הכירו את ד"ר יוסי דיין. תמונת אילוסטרציה ממאגר Shutterstock By Syda Productions
הכירו את ד"ר יוסי דיין. תמונת אילוסטרציה ממאגר Shutterstock By Syda Productions

מטפל בחולה, לא במחלה: הכירו את ד"ר יוסף דיין

ישנן אין ספור תופעות לוואי קשות ומתסכלות שמלוות את הלוקים במחלת הסרטן בעקבות טיפולי הכימותרפיה וההקרנות. אולם, בעוד מרבית תשומת הלב מופנית לטיפול במחלה, מעט מדי מופנה לטיפול בחולה עצמו. טיפול תומך סרטן נותן מענה לכל מי שמרגיש שקוף במאבק במחלה

פורסם בתאריך: 25.6.19 12:50

מחלת הסרטן לצערנו היא מבין המחלות השכיחות ביותר בעולם. עד כדי כך שכיחה שלא מעט אנשים שמרגישים כאב באחד מאברי הגוף מקשרים זאת ישירות לסרטן, הרבה לפני שהם קובעים תור לבדיקות רפואיות. עם המחשבות מגיעות גם החששות, והן רק הולכות ומתגברות במהלך הבירור לאימות מקור הכאב.

בזמן שאתם עוברים צילומים, בדיקות דם, ביופסיה והליכים רפואיים חודרניים, מתחילות לצוץ השאלות אל מול האונקולוג. האם אכן מדובר בסרטן? במידה וכן איזה סוג? האם הוא ניתן לטיפול? האם זה דורש ניתוח? ומה סיכויי ההחלמה? הפחד שאתם חשים הוא אומנם לגיטימי, אך במקביל הוא גורם לבעיות במצב הרוח, חוסר תיאבון ודיכאון ואתם עוברים גיהינום במלוא מובן המילה.

כשאתם כבר במצב נפשי ירוד מתחיל גם המירוץ להחלמה. ריצה משוגעת מרופא לרופא כדי לבדוק אופציות נוספות, התנסויות בטיפולים שונים, רכישת תכשירים למיניהם, איסוף כמויות מוגזמות של מידע ובזבוז זמן יקר והמון כסף. בנוסף, המשפחה נכנסת לסחרור, אתם סובלים מתופעות הלוואי של הטיפולים, הגוף נחלש פיזית ואתם במדרון חלקלק ובטוח להידרדרות ממשית בכל אספקט בחייכם.

כל הזמן הזה ההתמקדות היא אך ורק במחלה. אף אחד לא עוצר כדי לדאוג ולהסתכל על החולה עצמו. לטפל בו, במצב הנפשי שלו, במחלות הנלוות לאבחנה, בהתמודדות שלו עם השגרה, בחיזוק המערכת החיסונית שלו ובשמירה על הגוף שלו לקראת סבבים נוספים של הקרנות וכימותרפיה.

"הטיפול בסרטן נעשה במספר דרכים: ניתוח להוצאת הגידול (היעיל ביותר), הקרנות, טיפול הורמונלי, ביולוגי וכימותרפי", מסביר ד"ר דיין. "מדובר בטיפולים קשים ואגרסיביים שתפקידם העיקרי להרוס את תאי הסרטן המתחלקים בקצב חלוקה מהיר, אך במקביל פוגעים בתאים נוספים כגון: שורשי השיער, רירית מערכת העיכול, מוח העצם ותאי הזרע. רוב תופעות הלוואי של החולים נגרמות בארבע המערכות האלה. אחת הבולטות שבהן היא התפתחות נזק ברירית המעיים שבאה לידי ביטוי בשלשולים, הקאות, כאבי בטן, בחילות קשות, צרבות וכן בהפרעה הולכת וגוברת ביכולת הספיגה המלאה של ויטמינים ומזון. כמו כן, פרק הזמן העובר בין טיפול אחד למשנהו אינו מספיק, בדרך כלל, להתאוששות ספונטנית של הגוף והחולה תשוש מאוד. לעיתים מתקבלת החלטה להעלאת מינוני התרופות או הוספת תרופות חדשות כדי ליצור השפעה אגרסיבית יותר על הסרטן, אולם הדבר מגביר את סבלו של החולה ועולה הסיכון לתופעות לוואי נוספות כמו שינויים תכופים במצב הרוח, פגיעה באיכות השינה, פצעים בפה וחוסר תיאבון. החולים מאבדים ממשקלם, הם חשופים הרבה יותר לזיהומים, המערכות הפנימיות שלהם אינן מתפקדות במלואן, ישנה פגיעה בתפקוד מח העצם והם אינם מצליחים לקבל את יתר הטיפולים הכימותרפיים בזמן. כתוצאה מכך, טיפולים רבים נדחים, מתפתחים סיבוכים נוספים שמצריכים אשפוזים חוזרים ומתן תרופות אנטיביוטיות מרובות והמערכת החיסונית נחלשת עוד יותר. כדי להקל על החולה, האונקולוג יכול להפחית את המינון אבל בכך יורדת גם יעילות הטיפול וההחלמה איטית יותר".

ד"ר יוסי דיין

ד"ר יוסף דיין

כדי להתמודד עם המחלה, כבר עם קבלת האבחנה ובמיוחד במהלך הטיפולים הקשים, הדבר החשוב ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם ולמשפחתכם הוא טיפול תומך בסרטן. מרכז המומחים בראשותו של ד"ר יוסף דיין מחבק אתכם לאורך כל הדרך. המחלקה לתמיכה בחולי סרטן מטפלת בסל הקיבול של המחלה במטרה לטפל בבעיות שנגרמות לחולה הן בגלל מחלת הסרטן והן בגלל הטיפולים הכימותרפיים. המחלקה מעניקה טיפול אינדיבידואלי וספציפי לכל חולה ומלווה אותו נפשית, אישית וקבוצתית, תוך שמירה על קשר רצוף.

בין הטיפולים התומכים שמציע מרכז המומחים של ד"ר דיין ישנו טיפול באינפוזיה של ויטמינים, מינרלים וברזל. זו, לדבריו של ד"ר דיין, הדרך העדיפה ביותר שבה ניתן לחזק את הגוף ולספק לו את כמויות הוויטמינים והמינרלים הדרושות לו. היות והטיפולים עלולים לגרום לפצעים בפה, אי ספיגה מספקת של מזון וירידה בתיאבון, נחלשת עוד יותר המערכת החיסונית שתפקידה העיקרי במחלת הסרטן הוא להילחם בגידול. לכן, חשוב קודם כל להשלים את אותם חוסרים בכל האמצעים. הטיפול כולל מינונים משתנים של חומצות אמינו חיוניות, חומצות שומן, אומגה 3 ו-6, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין B-12, חומצה פולית, ומינרלים שונים כמו אבץ, יוד, סלניום, כרומיום, מגנזיום, אשלגן, ועוד מכל הטוב שיש לטבע להציע. דרך הטיפול היא באמצעות עירוי ישיר לוריד שעוקף למעשה את מערכת העיכול ומבטיח שאותם חומרים יספגו ישירות במערכת הדם ובגוף, כאשר המינון והרכב העירוי משתנים ותלויים במצבו של המטופל ובהערכת הרופא המטפל. מדובר בטיפול פשוט יחסית שכמעט ואין לו תופעות לוואי.

"עד לפני כמה שנים טיפול שכזה לא היה מקובל. אם בגלל בורות או חוסר ידיעה, היו שחשבו שאותם ויטמינים בעצם עוזרים להאכיל את הגידול. אולם, בשנתיים האחרונות הוכיחו מחקרים שבניגוד לאותה השערה, ככל שהמצב התזונתי של החולה טוב יותר מערכת החיסון שלו טובה יותר והצלחת הטיפול גדולה יותר", מסביר ד"ר דיין. "מדובר באחד הכלים החשובים במלחמה בסרטן. ניתוח, כימותרפיה, תרופות, כל אחד מהם לחוד וביחד מחלישים מאוד את המערכת החיסונית עד לכדי סכנה בחשיפה לזיהומים בנאליים שעלולים להתפתח במהירות לדלקות קשות. כאשר החולה מגיע אליי אני מתרשם כמה הוא ירד במשקל ביחס לאחוזי המשקל הכולל של הגוף ובונה עבורו את הפרוטוקול הטיפולי המתאים לו ביותר שיבטיח את תקינות המערכת החיסונית או לכל הפחות לחזק אותה".

במקרים אחרים מוצע עבור החולה טיפול באמצעות גז האוזון. מדובר באחד מחומרי החיטוי החזקים ביותר בטבע. עירוי גז האוזון עם דם עצמי לגוף פוגע בווירוסים השונים בדם מבלי לפגוע בתאים עצמם, חודר ומגיע במהירות לתאים ובכך משפר את יעילותם במאבק נגד הגידול, מתפרק לחמצן שנלחם גם הוא בגידול ומשפר את התפקוד החיוני של הגוף. במקרים מסוימים גז האוזון אף מחשל את המערכת החיסונית.

"לאוזון יש תכונה חשובה שהופכת אותו ליעיל מאוד בתחום הרפואה, והיא יכולת החיטוי והטיהור שלו. האוזון משמיד כל גורם מזהם שקיים: חיידקים, פטריות ונגיפים", אומר ד"ר דיין. "ברגע שגז האוזון נכנס למערכת הדם נוצרים אותות כימיים המגבירים את פעולתן של מערכות שונות, משפרים את חילוף החומרים בגוף ואת תפקוד התאים".

בין מכלול הטיפולים מוצעות ביחידה לתמיכה בסרטן גם שיטות טבעיות לטיפול וריפוי עצבי המקלים על הכאבים הנגרמים בעקבות המחלה. שיטות אלה מאפשרות הורדת מינון התרופות והפחתת תופעות הלוואי. כך למשל, ישנו טיפול במנורת אינפרה-אדום המחממת ומשפרת את זרימת הדם לאזור הכואב ומרפה את השרירים. ישנו גם טיפול בריפוי עצבי על-ידי הזרקת לידוקאין בריכוז נמוך למערכת ההולכה של העצבים הלא רצוניים בגוף. בעזרת הזרקת החומר, שלו תכונות ריפוי יוצאות דופן, ניתן לנטרל את הכאב, לבלום את ההחמרה במצב, לשפר את זרימת הדם ולסלול את הדרך להחלמה. בנוסף, ישנם טיפולים בחמצן לשיכוך כאבים ושיפור התפקוד החיסוני, דיקור לטיפול בבחילות ובכאבים ומתן אינפוזיות עם תכשירים המפחיתים את מידת הרגישות של העצבים לכאב.

חשוב להדגיש, כי אין סתירה בין הטיפול האונקולוגי לטיפול התומך והוא משתנה בהתאם לתופעות הלוואי ולמצבו הרפואי של החולה. מחלקת הטיפול התומך בסרטן והצוות הרפואי נמצאים כל העת בקשר הדוק עם הרופא המטפל ומשמשים רק כ'טייסי משנה'.

כל הטיפולים מוענקים במרכז המומחים של ד"ר דיין במעטפת של TLC (tender loving care) וידע רב המלווים את החולה ומשפחתו לכל אורך הדרך במטרה להפחית ככל האפשר את תופעות הלוואי והכאבים שנוצרו מהטיפולים, לשפר את ההרגשה הכללית, את איכות החיים ומצב הרוח. בדיוק כפי שהבטיח ד"ר דיין, העיקר הוא לא הטיפול במחלה, אלא בחולה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכז המומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת בטלפון: 077-997-2447 או דרך האתר

כתובת המרכז: רחוב בנימין מטודלה 39, שיכון דן ת"א


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר