תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV

שווה להכיר: מושית פורז מדריכת הורים ויועצת שינה בפתח תקוה

כולנו רוצים להיות ההורים הכי טובים שאנחנו יכולים עבור ילדינו, כך שיגדל להיות עצמאי, אחראי, בעל בטחון ודימוי עצמי מיטביים, ולספק לו כלים להצלחה בחיים. יצאנו לדבר על הנושא עם מושית פורז, מדריכת הורים מומלצת בפתח תקווה

פורסם בתאריך: 18.8.19 15:35

מושית פורז, מדריכת הורים ויועצת שינה, אומרת: "כשאנחנו הופכים להורים או אפילו טרם לכך, יש לנו חזון, פנטזיה של איך ההורות שלנו תראה וכיצד נגדל את ילדינו ואז הילד נולד, הופך לתינוק, לפעוט, לילד ולמתבגר, ולפעמים המציאות שונה ממה שדמיינו".

מושית פורז אמא ל- 4 ילדים, עוסקת בתחום הדרכת הורים מזה כ-6 שנים. היא למדה הדרכת הורים ומוסמכת בכך מטעם מכון אדלר, הבית למקצועות ההורות ומתמחה בהדרכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז. כמו כן, מושית מוסמכת להדרכה הורים בגישת הסמכות החדשה מהמרפאה לסמכות הורית, מרכז שניידר לרפואת ילדים. היא אף למדה ומשמשת כיועצת ומאמנת שינה בגישת "לילה טוב".

מהם האתגרים בהורות המודרנית?

"ההורות המודרנית מציבה בפנינו אתגרים רבים, יום יומיים, בתחומי החיים והחינוך השונים. אתגרים שיכולים לגרום לנו לפעמים להרגיש תסכול, כעס, חוסר אונים, כישלון ואף אשמה. כאשר הילד שלנו עם הפרעת קשב וריכוז, ההתמודדות שלנו הופכת לעיתים קרובות למורכבת יותר (פיזית ונפשית). אנו זקוקים לאוזן קשבת, תמיכה מקצועית, הנחייה וליווי במצבים היום יומיים עמם אנו וילדנו מתמודדים.

"כהורים, אני מאמינה שיש לנו השפעה רבה בעיצוב והכוונת החיים של ילדינו ואנו יכולים לעשות זאת תוך שמירה על אווירה נעימה ובטוחה ויחסים טובים ותקינים.

"הורות היא כמו ג'אנגלינג בקרקס, כשצריך לנהל את כל המקלות המתעופפים באוויר ולהשתדל לא להפיל אף אחד על הרצפה (וגם אם נופל, מרימים, לומדים וממשיכים הלאה). אם זה תינוק שמתקשה להירדם בלילה או מתעורר עשרות פעמים, פעוט בן שנתיים שמתחיל לרכוש עצמאות ומורד במה שמבקשים ממנו, ילד מתבגר עם בעיות בבית הספר או בעיות חברתיות. בעתכניסה למסגרות, הצטרפות אח/ות חדש/ה, שגרות בוקר וערב, עזרה בבית, יחסי אחים, היבטים בשדה החברתי ועוד., ההורים לעתים מוותרים על הצבת גבולות בכדי שלא 'להיכנס למלחמות' ובפעמים אחרות, הורים מציבים גבולות בלי סוף ומתחילה מלחמת כוחות בינם ובין הילדים.

"תפקיד מדריכת ההורים בין היתר, הוא להוות את הסמכות שתעשה סדר עדיפויות עבור ההורים ותתמקד תחילה בדברים החשובים והקריטיים".

מהן המטרות העיקריות של הדרכת ההורים?

"המטרה העיקרית היא, להחזיר להורה את הביטחון ולחזק את האינטואיציות שלו, וכמובן לתת פתרונות וכלים "לפתרון" הבעיה בגינה הגיעו ההורים להדרכה ולהורות בכלל. בתהליך ההדרכה מקבלים ההורים ידע וכלים פרקטיים להתמודדות והתנהלות, לאורך זמן, עם האתגרים והקשיים אותם הם חווים בהורות ועימם מתמודד ילדם תוך ראייה כוללת של המשפחה.

"התהליך מתחיל בפגישת היכרות ותיאום ציפיות. לאחריה נבנית תוכנית הדרכה המותאמת להורים בהתאם לצרכים, לחזון ההורי ולערכים שלהם. אני מאמינה שכל הורה הרוצה, יכול ליצור שינוי משמעותי בחייו ובחיי משפחתו. הורה שלומד ומטמיע את הכלים, מייצר יחסים טובים, אווירה נעימה ורגועה בבית ובכך מאפשר לילדיו להיות עצמאיים, אחראיים ובעלי תחושת ערך טובה. בפגישות הבאות, אנו מתחילים לעבוד ולשפר.

"אנחנו מדברים על היחסים בין בני המשפחה, על החזון ההורי ומנסים לתת פרשנויות וזוויות ראיה אחרות. הרעיון המרכזי הוא 'לצאת מהאוטומט' בתגובות שלנו לילדנו ולחזור להיות המנהיגים, כי הורות היא מנהיגות וניתנת ללמידה".

ומה באופן ספציפי, להורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז?

"ההורות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז לרוב מתישה יותר, פיזית ונפשית, מאחר ויש מספר גזרות איתן ההורים עלולים להתמודד במקביל. הם עשויים להתמודד עם תלונות מבית הספר, עם ביקורת מהמשפחה המורחבת ומהסביבה וכמובן עם הקשיים האובייקטיביים הקשורים להפרעת קשב וריכוז, כגון; קשיים בבי"ס, עם החברים, בבית, עם האחים, במצבים חברתיים, בחוגים, קושי במעברים, כגון: מעבר בין הלילה לבוקר, מצפיה בטלוויזיה ליציאה לחוג.

"בהדרכה, ההורים מקבלים כלים פרקטיים וידע מקצועי, אוזן קשבת ותמיכה בהתמודדות שלהם. אין הפרעת קשב אחת שהיא דומה לאחרת ולכן גם כאן חשובה מאוד ההתייחסות האישית והספציפית להורים ולילד. בהדרכה חשוב לי להראות להורים שהם קיבלו מתנה: יש להם קסם של ילד מלא ביכולות ותכונות טובות, כגון: יצירתי, נחוש, סקרן, בעל כישורים ויכולות שונים ועוד. חשוב לי להחזיר להורים את התחושה והידיעה שהם בסדר ועושים את הכי טוב שיכולים בכל רגע. בהדרכה אני מחזירה את ההורים לכוחות הפנימיים והחיצוניים שלהם, למנהיגות שבהם".

עם אילו כלים ההורים יוצאים, בתהליך?

"ההורים מחזירים לעצמם את הביטחון והאינטואיציות, הם מקבלים כלים פרקטיים הן לסיבה בגינה הגיעו והן להורות בכלל. ההורים מבינים, בין היתר, שהם עצמם מהווים מודל לילדים. היחסים מבוססים על תקשורת, ותקשורת טובה בין ההורים תשמש מודל אידאלי ומיטבי לילדים שלהם.

"ההורים מקבלים כלים למעבר מהורה מגיב ל- הורה מנהיג, שיכול לטפח את הילד והכישרונות שלו, כזה שהילדים מוקירים אותו ורוצים ללכת בדרכו. אני מסייעת להם לצאת מ'האוטומט' ולבחור בכל פעם כיצד להגיב מתוך מחשבה. כמו שאחד האבות שהיו אמר לי 'הדרכת ההורים עזרה לי לבחור את התגובות שלי באינטראקציות שונות מול הילדים. ההדרכה נתנה לי תובנות עמוקות יותר ביחס לדברים שנאמריםאו נעשים והשפעתם העתידית על הילדים ועל תהליך התבגרותם'.

"בסופו של דבר, מה שאני רואה לנגד עיניי זה את היחסים בבית. צריך לזכור שאנחנו למעשה מגדלים אנשים והתפקיד שלנו הוא להכין אותם לחיים הכי טוב שאפשר מתוך סך הערכים והאמונות שלנו תוך שמירה על יחסים טובים ואווירה נעימה.

"הכלים שאני מספקת להורים בהדרכה יאפשרו להם בסופו של דבר לממש את החזון ההורי שלהם ולצמצם את הפער שנוצר בין החזון למציאות.

"החיים מתרחשים והולכים מדי רגע ברגע, ואם נעשה ברגע מסוים את הדבר הנכון, כבר התקדמנו אל השיפור" (רודולף דרייקורס).

מושית פורז: מדריכת הורים
קליניקה: מוטה גור 9, פתח תקווה (ליד הקניון הגדול)
טלפון: 054-4934470
קישור לפייסבוק 
קישור לאינסגרם 

מושית פורז. מדריכה הורים ויועצת שינה. צילום: דויד סקורי

מושית פורז. מדריכה הורים ויועצת שינה. צילום: דויד סקורי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר