לא צריך להיות כריש נדל"ן כדי להפוך למשקיע מצליח. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Sargis Zubov
לא צריך להיות כריש נדל"ן כדי להפוך למשקיע מצליח. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Sargis Zubov

קורס השקעות נדל"ן במרכז: כך תהפוך למשקיע מרוויח

ואתם גם לא חייבים להבין בפיננסים, רק להפנים שבמצב הכלכלי כיום, רשת ביטחון לכם ולילדיכם היא הכרחית. ד"ר אלחנן מגידוביץ', משקיע נדל"ן משגשג, ישנה לכם את תפיסת העולם וילמד אתכם איך להפוך למשקיעים מרוויחים במסגרת קורס הכשרת המשקיעים שלו – תהליך לא שגרתי שמבוסס על מודל ניהולי שפותח בהרווארד

פורסם בתאריך: 19.8.19 16:17

תמיד חלמתם לישון בשקט? לא להתעורר באמצע הלילה עם חרדות קיומיות, פחד מפיטורין, חשש מגובה הפנסיה העתידית שכמובן לא תספיק לשום דבר ודאגה לעתיד הכלכלי של הילדים? אלחנן מגידוביץ' (45), מדען בעברו ודוקטור לנוירוביוכימיה שעסק בפיתוח תרופות, החליט לפני כמה שנים לצאת לפנסיה מוקדמת לאחר שטעם מעולם ההשקעות הנדל"ני והבין שעם הרווחים שהוא עושה – הוא לא צריך שום דבר חוץ מזה. כיום הוא ישן בשקט, והוא יכול ללמד גם אתכם איך עושים את זה.

"העיסוק בתחום צריך להיות דרך חיים", מסביר מגידוביץ', "אדם לא צריך להיות משקיע כמוני שעושה רק את זה, הוא יכול לעבוד בעבודה אחרת ולעשות את זה בנוסף. במציאות של היום, שהפנסיה של אנשים נמצאת בסכנה בשל העלייה בתוחלת החיים כך שקופות הפנסיה לא יוכלו לעמוד בתשלומים הללו, וגם בגלל הקושי שבקניית דירה וקשיים נוספים – אנשים צריכים לדעת להתארגן לעתיד, גם כדי לעזור לילדים שלהם וגם כדי לדאוג לעצמם".

לדבריו, גם אם חלילה בעתיד יאבד אדם את יכולת העבודה שלו או יפוטר, "ההשקעות בנדל"ן יוכלו לספק לו את רשת הביטחון הזו. אדם צריך לשים לו למטרה שאחת לתקופה הוא רוכש נכס ובכך הוא מבטיח את רשת הביטחון שלו".

"אדם צריך לשים לו למטרה שאחת לתקופה הוא רוכש נכס". צילום: אלבום ביתי

"אדם צריך לשים לו למטרה שאחת לתקופה הוא רוכש נכס". צילום: אלבום ביתי

המטרה: שינוי דפוס החשיבה

את הידע הרב שרכש אלחנן מגידוביץ' בשנים האחרונות מעסקאות נדל"ן מוצלחות שביצע הוא תרגם לתהליך הכשרה ייחודי, שבו הוא מבקש להפוך אנשים "רגילים", חלקם ללא ידע מוקדם בתחום, למשקיעים שמבצעים עסקאות מניבות.

בקורס, שאורכו כמה חודשים במפגשים של אחת לשבוע של שלוש שעות כל אחד, מגידוביץ' מתמקד בעשייה עצמה ופחות בתיאוריה. המודל שלפיו בנוי הקורס פותח בבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד האמריקאית, והוא מבוסס על מקרים אמיתיים שמהם לומדים. בקורס שלו, מגידוביץ' משתמש בעסקאות אמיתיות שהוא עצמו ביצע, "כך אני מעביר את האדם תהליך מהשלב ההתחלתי ועד לביצוע העסקה וגזירת הקופון, כלומר הרווח מהעסקה".

מגידוביץ' מכנה את הקורס "תהליך הכשרת משקיעים". "אני מכשיר אדם, גם עם אפס ידע לחלוטין או אפילו אדם שכבר עשה איזו עסקה או שתיים ולא הבין לעומק את מה שהוא עושה, ומעביר אותו תהליך מרמת אפס עד לרמה של משקיעים עצמאיים שיודעים לפעול לבד בשטח, לחתור ולהגיע לעסקאות", הוא מספר ומסביר כי "להיות משקיע זה לא רק עניין של כסף אלא של שינוי תפיסת עולם ומהפך מנטלי – זה עניין של תודעה".

כדי להפוך אנשים למשקיעים, מגידוביץ' מעביר אותם תהליך. "התהליך מתחיל קודם כל מהבנה של מה זה משקיע, מהי תפיסת העולם של משקיע, וכמובן שינוי דפוס החשיבה", הוא מסביר, "החומר התיאורטי הוא לא המטרה, אלא כיצד התיאוריה משרתת את הסיטואציות בפועל. בגלל זה הקורס לא מתבסס על תיאוריה אלא על דוגמאות אמת. אני מראה לתלמידים איך מתנהלים עם הניירת, איך מוצאים מידע על הנכס ועל המוכר וכיצד אני משתמש בזה במהלך המשא ומתן, איך אני מאתר את נקודות התורפה ואת הבעיות ומוצא להן פתרון, כמובן בלי שהמוכר יידע את זה, כי כל בעיה שווה כסף עבורי".

אחד מהמפגשים בקורס כולל יציאה לשטח כדי לבחון נכסים. "אני מלמד אותם איך להוציא מידע מהשטח, איך לדבר ומה לשאול את בעל הבית או את המתווך, איך בודקים את הנכס ואיך בכלל מאתרים את הנכס", הוא מסביר.

אילו תכונות צריך כדי להפוך למשקיע מצליח?

"אין מדובר בתכונות אופי מסוימות אלא בהפנמת המצב הכלכלי בארץ ובנכונות לשנות את התפיסה. לא צריך להיות כלכלן או כריש נדל"ן כדי להפוך למשקיע מצליח ולהפוך נכס ממוצע לכזה שיעשה כסף. בניגוד לעוסקים בהשקעות בבורסה, למשל, שם אנשים נלחצים מכל שינוי קטן, פה יש לך דירה שלא בורחת לשום מקום. במקרה הכי גרוע, גם אם היא לא עשתה כסף, תמיד תוכל להוריש אותה לילדים, נוסף על ההכנסה השוטפת מהשכירות".

כיום הקורס מועבר במתחם הבורסה ברמת גן, ומגידוביץ' שואף בעתיד להתרחב גם למקומות נוספים מלבד תל אביב וערים מרכזיות נוספות. "הבעיה כיום היא שהמשקיעים באזור תל אביב והמרכז מבינים שזהו נושא שיש ללמוד כדי להצליח בתחום, ומוכנים להשקיע כסף בלימודים, לעומת ערי הפריפריה, שם עדיין לא מוכנים להוציא כסף כדי להתמחות בהשקעות נדל"ן. בעתיד, אני מקווה שהמצב הזה ישתנה. אנשי הפריפריה אינם מבינים שמי שמתעצל להשקיע בנסיעה כדי לרכוש ידע מהותי, בסופו של דבר גם לא ישקיע בנכס".

בהרבה קורסים מקובל לערוך הרצאות מבוא חינמיות. האם גם אתה נוהג להעביר הרצאות כאלה?

"לא, אני מאוד דוגל במשפט: גבינה חינם יש רק במלכודת עכברים! לראייתי יש שתי בעיות עם הרצאות חינם. הראשונה – מטרתן היא שיווקית, מספרים בהרצאות הללו סיפורים יפים על רווחים וגריפת הון, רובם מוגזמים ומכוונים לשרת רק מטרה אחת והיא לרשום אתכם לקורס. מאוחר יותר, בשטח, המשקיע מרגיש את המציאות טופחת על פניו ומתמלא אכזבה וייאוש. יש הבדל בין מה שמספרים לך למה שיש בחיים האמיתיים.

"הבעיה השנייה היא שרוב המשתתפים בהרצאות מסוג זה הם אנשים שמחפשים ללמוד בחינם. הם מנסים להרכיב לעצמם קורס חינמי על ידי השתתפות בכמה הרצאות כאלה אצל מרצים שונים, ולא מבינים את עובדת החיים הבסיסית שלפיה מה שניתן בחינם, שווה חינם. עוד לא פגשתי משקיע רציני שלמד בחינם".

טלפון: 052-2206874

דוא"ל: [email protected]

למעבר לפייסבוק
למעבר לאתר ולבלוג גורו נדל"ן

גבינה חינם יש רק במלכודת עכברים. צילום: אלבום ביתי

גבינה חינם יש רק במלכודת עכברים. צילום: אלבום ביתי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר