קרדיט תמונה: www.ingimage.com
קרדיט תמונה: www.ingimage.com

ייעוץ מומלץ לפיתוח עסקי

פורסם בתאריך: 1.8.19 08:06

כמו רבים מקרב בעלי העסקים, ייתכן שגם אתה שואל את עצמך כיצד ניתן לפתח את העסק, ומה אפשר לעשות כדי להצעיד אותו אל אופקים חדשים של רווחיות ומחזור. אולי התשובה ממאנת להופיע בינתיים, אבל חשוב שתדע שבהחלט קיימות אפשרויות לפיתוח עסקי שתוכל ליישם, בין אם מדובר בפתיחה של סניף חדש, מיזוגים, שיתופי פעולה עם אחרים, שינויים בשיווק והמכירות, שינויים בהרכב השירותים והמוצרים, ועוד.ואולם, כל אחד מהצעדים האפשריים הללו צריך להיבחן לעומק מבחינת התרומה האמיתי לעסק, הכדאיות הכלכלית שלו והשלכותיו, וברור שגם צריך לבצעו בצורה מקצועית ורצינית. ייעוץ עסקי לפיתוח העסק המבוצע בעזרת יועץ עסקי מיומן נותן מענה לכל הסוגיות האלו.

פנייה ליועץ עסקי

על מנת לפתח את העסק חשוב לפנות אל יועץ עסקי מנוסה. מדובר בבעל מקצועי שכבר ליווה עסקים רבים שתהליכי פיתוח והגדלת המחזור, לרבות עסקים מתחום הפעילות שלך. בנוסף, יש לו הרבה ניסיון כמנהל עסקים בשטח והוא מכיר היטב את המשמעויות וההשלכות האמיתיות של הצעדים הנבחנים. כמו כן, ברשותו השכלה אקדמית כלכלית נרחבת, שהינה חיונית על מנת להבין ולאמוד במדויק את ההשפעה הכלכלית של מהלכי ההתפתחות המוצעים.

מעבר לכך, הניסיון, ההבנה המעמיקה וההיכרות המצוינת של היועץ העסקי עם המשק הישראלי ועם תחום הפעילות שלך, מאפשרים לו להציע מגוון רחב של תובנות, פתרונות וצעדים לפיתוח עסקי, תוך התאמה למסגרת התקציב שלך, השאיפות שלך ופרמטרים נוספים. מלבד זאת, היועץ העסקי אינו מסתפק בהמלצות בלבד אלא דואג לכך שהצעדים יתוכננו באופן ישים, הדרגתי וריאלי, והוא אף ילווה את יישומם לאורך תקופה תוך בחינה של התוצאות בפועל אל מול התכנון. לפניך סקירה של מספר צעדים אפשריים שעליהם יועץ עסקי עשוי להמליץ לצורך פיתוח עסקי.

פיתוח של תחום המכירות והשיווק

לעיתים קרובות הגדלת המחזור וההתרחבות של עסקים נתקלות במכשול בסיסי, של שימוש בלתי מיטבי בערוצי פרסום ושיווק, בין אם הערוצים הנוכחיים אינם מתאימים לעסק ולא מוצדקים כלכלית, ובין אם אתה לא מודע לאפשרויות אחרות. כך למשל, הרחבה של הפרויקטים ומעגל הלקוחות ניתן להשיג באמצעות נטוורקינג. מדובר במפגשים של אנשי מקצוע, בעלי עסקים ומומחים מתחומים שונים, שבהם יש לך הזדמנות מצוינת ליצור קשרים שיבשילו לשיתופי פעולה, ואינך צריך להשקיע משאבים רבים כדי ליטול חלק בפגישות אלו. היועץ העסקי יכול להסביר לך על המהות של הנטוורקינג וכיצד המפגשים מתבצעים ונראים, איך להתנהל בהם בצורה נכונה ולשווק את עצמך, איך לבחור את המפגשים והאנשים הנכונים עבורך, ואיל להתגבר על מחסומים פסיכולוגיים ואחרים.

עוד דוגמא של פיתוח העסק בתחום השיווק, הפרסום והמכירות היא יצירה של שיתופי פעולה עסקיים. מדובר בפנייה אל גורמים אחרים העוסקים בתחום נושק לשלך, עם הצעות שונות שיכולות לתרום לשני הצדדים. כך למשל, קבלני בנייה יכולים לגשת אל משרדי אדריכלים ולהציע שיפנו אליהם לקוחות המקבלים שירותי תכנון לקראת בנייה. בתמורה מעבירים הקבלנים למשרדי האדריכלים סכומים מוסכמים מראש מסך ההכנסות שמתקבלות מאותם לקוחות שהועברו אל הקבלן. זו דרך פשוטה שאינה מצריכה השקעת משאבים ניכרים להגדלת המחזור, להגעה אל לקוחות חדשים ואפילו ממגזרים חדשים, ולהתחיל לבנות את המוניטין גם במגזרים אלו.

צעדים שונים לפיתוח העסק

כאמור, יש לא מעט מהלכים וצעדים שניתן לבצע לצורך פיתוח העסק, וחלקם גם יותר משמעותיים וגדולים כך שחשוב מאוד להיערך אליהם נכון ברמת הבדיקות המקדימות וברמה הפיננסית. לדוגמא, ייתכן שהבדיקה שמבצע היועץ העסקי בעסק שלך תראה שהמהלך הנכון והמתבקש כעת הינו פתיחת סניף נוסף, יחד עם זאת, מהלך כזה עשוי להצריך פנייה אל הבנק או אל הקרון להלוואות בערבות מדינה לצורך קבלת הלוואה. במידה שפתיחת סניף היא המהלך שעליו יוחלט, היועץ העסקי יסייע לך בבדיקת האפשרויות וההשלכות השונות, לרבות המיקום הנכון ביותר לסניף, נוהלי עבודה, כוח אדם, מוצרים ושירותים, ותוכנית עסקית שתשמש ליישום הפתיחה וההרצה של הסניף, כמו גם להגשת בקשות להלוואות מהגופים השונים.

רכישה של עסק קיים

עוד אפשרות לפיתוח עסקי היא קנייה של עסק קיים, המוצע למכירה מסיבות כאלו ואחרות. לעיתים מדובר בעסק הפועל בתחום משלים ומקביל לזה שלך, ולעיתים מדובר בתחום אחר שיש לך בו עניין וידע מתאים, ונראה כי קיים בו פוטנציאל טוב. מובן מאליו כי צעד כזה מצריך בדיקה מעמיקה של מכלול היבטי העסק העומד למכירה, ושל ההשלכות הפיננסיות לרבות צורך לגייס הון. ייתכן שההון יגיע מהבנק או מהקרן להלוואות בערבות מדינה, וייתכן שיימצא כי הדרך העדיפה היא גיוס שותף או משקיע לעסק. גיוס כזה עשוי להביא את ההון הנדרש לרכישת עסק קיים, לפתיחת סניף קיים ולצעדים נוספים, וכן להביא ידע מקצועי וקשרים עסקיים יקרי ערך. יחד עם זאת, ברור שלפני שמכניסים שותף או משקיע לעסק יש לבצע בדיקות הולמות וכדאי למאוד להסתייע לשם כך ביועץ העסקי.

מיזוג עם עסק אחר

ייעוץ עסקי לפיתוח העסק יכול להצביע על אפשרות של מיזוג עם עסק אחר, למשל כי יתקבל ערך משלים ומוסף לפעילות שלך, או כי תוכל לתת תחת קורת גג אחת מעטפת מקצועית שלמה ללקוחות. ייתכן שיהיה זה עסק שאתה כבר מכיר משנות הפעילות שלך מאחר שאתם עוסקים לעיתים בתחומים מקבילים, וייתכן שיהיה זה עסק שאין לך כמעט מידע עליו. בכל מקרה, חשוב לבצע בחינה מעמיקה של העסק המועמד למיזוג, לרבות מצבו הכלכלי והפיננסי, הערך המוסף האמיתי שהוא יכול להביא, הבעלים שלו, נוהלי העבודה בו וכיוצא הזאת. כמו כן, יש להבין היטב את ההשלכות שהמיזוג יביא עימו, כגון חלוקה של הרווחים, הגדלת הוצאות השכירות, שינויי כוח אדם והיקפי משרות, שינויי מיתוג וכדומה. יועץ עסקי מיומן יסייע לך בבדיקות אלו ונוספות, וביישום המהלך של המיזוג באופן אחראי וכלכלי שבאמת יתרום לפיתוח העסק.

אלו היו רק מספר דוגמאות לצעדים אפשריים של פיתוח העסק, וישנן עוד רבות אחרות.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנה אלינו בטלפון 035377088

ירון לוי צילום: מיכל רותם

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר