נדב לב : יוצר, אמן ומוסיקאי בחסד. צילום: ספיר לוסטיגמן
נדב לב : יוצר, אמן ומוסיקאי בחסד. צילום: ספיר לוסטיגמן

בין קודש לחול – נדב לב עם אלבום חדש

פורסם בתאריך: 22.5.19 09:15

כשנדב ענה לשיחת הטלפון שלי, כבר מה-״הלו״ שמעתי בקולו עדינות ושלווה אינסופית. לאחר שיחה קצרה ושמיעת המוזיקה שלו על קצה המזלג, נתגלה מולי אדם חכם, אופטימי ומוכשר שמגיע מז׳אנר אותנטי וייחודי.

נדב נולד וגדל בירושלים, עיר אשר מטביעה חותמה על כל מי שנולד וגדל בה. מגיל מאוד צעיר שמע את המוזיקה שניגן אביו בגיטרה וכך למעשה נחשף בגיל צעיר מאוד לשירים של בוב דילן, ג׳יימס טיילור, The Band ודומיהם.

״מוזיקה תמיד היתה חלק מהחיים שלי", מספר נדב. "נחשפתי אליה בפן האמנותי בגיל 22-23, אז החלטתי שאני רוצה לשיר ולנגן. נרשמתי ללימודי מוזיקה מן המזרח, יסודות של מוזיקה ערבית והמזרח התיכון, ושם בין היתר גם למדתי מוזיקה טורקית, פרסית, צפון אפריקאית וכן פיוטים וסלסולים. אחרי ה"הליכה" מזרחה מצאתי את מי שאני מבחינה מוסיקלית והתחלתי לכתוב את המוזיקה שלי ואת מה שאני מאמין בו. ומאז ועד היום – אני כל הזמן יוצר ועובד על שירים רבים, שטרם הוקלטו״.

הכירו את הסיפור מאחורי המוסיקה של נדב לב

הכירו את הסיפור מאחורי המוסיקה של נדב לב

סגנון המוזיקה של נדב משלב מוטיבים אתניים ממרחב הים התיכון, יחד עם גרוב רוק רך של בס-תופים-גיטרות.

הטקסטים של נדב הם כאלה שנכתבים נכון להרגע, או כאלה שנכתבו מזמן, וכן טקסטים שלקוחים מהמקורות היהודיים העתיקים, שהוא מכיר מהסביבה ומהילדות שלו. הוא עוד מספר כי הטקסטים של המקורות מכילים התבוננות על הצד הטוב של החיים, על חיוביות ועל אור ולפיכך, בוחר אותם בפינצטה כי תמיד עדיף לכתוב על דברים שעושים טוב, שמחה והתרגשות.

באותו הקשר, שאלתי את נדב: ״יכול להיות שכתיבה על דברים אופטימיים גורמת לך לא לחוש עצבות? ואיך, למעשה, אנשים מאמינים לך שהתכנים שלך אותנטיים ונובעים מדרך ההסתכלות שלך על החיים?״

נדב ענה: ״ זה לא שאני לא חווה רגעי עצב, אבל איכשהו אני כבר לא מוצא בתוכי את הרצון לכתוב ממקומות עצובים. העצב שלי פחות משמש כמקור השראה לכתיבת שירים. את הדרייב לכתוב אני מקבל דווקא ברגעי החסד והאור הנוכחים בחיי היום-יום שלי. אם כבר יוצא שיר שמדבר על רגעים קשים בחיים, השיר יידע לבטא בתוכו את התקווה ואת ההתגברות על הקושי. אני פחות מתחבר לכתיבה הנובעת מפחד ואשמה. אני נהנה מהדברים הקטנים בחיים ומשתדל להסתכל פנימה וקדימה״.

ספר לי בכמה מילים על האלבום החדש…

״האלבום נקרא בין ״קודש לחול״. הוא מספר על המקום בו אני נמצא בחיי, בו אני חווה את הקודש בחיי היום-יום ברגעים הפשוטים והקטנים בחיים. זה יכול להיות באמצע הכנת ארוחת צהריים, ברגע אינטימי עם בת הזוג, במהלך מופע שירה בציבור שאני עוסק בו למחייתי ועוד כל מיני רגעים שאני אוצר ונוצר לעצמי ומודה עליהם. יחד עם זאת, יש בי חיבור ארוך שנים לטקסטים יהודיים. טקסטים העוסקים בצד הטוב והשופע של הבורא ומעניקים תחושה של התרוממות רוח. זו מהות השם "בין קודש לחול" מבחינתי, היכולת להביא את תחושת הקודש לתוך חיי החול ולהיפך".

מי הקהל שמגיע להופעות?

"הקהל מאוד מגוון וכן התגובות על האלבום. אני זוכה לפגוש אנשים מכל מיני זרמים, ביניהם אף חרדים, וגם כאלה שלא משייכים את עצמם לזרם ספציפי כלשהו".

הייחודיות שבהשקפת עולמו של נדב באה לידי ביטוי בשיר ״כביש 1", דואט שמבצע נדב עם בת זוגתו יעל.

"השיר הזה הוא מכתב ברכה שקיבלה בת-הזוג שלי יעל ליום הולדתה. היא קיבלה אותה מחברה מהממת ואהובה שלנו שממש במקרה היא גם בת דודתה. קוראים לה טלי לבנטל. בתחילת הזוגיות שלנו, יעל היתה ממריאה לפנות בוקר על כביש אחד מביתי שאז היה בהרי ירושלים על מנת להספיק להגיע בזמן לעבודתה שברמת גן. השיר הזה לא מדבר על הנסיעה הזו, אלא על נסיעה של חיים שלמים, בנקודת מפנה שבה מגיעה ידיעה פנימית ברורה מאוד של אמת, אמת שמביאה איתה אהבה ובית וסוף סוף מנוחה ממסעות וחיפושים רבים. אני ויעל חווינו את נקודת המפנה הזו במפגש בסנכרון מושלם של זמן ומרחב במסען של שתי הנשמות שלנו, סנכרון שרק הבריאה המופלאה שלנו יודעת לייצר. וטלי ראתה הכל והיטיבה לברך במכתב כל כך מרגש. היה כל כך טבעי שיעל תקליט ותשיר איתי את השיר הזה בקולה הרך והמלטף".

איפה ניתן לראות הופעה שלך?

"כרגע אני בעיצומו של סבב הופעות סלון, שזה למעשה בתים שמארחים מוסיקאים בביתם או בחצר ביתם. זו הזדמנות להזמין  את הקוראים, מי שרוצה לארח הופעה כזו בביתו, מוזמן ליצור עמי קשר. אני מבטיח ערב מרגש ומיוחד".

נדב ממשיך ליצור ומספר שבקרוב יצא קאבר לשירו של אלתרמן-ערב עירוני עם לחן של יוני רכטר בשילוב עם נגיעות גיטרה ורוק ועוד הפתעות נוספות…

נדב מזמין כל אדם ואדם בכל זרם שהוא להאזין, להתחבר ולאהוב. את האלבום ניתן לרכוש ישירות מנדב על-ידי יצירת קשר בדף האמן שלו בפייסבוק והוא יישלח ישירות לביתכם.

מעבר לערוץ היוטיוב

דף אומן – פייסבוק

מעבר לאתר

טלפון: 0546929925 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר