מטפל זוגי במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
מטפל זוגי במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

מטפלים זוגיים מומלצים במרכז

מחפשים כיצד להחזיר את מערכת היחסים שלכם למקום המוכר והטוב? יצאנו להכיר מטפלים זוגיים במרכז הארץ שיסבירו על תפיסות העולם שלהם וכיצד יובילו אתכם לזוגיות אליה אתם מייחלים

פורסם בתאריך: 15.4.19 23:34

נתי רוזנבלום – הדרך הנכונה לראות אחד את השנייה בזוגיות

"טיפול זוגי הוא תהליך שנראה מורכב על פניו", כך מציין נתי רוזנבלום, פסיכותרפיסט ומטפל זוגי מוסמך. "כשדרך הפעולה מתבצעת נכון, ומפרקים את הבעיה לגורמים, היא לרוב פתירה והרבה פחות מאיימת. בכל טיפול זוגי קיימת מטרת על מרכזית ומשותפת והיא לגרום לבני הזוג לראות אחד את השני. כל אחד סוחב עמו פצעי ילדות, תפיסות ועמדות שונות משל בן זוגו, ולעיתים הם מתנגשים וכואבים. במקרים אלו קשה מאוד להיות אמפתי כלפי בן הזוג ולהכיל את הכאב של האחר כשכל אחד פגוע וכואב, וכאן מתחילות הבעיות".

רוזנבלום יוצר מפגש אמפתי בין בני הזוג ומשתמש בכלים רבים של הקשבה וסובלנות, שלוקים בחסר לעיתים במערכות יחסים וגורמים למצב של כאב, האשמות, וציפייה שהאחר ישתנה כדי שהמצב ישתפר: "'אם כואב לי זה לא אומר שהשני אשם' – זו הגישה שאני מחפש לשנות אצל הזוגות שמגיעים אליי", משתף רוזנבלום. "המציאות האמיתית נמצאת בראש שלנו. כל אחד חווה את הכאב האישי שלו, מתבצר בו, ומבחינתו זו האמת. המפתח לפתרון הוא להבין ולהפנים שגם לצד השני יש את האמת שלו ואין סתירה בין שתיהן".

בטיפול הזוגי שלו, פועל רוזנבלום מתוך השקפה שכל אחד מבני הזוג רוצה את אותו הדבר – להיות נאהב מספיק ולהרגיש שרואים אותו, וחותר להגיע לכאב האישי של כל אחד מבני הזוג, שחוסם את הראייה של הצד השני ויוצר פער בתקשורת. הטיפול הזוגי נועד לתת מקום לשני הצדדים, ולאפשר להם להבין ולהרגיש שהמרחק ביניהם לא גדול כפי שהוא כביכול נראה.

רוזנבלום פועל לפי הגישה הדינמית שסוברת כי הכל קשור בתהליכים רגשיים אישיים – הטראומות, הכאבים והחרדות שאדם עובר במהלך חייו לא נעלמים, אלא משפיעים פעמים רבות לרעה ותופסים את המקום והאפשרות לדברים טובים לקרות. הגישה הדינמית סוברת כי מחלות רבות ומצבים פיסיים שונים נגרמים בשל מצבים נפשיים. מכיוון שהגוף והנפש משולבים, כשהגוף שרוי במצב נפשי לא מאוזן, הוא תוקף את עצמו פיסית ונחלש: "כשאנחנו מצליחים לפתור אתגרים נפשיים בחיים, הגוף שלנו מצליח לרפא את עצמו", מציין רוזנבלום.

רוזנבלום מאמין שמטפל צריך להיות בעל ארגז כלים רחב ומגוון, שיתאים את עצמו למטופל ולא להיפך. לכן הוא משלב דרכי טיפול מהגישה הדינמית וההתנהגותית לפי הצורך. במשך שני העשורים האחרונים הוא הקדיש את חייו לטיפול ולמידה בלתי פוסקת בתחום, והתמחה בטיפול אישי וזוגי. הוא סיים תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית, תואר שני נוסף בפסיכולוגיה חברתית, ולמד טיפול זוגי ומשפחתי בשני בתי ספר לפסיכותרפיה: "בתחום הזה תמיד יש צורך לדייק, לחדד ולהרחיב את קשת הכלים. הלמידה לעולם לא נגמרת", הוא מציין.

כמטפל זוגי, רוזנבלום מסתכל על הזוגיות כיחידת טיפול: "אין מקריות בזוגיות. בני זוג בוחרים אחד את השני בין היתר מפני שהם מתאימים ודומים בממדים בהם הם צריכים לבצע תיקון אישי", מסביר רוזנבלום, "לכן יש להבין מה מקור הפגיעות, כדי לדעת כיצד להתמודד איתו. לכל אדם יש מערכת הפעלה שמציפה את האתגרים כאשר יש אפשרות להתמודד איתם. כשאדם נתקל בקושי בזוגיות ובוחר בעקבותיו לסיים אותה, סביר להניח שיתקל באותו הקושי במערכת היחסים הבאה שלו, או הבאה אחריה, כי הבעיה לא נפתרה מהשורש, אלא רק הוחלף הטריגר שהעיר אותה".

"בעיה זוגית נובעת מאינטראקציה בין שני אנשים, והנטייה היא להשליך על בן הזוג את האשמה", מציין רוזנבלום, שחותר במסגרת הטיפולים הזוגיים להבנה של הדינמיקה ו"הריקוד הזוגי", כאבי הילדות, השריטות והדפוסים שנאספו בדרך, ההגנות שסייעו בהתמודדויות בעבר אך גורעות מההתמודדות בהווה: "ככל שסוחבים את המשבר לאורך זמן ומשאירים את הטיפול הזוגי כמוצא אחרון, המשבר הופך מסובך יותר. טיפול לא אומר שהמצב בלתי הפיך, הוא מצביע על רצון ונכונות לשפר אותו ולקבל כלים לאיכות זוגית בריאה יותר וכך גם לאיכות חיים טובה יותר. כל בני האדם למעשה נתקלים בקשיים במהלך החיים, דווקא האמיצים מעיזים לגשת לטיפול ולנסות להתמודד בדרך הטובה ביותר שמאפשרת תיקון אמיתי".

לעיתים הטיפול הזוגי בנוכחות שני בני הזוג לא מתאפשר באופן רציף. לעיתים הנושאים המדוברים רגישים ונוצר צורך לבצע פגישות פרטניות עם כל אחד מבני הזוג: "מפגשים פרטניים אינם מובנים בטיפול, אך תמיד יש להם מקום וביטוי בעת הצורך", מציין רוזנבלום. תקופת הטיפול אינה קבועה ומשתנה מזוג לזוג בהתאם למטרות ולתיאום הציפיות שהציבו. בנוסף לטיפול המעמיק עליו ממליץ רוזנבלום, קיים גם טיפול דינמי קצר מועד של 12 פגישות המתאים בעיקר למיפוי קשיים, מחשבות והמלצות ראשוניות לדרכי פעולה.

נתי רוזבלום – מטפל זוגי

טלפון: 037315596

קישור לאתר

נתי רוזנבלום

נתי רוזנבלום



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר