תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Dmitri Ma
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Dmitri Ma

שיעורי פסנתר בפתח תקוה: הכירו את המקצוענים בעיר

מי מאיתנו לא חולם לנגן כמו שלמה גרוניך או להרשים בביצוע מלא של סונטת ליל ירח בפסנתר? אין אדם בעולם שהכמיהה לנגן בכלי מוזיקלי לא חלפה בראשו, אך מרבית האנשים אינם מתרגמים את הכמיהה למעשה בפועל. הגיע הזמן לעשות צעד ולהכיר את המורים לפסנתר המומלצים שלנו

פורסם בתאריך: 21.8.19 14:14

מיוזיקגייד בית ספר למוזיקה: שיעורי פסנתר בפתח תקווה

בית הספר למוזיקה 'מיוזיק גייד' הוא המקום האולטימטיבי להגשים את החלום. מיוזיקגייד הפועל בפתח תקווה משנת 2016, הוא בית ספר מתקדם, חדשני אך עם זאת קלאסי, ללימוד מוזיקה וכלי נגינה. את בית הספר הקים גיא לוי, מורה לפסנתר, בעל תואר ראשון במוזיקה אשר למד אצל מיטב המורים בישראל ובעולם. הוא בוגר קונסרבטוריון עירוני פתח תקווה, בוגר רימון, והוא עצמו מנגן בפסנתר כבר מגיל 6.

"מיוזיק גייד" פועל על פי תפישה לימודית ייחודית ומתקדמת וזה ניכר בכל פרט ופרט. הוא נבנה במודל של חלל מוזיקלי משותף לצד חדרי לימוד אינטימיים לשיעורים פרטיים. הוא מספק שיעורי פסנתר וגיטרה לילדים מגיל צעיר מאוד ולמבוגרים בכל גיל ומאופיין בקהל יעד מגוון – החל מילדי גן שמתנסים בחוויה המוזיקלית הראשונית, דרך מתבגרים ובני נוער רוקיסטים בנשמתם, ועד למבוגרים עובדי הייטק, מנהלים ומנכ"לים שהחליטו שדי לפנטז והגיע הזמן לבוא ולהגשים את חלומם המוזיקלי.

לצד גיא לוי, מייסד ומנהל בית הספר המלמד פסנתר והדרכת הרכבים בגיטרה, ישנם 6 מורים נוספים, כולם בוגרי מסלולי מוזיקה מקצועיים ומנוסים בהדרכה ולימוד: שני מורים לתופים, שני מורים לגיטרה, מורה לסקסופון, מורה לפסנתר נוסף ושני מורים לפיתוח קול.

"בתפישה המרכזית שלנו, לעולם לא מאוחר להתחיל לנגן. יש הרבה אנשים מוכשרים מאוד שגם בגיל 50 עם קריירות מרשימות בהייטק ובעולם העסקים, אינם יודעים על הכישרון המוזיקלי שלהם כיוון שמעולם לא ניסו". אומר גיא לוי, "גם אצל אנשים שלא ניחנו בכישרון מוזיקלי מולד, תמיד ניתן לפתח את הכישרון, להעצים אותו ולהביא אותם לשליטה בנגינה ובכלי המוזיקלי שבחרו".

מה עליהם לעשות, כדי להצליח בכך?

"הם צריכים להביא איתם שני דברים: התמדה ומוטיבציה, לכל היתר אנחנו נדאג. בעזרת סבלנות והתמדה, כל נגן חובב או מתחיל יצליח להגיע לסטנדרטים גבוהים מאוד של ביצוע, כמובן בהדרכתנו ובליווי הצמוד שלנו".

"הקו המנחה שלנו, מורי בית הספר, הוא שמוזיקה יכולה להעצים ולעורר כוחות נסתרים שחבויים אצל כל אחד, וללא כל קשר לנקודת הפתיחה שממנה הוא יוצא לדרך. שיטות הלימוד שלנו ייחודיות ונבנו על פי מודלים מתקדמים ומעמיקים, המאפשרות לכל אחד להתקדם עם הנגינה עד לרמות הגבוהות ביותר שיש. על פי התפישה שלנו, כל תלמיד הוא עולם בפני עצמו, ולא כל מה שמתאים לתלמיד אחד זה מה שנכון לתלמיד אחר. כך, אנו בונים את מערך הלימוד בהתאמה אישית לכל תלמיד בבית הספר כדי להבטיח שהוא יצליח ויתקדם".

מה המוזיקה מספקת לאדם המנגן?

"המוזיקה עוזרת להעצמת הביטחון העצמי הן לילדים והן למבוגרים. לכן כשאנחנו מקבלים לבית הספר ילדים מגיל צעיר מאוד, לעתים המטרה של ההורים היא העצמת וחיזוק הביטחון העצמי של הילדים, הרבה לפני רכישת ידע מוזיקלי. ההורים שותפים מלאים בקביעת היעדים שנרצה להשיג, בין אם הדגש הוא על העצמת הביטחון העצמי ובין אם ברכישת ידע ומיומנות מוזיקלית מקצועית.

"בשיעורי הפסנתר שאני מלמד, אני עושה עבודה רבה בהעצמת הביטחון העצמי של התלמיד הן כאשר הוא מתקשה בקריאת תווים או שיש לו קושי להתרכז, והמטרה היא בעצם להגיע עם התלמידים למצב שהם מתחברים מוזיקלית למה שהם עושים. החיבור המוזיקלי לכלי לא מסתכם בהבנה בקריאת תווים או הבנה דידקטית בתהליכי למידה תאורטיים , אלא בחיבור הפנימי העמוק שלהם למוזיקה ולכוחותיה, לתשוקה שהיא מעוררת בהם ודרך האהבה והרצון אני מעביר להם את הידע והתהליך הלימודי: הבנת מבנים מוסיקליים שחוזרים על עצמם ולאו דווקא קריאת התווים באופן מכני ולוגי , בנוסף התמודדות עם יצירות קלאסיות אהובות גם אם אינם נמצאים ברמת ביצוע מספקת בכדי לנגן מהדף , השיטה היא לפשט את מבנה התווים ולעבור מנושא לנושא עם דגש על הבנת הנושאים – כך יכולים תלמידים מתקשים אשר מורים אחרים לא הסכימו ללמדם בשיטה הקפדנית , להצליח להגיש יצירות מורכבות ביותר שכתובות הרבה מעבר לרמת המנגן , ויש דוגמאות רבות לכך.

והיום, בעידן הגאדג'טים ומשחקי המחשב, הילדים עדיין רוצים ללמוד מוזיקה?

"בהחלט, כיוון שיש להם חיבור טבעי למוזיקה, ובפעמים רבות הם אפילו מעוניינים במשהו אחר ושונה כחלופה למחשבים וכחיבור נפשי ועמוק יותר. היום ילדים זקוקים לחיבור אנושי יותר מתמיד, ובית הספר, על המורים האיכותיים שבו והמודלים הלימודיים המתקדמים, מספק להם את זה בדרך הטובה ביותר".

מהו הדגש שבית ספר "מיוזיק גייד" מציב בהיבט החברתי?

"אנו שמים דגש חזק מאוד על פיתוח העולם החברתי של הילד (וגם של המבוגר) והעצמת הקשרים החברתיים. זה היבט מרכזי אצלנו שלא נעשה במרבית בתי הספר למוזיקה, כאשר כל תלמיד שלומד לנגן על כלי מסוים בשיעורים פרטיים או בקבוצות, ילמד גם לנגן יחד בהרכבים. הלמידה המשותפת בהרכב, ההקשבה והסינכרון בין הנגנים יחד, משפר מאוד את הביטחון העצמי ואת היכולות החברתיות והתקשורתיות של התלמיד".

כיצד מבוצעים שיעורי הפסנתר?

"הלימודים הם לפי שעות באופן פרטני- 45 דקות לשיעור אחד על אחד, ובדרך של סדנאות שחלקן אורכות 45 דקות, חלקן 60 דקות וחלק שעתיים.

"שיעורי הפסנתר הם לילדים החל מגיל 5 ומעלה ולמבוגרים בכל הגילאים. יש מבוגרים רבים שמגיעים ללמוד פסנתר ומאוד אוהבים זאת. ללימוד פסנתר יש ערכים מוספים מעבר ללימוד המוזיקלי, כגון: שיפור הזיכרון, עבודה על המוח ועוד.
"ילדים ומבוגרים שלומדים אצלנו פסנתר, ממש מתמסרים לתהליך ולא מוותרים על השיעור גם כשהם עייפים או כשהיה להם יום קשה, כיוון שהנגינה מספקת חוויה יוצאת דופן, נעימה, מעצימה, מרגשת ומספקת, וזה המקום הטוב ביותר עבור התלמידים להתבטא באופן רגשי.

"התלמידים, גם המבוגרים כמובן, לומדים עד למצב בו הם מופיעים על במה ויכולים להמשיך וללמוד גם בהמשך. בית הספר מקיים שני קונצרטים גדולים מדי שנה, בהם התלמידים מציגים את מה שלמדו כל השנה ופרויקטים מסוימים שלמדו בין אם זה בהרכבים או בקטעי סולו.

לאיזה רמה התלמידים יכולים להגיע?
"תלמידי 'מיוזיק גייד' יכולים להגיע עד לרמה של רסיטל במוזיקה והכנה לרסיטל (בגרות במוזיקה), הכנה לאקדמיה, וללימודים בבתי ספר גבוהים".

מיוזיק גייד – בית ספר למוזיקה
כתובת בית הספר: המכבים 3, פתח תקוה
טלפונים: 03-6315220, 054-5895177
מעבר לאתר  

כל אחד יכול ללמוד לנגן. צילום: שלומי גדול

כל אחד יכול ללמוד לנגן. צילום: שלומי דגול


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר