טיפול בעזרת בעלי חיים. תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: lucrezia senserini88
טיפול בעזרת בעלי חיים. תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: lucrezia senserini88

טיפול בעזרת בעלי חיים: הכירו את המומחים

מחקרים שנעשו בכל רחבי העולם, מוכיחים בהתמדה כי בעלי חיים גורמים לאנשים להרגיש טוב. האינטראקציה עם חיית מחמד משפרת את המצב הבריאותי, מפחיתה לחץ דם גבוה, מורידה את רמת הקורטיזול ומגדילה את ייצור הסרוטונין, ובכך מקלה במצבי דיכאון וחרדה. הכירו את המומחים בתחום

פורסם בתאריך: 13.8.19 17:36

פדילה חאולה – טיפול בעזרת בעלי חיים

בשנים האחרונות, הובנו והוכחו יתרונותיו הרבים של הטיפול בעזרת בעלי חיים הן בילדים והן באנשים מבוגרים. העזרה בבעלי חיים למטרות טיפוליות עלה במידה ומשמעותית, וכיום כלבים, חתולים, ארנבונים, תוכים, ארנבונים ועוד משמשים יותר ויותר לריפוי וסיוע לחולים בבתי חולים, מרפאות סרטן ומרפאות לטיפול הנפש.

פדילה חאולה, משמשת כמטפלת בעזרת בעלי חיים מזה שש שנים. היא למדה את התחום והוכשרה במכון מגיד, הכשרה שהוסיפה לתואר שלה במנהל עסקים ובהוראת חינוך מיוחד, וכן פסיכותרפיה CBT. כיום, פדילה לומדת שנה שניה בתואר שני לקידום נוער בסיכון, בבית ברל.

פדילה חאולה, עובדת עם כל האוכלוסיות וסוגי הבעיות והקשיים: ילדים עם אוטיזם, הפרעות נפשיות, בעיות קשב וריכוז, בעיות חברתיות, וכן טיפול פסיכותרפי לילדים ומבוגרים. היא עובדת עם ילדים בבתי הספר ובקליניקה הפרטית שלה מטפלת בעזרת בעלי חיים בטיפול זוגי, טיפול במבוגרים, טיפול בילדים ומתבגרים.

על השאלה כיצד בעלי חיים משתלבים בטיפול, משיבה פדילה: "לבעלי החיים בטיפול יש מספר תפקידים – התפקיד ההרגעתי – כשהמטופל מלטף את החיה, משחק איתה, מרגיש אותה, מסתכל לה בעיניים וחש באהבה שלה שהיא ללא תנאי, התפקיד ההשלכתי – כשאנחנו נוגעים בבעיה מסוימת ודרך הצפייה בהתנהגות בעלי החיים משליכים את ההתנהגות על עצמנו ולומדים ממנה, ותפקיד מקדם ומפתח – לדוגמה, כשאני מטפלת בילד אוטיסט שמגיע אליי לקליניקה ואנחנו יוצאים לטיול עם הכלבה ג'ולי עוד הרבה משימות שנעשות בתוך הקליניקה שעזרו לו להתפתח ולהתקדם מבחינה תקשורתית, הבנה והבעת רגש ועוד".

החיות של פדילה. צילום: אסיל עיראקי

החיות של פדילה. צילום: אסיל עיראקי

כיצד על ידי צפייה בבעלי חיים, מבצעים השלכה בטיפול זוגי?

"טיפלתי בזוג לדוגמה, שהגיע אליי עם בעיות בזוגיות. הגבר חש שהאישה מאוד תלותית ושהיא מנסה לשלוט בו ומציבה דרישות מוגזמות, במקביל האישה חשה שהגבר לא מתייחס אליה יפה ואינו מספק לה יחס רגשי. התהליך הטיפולי נעשה בעזרת תוכים, בשיחה טיפולית, כל אחד מבני הזוג השליך את הרגשות של והתחושות שלו עצמו. הגבר הבין למעשה שאשתו לא מנסה לשלוט בו אלא להפך, היא זקוקה לו כדי להרגיש בטוחה. דרך השיחות איתם וההשלכה בעזרת התוכים, הם הבינו מהו התפקיד של כל אחד מהם במערכת הזוגית וכיצד למלא את הצרכים אחד של השני".

כיצד דרך האימון עם הכלב, אפשר להתמודד ולפתור קשיים בזוגיות?

"זה נעשה באמצעות אינטראקציה עם הכלב שדרכה אנו לומדים היבטים נוספים של תקשורת. לדוגמה, זוג שהיה אצלי בטיפול עם הרבה בעיות שכבר החלו לשקול גירושין. הבנתי תוך כדי השיחה איתם שיש להם בעיית תקשורת משמעותית, הם דברו יחד, בהתלהבות, ואף אחד לא באמת הקשיב לשני. בעזרת הכלבה ג'ולי והיורקשירית ג'יסי הקטנה, נעשו אופרציות שונות שדרכן הבינו את קשיי התקשורת שגרמה להרבה בעיות ביניהם .

"מטופל בגיל מבוגר, הגיע לקליניקה שלי עם תחושות קשות שכבר אין לו ערך ועם דימוי עצמי נמוך הוא חש חוסר מוטיבציה מוחלטת בחיים ושהוא כבר מבוגר מדי, ושהכל ממילא קורה מתוך הגורל ואין השפעה אמתית לפעולות שלו. בטיפול נעזרנו בחתול שאימצתי זמן קצר טרם לכן. עזר לו להרגיש את הכוח והעצים מהדימוי העצמי שלו והבין שאין שום דבר עומד בפני הרצון, ועד כמה הוא יכול לשלוט בחיים שלו ולהמשיך ולעשות.

"לפעמים בטיפולים אני משלבת את גישת CBT – טיפול קוגניטיבי-התנהגותי עם טיפול בעזרת בעלי חיים".

כיצד הטיפול בעזרת בעלי חיים מסייע לילדים עם אוטיזם?

"העבודה נעשית על ידי תקשורת עם בעל החיים, קשר עין, התאמת הילד לסביבה. לדוגמה, ילד אוטיסט שמטופל בקליניקה שלי ועם עיקוב שפתי, היה מאוד מתוסכל ועצבני פעמים רבות עקב חוסר שפה, ברח הרבה פעמים מהבית ובזמן הליכה במקומות שונים מההורים שלו כמו ברחוב, או פותח את הדלת של הבית ובורח החוצה וזה היה מצב מסוכן ומלחיץ. בטיפול נעזרתי בכלבה הגדולה ג'ולי וביורקשיירית הקטנה שעזרו לילד ללמד ולהבין דרכי תקשורת והבנת סיטואציות חברתיות. . מאז הפסיק הילד לברוח והתחיל ללכת ברחוב לצד הוריו. הוא הפסיק לפתוח דלתות ולצאת החוצה ונהיה עם פחות תגובות אגרסיביות והבין שההורים שלו מנחים אותו ועליו להיות קשוב להם כי אוהבים אותו ואכפת להם ממנו ושהוא צריך להביע רגש ורצון כדי להבין את הצרכים שלו.

"עם ילדים אוטיסטים, העבודה העיקרית היא בוויסות רגשי והתנהגות ויצירת תקשורת מתאימה לסיטואציות. תמיד יש מגוון רחב של מטרות שמשיגים באותו רגע".

פדילה חאולה מטפלת מוסמכת בעזרת בעלי חיים. במסגרת עבודתה היא מטפלת במגוון רחב של אוכלוסיות כולל ילדים אוטיסטים, ילדים עם מוגבלות שכלית קלה, ילדים מתבגרים כולל בעיות רגשיות, בעיות פיזיו-מוטוריות בעיות קשב וריכוז, ילדים עם ADHD. במסגרת הטיפול, פדילה נעזרת בכלבה ג'ולי (כלבה מעורבת הסקי סמוייד ולברדור), הכלבה הקטנה היורקשיירית ג'יסי חתול סיאמי (ג'אקו) שהוא גלגול של נשמה, שני חתולי רחוב מקסימים פאנדה וארז, שרקנית בשם בובי, ארנבת בשם "לוסי", תוכים בשם גרינציק ותוכונים קוקטיל ודררה ועוד. ההורים במסגרת הטיפול מקבלים הדרכה על פי הצורך".

כתובת הקליניקה: טירה משולש
קישור לאתר 
טלפון: 054-9205425

טיפול בעזרת בעלי חיים עם פדילה. צילום עצמי

טיפול בעזרת בעלי חיים עם פדילה. צילום: אסיל עיראקי

טיפול בעזרת בעלי חיים עם פדילה. צילום: אסיל עיראקי

פדילה והיורקשרית. צילום: אסיל עיראקי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר