קורס הום סטיילינג. תמונה ממאגר Shutterstock
קורס הום סטיילינג. תמונה ממאגר Shutterstock

קורס הום סטיילינג – ללמוד מהטובים ביותר

לעיתים נדמה כי חלל הופך להיות מרשים בעיקר בזכות המרחב שבו, הקירות, התכנון, אך כשמביטים יותר לעומק מבינים כי מה שבאמת הופך את המראה לכזה שנחקק בזיכרון הם הפרטים הקטנים – הטקסטיל, חפצי הנוי, האומנות, בחירות הרהיטים, ולמעשה כל מה שנכנס תחת הכותרת "הום סטיילינג". אז איפה ואיך לומדים את רזי האומנות הזו?

פורסם בתאריך: 16.7.19 15:34

ענבר קרפר סרנוביץ

את דרכה החל ענבר קרפר סרנוביץ בלימודי עיצוב בחו"ל, ודווקא משם הצליחה להבין את מה שחסר לה כאן בארץ. "למדתי ב- "Parsons school of design" בניו יורק" אומרת ענבר. "גרתי בחו"ל 16 שנה, וכשחזרתי לארץ והתחלתי ללמד באוניברסיטת בן גוריון את הקורס לעיצוב פנים ביחידה ללימודי חוץ, התחיל להתגבש בי החלום לעשות קורס פרטי, מיוחד, בוטיקי ואחר, שינגיש את העולם של הום סטיילינג לכל מי שרוצה, לקהל הרחב. הבנתי שכאן בבתי הספר פחות מלמדים את התלמידים על ההיסטוריה של העיצוב, פחות נותנים דגש על הבנה אמיתית של הסגנונות השונים. ידעתי שאת הקורס שלי אבנה אחרת".

צילום עצמי

צילום עצמי

ללמד זו שליחות

עוד לפני הקורס, עברה ענבר דרך מעשירה וארוכה בתחום העיצוב. לאחר לימודיה בניו יורק, גרה ועבדה שם ולאחר מכן עברה לאוהיו. בצעד מפתיע, בעקבות רילוקיישן בעבודה של מי שהיה בעלה דאז, עברה ענבר להודו ושם עבדה במשרד אדריכלים צרפתי, לצד ניהול אולם התצוגה של bulthaup מטבחים. "עשיתי פרויקטים כמו עיצוב מלון בוטיק בהימלאיה" אומרת ענבר, "מסעדות, בוטיקים של בגדים, עבדתי גם במסחרי וגם בפרטי, ועבדתי עם לקוחות מאד עשירים. אחרי הודו חזרתי לישראל, ואז מיד חזרתי ללמד. אני מאד אוהבת ללמד, זו מעין תחושת שליחות אצלי, להעביר את הידע ולהכניס תכנים חשובים בעיניי לתוכנית הלימודים".

קורס הום סטיילינג

מתוך תחושת השליחות הזו, נבנה קורס הום סטיילינג, קורס שמתקיים גם בהרצליה וגם בראשון לציון, וכולל 10 מפגשים, כאשר כל אחד מהם מתמקד בנושא אחר. "הקורס הוא מאד אינטימי ומאד אינטנסיבי" מספרת ענבר. "יש שישה מפגשים שהם בצורת סדנה וכל אחד מהם עוסק בנושא אחר. אנחנו מתחילים בהרצאה עם מצגת ואז יש תרגילים בכיתה שהם ממש מעולם העיצוב, התלמידים פועלים כמו מעצבי פנים. אם למשל למדנו על שימוש בטקסטיל, אז אחר כך הם עושים תרגיל של אולם תצוגה של טקסטיל שכולל הכל, בדים לווילונות, טפטים, שטיחים, בונים את כל הקונספט העיצובי מההתחלה ועד לפרטים הקטנים. ארבעת המפגשים הנותרים הם מפגשי סיור. סיור אחד ביפו, שם אני לוקחת אותם לחנויות קטנות שאני עובדת איתן, עם דברים מיוחדים. סיור שני במתחם דן דיזיין, שם הם מקבלים הרצאות מקצועיות באולמות התצוגה, נחשפים לכל הדברים הכי חדשים בשוק, מבינים טרנדים, הבדלים בין חומרים. הסיור השלישי הוא סביב עולם המטבחים וחדרי הרחצה, אני לוקחת אותם לחנויות בנמל יפו שהן חנויות היי אנד, והסיור הרביעי הוא יום מיוחד בירושלים, מכירים מקומות קטנים, חנויות עיצוב ושמים דגש מיוחד ביום הזה על ארכיטקטורה".

ליווי אישי וצמוד בפרויקט

לצד המפגשים והסיורים, כל אחד מהתלמידים מגיע עם פרויקט אישי משלו, המלווה את הלימודים בקורס. "אני עובדת יד ביד איתם" אומרת ענבר, "ובסוף הקורס הם מקבלים למעשה פרויקט מוגמר. חלק רוצים לעשות חדר אחד מעוצב בבית, חלק מבקשים עיצוב קליניקה, שיפוץ אמבטיה. הם אמנם מביאים אנשי מקצוע לביצוע עצמו, אבל הם מנהלים את הפרויקט, כאשר אני איתם בדרך, השגחה, ליווי, עצות, מה שצריך כדי להרים פרויקט כזה משמעותי, אחרי רק עשרה מפגשים. בנוסף, אני בוחרת את אחד מהפרויקטים האישיים הללו, ואנחנו מגיעים ליום מרוכז כדי לממש אותו בעצמנו, בכמה שעות, בסגנון "אקסטרים מייקאובר", ממש מרימים את הפרויקט בזמן אמיתי. זה קורס סוחף שמכניס אותם לתוך עולם ההום סטיילינג עם המון למידה, העמקה בסגנונות עיצוב שונים, אבל בעיקר מאד פרקטי, הם ממש מקבלים כלים כדי לקבל החלטות נבונות, לעשות פחות טעויות, זה קורס שפותח את הראש".

רוצים להרשם למחזור הבא?

ענבר קרפר סרנוביץ – Inbar design
טלפון053-3310762

קישור לאתר
קישור לפייסבוק

עושות סטיילינג ב- HOME. צילום עצמי

לומדות לעשות סטיילינג ב- HOME. צילום עצמי

לומדות בסטייל. צילום עצמי

לומדות בסטייל. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר