Omni – therapy - בית הספר לפסיכותרפיה. צילום: ענבל לוי יהודה
Omni – therapy - בית הספר לפסיכותרפיה. צילום: ענבל לוי יהודה

Omni Therapy  – בית הספר לפסיכותרפיה

כיצד מסתכלים על פנימיות של אדם, מדוע הכעס המתעורר בנו הוא למעשה איכות ולא דבר ממנו צריך להפטר, ואיך בעל, אישה ואחותה יצרו שיטת טיפול מהפכנית שתשנה את הדרך בה אתם מסתכלים על טיפול? הכירו את Omnitherapy  - בית הספר לפסיכותרפיה

פורסם בתאריך: 29.6.19 21:04

Omni therapy , בית הספר לפסיכותרפיה, הוקם על ידי אומני גל, בעלה רון פרוינד ואחותה ד"ר גיל-לי גל, לפני כמעט עשור. "בית הספר התחיל בדנמרק" מספרת אומני. "אחותי גיל-לי, שהיא פסיכולוגית קלינית בדנמרק, הזמינה אותי לעבוד עם מטופלים שהיא שיערה שעבודה במגע תעזור להם בתהליך הריפוי. בכל פעם הייתי מגיעה לשם לעבוד עם מספר הולך וגדל של מטופלים שחוו פריצת דרך, ובעלי ושותפי רון הגיע גם הוא להעביר שם סדנאות. לאט לאט התחילו להגיע אלינו אנשים שהם בעצמם מטפלים משיטות שונות שהתלהבו מהיעילות של העבודה והתחילו לבקש מאתנו ללמד אותם את מה שאנחנו עושים. התחלנו מקורסים קצרים ובסופו של דבר הבנו שאנחנו צריכים לפתוח שנת לימודים מסודרת, משם נולדה שנה ב', ואחריה גם שנה ג', שהיא שנת פרקטיקום".

בית הספר מתנהל כיום במקביל בשתי שלוחות, בדנמרק ובארץ ישראל, כאשר השלושה נדים לסירוגין בין השלוחות. "שני בתי הספר רצים במקביל" אומרת אומני, "רון ואני נוסעים לדנמרק לסירוגין פעם בחודשיים, פעם אני ופעם הוא, וגילי מגיעה פעמיים או שלוש בשנה מדנמרק לישראל כדי ללמד את החלק שלה בתוכנית שהוא החלק של הפסיכולוגיה".

מה לומדים?

"קראנו לשיטה ולבית הספר Omnitherapy , וזה ממש לא על שמי" אומרת אומני, "אלא מתוך המילה הלטינית "אומני" שמשמעותה "כולל כל". זה למעשה המהות של השיטה, העבודה, היא כוללת באמת את כל האספקטים של החוויה האנושית: המנטלית, הרגשית, הגופנית וגם האנרגטית רוחנית. מעבר לטכניקות עבודה של מגע ושיחה, אנחנו מלמדים קודם כל מודל תפיסתי של הסתכלות על הפנימיות של האדם, זה כמו מפת דרכים שמאפשרת לנו לקחת את שלל האינפורמציה שהאדם מביא איתו, כמו מה קרה לו בילדות, איך מערכות היחסים שלו נראות היום, איזה מצבים פיזיים הוא חווה, ואת כל האינפורמציה הזו, להניח על מודל מאורגן. אותו מודל מסביר בעצם איך אותן איכויות מולדות, מתנות מולדות שאנחנו מגיעים איתן לעולם, משמשות אותנו גם בצורה חיובית וגם בצורה שלילית. כלומר, הן מעין אבני בניין שאנו יכולים להשתמש בהן לטובה או כביכול לרעה. ואני אומרת 'כביכול' משום שבדיוק את התפיסה הזו אנחנו מנסים למגר. אין תכונה שהיא 'לרעה', אין תכונה שצריך להפטר ממנה. למשל אדם עם כעסים שיגיע לטיפול, ברוב התפיסות הטיפוליות ילמדו אותו איך לנהל את הכעס או איך להפטר או לשחרר אותו, אבל במודל שלנו, אנחנו מתייחסים לכעס כאיכות שיצאה מאיזון. הדבר תופס לגבי כל רגש או מצב לא נעים בחיינו. אנחנו, דרך המודל הזה, מסתכלים בצורה חיובית, עקשנית וגורפת, על הדבר הזה שנקרא בנאדם. אין שום דבר שצריך להפטר ממנו, הכוונות שלו תמיד טובות".

צילום: ענבל לוי יהודה

צילום: ענבל לוי יהודה

כיצד הכעס נתפס כאיכות?

"מתחת לאותו כעס מתפוצץ, יכולות לשבת המון תכונות טובות, איכויות, כגון אסרטיביות, כוח, כיוון ברור, אכפתיות מאד גבוהה, צורך בדיוק. אדם שלא יודע להשתמש בתדר הזה שאנחנו קוראים לו כעס, בצורה טובה, הוא יתאפק לא לכעוס ואז הכעס" יתפוצץ לו", פעם בשעה או פעם בשבוע, המנגנון הוא לרוב כך והוא למעשה מתרחש בגוף הפיזי, אנרגיה שמצטברת ומתפוצצת שוב ושוב. מי שלומד לאפשר לאנרגיה הזאת לזרום בגוף בצורה טובה, יהיה אדם אסרטיבי עם יכולת החלטה ובחירה. לעומתו, אדם שלא חווה כעס כלל יתקשה לנוע אל עבר מטרות או להחליט החלטות אפילו הפשוטות ביותר ועלול אף לחוות עייפות או דכאון שגם בהם כמובן יש איכויות כמו רכות ועומק… בכל נמצא יופי.  בשיטה שלנו, אנחנו לוקחים את אותו דפוס או צורת התנהגות שהאדם לא אוהב ולא רוצה לחוות יותר, ועוזרים לו לגלות וללמוד  בעזרת שיחה, מגע, תנועה, נשימה, דמיון וקול המשתלבים להם לחוויה אחת, את האיכות והיופי שמסתתרים שם. האדם הוא יצור לומד מטבעו, אומניתרפי היא שיטה לשיפור וייעול של אותה יכולת למידה".

פורמט הלימודים בבית הספר

פורמט הלימודים הוא פורמט ייחודי מאד, המתבסס על 9 סופי שבוע, אחד בחודש, בהם נפגשים ללמידה. "אנחנו יולדים מטפל בתשעה חודשים" מספרת אומני. "יש לנו 9 מודולים, כל מודול נלמד פעם בחודש, בסוף שבוע של שישי שבת, ללא לינה, וזאת מפני שבכל סוף שבוע כזה אנחנו צוללים לתוך אספקט אחד במודל, לומדים את הטכניקות הרלוונטיות ועוברים תהליך בתוכו. אנחנו מאמינים שאת הלמידה אנחנו עושים גם דרך הראש, אבל בעיקר דרך הגוף והחוויה האישית. בסופו של דבר מטפל הוא מטפל טוב ככל שהוא יותר מודע לעצמו, יותר מפותח רגשית ומנטלית ויכולת הנוכחות שלו יותר גבוהה, ולא משנה באיזו שיטה הוא עובד".

צילום: ענבל לוי יהודה

צילום: ענבל לוי יהודה

קהל התלמידים

אל בית הספר מגיעים מטפלים מנוסים משיטות שונות הרוצים להעמיק את עבודתם בתחום הגוף והרגש, אלו הנמצאים בתחילת דרכם כמטפלים, וגם אנשים שאינם מטפלים, אלא מעוניינים לעבור תהליך טיפולי דרך הלמידה. "בדרך כלל יגיעו אנשים שפתחו קליניקה ומגלים שחסרים להם כלים, או אנשים שעובדים בתחום כבר שנים רבות ומחפשים את הצעד הבא, אך לעיתים נקבל אנשים ללא רקע טיפולי, בתנאי שהם כבר עשו עם עצמם דרך של עבודה פנימית ואישית, והגיעו לשלב בו הם רוצים לשדרג את עצמם לנקודת המבט של מטפל. רבים באים בשביל התהליך האישי, כי זו שנת לימודים משנת חיים. אך פעמים רבות דווקא אלה מתאהבים בעבודה והופכים למטפלים. הלימודים מתאימים לכל אדם עם זיקה לעולם הטיפול שרוצה להעמיק לתוך עולם גוף-נפש, מפסיכולוגים ועד הילרים, קואוצ'רים, לעוסקים ברפואה משלימה ועוד. אנשים שרוצים ללוות תהליכי התפתחות ורוצים ללמוד איך עושים זאת ממקום של שותפות וחקירה משותפת עם המטופל. המודל  שלנו מאפשר לראות בדיוק דרך מה אדם צריך לעבור כדי להגיע למקום שהוא רוצה להגיע".

Omni – therapy – בית הספר לפסיכותרפיה

טלפון: 052-8355281

רון: 0526204875

מעבר לאתר בית הספר

למידע על סדנאות

אומני גל. צילום: הילה בן בנימין

אומני גל. צילום: הילה בן בנימין


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סיון

    ממש ממליצה על אומניתרפי ~ קיבלתי טיפול תקופה ארוכה מאומני ובאמת הרגשתי שהשיטה כוללת הכל ומקלה מאוד בכל תחומי החיים . תודה על הכתבה ~

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר