הרמת חזה ללא שתלים
הרמת חזה ללא שתלים. תמונה ממאגר Shutterstock

הרמת חזה ללא שתלים: השד לא כל כך נורא

נשים רבות מתמודדות עם צניחת שדיים שפוגעת בביטחון העצמי שלהן ובתחושת הנשיות. אם עד כה התפיסה הרווחת הייתה הכנסת שתלים למראה אחיד, שיטה ייחודית מציעה מהפך - הרמת חזה ללא שתלים

פורסם בתאריך: 27.3.19 21:21

ד"ר בני מייליק, כירורג פלסטי בכיר – הרמת חזה ללא שתלי סיליקון

השדיים הם איברים דינאמיים שגודלם וצורתם משתנים במהלך השנים. לשינוי לא חסרות סיבות, החל בהבדלים גנטיים ומשפחתיים, שינויים הורמונליים והמחזור החודשי, הריונות, הנקה, עלייה וירידה במשקל ובראש וראשונה כמובן – כוח הכבידה שמושך את איברי הגוף מטה. היות והשד הוא מבנה של רקמה רכה ללא עצם או מבנה גרמי שתומכים בו, כאשר השדיים הינם בגודל משמעותי ואפילו כאשר הם קטנים, צניחה שלהם היא כמעט בלתי נמנעת. צניחה זו, למרות שהיא תוצאה של  גורמים טבעיים, גורמת אצל נשים רבות לפגיעה בתדמית הגוף וביכולת שלהן להרגיש נשיות ואטרקטיביות.

ניתוח הרמת שדיים, שנועד לתיקון מצבים של חזה נפול, מבוצע על-ידי הכירורגים הפלסטיים מזה עשרות שנים באופנים שונים. קיימים שני סוגים עיקריים לניתוח זה: האחד הוא הרמת שדיים שבה השימוש הוא רק ברקמת השד של המטופלת, והסוג השני כאשר השד התרוקן מתוכן ונדרשת גם תוספת נפח לשד.

השימוש במשתלי סיליקון לתוספת נפח לשדיים, שהחל כבר בשנות השבעים, הפך לפופולרי מאוד בשל הקלות היחסית של השתלת משתלי הסיליקון ואפקט הגדלת השדיים המידי שלהם. מאידך, למרות שטכנולוגיית הייצור של משתלי הסיליקון השתפרה מאוד לאורך השנים והמשתלים המיוצרים היום נותנים מענה ברמת בטיחות גבוהה מאוד, נשים רבות מסתייגות מהעובדה שמדובר בגוף זר המושתל בגופן ומהסיכונים (אף שהם נמוכים מאוד) הכרוכים בו כדוגמת "התקשות הקופסית". בשנים האחרונות ניכרת עלייה במודעות בקרב הנשים המטופלות, כמו גם אצל הכירורגים המנתחים, המניעה את כל העוסקים בתחום לחיפוש אחר דרכים משופרות לפעולה זו ולמציאת פתרונות בריאים תוך הפחתת סיכוני הניתוח ומניעת כניסת חומרים זרים כמו סיליקון אל תוך הגוף.

התוספת החדשה וכוון התקדמות מבטיח מאוד נובע מהשיפור הגדול ביכולת של הכירורגים הפלסטיים לנייד ולהשתמש ברקמת השומן שבגופנו. ניתוחים רבים מבוצעים כיום באמצעות "קצירה" של רקמת שומן מאזורי גוף כדוגמת מותניים, ירכיים או דופן הבטן שבהם היא עודפת ו"השתלה" של רקמה זו באזורי גוף אחרים בהם היא משמשת כתוספת נפח או להגדלה כדוגמת השדיים. ההתקדמות הגדולה בטכנולוגיות חדשניות אלו הובילה לפתרון האולטימטיבי – הרמת חזה ללא משתלי סיליקון כשתוספת הנפח מתקבלת באמצעות השתלת השומן העצמי. השומן העצמי נחשב, ובצדק, כחומר המילוי האידיאלי והבריא ביותר. והתוצאות? יפות וטבעיות מתמיד. חזה מורם, יפה וטבעי.

"ניתוח הרמת חזה, מטרתו בעצם לעצב את השדיים. נשים רבות סובלות משד צנוח בין אם בגלל שכך השד התפתח אצלן באופן טבעי ובין אם בגלל הגיל והשינויים השונים שעובר הגוף", מסביר ד"ר בני מייליק, רופא בכיר, מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר בהסתדרות הרפואית בישראל ובאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. "זה יכול לקרות אצל נשים מאוד צעירות, כבר בגיל העשרה או במהלך ההתבגרות הטבעית. ניתוח הרמת חזה הוא ניתוח שבו אנו לוקחים את השד עצמו ומעצבים אותו, גורמים לכך ששד שהוא צנוח ונפול יהיה מורם ומעוצב. בחלק לא מבוטל מהמקרים אנחנו נבחר להוסיף גם מילוי, אך אם עד עכשיו הורגלנו להשתמש בשתלי סיליקון, מעתה נשקול קודם כל להשתמש בהזרקת שומן. כך שהנפח שחסר בשד ימולא באמצעות רקמה שנלקחת מהגוף של האישה. מדובר בחידוש מהמתקדמים בעולם ובעל פוטנציאל אדיר".

הקליניקה של ד"ר מייליק. צילום: גל חרמוני

הקליניקה של ד"ר מייליק. צילום: גל חרמוני

למי ניתוח הרמת שדיים מתאים?

"הגורמים המשפיעים על סוג הטיפול שאציע לאישה המבקשת את עזרתי הם בראש וראשונה מידת צניחת השד, אך מרקם ואיכות עור השדיים, כמו גם נפח השדיים, קוטר העטרה ומיקום הפטמה מהווים שיקול מכריע בבחירת הטיפול המתאים, ובהתאם להם ולהעדפותיה של המטופלת עצמה נקבעים הטכניקה והאמצעים לניתוח ההרמה וההגדלה של השדיים.

במצב אידיאלי, הפטמה ורוב רקמת השד נמצאות מעל לקפל התת שדי. אולם, עם הגיל, ההריונות, ההנקה, הגרביטציה, המחזורים החודשיים ושינויים במשקל הגוף משנים את הכמות והמבנה של רקמת השד. גמישות העור פוחתת והשדיים מאבדים מצורתם ומנפחם ולכן מתקבל מראה חזה נפול. מיקום הפטמה ביחס לגובה הקפל התת שדי קובעים את מידת צניחת השד, כאשר בדרגת צניחה ראשונה, הפטמה ורקמת השד בגובה הקפל התת שדי. בדרגת צניחה שנייה, הפטמה ורקמת השד בגובה שמתחת לקפל התת שדי. ובדרגת צניחה שלישית, רוב השד נמצא מתחת לקפל התת שדי ובנוסף, הפטמה תשנה את זוויתה כלפי מטה ותהיה בתחתית השד".

אילו הכנות נדרשות לניתוח הרמת חזה?

"אני מאמין שהקשר בין הרופא והמטופלת חייב להיות מבוסס על אמון מלא ותקשורת טובה. לכן, בפגישת הייעוץ הראשונה אעבור עם המטופלת על הצרכים והציפיות שלה מהניתוח ובהתאם אציג בפניה את מגוון הפתרונות שעומדים בפניה. בנוסף, בכדי שההחלטה המתקבלת תהיה מושכלת ושלמה, יוצגו הסיכונים והסיבוכים האפשריים, גם אם הסיכוי ללקות בהם הוא נמוך ביותר. ביחד נחליט על הפתרון המתאים ביותר למטופלת. ככלל, כמו לקראת כל ניתוח, נבקש בדיקות דם מתאימות, ולעיתים בדיקות נוספות כדוגמת צילום חזה, אק"ג ועוד, בהתאם לגיל ולמצב הרפואי של המטופלת. נשים מעל גיל 40 ונשים בעלות גורמי סיכון אישיים או משפחתיים למחלות שד, יונחו לבצע גם בדיקות הדמיה לשדיים כדוגמת ממוגרפיה. בהמשך, תיפגש המטופלת עם אחות המרפאה שלי שתכין אותה לניתוח, תדריך לגבי שימוש בתרופות, תסביר על שלבי ההחלמה ותתאים לה את החזייה שתלבש בימים שלאחר הניתוח. ביום הניתוח אעבור שוב עם המטופלת על התוכנית ואצייר את התכנון על גופה. היא תפגוש גם את הרופא המרדים וניגש לניתוח.

לאחר הניתוח תישאר המטופלת בפיקוח למשך כמה שעות עד להתעוררות מלאה וחזרה לניידות ואני אשחרר אותה לביתה כשתרגיש טוב, בדרך-כלל עוד באותו היום. בשלב ההחלמה, אנו נשמור על קשר יומיומי ונלווה אותה בתהליך ההחלמה. אנו מחזיקים "טלפון כוננות" שזמין 24 שעות, שבעה ימים בשבוע לכל המטופלות המתקשרות עם כל סימן רפואי שמדאיג או מטריד אותן, בכדי להגדיל את בטיחות ההליך וסיכויי ההצלחה שלו. שביעות הרצון של המטופלות מאוד חשובה לי. אני מאמין שמטופלת רגועה שמבינה את ההליך הרפואי ונותנת אמון במטפלים שלה גם תחלים היטב ותהנה מתוצאה טובה יותר".


לסרטונים נוספים בערוץ היוטיוב של ד"ר מייליק, לחצו כאן


כיצד מתבצע הניתוח?

"הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה, ואורך בין שעה וחצי לשלוש שעות, בהתאם לטכניקה הניתוחית הנבחרת ולמורכבות הניתוח. במהלך הניתוח נסיר את עודפי העור ונעצב את השד כשהוא מורם והפטמה ממוקמת במרכזו ובחלקו הבולט ביותר קדימה. את השומן העצמי אני משתיל לתוך ומתחת לרקמת השד. את עיצוב השד אני מבצע בתפרים פנימיים הנמסים מעצמם כך שאין צורך בהוצאת תפרים והצלקות מחלימות בדרך הטובה והסמויה ביותר. כדי לוודא התעוררות איטית ובטוחה שוהה המטופלת כשעה עד שעתיים במחלקת ההתאוששות ולאחר מכן מועברת להשגחה של כמה שעות. תיתכן תחושת כאב מתונה שלרוב מגיבה למשככי כאבים פשוטים, כגון אופטלגין או אקמול. ניתן לחזור לפעילות מתונה בתוך מספר ימים לאחר הניתוח, אך יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת וכן מהרמת משאות כבדים למשך כחודש".

אילו סיכונים עלולים להתלוות לניתוח הרמת חזה?

"מדובר בניתוח בטוח באופן כללי ולמרות שכמו בכל ניתוח, יכולים להופיע סיבוכים כדוגמת דימום בפצע הניתוחי או זיהום שלו, סיבוכים כאלה הם נדירים. סיכון נוסף הכרוך בניתוח הוא הופעת רגישות יתר או אובדן תחושה בפטמות לאחר הניתוח. ולרוב תופעות אלו חולפות או משתפרות  תוך מספר חודשים. בכל הקשור לחשש מאי היכולת להניק, חשוב לי להדגיש שאני משתדל מאוד לשמר את יכולת ההנקה ולרוב יכולת זו אכן נשמרת. זה עניין רפואי שאני לא מקל בו ראש, ולו בזכות הסגולות הרפואיות של ההנקה והקשר האישי החשוב בין האם לתינוק".

מה מצפה למטופלות שיחליטו לבצע את ההליך במרפאה?

"אני מתייחס למרפאה שלנו כאל מרפאת בוטיק. לאורך כל הדרך, מהצעד הראשון, אני והצוות המקצועי במרפאה, מציעים מעטפת טיפולית תומכת עבור האישה. עם הכניסה למרפאה ירגישו המטופלות בבית ויזכו ליחס נעים ואישי. אנחנו נלווה את האישה ונתמוך בה מרגע ההתייעצות ועד כשנה לאחר הניתוח. בזכות הגישה האישית והמקצועית, בזכות העובדה כי אנחנו מעודכנים בכל הטכנולוגיות והפיתוחים המתקדמים ובזכות המומחיות וניסיון עתיר השנים, אלפי נשים בוחרות בכל שנה להפקיד בידינו המיומנות את החלום להרגיש נפלא עם עצמן. היעד העיקרי אליו אני חותר הוא לא רק ההחלמה, אלא חשוב לי לא פחות לעמוד בציפיות של המטופלות ואנו נעשה הכל עד שנגיע לרגע שבו הן מרוצות מהתוצאה. הטיפול המסור שאנו מעניקים להן, הליווי הצמוד, המענה לכל שאלה או מכאוב נובעים מהמטרה היחידה שעומדת לנגד עיני – שכל אישה תרגיש חלק מהמשפחה ושהטיפול בה יהיה תומך, אוהב וחם בדיוק כפי שאני הייתי רוצה שרופא יטפל בי".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לד"ר בני מייליק בטלפון:

03-5463637, 052-7898885 במייל: [email protected] או באתר

כתובת המרפאה: ברודצקי 43, כניסה ב', קומה 2, תל אביב.

ד"ר בני מייליק

ד"ר בני מייליק

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר