מטפלים רגשיים בפתח תקוה. תמונה ממאגר Shutterstock
מטפלים רגשיים בפתח תקוה. תמונה ממאגר Shutterstock

טיפול רגשי בפתח תקוה ששווה להכיר

אתם עומדים לפני תהליך של טיפול רגשי, אבל רגע לפני שאתם צוללים לתוכו וודאו ששיטת הטיפול מתאימה לכם, ולא פחות חשוב – בדקו שיש לכם כימיה טובה עם המטפל או המטפלת. בכתבה הבאה איגדנו עבורכם את רשימת המטפלים המומלצים בפתח תקווה, כדי שתהיו בטוחים שאתם בידיים טובות

פורסם בתאריך: 27.3.19 22:03

מרכז "חיוך" – טיפול רגשי בגישה חיובית

טיפול רגשי מקושר אצל רבים להפרעה, מחלה או בעיה שצריכה להיפתר. מיכל אמטנאני, מנטורית לחינוך חדש ומייסדת מרכז "חיוך", מסבירה שתוויות אלו חוטאות להגדרה ובשינוי הגישה מתחיל התהליך האמיתי. לפי מיכל, כשמדביקים לילד תווית של מופרע קשב למשל, או חסר מסוגלות כלשהיא, הוא מתרגל לפעול בהתאם לתווית זו ומתקשה לפרוץ את תקרת הזכוכית שנוצרה אצלו.

"המילה 'הפרעה' תמיד צרמה לי", מספרת מיכל. "אצלנו במרכז "חיוך" אין טיפול בהפרעות, יש דרכים להתמודדות עם אתגרים. אני מאמינה לחלוטין שלכל ילד יש "צרכים מיוחדים", גם לילד בכור שנולדה לו אחות קטנה ועד עכשיו קיבל את מלוא תשומת הלב, יש פתאום צרכים מיוחדים. זה לא מצביע על כך שהוא בעייתי או בעל הפרעה, אלא רק על כך שיש להתאים לו את דרך ההתמודדות המתאימה שתעזור לו לצלוח את האתגר".

צילום: חיה בלינדר

מיכל, אמא לארבעה, עברה בעצמה חוויה מאתגרת עם בנה הבכור כשהיה ילד, בתקופה בה היא עדיין עסקה בתחום הנדסת כימיה וביוטכנולוגיה. התהליך שעברה איתו הצית בה את הצורך לפעול אחרת ולסייע גם לרבים אחרים, והתחילה לאסוף כלים ולהתמקצע בטיפול באמצעות תטא הילינג, דמיון מודרך, ומיינדפולנס שכבר מוכרים בעולם כשיטות יעילות לטיפול ושיפור איכות החיים. מיכל הציבה לעצמה מטרה לעשות שינוי ובמקביל פנתה להסבה מקצועית בחינוך שהעניקה לה תואר בהוראת המדעים בבית ברל. היום היא עומדת לקראת סיום תואר שני בחינוך מיוחד ולקויות למידה.

האתגרים שהתמודדה איתם במשך השנים והזיקה לשיטות חינוך מעבר למקובל במערכת הפורמלית, הובילו אותה להקים את מרכז "חיוך" שדוגל בגישה שמתבססת על הפסיכולוגיה החיובית: "אצלנו 'חונכים לנער על פי דרכו' ומתאימים לו תכנית אימון אישית שתאפשר לו להתפתח ולצמוח. שריר המסוגלות כמו כל שריר אחר בגוף זקוק לאימון, וזה בדיוק מה שאנחנו מספקים במרכז", מסבירה מיכל.

מרכז "חיוך" – טיפול רגשי בגישה חיובית. צילום: דני בראון

מרכז "חיוך" – טיפול רגשי בגישה חיובית. צילום: דני בראון

המרכז נותן טיפול מקיף בתחומים התנהגותיים, רגשיים, ולימודיים לילדים, ומספק תמיכה ודרכי התמודדות לסביבה שלהם – הורים, מורים, וכל מי שמעוניין לתרום בתחום החינוך בשיטה קצת אחרת. צוות המטפלים מוכשר על ידי מיכל בהתאם לשיטת "חינוך בחיוך" שפיתחה. השיטה נותנת מענה הוליסטי ומתייחסת לארבעה פרמטרים עיקריים: "לתקשר בחיוך" – מיומנויות תקשורת בכלל ותקשורת מקרבת בפרט, "ללמוד בחיוך" – חשיפת הילד לחסמים שתוקעים אותו בלמידה והקניית אסטרטגיות שמותאמות לצרכים וליכולות שלו, ״לחיות בחיוך״ – בגישת ה-CBT, פסיכולוגיה חיובית, וכלים אימוניים נוספים שנועדו לאמן את הילד לדפוסי התנהגות חיוביים, ו"הורות בחיוך" שמלווה את ההורים בהתמודדות עם אתגרי ילדיהם.

הטיפול הרגשי-קוגניטיבי-התנהגותי ניתן בשלוש צורות שונות: קבוצות טיפוליות חברתיות, קואוצ'ינג לילדים ובני נוער, וקואוצ'ינג למבוגרים, כאשר הצוות מבצע התאמות במידת הצורך ולפעמים ניתן חיזוק פרטני לפני המעבר לאימון קבוצתי, ולהיפך. במסגרת הטיפול, הילדים לומדים להשתמש בשפה חיובית, מקבלים כלים לפירוש סיטואציות חברתיות בצורה נכונה, רוכשים מיומנויות חברתיות ביניהן ויסות רגשי שמסייע במקרים של התקפי זעם ומאפשר התמודדות עם תסכולים, הפסדים וכישלונות. השיטה מתאימה בין היתר לילדים עם קשיים חברתיים, דימוי עצמי נמוך ועוזרת להם לשפר את הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות, היא מסייעת בקשיי קשב וריכוז, חרדות ועוד.

"הכל קשור בהכל". מסבירה מיכל. "כשנספק לילד ראייה חיובית על עצמו ועל הסביבה, הגישה שלו תשתנה, הוא יתחזק ויוכיח לעצמו ולסביבה שהוא מסוגל אחרת".

מרכז "חיוך" לא מתעכב על האתגרים שיש לילד, אלא מספק לו את הכלים הזמינים להתמודדות איתם, ובעקבות כך יוצר לילד סיפור חדש שייתן לו תקווה חדשה להמשך.

מרכז "חיוך" – מיכל אמטנאני
טלפון: 050-940-9888
כתובת: קפלן 15, פתח תקווה

שעות פעילות:
א' – ה': 09:00 – 19:00
ש': 10:00 – 14:00

קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לאתר

מרכז "חיוך" – טיפול רגשי בגישה חיובית. צילום: דני בראן

מרכז "חיוך" – טיפול רגשי בגישה חיובית. צילום: דני בראון


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר