ייעוץ משפחתי במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
ייעוץ משפחתי במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

מטפל משפחתי: הכירו את המובילים בתחום

השדה הזוגי והמשפחתי יכול לפרוח ולשגשג אם נדע כיצד לטפל בו נכון: להרוות את צמאונו, לדשן ולתת מרחב לצמוח. רובנו לא נדע כיצד לעשות זאת ללא ההדרכה והליווי הנכון. כדי להשקיע במקום הכי חשוב ומשמעותי בחיינו, אלו הם המטפלים המשפחתיים שכדאי לכם להכיר

פורסם בתאריך: 17.6.19 09:18

מאיה חייק ארוך– ייעוץ זוגי, אישי ומשפחתי

על מנת לתחזק קשר נישואים רב שנים יש צורך ברצון עמוק ומשותף וביצירתיות רבה. ברוב מערכות הנישואים, בני הזוג מביאים לזוגיות שלהם את שלל התחלואים והמכאובים שהם סוחבים מעברם וציפייתם שהזוגיות תרפא את הפצעים, אך למרבה הצער זוהי אשליה. רק האדם עצמו יכול לרפא את פצעיו ולהרגיע  את כאביו, לתקן את התחושות שליוו אותו במעגלי חייו. הוא בהחלט יכול להיעזר באהבה ובהכלה הקיימים בזוגיות שיצר, אך הזוגיות כשלעצמה לא תוכל לרפא פצעים.

מאיה חייק ארוך (59) יועצת משפחתית וזוגית, ומגשרת, היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני בייעוץ משפחתי ומסלול פסיכותרפיה משפחתית וזוגית במכון שינוי. במהלך שנות עבודתה הרחיבה את ארגז הכלים שלה בהכשרות והתמחויות שונות ביניהן מיינדפולנס, פוקוסינג, גישור לגירושין בהסכמה, שיטת אימאגו, תרפיית המפגש ועוד.

עוד בילדותה הייתה מאיה הכותל הרגשי של סביבתה. ילדות צעירות ובוגרות היו מגיעות אליה ומגוללות בפניה את סיפוריהן, מכאוביהן והקונפליקטים שלהן עם ההורים או החברות. כבר מגיל צעיר הבינה מאיה באופן אינטואיטיבי, שההקשבה המלאה וההכרה בכאב מסייעות לייצר מרחב של ריפוי.

בבסיס האמונה של מאיה, ניצבת תמצית הפסיכולוגיה ההומניסטית – פסיכולוגיה חיובית, הרואה באדם כבעל יכולות וכוחות לרפא את עצמו בדרכו האישית. באמצעות התהליך שעוברים מטופליה של מאיה, הקשר בין בני הזוג הופך להיות יותר עמוק ומלא במשמעות, במרחב שאותו היא בונה, נוצרת סיטואציה להקשבה נדירה ולהכלה הדדית ובני הזוג מתחילים להכיר זה את זו ברבדים עמוקים שלא היו עד כה גלויים בפניהם. כשהמטופלים נכנסים לקליניקה של מאיה, הם עוברים תהליך שבו הם מייצרים שינוי מהותי בחייהם ובמערכות היחסים שלהם, ויוצרים מחדש גירסה טובה יותר של עצמם, והפועל היוצא שלה היא שיפור התקשורת ומערכות היחסים שלהם עם עצמם ועם סביבתם הקרובה.

לקליניקה של מאיה הגיע זוג בשנות ה-40 לחייו, הורים לשלושה ילדים. בן הזוג פרץ את מסגרת הנישואים, בגד עם מאהבת שהכיר טרם הנישואים. מי שחשף את הרומן הייתה האישה שבלשה אחרי הבעל, ומצאה עדויות שונות לבגידה. למאיה הזוג הגיע לאחר הגילוי וההודאה ברומן. בתהליך הטיפול התברר, כי האישה מיצבה את עצמה בעמדת הקורבן, וניהלה מעמדה זו את מערכת היחסים שלה איתו. הבעל שחש אשמה אמנם התנצל בפניה, אך הצער שהביע לא היה אמיתי, והוא סרב לראות את הפגיעה העמוקה בבת זוגו ואת הנזק שהסב לקשר ביניהם.

מאיה ראתה שבשורש מערכת היחסים שלהם עדיין קיימת אהבה, וקיים רצון משותף להישאר יחד. באמצעות התהליך הזוגי והאישי שכל אחד מהם עבר בקליניקה של מאיה, הבעל הגיע למקום שבו הוא יכול לחוש את רגשותיה של אשתו לתת להם הכרה כנה ולקחת אחריות על מעשיו. הוא אף לקח אחריות במרחב הביתי ובחיי הזוגיות. דרך מבט לעברם האישי והמשותף ,ניתוח והבנה של התהליכים שעברו בחייהם ושהובילו אותם לנקודת הזמן בהווה, יכלו בני הזוג לרפא את השבר שנוצר ולראותו כהזדמנות לצמוח ממנו יחד לעבר זוגיות חדשה ושונה.

לטיפול אישי, זוגי או משפחתי – פרטי קשר:

מאיה חייק ארוך

טלפון: 052-3322289
מעבר לאתר
כתובת מייל: [email protected]

כתובת: לאן 7 רמת גן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר