יועץ עסקי במרכז
יועץ עסקי במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

יועץ עסקי במרכז שכדאי לכם להכיר

יועץ עסקי מספק ייעוץ עסקי ואסטרטגי לעסקים וחברות, במטרה לשפר את התנהלות וניהול העסק והגדלת הרווחים. הייעוץ נעשה ע"י לימוד העסק מבפנים, התנהלותו השוטפת, הבעיות והאתגרים ומתן ייעוץ מעמיק וליווי להעצמת ההצלחה והרווחיות. הכירו את היועצים העסקיים המומלצים מאזור המרכז

פורסם בתאריך: 9.7.19 09:55

אראלה כרסנטי-שמילה: יועצת לעסקים

יועצים עסקיים פועלים לספק ייעוץ עסקי עצמאי ואובייקטיבי לחברות ולבעלי עסקים, כדי להשיג את מטרותיהם לשפר אסטרטגיות, מבנים ותהליכים ארגוניים, וכדי שהארגון יתקדם, ישגשג ויצליח.

אראלה כרסנטי-שמילה, היא יועצת ארגונית עצמאית בעל הכשרה מקיפה, ניסיון וותק. היא הגיעה מעולם העסקים והניהול ועוסקת בתחום הייעוץ העסקי למעלה מ-  7 שנים. טרם לכן, ניהלה את תחום שיווק הקמעונאות והתוכנות בחברת מייקרוסופט בה עבדה במשך 6 שנים, שמשה סמנכ"ל השיווק של חברות הכבלים, עסקה בפיתוח עסקי, שיווק וניהול בארגונים מובילים במשק, וב- 7 השנים האחרונות מלווה עסקים וחברות בתחום הייעוץ העסקי והארגוני עם התמחות לניהול.

"מטרת הייעוץ העסקי, היא לסייע לבכירי החברה  לעשות את השימוש הנכון והמיטבי בכישורים, במשאבים, ובכספים, כדי להשיג את היעדים העסקיים. לעמוד בתחרות ובהשתנות בשוק ולייצר רווחים משמעותיים". אומרת אראלה כרסנטי-שמילה.

מה כולל הייעוץ העסקי והאסטרטגי שאת מספקת?

"הייעוץ נחלק לשני תחומים עיקריים: התחום הראשון – ניהול העסק עצמו הכולל: ניהול תהליכים, ניהול פיננסי, ולמעשה בחינת כל האלמנטים בעסק המחייבים ניהול לטווח הקצר ולטווח הארוך".

"התחום השני – ניהול העובדים הכולל: ניהול עובדים קיימים, גיוס וניהול כישרונות, הגדלת המעורבות והעלאת המוטיבציה ותרומתם האישית של העובדים, הגדלת הפרודוקטיביות, וכד'. העובדים הם המשאב המשמעותי והיקר ביותר בארגון, וזו התפישה שיש לעבוד בהתאם לה.

אני עובדת בעיקר עם חברות שמעסיקות עובדים ועומדות בפני אתגרי הניהול של העסק עצמו, מצבים בהם נדרש להגדיל הכנסות או מצבים בהם העסק מנוהל בצורה לא מיטבית ואינו ממצה את הפוטנציאל שלו".

מדוע זה קורה?

"זה מתרחש כאשר חסרים יסודות הניהול –  לדעת בדיוק מה חשוב לעסק, להגדיר את המטרות הנכונות, לדעת לגייס את העובדים הנכונים, ומה צריך למדוד ולשפר בתוך העסק, בעסקים משפחתיים המורכבות גדולה יותר".

בפני אילו אתגרים עומדים מנהלים בכירים בהיבט ניהול החברה?

"בעבודתי אני מלווה חברות רבות, חלקן עדין לא חזקות מספיק ונמצאות במצב של השרדות, השנים הראשונות הן תמיד מאתגרות, ההוצאות גדולות וההכנסות לא מספקות. נדרשת השקעה ראשונית גבוה על מנת להחזיק את העסק ולבנות מנועי שיווק מכירות וצמיחה חזקים.

בנוסף, אני רואה  חברות  שמגיעות להצלחה, אולם לא יודעות מה לעשות הלאה, לאחר "15 דקות התהילה שלהן". השווקים תחרותיים מאוד, וההזדמנויות שעומדות בפני הלקוחות מאוד מגוונות ואטרקטיביות מה שמחייב עסקים כל הזמן להשתפר. יש למצוא כל הזמן את מנועי הצמיחה  העתידיים ועל בעלי החברות והמנהלים לחשוב כל הזמן קדימה, איך לפתח את העסק. יש מגמות שונות  המשפיעות על התנהגות הצרכנים וכשצרכן משנה את ההתנהגות שלו העסקים צריכים להתאים את עצמם כדי שימשיכו להיות רלוונטיים".

מהם היתרונות אותם את משלבת בעת הייעוץ וליווי העסקים והחברות?

"אני כלכלנית במקור, סיימתי בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת תל אביב, ושני במנהל עסקים, ואני בקיאה מאוד במספרים ונתונים. דרך המספרים ניתן להגיע לתובנות ואני מאוד ממליצה לעסקים להשתמש באלמנטים המסייעים לעסק להתנהל בצורה אפקטיבית. אני עושה שימוש בדוחות ואנליטיקה כדי לנתח את המצב הכלכלי והעסקי של לקוחותיי, כאשר הטכנולוגיה המתקדמת והזמינה היום מאפשרת להטמיע בקלות, מערכות שישקפו בצורה קלה, מהירה ואמינה את המצב העסקי שלהם".

כיצד מתבצע תהליך הייעוץ שלך לבעל העסק?

"אנו לומדים את תמונת העסק באמצעות המערכות, ניתוח הנתונים ושיחות עם עובדים ולקוחות ולמדים כיצד להנהיג את העסק למקומות הטובים ביותר. למשל, לזהות מוצרים או שירותים בעסק שהם כבר לא רלוונטיים והמכירות שלהם נמוכות, ואותם צריך להחליף בחדשים, לזהות אתגרים עם עובדים. לעתים, שיפור קטן, יכול להביא לשיפור גדול בשורת הרווח. וזה מה שאני מחפשת, את השינויים הקטנים והקלים שניתן לעשות והם יביאו לשיפור גדול.

יש הרבה עסקים שהם "לכאורה מצליחים" אך מנוהלים באופן מאוד לא אפקטיבי וזה מתחיל בדברים הבסיסיים – צריך למדוד שגרות עבודה ושגרות ניהול בתוך העסק, ולשפר".

מה לגבי ניהול העובדים בחברה?

"ישנם כשלים רבים בניהול העובדים שכאמור, הם לב וליבת החברה. לעתים יש חלוקת תפקידים לא ברורה בין אנשי הצוות ומאבקי כוח, אשר בסופו של דבר פוגעים בשביעות הרצון של העובדים ובמעורבות שלהם בעבודה, מה שמוביל לפגיעה ישירה בפרודוקטיביות, לתחלופת עובדים והפסד כסף".

"על אף שאני מגיעה מעולם המספרים במקור, למדתי במשך 4 שנים את תחום התודעה והוכשרתי ל- 'מאסטר NLP': כלים המסייעים לשינוי התודעה, המיינדסט. זהו המקום המשמעותי ביותר להצלחה של אנשים – התודעה שלהם. ובאמצעות המיינדסט הנכון, אני מלמדת מנהלים כיצד להשפיע לטובה ולהעצים את העובדים, כדי שיעצימו את הארגון".

" אני מלמדת מנהלים את כל הקשור בפסיכולוגיה החברתית ובהעלאת מוטיבציה אצל עובדים וכן הגדלת המעורבות. אני שמה דגש חזק על נושא העובדים, כיוון שהם הבסיס להצלחה של העסק. הם משקפים כיצד העסק נראה, והמנהלים צריכים להתייחס לעובדים בכבוד האולטימטיבי, ולספק להם דוגמא אישית. הדרך בה העובדים נראים ומנוהלים, היא הפנים של העסק והדרך בה הוא מוצג ללקוחותיו. חשוב תמיד להתייחס לנפש האדם, להבין את הדברים אשר מניעים את העובדים, כל עובד בפני עצמו, ומה יוצר עבורם את הכיף בעבודה ועונה על הצרכים שלהם".

לאן תהליך הייעוץ והליווי מביא אותם?

"התהליך מביא אותם לשיפור התוצאות העסקיות באופן חד משמעי, להגדלת המכירות, הגדלת הרווחיות, שביעות רצון ושקט נפשי גבוה מצד העובדים והמנהלים. זה מביא אותם להספקים גבוהים הרבה יותר בעשייה, ויש הרבה יותר סדר וארגון. התהליך מבצע בין היתר, מעבר מעבודה ניהולית שוחקת לתהליכי אוטומציה מתקדמים בארגון, מה שחוסך זמן ומפנה את המנהלים לחשוב על פיתוח העסק והרחבת מרכזי הרווח".

כיצד את מבצעת זאת בפועל?

"בפועל, אני מגיעה לחברות (אם אלו חברות קטנות או בעלי עסקים קטנים, הם יכולים להגיע אליי),  ואני מלווה אותם בתהליך. אצל כל חברה ועסק, אני מזהה תחילה את המקומות שזקוקים לסיוע והם אינם מנוהלים באופן מיטבי, ואני עושה איתם עבודה במקומות אלו. אני מבצעת תחקיר מעמיק על העסק או החברה, בודקת מה כן עובד ומה לא, ואני מעלה יחד איתם רעיונות לשיפור. אני מוודאית שהם יבינו את הבעיות לעומקן ואת ההמלצות לשיפור, ואני מלווה אותם תוך יישום ההמלצות".

"יש חברות שמבוצעים אצלם תהליכי בזק מאוד אינטנסיביים של 3-4 ימים, ואחרות שמצריכות תהליכים מתמשכים של ליווי שבועי קבוע, הן לבכירי החברה והן לעובדים".

ואת מעבירה גם הרצאות וקורסים?

"אכן. אני מרצה ומעבירה קורסים בתחום הניהול – זה הבייבי שלי, והתחום המרתק ביותר בעייני, קורס ניהול אורך 7 מפגשים כאשר בכל מפגש אנחנו נוגעים בנושא אחר מתחום ניהול העסק. בנוסף, מעבירה הרצאות על  סודות ההשפעה הבין אישית, שיווק וניהול.

הקורסים מעוברים בארגונים עצמם, והם כוללים קורסים לעתודה ניהולית וקורסים למנהלים בתוך ארגונים. במקביל, אני מעבירה קורס לבעלי עסקים קטנים המנהלים 3-5 עובדים ורוצים לשפר את יכולות הניהול שלהם ולצמוח. בקורסים, הם מקבלים את מיטב התובנות ודרכי השיפור והייעול בעולם העסקי, הבין אישי והמנטלי".

אראלה כרסנטי-שמילה: יועצת עסקית

כתובת המשרד: יריחו 5, רמת גן

מעבר לאתר

טלפון: 053-3389441

אראלה כרסנטי. צילום: יעל אלעד

אראלה כרסנטי- שמילה. צילום: יעל אלעד


גאולה חיים יועצת עסקית

גאולה חיים, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות להצלחה מזה 12 שנה. עם סיום לימודיה – האקדמיים בתחום הכלכלה ומנהל עסקים היא עבדה למשך שנים רבות בתפקידי ניהול בכירים ובהמשך כיזמית . מתוך שני הכובעים הללו, היא למדה את הסוגיות והאתגרים השונים בהקמה וניהול עסקים ומיזמים מתקדמים.

גאולה פיתחה שיטה למינוף עסקים, הנקראת "משולש הזהב להצלחה עסקית": ראיה, תכנון ותוצאות". על השיטה היא מספרת: "תהליך הליווי והייעוץ העסקי מתמקד בשלושה שלבים מרכזיים: שלב הראיה: תהליך של איסוף, מיפוי ולימוד נתונים קיימים, דוחות כספיים, בדיקת רווחיות, הלוואות ואשראי בנקאי, איתור הנקודות מהן "נוזל הכסף" מהעסק, וכמובן בניה של תזרים מזומנים – הכלי שכל עסק חייב, ועוד".

"שלב התכנון: הכנת תכנית פעולה המתייחסת לאסטרטגיה העסקית, תכנית שיווק המתייחסת  למתחרים, למחירים הנהוגים בשוק, לבידול, לפוטנציאל הגידול, לאיתור הלקוחות הפוטנציאליים, ליתרונות היחסיים, לערוצי השיווק, לתקציב וליעדי ביצוע כספיים וכמותיים".

"לבסוף, שלב הביצוע: יישום התכנית ופעילות ערוצי השיווק השונים, דיוק והכשרת תהליך המכירה וכן יישום התכניות לבניית מוצרים ושירותים חדשים ושינויים ארגוניים שיתרמו להתפתחות העסקית – הכל בהתאם לאסטרטגיה העסקית שהוגדרה".

ואת מתחייבת לתוצאות?

"בהחלט. תהליך הייעוץ והליווי העסקי מוכח שוב ושוב כהשקעה המניבה רווחים בזמן קצר. ליוויתי עשרות עסקים שעברו את התהליך והצליחו לגדול ולזנק בהכנסות, כאשר הוכחתי שבטווח של חודשיים, מחיר הייעוץ והליווי שלי מכוסים ע"י גידול ברווחיות העסק, חיסכון בעלויות תפעול ואף הרבה יותר מזה. לכן, אני מתחייבת לתוצאות בטווח של עד שלושה חודשים".

כיצד עבודתך הן כמנכ"לית והן כיזמית ובעלת חברות, מספקת לך יתרונות בייעוץ העסקי?

"יש לי את היכולת להבין את הראש של בעל עסק וכיצד הוא חושב, ואת ארסנל המיומנויות הנדרשות ממנו : להיות רואה חשבון, כלכלן, איש שיווק, איש אסטרטגיה, מכירות, תפעול וניהול . מהצד השני, כמי ששמשה בתפקידי מפתח כמנכ"לית, יש לי פרספקטיבה רחבה וניסיון רב.".

ספרי על החוזקות שלך מלימוד הטעויות..

"בין מירב העסקים שהקמתי והצליחו, היה עסק אחד שכשל. הייתי בתחילת דרכי היזמית, לא בצעתי את הבדיקות הנדרשות לעומק ולא הערכתי נכונה את היקף ההשקעות הנדרש, לא רק בשלב ההקמה אלא גם לאורך חיי המיזם, עשיתי בחירה לא נכונה של ספקים ונותני שירות ובסופו של יום, העסק נקלע לקשיים ונסגר".

"מתוך החוויה שלי והניסיון האישי בתהליך הקמה וניהול העסק הבנתי עם אילו אתגרים בעלי עסקים מתמודדים כיום, בנקים,  אשראי, ספקים, ניהול עובדים, ועוד. מתוך ניתוח והבנת הכישלון שחוויתי, למדתי בדיוק את כל מה שצריך כדי שלא להיכשל ולהצליח, ובהמשך, המיזמים שלי הצליחו ביותר".

אילו עקרונות מנחים את מעבירה לבעלי העסקים והחברות?

"ראשית, יש לשים את האויב הגדול – האגו, בצד. להיות פתוחים לשמוע ביקורת וזוויות ראיה מקצועית אחרת. להקשיב וללמוד מבעלי ניסיון".

"שנית, יש להכין מפת דרכים-תכנית פעולה ותכנית השקעות מסודרת. לראות את הסיכויים וגם את הסיכונים".

"את ארגז הכלים של העקרונות המנחים, אני לוקחת עמי לעולם של ייעוץ והליווי העסקי. תחילה אני רואה את בעל העסק מולי כאדם, שיש לו חלומות, רצונות, לחצים, חששות ומשפחה שעומדת מאחוריו וכן עולם שלם של מושגים ונושאים שהוא לא בהכרח יודע מכיר ואו בקיא  בהם. ובצד השני, יש את העסק עצמו שמצריך חשיבה  וניהול קונקרטי ואפקטיבי".

כיצד זה מבוצע בפועל?

"התהליכים שלי הם קצרים עם התחייבות לתוצאות. תכנית הייעוץ והליווי שלי מושתתת על שלושת הרגליים המרכזיות של העסק: הרגל הפיננסית, רגל אסטרטגית השיווק והמכירות והרגל השלישית היא הרגל הארגונית. כאשר שלושת הרגליים מאוזנות, זה כמו שולחן שיכול לעמוד יציב".

"בעולם התחרותי והמשתנה של היום, כל עסק חייב יועץ ומלווה עסקי. "=הייעוץ שלי אינה הוצאה כי אם הכנסה. הוא עשוי לחסוך בין עשרות אלפי שקלים ומאות אלפי שקלים לעסק או חברה, ולעתים אף לעשות את ההבדל אם להמשיך להתקיים".

לאילו סוגי עסקים חשוב במיוחד שיהיה ליווי?

"עסקים העומדים בפני אתגרים כאלו או אחרים ועסקים בתחילת דרכם, אשר צריכים לבנות את עצמם וזקוקים לגייס מקורות אשראי ומימון ותכנית פעולה ברורה.

"ישנם עסקים שאני מכנה "עסקים מאותגרים" – אלו שמתמודדים עם סוגיות פיננסיות לא פשוטות, הבנקים "משגעים אותם" ודורשים עוד ועוד בטחונות, הם תמיד נמצאים בקצה של מסגרת האשראי או בחריגה, ואין להם שקט. עסקים נוספים שמצריכים ייעוץ הם אלו שרואה החשבון מדווח להם על פי הדוחות הכספיים שהם רווחיים, אך בפועל, בעל העסק לא רואה את הכסף והוא כל הזמן במרדף אחרי חשבון הבנק שלו.

"יש עסקים שנמצאים בתחרות שוק וכל הזמן  מתחרים על המחיר, ויש עסקים שפשוט רוצים לעשות את הקפיצה הבאה שלהם".

ואת גם מספקת פתרונות מימון ואשראי?

"בהחלט. אם זה לדוגמה: בתי ספר ומכללות אשר מוכרות קורסים ומאפשרים רכישה בתשלומים רבים, או מרפאות שיניים המבצעות השתלות במחירים של עשרות אלפי שקלים, וחברות המייבאות מוצרים מחו"ל –  אלו עסקים שמצריכים פתרונות אשראי ייחודיים, ובניתי עבורם יחד עם הבנקים פתרונות ספציפיים לענפים אלו בהתאם לפעילות העסקים".

"צריך להבין, שבעל עסק פעמים רבות, אינו מבדיל בין החשבון העסקי ובין החשבון הפרטי. לעתים, האתגר אינו במחסור בכספים או בחוסר רווחיות בעסק, אלא בהתנהלות פיננסית שאינה נכונה, ואני משלבת את הייעוץ הכלכלי של העסק והבית ביחד".

מהו החזון העסקי שלך?

"אני אוהבת אנשים ומתחברת לאתגרים שלהם ושמחה מאוד שיש לי את הידע, הניסיון וההצלחות המוכחות בכדי לסייע להם ולהביא אותם להצלחה, וכמובן להגשים את עצמם.

"המוטו שלי הוא, שבעל העסק יוכל להתפנות לניהול וביצוע הצד המקצועי שבו הוא טוב ואת כל הדברים שמקשים ומכבידים עליו, ישאיר לטיפולי.

"המטרה שלי שהיא לספק ללקוחותיי הדרכה וכלים ניהוליים בזמן קצר, כדי שיוכלו להמשיך להצליח גם בלעדיי".

בעלי עסקים המעוניינים להשתלב בסדנאות/קורסים/ הרצאות שלי מוזמנים ל פנות אליי

גאולה חיים יועצת עסקית

מעבר לאתר 

טלפון: 054-5227564

גאולה חיים יועצת עסקית

גאולה חיים יועצת עסקית


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר