טיפול בדיקור סיני
מטפלים סיניים במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

טיפול ברפואה סינית במרכז

בעיות בעיכול, מיגרנות, לחץ, הפרעות בשינה - לפני שאתם רצים ליטול כדור שיעביר לכם את ההרגשה באופן זמני, כדאי שתכירו את נפלאות הרפואה הסינית. לשיטות ההוליסטיות יתרונות בולטים בהחלמה של הגוף והנפש ובהשגת שלווה, הקלה ורוגע כחלק בלתי נפרד מחייכם

פורסם בתאריך: 1.4.19 08:42

חיים ללא כאב – אולגה גורדין

נדמה שרבים המגיעים אל עולם הרפואה הסינית, מתגלגלים אליה כמעט במקרה, וכך גם סיפורה של אולגה גורדין. במשך כל חייה ידעה אולגה כי הסיפוק שלה בחיים נובע מלגרום לאנשים להרגשה טובה, אך לא ידעה כיצד זה יתבטא מקצועית. "לתחום הרפואה האלטרנטיבית הגעתי לאחר מסע חיפוש" מספרת אולגה. "למדתי הנדסת מחשבים, אבל די מהר לתוך עבודתי בחברת הייטק, הבנתי שזה לא שלי ועזבתי. במקרה הגעתי ליום פתוח של אחת המכללות לרפואה משלימה, התנסיתי בטיפול ברפלקסולוגיה והתאהבתי. באווירה, באנשים, בתחום, במגע, בשינוי שניתן לחולל בגוף ובנפש שלנו. ידעתי שמצאתי את הדרך שלי".

צילום: אולגה גורדין

צילום: אולגה גורדין

לצלול עמוק אל תוך עולם הרפואה הסינית

לאחר שנתיים של לימודי רפלקסולוגיה, החלה אולגה לעבוד הן דרך קופות החולים והן באופן פרטי, ונחשפה לאט להתקדמות שעוברים מטופלים המשלבים רפלקסולוגיה ביחד עם טיפולי רפואה סינית נוספים. היא החליטה ללמוד שיטות טיפול נוספות וכך המשיכה לארבע שנות לימוד נוספות ברפואה הסינית שהיו, כפי שהיא מתארת אותן "קשות אך קסומות ומרתקות".

אולגה גורדין. צילום: טאטיאנה קזנגרו

אולגה גורדין. צילום: טאטיאנה קזנגרו

דיקור לתוצאות מיידות

את המעבר לשיטת הדיקור הייחודית בה היא מטפלת הניע גורם המידיות בתוצאות. "ברפואה אלטרנטיבית קלאסית, הדגש הוא על התהליך" אומרת אולגה, "כאשר את התוצאות ניתן לראות רק אחרי מספר רב של טיפולים. בעבודתי בקליניקה לדיקור סיני, נחשפתי לגישה ושיטת דיקור שונה לחלוטין. בשיטה הזו תוצאות הטיפול הן מידיות. ברוב המקרים, כבר במהלך הטיפול הראשון, המטופלים חווים הקלה משמעותית בכאב. מאז אני נמצאת בתחום הדיקור האורטופדי, עוזרת לבחור בחיים ללא כאב, לחזור לספורט, לשגרת יום יום, לאיכות חיים טובה יותר".

ספרי לנו מעט על השיטה הזו

"השיטה נקראת שיטת האיזון שפותחה על ידי דר' ריצ'ארד טאן, שנפטר לפני כמה שנים. בהסברים שלו הוא משווה מחט סינית בגוף האדם למקל הנעוץ באדמה, כמו שמיד ישנו צל מהמקל, כך מיד מתרחשת תגובה בגוף האדם ממחט. השיטה שלו משתמשת ביחסים בין המרידיאניים, שהם ערוצי אנרגיה העוברים בכל הגוף, ומלמדת שניתן לטפל במרידיאן הפגוע, הלא מאוזן, שעובר באזור של הכאב, על ידי המרידיאן הבריא, המאוזן, ולכן הטיפול לא יתבצע במקום של הכאב אלא בנקודה מרוחקת בגוף, בדומה למנורה בתקרה שנדלקת מכפתור הנמצא ליד הדלת".

חוזרים לחיים ללא כאב

רוב המטופלים המגיעים אל אולגה הם אנשים שסובלים מכאבים אורטופדיים – כאבי צוואר, כתפיים, גב, וכאבים המקרינים אל הרגל או הברך ואל המפרקים. לרוב מדובר באנשים שנפצעו בעת עיסוק בספורט כלשהו, אנשים שעברו תאונות דרכים או כאלה שעובדים בישיבה, מול מחשב, ובשל אורח חיים יושבני מתקשים לשמור על גוף בריא ורמת אנרגיה גבוהה. "הטיפול שלי מוריד את עצמת הכאב, מונע את חזרתם של התקפי כאב, עד כדי העלמות מוחלטת של הכאב, משפר את זרימת הדם והלימפה, מרפא דלקות, מעלה גמישות ואת רמת האנרגיה בגוף. לעיתים ניתן אפילו להימנע באמצעותו מניתוחים!".

כתובת הקליניקה: עמק יזרעאל 3, חולון, ברודצקי 36, תל אביב
טלפון: 054-3311032
מעבר לדף הפייסבוק‎
מעבר לאתר


אלון לרנר

אלון לרנר, מטפל ברפואה סינית כבר למעלה מ- 20 שנה, פגש בצמד המילים ״דיקור סיני״ כשהיה אי שם בדרום אפריקה ועסק במכירות. יום אחד נתקל במודעה ללימודי רפואה סינית בעיתון ישראלי ומיד ליבו נמשך לתחום קסום זה. במהלך השנים עבר סטאג׳ בבית חולים בסין ומאז ועד היום, מטפל בכלל האוכלוסייה בתשוקה גדולה ובמסירות אין קץ.

אלון לרנר בטיפול. צילום: משה זנדבנק

אלון לרנר בטיפול. צילום: משה זנדבנק

אז מהו דיקור סיני?

דיקור סיני מתבסס על התיאוריה הסינית המאמינה כי האנרגיה המניעה את כל התהליכים ביקום היא הצ'י- אנרגית החיים. הצ׳י זורם בגוף בערוצים הנקראים ״מרידיאנים״. על ידי החדרת מחטים ניתן לגרות את המרידיאנים ובדרך זו להשפיע על הצ׳י ועל מצב המטופל.
הרפואה הסינית מאבחנת מחלות ובודקת האם הן אקוטיות או כרוניות ומטפלת בשני רבדים- בסימפטום ובשורש הבעיה, ובכך מספקת יתרון על פני הרפואה הקונבנציונלית שלרוב מטפלת רק בסימפטומים.

אלון מציין שבדרך כלל פונים אליו הלקוחות לאחר שמיצו את הכלים שהרפואה המערבית יכולה להציע, ולכן המטופל מגיע עם יותר סבלנות להכיר גישה חדשה ומוכן למצות את הטיפול ולקבל מענה יעיל יותר.

רפואה סינית, אמונה או עובדה?

אנשים רבים שלא מאמינים ברפואה הסינית טוענים כי כל הטיפולים בה קשורים באמונה. בכדי להפריך טענה זו, נעשה מחקר העוסק בהשפעתו הניורולוגית של הדיקור שנעשה על ידי שימוש בטכניקת ניתור ומיפוי מתוחכמת על מנת להגיע לבהירות מקסימלית. במחקר הוכנס אדם למכשיר ה-MRI, לגופו הוחדרה מחט בנקודת דיקור האחראית על היד. בסריקה ניתן היה לראות כי האיזור במוח שאחראי על תנועת היד הפך לפעיל. ניתן היה לראות כי מתחולל תהליך כימי במוח בתגובה למחט המוכיח את הטענה שרפואה סינית אינה קשורה לאמונה.

אלון לרנר. צילום: משה סנדבק

אלון לרנר. צילום: משה זנדבנק

מהו הטיפול? ומה משכו?

הטיפול עוזר לבעיות רבות כמו: פריון, היפוך עובר, דיקור קוסמטי, דיכאון אחרי לידה, חרדות, אלרגיות, קשב וריכוז, מיגרנות, אסטמה, בעיות גב, מפרקים, בעיות פיזיות ונפשיות ועוד.

בטיפול מוחדרים מחטים לנקודות מסוימות בגוף כאשר כל נקודה בגוף משפיעה על תפקוד מסוים שבו רוצים לטפל.
הטיפול של לרנר נעשה בקליניקה נעימה ומשכו 20 דקות בהן המחטים נמצאות בגוף. אנשים רבים תוהים על משך הזמן ופעולת המחטים הנמצאות בגופם ואלון מסביר כי גופנו נלחם כדי להגן על עצמו בכל פעם שחודר אליו גוף זר. כאשר גוף זר, במקרה זה- מחט מוחדרת לגוף, המוח מפריש כימיקלים- הורמונים, מורפינים, אנדרופינים, סרוטונין וכדומה. פעולה כימית זו מסתיימת לאחר 20 דקות.

ומה אם אנשים מפחדים ממחטים?

אלון טוען כי ישנם ילדים ואנשים רבים שמגיעים עם פוביה ממחטים ושאליהם הוא ניגש בצורה מאוד עדינה. כמו כן, הוא מציע לאנשים אלו לעבור טיפול באמצעות אופציות נוספות כמו: מדבקות בהן יש מחט קטנה, זרעים מיוחדים וקטנים שאיתם לוחצים על נקודות הדיקור, מוקסה- לענה רפואית וכן שימוש באלקטרופוקטורה- מכשיר חשמלי שמעביר זרם חשמלי עדין ועוזר בהחלמה.

לקוחות אחרים חשים הקלה מהעובדה כי הטיפול יכול להתבצע בבית הלקוח.
אלון טוען כי אנשים רבים מבקשים שיגיע לביקור בית, ביניהם אנשים בריאים שרק "נתפס" להם הגב ולא מסוגלים להגיע לטיפול ומבוגרים ומוגבלים שגרים בבניינים ללא מעלית ומתקשים לצאת מבתיהם. למרות שזה דבר שעלול ״לבזבז את הזמן״ למטפל, הוא רואה בכך עבודת קודש.

סיפורי הצלחה:
"הגיע אלי מטופל מעכו עם בעיה בשם טריג'ימינל נאורלגיה, רגישות עצבית שבה אפילו משב רוח קלה גורמת לכאב בפנים. הוא פנה לרפואה המערבית ואפילו נוירולוגים לא הצליחו לטפל בבעיתו. לאחר מספר טיפולים בדיקור, הבעיה חלפה לגמרי".

"לפני כשנתיים הייתה לי מטופלת ותיקה שהגיעה לטיפול ובאחד הטיפולים ביקשה שאעזור לה להכנס להריון. היא רצתה להיכנס להריון בגיל 46 בנישואיה החדשים, ללא קשר לבעיה שהיא באה אלי בגללה מלכתחילה. המטופלת עברה טיפולי פוריות ללא הצלחה. הוספתי נקודות דיקור לפוריות במקביל לטיפול בבעייתה. לאחר שנה היא באה לבקר אותי בקליניקה עם "תוספת". בעגלה שכב תינוק חמוד שלהפתעתי היא בחרה לקרוא גם לתינוק – אלון".

במהלך דרכו כמטפל הגיע לסרי לנקה ושם קיבל השראה שבעקבותיה הקים פרוייקט בשם ״מחטים של תקווה״. שנועד לטפל בדיקור סיני באנשים חסרי אמצעים כלכליים. למעלה מעשור אלון מגיע בימי שלישי ל״בית דני״ בת״א בכדי לעשות זאת עבור אנשים הזקוקים לכך.

אלון עד היום מתרגש לשמוע ולהיות חלק מסיפורי הצלחה של מטופליו ומחייך לעצמו בשמחה עם כל הצלחה למרות שהוא יודע שהרפואה הסינית באמת עובדת.

טלפון: 0522904008
מעבר לאתר
מעבר לעמוד הפייסבוק

אלון בסטאז' בסין בשנת 1997.

אלון בסטאז' בסין בשנת 1997.


השקט שנשאר: עדי עמילני – מטפל ברפואה סינית

כמו כל דבר טוב שקורה לכם בחיים, מבלי שתכננתם. כך עדי עמילני הגיע ללימודי הרפואה הסינית – ממש במקרה.

עד לפני שלוש שנים חינך וניהל עדי תכניות במסגרת פרויקט 'מסע' של הסוכנות היהודית. כשחשב על מקצוע לעתיד הוא לקח את כל הדברים שמעניינים אותו ושבהם הוא טוב וחיפש מקום שייתן להם מענה. כשנתקל בלימודי הרפואה הסינית הוא ידע שזה הייעוד. החיבור בין עולם הרפואה ההוליסטית לתפיסת היהדות, העבודה עם הידיים, הקשר עם האנשים והעומק האין סופי שמצא בתחום הטיפולי היו עבורו הבחירה המושלמת.

"ללמוד את סודות הרפואה סינית זה כמו להתחיל ללמוד יהדות. אתה חושב שאתה מבין הכל ובעצם מגלה שאתה לא מבין כלום", מספר עדי. "כך, שכמו ביהדות, גם בעולם ההוליסטי תמיד יש מה ללמוד. בכלל, אני חושב שהקשר בין רפואה סינית לבין עולם היהדות ותפיסת החסידות הוא הרבה יותר עמוק והדוק ממה שחשבנו. בשני העולמות מסתכלים על תפיסת הזמן, מדברים על המחזוריות של הטבע ונפש האדם, על דרך החיים וכיצד הכל טמון בהכל".

מחקרים מוכיחים כי לרפואה הסינית יתרונות בולטים בהחלמה של הגוף והנפש ממכאובים פיזיים. לעיתים קרובות היא המשך ישיר וטבעי לרפואה הקונבנציונלית ולעיתים היא אף מייתרת את הצורך בתרופות וכדורים. המטרה עליה היא מתבססת היא היכולת להחזיר את גוף האדם למסלול הטבעי שלו, מבלי להכניס אליו חומרים לא רצויים, מבלי לסבול מתופעות לוואי ועם היכולת להפוך את האדם עצמו לשותף מלא בהליך הריפוי. כך לדוגמה, אם אדם סובל מכאבי גב הדבר הראשון עליו הוא יחשוב הוא לקיחת משככי כאבים. אלא שמדובר בפתרון קצר טווח, מאחר וברגע שתסתיים ההשפעה כאב הגב יחזור. אולם, הרפואה הסינית יוצאת מנקודת הנחה שמכאובי הגוף קשורים לפעולות לא נכונות שהאדם מבצע, וכדי למנוע אותם לחלוטין יש צורך להבין לעומק את אותן פעולות, כיצד ניתן להימנע מהן ומה על אותו אדם לעשות מעכשיו והלאה על מנת לפתור את הכאב אחת ולתמיד.

עדי עמילני. קרדיט צילום: דנה עמילני

עדי עמילני. קרדיט צילום: דנה עמילני

"כששואלים מטפל ברפואה סינית מהי בעצם המטרה, אני חושב שבקצרה המטרה החשובה ביותר היא להצליח לקרב את האדם בגופו ובנפשו אל הבריאה", מסביר עדי. "בין אם זה לאפשר הקלה בכאב, בחידוד ופיקוס המחשבה, התאמה לאורחות החיים או אפילו אוזן קשבת. לא בכדי בריאה ובריאות באו מאותו השורש".

ההתמחויות של עדי הן טיפול בדיקור, טווינה (טיפול במגע) וצמחי מרפא. בעזרתן הוא מטפל בבעיות שונות, החל מבעיות בעיכול, כאבים אורתופדיים, מיגרנות, לחץ, ועד הפרעות בשינה. לדבריו ניתן לפתור הכל כשיש שיתוף פעולה לא רק בין המטפל למטופל, אלא גם כאשר קיים חיבור בין המטופל לזרימה הטבעית המתנהלת בגופו.

תהליך הריפוי עם עדי מתחיל בפגישת אבחון המוקדשת לבירור אורח חייו של המטופל, בריאותו הכללית, מה מקור הבעיה ממנה הוא סובל, אילו כאבים הוא חש, מה מחמיר את אותו כאב ומה מקל עליו. לאחר מכן הוא מבצע אבחון גופני כללי וספציפי בעזרת כלים שונים שיכולים להעיד האם הבעיה היא אכן מה שטוען המטופל, או שישנם דברים נוספים שמקרינים עליה ואותו מטופל כלל לא מודע אליהם. לבסוף, מכין עדי תכנית טיפול מדויקת המותאמת אישית לצרכיו של המטופל בתוכה הוא משלב מגוון שיטות טיפול. והכל, באווירה עוטפת, מכילה ונעימה.

"לרפואה הסינית יש המון מה להציע והשיטות ההוליסטיות מרגיעות, מחזקות ומסייעות במגוון רחב של תופעות פיזיות ונפשיות. הן עוזרות להזרים ולהחזיר את האנרגיה למסלולה התקין ולהביא לאיזון המערכת הגופנית והנפשית של האדם. הרפואה הסינית רואה את האדם כמכלול וכל סימפטום הוא בדרך כלל ביטוי לקשיים ומחסומים רגשיים. זו הסיבה שהטיפולים מתמקדים לא רק בתסמינים נקודתיים, אלא מאזנים את מערכות הגוף כולן, שקשורות זו בזו ומושפעות זו מזו כל הזמן. כך שהטיפול מסייע גם בריפוי וגם במניעת מחלות. הסיפוק הגדול ביותר הוא כשאני עוזר למטופל להתחבר למחזוריות הגוף ולמסלולו הטבעי, כשאני רואה כיצד הוא מוצא שלווה, הקלה ורוגע. אז אני יודע שאני נמצא במקצוע הנכון".

פרטי התקשרות:

כתובת הקליניקה: רמת אביב, גורג' וייס 1
טלפון: 054-9747174
מייל: [email protected]
דף פייסבוק

 

עמילני במהלך טיפול - קרדיט צילום דנה עמילני

עמילני במהלך טיפול – קרדיט צילום דנה עמילני


יריב כליף – מטפל ברפואה סינית

אחד הכלים החשובים ביותר שיש למטפל בארסנל הכלים שלו, זו היכולת להתחבר לתחושת השליחות והקשר הישיר עם אנשים. יריב כליף, מטפל ברפואה סינית, נמשך כל חייו לתחום הטיפול, עוד הרבה לפני שעסק בו לפרנסתו. "התחלתי את דרכי בשנת 2003 כמטפל" מספר יריב, "אבל מאז ומעולם הייתי בעל גישה טיפולית וחיבור עמוק לאנשים, ואפילו לא ידעתי עד כמה. תמיד באו להתייעץ איתי, עוד בתיכון, תמיד אמרו שאני קשוב ושיש לי המלצות ועצות טובות. את דרכי המקצועית התחלתי בתחום אחר, למדתי מחשבים, ורק אחרי הלימודים כשעבדתי בהדרכת מחשבים עם אנשים בני הדור השלישי הבנתי שנועדתי באמת לעזור לאנשים, אז עשיתי תפנית, שעבורי הייתה תפנית טבעית, והבנתי שהגעתי בדיוק למקום הנכון לי, ומאז אני לומד ומתפתח כמטפל כל הזמן".

בתחילת הדרך הטיפולית, בחר יריב ללמוד טיפול בתחום המגע – טיפול בשיאצו. "למדתי שיאצו במשך 3 שנים ואחר כך המשכתי ללימודי רפואה סינית של עוד 4 שנים במכללת רידמן. זה היה המשך טבעי עבורי. כיום אני עובד בבית החולים השיקומי "רעות" בתל אביב, וגם בקליניקה הפרטית שלי. בבית החולים אני מטפל בעיקר באנשים עם בעיות נוירולוגית, אחרי שבץ, אחרי תאונת דרכים, אנשים עם בעיות אורתופדיות אחרי ניתוחים. אני מטפל בפריצות דיסק או בבלט דיסק, בבעיות עצביות למיניהן, גפיים משותקות, בעיות בדיבור לאחר שבץ ועוד. אני מציע להם מגוון סוגים של טיפול כי יש לי כמה התמחויות שונות וביניהן דיקור, צמחי מרפא, טכניקות עבודה עם מגנטים ועוד. אני כמובן נותן דגש לקשר אישי ולפן הרגשי-נפשי של הטיפול, זה מייעל את הטיפול ומשפר את התוצאות".

צילו: עדי וינר

צילו: עדי וינר

צילום: עדי וינר

צילום: עדי וינר

דיקור וקואוצ'ינג בחבילה אחת

בקליניקה שלו מטפל יריב במגוון רחב של בעיות ומצבים פיזיים ורגשיים כאחד במגוון גילאים. "הרבה מן המצבים הפיזיים של המטופלים המגיעים אליי, קשורים גם לפן הרגשי. למשל, אדם עם בעיות במערכת העיכול, כנראה שיהיה שם אלמנט רגשי כלשהו שגורם לבעיה. אני גם קואוצ'ר בהכשרתי, אז הרבה פעמים אני משלב שיחות אל תוך הטיפול, ולא מסתפק בשיחה מקדימה רגילה לפני הדיקור. חשוב לי להבין לעומק את מצב המטופל שלי ולדבר גם על אורח החיים, ההרגלים, מצב הרוח, ומשם אנחנו מוצאים פתרונות שהם מעבר לפתרונות של הדיקור, כדי להביא את המטופל למודעות מסוימת ולבריאות מיטבית. למשל, אני משלב תרגילי גוף שיכולים לעזור, תרגילי נשימה, חשיבה חיובית ועוד. בקליניקה אני מטפל במיגרנות, בבעיות אורתופדיות, בסטרס וחרדה, בהפרעות בשינה, בדלקות בדרכי השתן, בבעיות ומחלות של מערכת העיכול, דלקות בערמונית או ערמונית מוגדלת, וגם מטפל בהצלחה בסימפטומים של גיל המעבר. נשים שמגיעות אליי לטיפול עוברות את התקופה המאתגרת הזאת באופן די קל לאחר הטיפול".

קליניקה למשפחה בריאה

את הקליניקה מכנה יריב "קליניקה למשפחה בריאה", משום שהרבה משפחות מגיעות אליו כמשפחה לטיפולים. "יש לי פה כמה דורות" אומר יריב. "סבתא מביאה נכדה, מישהי מביאה את אחיה, את הבת דודה. הייתה לי אישה אחת שהביאה אליי את אחותה לאחר שעברה שבץ, ובמקרה גם שאלה אותי על הבן שלה שלא ממש מוצא את עצמו. הוא עבר תהליך איתי, שרובו בכלל היה בשיחות, ואת הדיקור שילבנו, וכל החיים שלו השתנו בעקבות זה".

אנשים לא מאמינים עד כמה זה יכול לעזור

"אנשים רבים שמגיעים לרפואה סינית הם אנשים שכבר עברו תהליך" מספר יריב. "אנשים שכבר ניסו כל מיני אפשרויות טיפול ולא מצאו מזור, ואז הם מגיעים לרפואה משלימה. זה לא זבנג וגמרנו, זה לא נס, אבל אנשים לא מאמינים עד כמה זה יכול לעזור להם, אחרי שעברו תהליך. בבעיות אורתופדיות, למשל, לפעמים כבר מהטיפול הראשון יש הקלה, אדם עם כאבי גב נוראיים מגיע אליי ובבוקר למחרת הוא קם ולא מאמין שלא כואב לו. פשוט רואים את התוצאות. מה שעוד בולט ברפואה סינית זה שאין תופעות לוואי, והתוצאות נשמרות לטווח ארוך כשמשלבים ביחד דיקור, תזונה, צמחי מרפא ותרגילים, ההקלה היא עצומה ואני שמח שיש לי את הזכות לאפשר למטופלים שלי הקלה בכאב, הקלה בדלקות, ריפוי ושיפור משמעותי באיכות החיים".

יריב כליף – רפואה סינית
כתובת הקליניקה: רח' משה דיין 34, רמת גן
טלפון: 052-2496551
קישור לאתר 
מייל: [email protected]

יריב כליף. צילום: עדי וינר

יריב כליף. צילום: עדי וינר


אלכסנדר פרציס – נתינה כדרך חיים

אלכסנדר פרציס, מטפל ברפואה סינית מאז שסיים את 4 שנות לימוד ב 2009, בקולג' לרפואה משלימה. הוא מטפל בשתי הקליניקות בפתח תקווה ובגני תקווה, בילדים, בני נוער ומבוגרים.

"התפישה הטיפולית המנחה אותי היא לטפל בשורש, ולא בענף. הכוונה היא לא להתייחס רק לסימפטומים שמופיעים אצל המטופל, אלא לאתר את מקור הבעיה ולטפל בו באופן יסודי ומעמיק ". הוא אומר, "מחלה או כאב אינם מופיעים "סתם כך" ללא סיבה. הם מהווים סימן לכך שצריך לעשות שינוי".

אילו מקרים לדוגמה אתה פוגש בקליניקה, אשר מציגים סימפטומים בלבד?

"אתן דוגמה, שבה רואים מגוון של מטופלים הסובלים מבעיות שונות לגמרי. כל אחד מהם מציג סימפטומים שונים, כשאף אחד מהם לא מהווה מקור הבעיה: מטופל המתלונן על כאב וכבדות בראש לצד אובדן חוש הריח, שאובחן על ידי הרופא, כסובל מדלקת בסינוסים – סינוסיטיס; מטופלת אשר מתלוננת על כאבים בבטן התחתונה עם אבחנה רפואית של דלקת בדרכי השתן; מטופל הסובל מכאבי בטן עם שלשולים וכן סובל גם מאקנה; מטופלת שסובלת מחום, שאינה מצליחה להיכנס להריון ובנוסף סובלת מהפרשות וגינאליות; מטופל הסובל מדלקת פרקים, גאוט (שיגדון) והתקפי פסוריאזיס".

מהו שורש הבעיות במקרים אלו לפי הרפואה הסינית?

"המקרים האמורים הם רק דוגמה קטנה לבעיות של מטופלים שאני פוגש. כל האנשים האלו שיגיעו לטיפול קונבנציונלי יופנו לרופא לפי תחום התמחותו: אף אוזן גרון, אורולוג, גינקולוג, גסטרו, רופא עור, ראומטולוג וכד'. כל אחד יקבל טיפול תרופתי כזה או אחר, שמטרתו תהיה להעלים את הסימפטומים, כמו דלקת וכאב. לעתים הטיפול ישקיט את הבעיה לזמן מה, אולם ברוב המקרים היא תחזור".

"לא כך לפי הרפואה הסינית. על פי האבחנה הראשונית, יש מכנה משותף לכל התלונות הרשומות למעלה. כן, כן – לכולם בדוגמה שהבאתי, יש אותו שורש הבעיה והוא – פגיעת גוף מאקלים של לחות חמה, המתבטא בסימפטומים שונים אצל כל אחת ואחד. זאת אומרת שגם אסטרטגיית הטיפול הכללית לפי הרפואה הסינית תהיה דומה לכל אחד מהמקרים הנ"ל, למרות שהם נראים שונים לגמרי".

רפואה סינית מותאמת אישית. צילום עצמי

רפואה סינית מותאמת אישית. צילום עצמי

אז איך מטפלים ברפואה הסינית?

"קודם כל אני מבצע תשאול מעמיק, בדיקה גופנית, דופק ולשון, כדי להגיע לאבחנה מדויקת. לאחר מכן, אני בוחר בסוגי טיפול המתאימים לבעיה. לעתים אני מפנה לבדיקות נוספות בהתאם לצורך.

"רבים חושבים כי הרפואה הסינית עוסקת רק בדיקור, אך חשוב לציין שהוא רק כלי אחד מיני רבים. יעילותו כבר מוכחת וגם מוכרת היטב להרבה אנשים. אך לדעתי, על מנת להצליח לטפל במקור הבעיה יש לגשת לעניין בצורה רחבה ומקיפה יותר ולהשתמש בכלים נוספים שיש לרפואה הסינית להציע. חלקם מצריך שיתוף פעולה מלא מצד המטופל".

באילו כלים נוספים מדובר?

"לצד הדיקור יש גם טכניקות מגע, כגון: טווינא סינית ושיאצו יפני, המבוססים על אותם עקרונות הטיפול ונותנים מענה טוב לאנשים שפוחדים מהמחטים.

"צמחי מרפא סיניים – היא שיטת טיפול עתיקה מאוד. פורמולת צמחים סיניים אשר תואמת לאבחנה נכונה, תוכל לטפל גם בסימפטום וגם בשורש הבעיה וללא תופעות לוואי מיוחדות. כל הצמחים הסיניים והכנת פורמולות בבתי מרקחת לצמחי מרפא בארץ מאושרים על ידי משרד הבריאות ותחת פיקוחו.

"התזונה הסינית היא לא 'עוד שיטת תזונה בריאה' שמתאימה לכל אחד. היא מותאמת אישית למטופל על פי האבחנה. מהניסיון שלי, רוב המחלות הכרוניות נובעות קודם כל מתזונה לקויה שאינה מתאימה לאדם החולה. וכאן מדובר בשיטת טיפול, המשתנה מאדם לאדם בהתאם לחוסר האיזון הבריאותי שקיים אצלו.

"אני לא תזונאי קליני, התמחיתי בטיפול תזונתי לפי שיטת TEF, המשלב ידע מתזונה סינית, מקרוביוטית יפנית ואירוודה הודית. בבסיס השיטה יש איחוד ידע וניסיון מאסכולות שונות, בכדי למקסם את תוצאות הטיפול. עיקרון השיטה הוא, שלכל המזונות יש השפעה אקלימית שונה על הגוף האדם – חום, קור, יובש ולחות. לכן כשיש אבחנה של חוסר איזון אקלימי אצל מטופל, ניתן לדעת בדיוק איזה מזונות להציע לו, כדי לשפר את מצבו הבריאותי".

על איזה שינוי תזונתי היית ממליץ למטופליך בדוגמאות לעיל?

"חשוב לציין, שהמלצותיי אינן מחליפות הנחיות רופא או דיאטנית קלינית. על פי עקרונות התזונה הסינית והמקרוביוטית, הייתי ממליץ למטופלים שבדוגמה להתחיל לצרוך מזונות אשר מקררים ומייבשים את הגוף ולהימנע ממזונות שמחממים ומייצרים לחות. במהלך הייעוץ אני מפרט לגביי כל המזונות המתאימים למטופל בהתאם לאבחנה שלו.

לסיכום אומר: "קחו את אחראיות על הבריאות שלכם ותבואו לטיפול. עומדים לצדי כלים טיפוליים רבים שאוכל להתאים לכל אחת ואחד. אני אטפל, אדריך ואלווה אתכם על פי הידע והניסיון הרב שצברתי וביחד גם נצליח".

אלכסנדר פרציס – מטפל מוסמך ברפואה סינית (Dipl.Ac.)

כתובת המרפאות: בית הרופאים, הגליל 78, גני תקווה.
מרכז רפואי "עדן", שפירא 43, פתח תקווה.
טלפון: 052-8709613
מייל: [email protected]
קישור לאתר 
קישור לפייסבוק 

אלכס פרציס. צילום עצמי

אלכס פרציס. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר