה שרצתה מאוד להרות אבל נותרה עם שחלה אחת בלבד והמחזור שלה כבר לא היה סדיר. הרופאים קבעו שהפרופיל ההורמונלי שלה מאוד לא מבטיח והיא נתפסה כמי שאין לה סיכוי להיכנס להיריון. אבל התשוקה לילד נוסף עוד קיננה בליבה והיא פנתה אליי לטיפול הומאופתי. לאחר הטיפול היא נכנס להיריון תקין ובריא שהסתיים בלידה מוצלחת.

"אני זוכרת גם סטודנטית באמצע שנות ה-20 שסבלה ממיגרנות מאז הילדות שניטרלו אותה לימים שלמים. כמה חודשים לתוך הטיפול ההומאופתי היא הצליחה להשתחרר מהמיגרנות. כיום היא אינה נזקקת בכלל למשככי כאבים והיום ונהנית מחופש פעולה מלא".

"יש גם את המקרים להם אנו קוראים 'מצבי עזרה ראשונה': אני זוכרת ילד בן 8 שהוריו הביאו אותו אלי לקראת ניתוח מורכב בחניכיים. ההורים סירבו להרדמה מלאה ולכן קיבלו מהרופאים שורה ארוכה של משככי כאבים לשעות ולימים הבאים. הרופאים גם הזהירו שבימים האלו הפנים הולכות להתנפח ולהתעוות. לאחר התאמה של הכנה הומאופתית (Remedy), הילד אפילו לא נזקק לאקמול. אחרי יומיים הוא הגיע לביקורת אצל הכירורג שפשוט נדהם ממהירות ההחלמה.

"אני זוכרת גם את אותה האישה עם דיכאון עמוק, שסבלה מחוסר ביטחון משמעותי וקושי לתפקד בבית ובעבודה. אחרי כמה חודשים זכיתי לראות אותה מתפקדת, עובדת ושבה לחיים. הרגעים האלו בהחלט מספקים אבל הומאופת אף פעם לא נח על זרי הדפנה כי הוא תמיד נדרש לטפל במצבים חדשים – מורכבים יותר ופחות. אפשר בהחלט לחגוג את ההצלחות אבל תמיד חשוב להתעשת ולמקד את תשומת הלב גם באלה שהדרך שלפניהם עוד ארוכה ומורכבת".

"בשנים האחרונות גם התפתחו מגוון ערוצי תקשורת חדשים שאפשרו לי להתחיל לסייע למטופלים גם בסקייפ, בוואטסאפ, בשיחות וידאו ובאמצעים נוספים שמאפשרים לטפל גם במי שרחוקים ממני גאוגרפית ולהשיג תוצאות מצוינות".

אליה און – הומאופתיה
טלפון: 052-360-6692

קישור לאתר 
מייל: [email protected]

צילום: איל און

צילום: איל און


אליהב שוע

"הרופא האמיתי של כל אדם הוא מערכת החיסון"

אליהב שוע הוא מראשוני ההומיאופתים בארץ, עם ניסיון של קרוב ל 30 שנים. סיים את לימודי ההומיאופתיה בשנת 92 כאשר במהלך השנים לימד והנחה סטודנטים במכללות מוכרות לרפואה אלטרנטיבית,  עבד במרפאות הרפואה המשלימה בבתי החולים מאיר, אסף הרופא ובית לוינשטיין. כיום מטפל בקליניקה פרטית משגשגת במרכז ובמספר סניפים של קופת חולים מובילה.

כיצד מתבצע הטיפול ההומיאופתי?

בפועל הטיפול ההומיאופתי מתבצע בעזרת תרופה הומיאופתית טבעית, שנבחרת בקפידה ולאחר תשאול מעמיק.

השלב הראשון בטיפול הוא האבחון המדויק של המחלה לצורך בחירת תרופה הומיאופתית מדויקת כנגדה. בשלב האבחון  שנמשך למעלה משעה, החולה עובר תחקור מעמיק ומקיף אודות מצבו בעבר ובהווה. חולה פונה אלי בדרך כלל עם תלונה אחת עיקרית. בבואי לבחור תרופה הומיאופתית מתאימה, עלי לברר את כל התופעות הגדולות והקטנות של החולה. התשאול יכלול ברור אודות שאר מערכות הגוף ותפקודן, ההיסטוריה הרפואית שלו, נקודות תורפה בעבר ובהווה, התייחסות אל נסיבות החיים, איתור סיבות אפשריות לפריצת החולי וכמו גם מאפיינים של המחלה ותנאים המחמירים או מיטיבים אותה. כמו כן מאפיינים כלליים, למשל, אם הוא מעדיף חום או קור, אם הוא איש של יום או לילה, אם הוא מופנם פתוח וכו'.

המחלה היא הרבה יותר רחבה מהסימפטום העיקרי שעליו מתלוננים, לכן גם ההתייחסות הטיפולית בתשאול תהיה הרבה יותר רחבה ועמוקה ממה שמוכר לנו והורגלנו אליו. לטיפול ההומיאופתי יש ערך מוסף = בעזרת אותה תרופה ובאותה הזדמנות, הגוף מבריא את עצמו מתופעות מציקות ושונות אצל אותו חולה.

למי הטיפול ההומיאופתי מתאים?

הטיפול מתאים לכל אדם מגיל הינקות ועד הזקנה.

הפונים מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה ומשני המינים,  עם תלונות משולבות גוף נפש – עיכול, נשימה, גניקולוגיה ופריון, עור, אלרגיות שונות, הפרעות שינה, פחדים, חרדות, חוסר ביטחון ועוד.

איך הריפוי ההומיאופתי נעשה?

כאמור, הדבר החשוב ביותר הוא לדעת להתאים את התרופה ההומיאופתית המדויקת. כדי להצליח בכך יש לשמוע את החולה בקשב רב, לדעת לשאול את השאלות הנכונות והחשובות ולזהות בתשובותיו את התמונה הרחבה יותר של המחלה האמיתית. על סמך המידע שהתקבל מהחולה אבחר את התרופה המתאימה ביותר עבורו. זו תהיה התרופה שתחזק את מערכת החיסון שלו, תגרום לה להגיב נכון, וכך תביא לרווחה ושיפור באיכות החיים לאורך זמן.

התרופה ההומיאופתית מגיעה בצורה של סוכריות קטנות ומתקתקות שנמסות בפה ( או בטיפות אלכוהוליות ). היא בטוחה לשימוש, נטילתה זמנית, אין לה תופעות לוואי או רעילות, היא אינה ממכרת ומתאימה לכל גיל. ניתן לאסוף את התרופה בסניף הסופר פארם הקרוב ביותר אליך.  עלותה  50 ש"ח ויחד איתה ניתנות הנחיות מפורטות לגבי אופן השימוש בה.

ומה קורה לאחר נטילת התרופה?

משך תהליך ההבראה משתנה מאדם לאדם ותלוי בגורמים שונים, בעיקר בסוג התלונה שבגללה פנה, שאר התופעות והתסמינים הנלווים אליה, ההיסטוריה הרפואית, כמות וסוג התרופות הכימיות שהחולה נוטל, נסיבות חייו ומצב החיוניות הכללית שלו. צריך לזכור שהרופא האמיתי והיחיד של כל אדם הוא מערכת החיסון שלו. אם רוצים לתקן משהו שנפגם, חייבים לעשות את זה דרך מערכת החיסון בלבד ואצל כל אדם באופן אישי. זוהי המטרה המדויקת של הרפואה ההומיאופתית – לעודד ולתקן את המערכת החיסונית להגיב ולהשיב את הבריאות.

האם יש צורך במעקב?

בהחלט. כחלק מניהול מהלך הבראה תקין, חיוני לקיים מעקב שיאבחן ויעריך את מצב הבריאות מחדש. על כן לאחר 4-8 שבועות יערך מפגש תשאול נוסף, שבו יוחלט לגבי ההמשך. מעקב סביר נמשך מספר חודשים.

חשוב : מוצע ליווי, הכוונה ויעוץ טלפוני, במשך 3 חודשים שלאחר כל מפגש – ללא עלות.

קיימת גם אפשרות לעבור את שיחות האיבחון והמעקב בטלפון, ולחסוך את זמן ומרחק הנסיעה.

מייל [email protected]
דף הפייסבוק

להתייעצות ו/או קביעת תור נא להתקשר עוד היום – אליהב שוע 054-4993676

אליהב שוע הומאופת

אליהב שוע הומאופת


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר