יועצי קריירה מומלצים במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

יועצי קריירה מומלצים במרכז

בין אם אתם משוחררים טריים מהצבא שמחפשים כיוון, ובין אם אתם בשנות ה-40 שלכם ומחפשים לבצע הסבת מקצוע, פגישה אישית עם יועץ קריירה מומחה יכולה לעזור לכוון אתכם לכיוון הנכון והמתאים עבורכם, לסייע לכם למצוא תחום חדש ומלהיב או לתת לכם טיפים איך לצלוח את ראיון העבודה הבא בשלום

פורסם בתאריך: 7.5.19 13:20

אמיתיי דוידזון-טבת: ייעוץ קריירה למנהלים

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב הראה, כי ארגונים שבהם מנהיגים בכירים עברו אימון וליווי "לעתים קרובות מאוד" זכו לתוצאות עסקיות גבוהות יותר ב 21%.

אמיתיי דוידזון-טבת: "כשמכשירים מנהלים למנהיגים טובים יותר, ההשפעה לכך מתמשכת עד לאחרון העובדים בארגון, ואף על בני משפחותיהם של העובדים".

אמיתיי דוידזון- טבת, בעל קליניקה לייעוץ קריירה למנהלים ופיתוח מנהלים למנהיגות ומשלב בתהליכי הייעוץ כלים של אינטליגנציה רגשית, פסיכולוגיה חיובית ומיינדפולנס. אמיתיי מספק לנועצים שמגיעים אליו ייעוץ קריירה מסוג שונה: איתור ופיתוח החוזקות הקיימות אצל המנהל והכרה בערכיו המוספים.

אמיתיי בעל תואר שני בסוציולוגיה ארגונית במסלול ייעוץ ארגוני מבר אילן ותואר שני נוסף ביישוב סכסוכים וגישור מאונ' תל אביב.

בנוסף, אמיתיי מרצה לניהול לתואר ראשון במכללת הדסה בירושלים ומשמש יועץ ארגוני למנהלים בארגונים מובילים במשק. בעבודתו האחרונה כשכיר – היה סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה גדולה המפעילה מוקדי שירות בכל הארץ, לפני כן שימש כמנהל משאבי אנוש בחברה קמעונאית מובילה.

להתחבר לחוזקות שלך כדי להתחבר לארגון

"אצל כל אחד מאיתנו יש חוזקות שצריך להדגיש", אומר אמיתיי. "באמצעות הכלים איתם אני עובד בתהליך הליווי מתחומי הפסיכולוגיה החיובית והמיינדפולנס, אני פועל במטרה להביא את המנהל להאמין בעצמו ולהתחבר לחוזקות שלו – זו העבודה המשמעותית ביותר. כשהוא יאמין בחוזקותיו – הארגון ירצה בו, ויתחיל תהליך מופלא של ארגון "שמחזר" אחר המנהל כדי לספח אותו אל בין שורותיו".

מהם אותם כלים מהאינטליגנציה הרגשית, הפסיכולוגיה החיובית והמיינדפולנס?

"הכלים רבים ומגוונים וכוללים בין היתר: מיומנויות הקשבה, הכרת תודה, לזהות את ה"יש" ועל ידי כך להגדיל את מעגל ההשפעה, זיהוי הערכים המוספים של המנהל ובמה הוא יכול לתרום לארגון. להביא את המנהל המועמד להאמין בעצמו וביכולותיו – זו העבודה האמיתית בתהליך".

כיצד זה מתבצע בפועל?

"מדובר במפגשי ייעוץ האורכים שעה כל אחד, בהם המנהלים עוברים תהליך ייעוץ רב שלבי. ייעוץ המסייע להם לחקור אפשרויות לפיתוח קריירה, ולנווט את השינויים שהם עוברים בחיי הקריירה שלהם, וגם כתוצאה ממה שהארגון שלהם עובר.

אנחנו מתחילים בלזהות מהו "מסע הקריירה" שלהם עד היום ולהבין מהם החוזקות, הניסיון, המידע והידע הרלוונטי שצברו עד כה, שיוכלו לשמש אותם לתפקיד הבא. הם לומדים לשרוד את אתגרי המצבים בהם הם חשים תקועים או לא בטוחים.

במהלך תהליך הליווי איתי, אנחנו משוחחים ארוכות על הקריירה, על שינויי קריירה, היכן הם נמצאים כיום ולאן הם רוצים להגיע. אנחנו מבצעים סימולציות שונות, ניסויים קטנים, ומיפוי מהלכים בתוך התפקיד של כל אחד מהם כמנהל.

חשוב להדגיש, כי העבודה של המועמד למציאת עבודה אינה מתבצעת רק בקליניקה. בין פגישה לפגישה הם מבצעים תרגול של עבודה עצמית בכדי לקדם את התהליך, על בסיס הפסיכולוגיה החיובית הם מתבקשים לזהות את המקומות שממלאים ומטעינים אותם ביומיום בעבודה ובחיים בכלל שהם ירצו להמשיך איתם גם בעבודה הבאה. הבנה מה המועמד רוצה בתפקיד הבא שלו ואף בזה שיגיע לאחריו. בשלבי הייעוץ, השלב של הזיהוי "לאן מכאן?"  הוא החלק המורכב יותר כי אנו מתחברים למקומות שלא תמיד זמינים מנטלית-מחשבתית-רגשית אצל המועמדים.

לאחר מכן, מרגע שפיצחנו וזיהינו מהו התפקיד הבא, מתחילה העבודה להתאמת הקורות החיים וסיפור הקריירה בהתאם, אנו מבצעים סימולציות של ראיונות ומרכזי הערכה וחיפוש עבודה אקטיבי, הכולל, בין היתר, רתימת רשת הנטוורקינג הרלוונטית למנהל עצמו ועבודה מול הד-האנטרים וחברות השמה.

אנו מבצעים מיקוד במציאת עבודה באמצעות הרשתות החברתיות, יצירת נטוורקינג משמעותי אופליין ופנייה אקטיבית לארגונים רלוונטיים".

כיצד אתה רואה את תפקיד המנהל?

"מנהל הוא מנהיג. תפקידו לגרום לעובדים ללכת אחריו ולפעול על פי דרכו לא מתוקף הסמכות שלו בארגון וה"טייטל" שהוא קיבל, אלא מהיותו דמות בעלת השפעה. דמות המייצרת "ערך מוסף" לכל מי שעובד תחתיו ולכן הם בוחרים להקשיב לו".

מהם היתרונות אותם אתה מספק למנהלים המגיעים אליך לייעוץ וליווי?

"ייעוץ קריירה כולל נישות רבות ומגוונות. בחרתי להתמקד בנישה של מנהלים כיוון שהידע שלי הוא ייחודי וכולל הבנה, היכרות וניסיון רב עם מנהלים הן כיועץ ארגוני שמתמחה בפיתוח מנהלים, והן בליווי מנהלים עצמם, כמועמדים המחפשים עבודה.

מהפן של הייעוץ הארגוני ועבודתי בתפקידים בכירים במשאבי אנוש, אני יודע ומכיר את השאלות שהמנהלים ישאלו כשהם יגיעו להתראיין בארגון, ואני יכול לסייע להם לעבור את הראיון בצורה טובה יותר – זה היתרון הייחודי שלי. הרבה מעבר לכך, אני יודע כיצד ארגונים בכלל ומנהלים ומנהלי משאבי אנוש בפרט, "חושבים",  ומה יהיה נכן להדגיש ולהבליט בראיונות. אני עובד כיום כיועץ ארגוני בארגונים גדולים ומלווה מנהלים מרמת המנכ"ל ועד מנהלי דרג ראשון, אשר מעוניינים בשינוי קריירה או כאלו המתחילים בעבודת הניהול.

היכולת שלי היא לספק ערך מוסף למנהלים – ללמד אותם ניהול קריירה וגם מיומנויות ניהול ומנהיגות".

מדוע אתה אוהב לעבוד עם מנהלים בעיקר?

"כיוון שיש לכך השפעה מסתעפת ונרחבת. מנהלים נוגעים בהמון אנשים סביבם. אם אני מכשיר מנהל להיות מנהיג ומוביל איכותי וטוב יותר והוא לומד לדוגמה לפרגן למנהל הביניים שלו, אותו מנהל ביניים יאמץ זאת ויפרגן לעובדים שלו ואלו יחזרו הביתה מסופקים יותר מה שישפיע גם על בני הזוג והילדים שלהם. זה כדור שלג של השפעה חיובית, שאני גאה להיות חלק ממנו ואף להתחיל לגלגל אותו".

מה אתה מלמד את המנהלים המגיעים אליך במעבר לתפקיד הבא?

"אני מלמד אותם את הכלים בהתאמה למקום בו הם נמצאים כיום. אצל חלקם זה יהיה מיקוד כיצד לעבוד עם חברות השמה והד-האנטרים כך שיגרמו להם "לעבוד" עבורם בחיפוש עבודה. את חלקם אכשיר לנהל את הנטוורקינג שלהם כדי למצוא עבודה ביתר קלות. עם אחרים נתמקד בפיתוח מיומנויות ניהול מתקדמות כגון: מיצוב ורתימה בפוליטיקה ארגונית, העברת שינויים והתמודדות עם התנגדויות ועוד. כל מה שרלוונטי כדי לשפר את מיומנויות הניהול של המועמד ולהפוך אותו למנהל טוב יותר כיום ולמועמד אטרקטיבי יותר מחר.

בסופו של דבר, מציאת עבודה היא תהליך אקטיבי לגמרי ולכן המעורבות ומחויבות שלהם לתהליך היא קריטית בדיוק כמו שלי. כמו זחל שהופך לפרפר – אי אפשר לקצר את התהליכים, אבל ברגע שהם מקבלים לתוכם את היכולות שלהם, מתחברים לערך המוסף שהם מביאים ומשמרים אותו בכלים התנהגותיים זה פשוט עובד. ואני רואה את זה כל פעם מחדש".

ומה לגבי מיומנויות ניהול?

"יש מנהלים שמגיעים לליווי אישי כשהם נמצאים בצומת דרכים בארגון או בתהליך שינוי ארגוני והם מגיעים אליי למספר פגישות בהן אני מלווה אותם בדילמות ובתהליכים הניהוליים שלהם. אנחנו משפרים ומחדדים את המיומנויות הניהוליות שלהם כך שהם הופכים למנהלים טובים יותר ומצליחים יותר בתפקידם.

בעקבות כך, מה שקורה לעיתים קרובות זה שאותם מנהלים מבינים שהם סך הכל מנהלים לא רעים בכלל ואז "נפתח להם התיאבון" והם רוצים את התפקיד הבא ואז אנחנו מתחילים ייעוץ קריירה לתפקיד הבא שלהם כמנהלים.. "

כתובת הקליניקה: מושב מזור (סמוך ליהוד ופתח תקווה)

טלפון: 052-3627831

מעבר לאתר 

אמיתיי דוידזון-טבת. צילום: זוהר סיארה

אמיתיי דוידזון-טבת. צילום: זוהר סיארה


דפנה דנון יועצת קריירה

כשאינכם בטוחים או מרגישים שלמים עם עבודתכם הנוכחית, או עם מסלול הקריירה שלכם ככלל, זה הזמן להיעזר בשירותיהם של יועצי קריירה מקצועיים.

יועצי קריירה פועלים במטרה לסייע ולכוון לנועץ בבחירת הקריירה הרצויה לו והמתאימה לכישרונותיו ולצרכיו. גם במקרים בהם הנועץ מרוצה ומסופק ממסלול הקריירה שלו, לעתים, יש לחדד את מטרות הקריירה שלו, לאן הוא שואף להגיע, לאילו תפקידים וכמה רחוק הוא ירצה ללכת במסלול בו בחר.

יועצי קריירה אף מסייעים במציאת עבודה, בהכוונה לראיונות תעסוקתיים, בכתיבת קורות חיים, בביסוס המיתוג האישי ובשיווק עצמי של לקוחותיהם.

דפנה דנון, יועצת קריירה מוסמכת ויועצת עסקית, עוסקת בתחום מזה 6 שנים. לפני כן, עבדה בתפקידים בכירים בארגונים מובילים במשך שנים ארוכות, בתפקידי ניהול ושיווק, בין היתר בחברת תרופות בינלאומית מובילה, בבנק מוכר ובארגון מגזר שלישי.

השכלתה הרחבה כוללת תואר ראשון בכלכלה ופסיכולוגיה, תואר שני MBA במנהל עסקים מאונ' תל אביב. לימודים והסמכה לייעוץ ארגוני, מאמנת אישית בוגרת מכון אדלר ולמדה הנחיית קבוצות בבר-אילן. על השאלה "מהו יועץ קריירה" היא משיבה: יועץ קריירה הוא איש מקצועי המסייע ללקוחותיו לתכנן את הקריירה ולהשיג את מטרות התעסוקה שלהם. יועצי קריירה ומאמנים עובדים עם הלקוחות גם בכדי ללמד אסטרטגיות למציאת עבודה חדשה, לניהול הקריירה בצורה נכונה ואפקטיבית יותר, ובהגשמת שאיפות ומטרות הקריירה שלהם על מגוון סוגיהם".

אילו אנשים בעיקר מגיעים אליך לייעוץ?

"אנשים שנמצאים בצמתים בקריירה שלהם, כאלו שאינם מרוצים ממקום עבודתם או מהעיסוק שלהם או אלו המעוניינים לחשב מסלול קריירה מחדש, לבחון שינוי קריירה או שינוי מקום עבודה. לאנשים שמתלבטים אם מתאים להם לצאת משכירות לעצמאות, ואם כן לדייק את העסק שהם מעוניינים לפתוח. אני מסייעת לאנשים שמחפשים עבודה, כאלו אשר פוטרו ממקום עבודתם או מחפשים עבודה תוך כדי שעובדים, וכן לאנשים המתלבטים לגבי מסלולי לימודים. כיועצת עסקית אני מלווה בעלי עסקים שמעוניינים לפתח את העסק, להגיע להצלחה וליותר לקוחות, להבין כיצד להתנהל בצורה יעילה יותר וללמוד כלים חדשים להצלחת העסק".

איך מתבצע התהליך של ייעוץ הקריירה?

"מגיעים אנשים שמתלבטים לגבי הכיוון התעסוקתי שלהם. הם רוצים מיקוד וסדר, ולברר מה הכי נכון ומתאים להם. אם מתאים להם למשל לעשות הסבה המקצועית, או אם מתאים להם לפתוח עסק עצמאי, או מתלבטים אם להישאר במקום העבודה הנוכחי, או להתפטר ולמצוא עבודה חדשה. אלו יכולים להיות אנשים שמרגישים שחוקים ורוצים שינוי, וכן אנשים שרוצים לדייק את הקריירה שלהם. נשים שסיימו חופשת לידה וחושבות על עבודה שתתאים לסדרי העדיפויות שלהן".

איך יועץ קריירה יודע מה נכון לאותו אדם?

"אני מבצעת פגישה היכרות מקיפה בכדי להבין וללמוד את הצרכים שלו, אני לומדת גם בהמשך מהן הנטיות התעסוקתיות, הכישורים והיכולות, הכוחות שמניעים אותו, המוטיבציות שלו מבחינת הקריירה, והעוגנים שהוא נשען עליהם. אני משתמשת גם בשאלונים מובנים לאיתור הצרכים והכוחות, סוגי משפחות התפקידים המתאימים, איזו סביבת עבודה תתאים לו, וכן עושים עבודה בתהליך על אמונות מגבילות, וחששות בנושא של שינוי.

לדוגמה, מנהל מכירות שרוצה לעשות הסבה להוראה וללמד בבית הספר. מן הסתם, יעלו אצלו חששות כיוון שזה תחום שאינו מכיר ותהיה ירידה ברמת השכר. חשוב להבין יחד איתו האם המסלול הזה מתאים לו, לפני הכל. האם הוא סובלני ומכיל מספיק בכדי ללמד ילדים, מה המצב הכלכלי המשפחתי – האם המשפחה תוכל לעמוד בירידה בשכר? תוך כדי הייעוץ, אני מציגה נושאים שיתכן והוא לא חשב עליהם.

עם זאת, חשוב לציין כי בעזרת הכוונה נכונה, במרבית הפעמים האנשים שבוחרים במסלול קריירה שונה, יצליחו לבסס אותו".

בכמה פגישות מדובר?

"בדרך כלל במספר מצומצם של מפגשים, זהו תהליך קצר בעיקרו, אך כמובן משתנה אצל כל נועץ. כל פגישה אורכת כשעה".

איך את מסייעת להם למצוא עבודה?

"בתהליך מציאת עבודה, יש כמה וכמה אלמנטים. ראשית, אני עוזרת לנועץ למקד את התחומים -סוג התפקידים שמתאימים לצורך שלו וכן את הארגונים או החברות שמתאימות לו. עושים חשיבה משותפת לבחינת סדרי העדיפויות. בנוסף, אני מסייעת לו בכל תהליך מציאת העבודה וכיצד עושים זאת בעידן המודרני: איך להפעיל נטוורקינג, כיצד להשתמש ביעילות ברשתות בחברתיות כגון לינקדאין ופייסבוק. אני מסייעת לנועצים לשדרג את קורות החיים כדי שיקדמו אותם והם יוזמנו לראיון עבודה – אפילו ברמה של אילו מילות מפתח להכניס לקורות חיים כדי להגדיל את הפוטנציאל, כיוון שהיום ישנן תוכנות מחשב שסורקות את קורות החיים לפי מילות חיפוש. אני מבצעת איתם סימולציות של הכנה לראיון עבודה, עוזרת להם לייצר פרופיל לינקדאין, מנחה אותם כיצד להתראיין ולהבליט את התכונות החשובות, איך למתג את עצמם מבחינה תעסוקתית, כיצד לנהל משא ומתן על תנאים ושכר, ובאופן כללי, בכל הדילמות שעולות בתהליך של חיפוש העבודה".

מה לגביי הכוונה ללימודים?

"ההכוונה ללימודים בדרך כלל מיועדת לחיילים משוחררים שמתלבטים לגבי מסלול לימודים או סטודנטים שהתחילו ללמוד ומתלבטים אם להמשיך בכיוון שהחלו, לשנות כיוון או לפרוש, וכן אנשים צעירים ומבוגרים שכבר עובדים שנים רבות וחושבים על לימודים שיאפשרו להם קריירה שניה, ואז זה כולל בעצם פגישות להבנת הרצונות והשאיפות, בחינת ההיבט הכלכלי והיכולת שלהם לממן לימודים, והגדרה משותפת של ציפיות ומטרות. אני גם משתמשת בשאלונים שבודקים כישורים, מוטיבציות וצרכים ללימודים".

הקליניקה של דפנה דנון ממוקמת בצפון תל אביב, מוצעת חניה בשפע.

טלפון: 052-2236003

מעבר לאתר

דפנה דנון: ייעוץ תעסוקתי

מעבר לעמוד הפייסבוק

דפנה דנון. צילום: דניאלה קונטיני

דפנה דנון. צילום: דניאלה קונטיני

לחצו כאן לקריאה נוספת על חברות השמה לבכירים



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר