סדנאות ניאו טנטרה במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
סדנאות ניאו טנטרה במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

סדנאות נאו טנטרה במרכז הארץ

אם כבר פסעתם בעבר במשעולי דרך הטנטרה, הכרתם את קסמיה ואת האופן בו היא פותחת את הגוף והנפש לחוויות חדשות ומסעירות, הגיע הזמן שתכירו את ההתפתחות המערבית ושמה ניאו-טנטרה

פורסם בתאריך: 27.5.19 21:58

ניאו טנטרה היא גלגול של הטנטרה המסורתית, השואבת את ערכי הטנטרה ומוסיפה להם ממד חדש של עבודה רגשית, על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר במהלך הטיפול. אז איך בדיוק היא פועלת ואל מי כדאי לכם ללכת לטיפול? 

אבישג חיה כספי

כבר 20 שנה שאבישג חיה כספי, מטפלת ניאו טנטרה, מקדישה את חייה כדי לסייע לזוגות וליחידים לפתוח ולהעצים את אנרגית החיים בתוכם. "מבחינת הטנטרה, החוויה המינית היא חוויה דתית, רוחנית, מיסטית. בהרבה תהליכי לימוד אחרים, כמו פילוסופיה, אנחנו יכולים להבין מושגית, שכלית, מה זה אחדות ומה זה להיות אחד, אבל המקום היחיד בו אנחנו יכולים להבין את המושג באופן חוויתי הוא דרך האיחוד המיני. הבריאה, או האלוהות, היא גם זכרית וגם נקבית, לא מדובר כאן על הצורה של האדם, אלא על האנרגיה הזכרית או הנקבית שבתוכו. המפגש הוא מפגש אנרגטי, וכאשר לומדים לתעל את האנרגיה המינית חווים מין גבוה, ללא מטרות או יעדים, ומכיוון שלא כל יום יש לנו זמן ל-"ארוחת חג" מומלץ לפנות יום אחד בשבוע, לפחות, ל-'גורמה סקס".

כיצד טנטרה באה לידי ביטוי ביחסי מין?

"במין גבוה" אומרת אבישג "עלינו להכין את הגוף שלנו. ה"גורמה" נעוץ בלהכין את הגוף שלנו, בדיוק כמו כלי מוזיקה שצריך לכוון לפני הנגינה. אנחנו באים מהג'ננות של היומיום, מהמון עשייה, וכאשר אנחנו מגיעים למפגש הזוגי, המיני, אנחנו צריכים לעשות את ההבדלה בין חול לבין קודש, בין אנרגיה של עשייה לבין אנרגיה של הוויה".

כאשר המיניות והרגש נפגשים

אחת הסיבות שבחרה אבישג בעבודה עם ניאו טנטרה היא בשל הפן הרגשי שנכנס לעבודה, פן שלרוב לא קיים בעבודה עם טנטרה מסורתית. "רוב הנשים מגיבות יותר לאינטימיות מאשר לסקס" אומרת אבישג. "זה לא שאנחנו לא נהנות מסקס, אבל התנאי עבורנו הוא חיבור רגשי. כשיש חיבור ויש אמון, הגוף נפתח כמו פרח. עמוד השדרה של טנטרה הוא עבודה אנרגטית ומה יכול לחסום את האנרגיה מלעלות כמו מעיין? חסמים רגשיים, לכן, בניאו טנטרה, העבודה משלבת עבודה רגשית, אנרגטית, מינית".

מנפצים אמונות שורש

"בעבודה שלי, בעיקר מול נשים, באופן פרטני או בסדנאות נשים, אני מדברת המון על אמונות שורש. לכולנו יש אמונות שורש שנטמעות בנו בשנים הראשונות לחיינו, זו הנדוניה שאנחנו מקבלים מההורים שלנו. יש אמונות כמו אהבה שווה דחייה, אהבה שווה נטישה, או אהבה שווה חוסר אמון, שמתקבעות ומשתנות מאדם לאדם בהתאם לנסיבות חייו. כאשר לאישה יש אמונה שאהבה שווה נטישה היא תפעל בכמה שלבים. בשלב הראשון היא תבחר מישהו שיש לו את הפוטנציאל לאהוב. השלב שני הוא התגרות/פרובוקציה. לדוגמא, חשוב לו להגיע בזמן – היא תאחר. באופן לא מודע, היא מחבלת ובוחנת את האהבה כי היא לא מאמינה בה. השלב השלישי הוא עיוות המציאות – אתה אמרת, אתה עשית, אתה התכוונת. הגבר, שלא מבין מה היא רוצה ממנו, בסופו של דבר עוזב, ואז היא אומרת לעצמה "ידעתי, הייתה לי הרגשה שהוא יעזוב אותי". זה קורה באופן לא מודע, וזה בדיוק המעגל אותו אני מכוונת לשבור באמצעות ניאו טנטרה".

לצד השיח הרגשי, קיימת, כמובן, גם המון תזוזה. "דבר נוסף שמייחד את העבודה המערבית יותר, הניאו טנטרה" מספרת אבישג, "זה מדיטציות אקטיביות, המורשת של אושו. אנחנו פועלים עם הגוף, משחררים אותו, מעוררים את הקונדליני, האנרגיה המינית. והאנרגיה המינית היא אנרגית החיים, מין זה בריאות, זה הקתרזיס לסטרס שאנו חווים ביומיום, ובריא הורמונלית. אחרי אורגזמה הגוף שמח ורגוע, ואפשר להרדם בקלות. פרקנו את כל האנרגיה הזאת שהייתה צריכה ללכת לאנשהו. עכשיו השקט יכול להיות הרבה יותר נוכח. שקט חי".

רוצים להכיר מקרוב את עולם הניאו טנטרה?

טלפון ליצירת קשר: 0504083310

כתובת: יהודה 14, ראשון לציון. ניתן לכתוב ישירות בוייז "אבישג חיה כספי".

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

אבישג חיה כספי. צילום: דני מוטלה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר