לימוד גיטרה למתחילים בפתח תקוה. (Shutterstock) צילום: franz12
לימוד גיטרה למתחילים בפתח תקוה. (Shutterstock) צילום: franz12

שיעורי גיטרה למתחילים בפתח תקוה: הכירו את מיוזיק גייד

מי מאיתנו לא חולם לפרוט על הגיטרה כמו בראיין מיי או לשלוט בגיטרה חשמלית כמו ג'ימי הנדריקס? בית הספר למוזיקה "מיוזיק גייד" הוא המקום להגשים את החלום. בואו להכיר

פורסם בתאריך: 21.8.19 16:25

מיוזיקגייד – בית ספר למוזיקה

מיוזיק גייד בפתח תקווה הוא בית למוזיקה חדשני אך עם זאת קלאסי, הפועל בשיטות מתקדמות ללימודים ברמה גבוהה, כך שיתאימו לכל אחד. זה נעשה באמצעות פלטפורמות ייחודיות של לימודי מוזיקה, אותן ניתן לשלב בהדרגה בהתאם להתקדמות ולרצון התלמיד.

את בית הספר למוזיקה 'מיוזיקגייד' הקים גיא לוי, מורה לפסנתר בעל תואר ראשון במוזיקה שלמד אצל מיטב המורים בישראל ובעולם. גיא לוי בוגר קונסרבטוריון עירוני פתח תקווה, בוגר רימון ומנגן בפסנתר כבר מגיל 6.

"מיוזיק גייד" נבנה במודל של חלל מוזיקלי משותף, וכולל גם חדרי לימוד אינטימיים המאפשרים שיעורים פרטיים באופן אישי, הוא מציע שיעורי פסנתר וגיטרה לילדים מגילאי חמש ולמבוגרים בכל הגילאים. קהל היעד מגוון ואקלקטי דרך ילדים צעירים מאוד, בני נוער מתחילים ושוחרי מוזיקה, ועד למבוגרים המגיעים מכל תחומי העיסוק שגילו את נפלאות המוזיקה ומה שהיא עושה לאדם המנגן.

צוות מורי בית הספר מקצועיים מאוד, מנוסים ודידקטיים וכולם עברו הכשרה גבוהה במוזיקה. גיא לוי, מייסד ומנהל 'מיוזיקגיד', אומר: "מורי בית הספר הם בוגרי רימון, ברקלי בארצות הברית, ומוסדות מצוינים נוספים. הצוות נבחר בקפידה על פי יכולותיו המוזיקליות הגבוהות וכן על פי כישורי ההדרכה והלימוד, הסובלנות והחיבור האישי שהם מייצרים".
"היכולת והניסיון שלהם ללמד והתקשורת האפקטיבית שהם מייצרים עם התלמידים, ההתלהבות ללמד , האנרגיות הגבוהות זה מה שמוציא תלמידים מאדישות ומטרדות היום ונותן להם לחיות ולנשום מוסיקה".

באיזו גישה מועברים שיעורי הגיטרה?

"ייעדנו גישה ייחודית וחדשנית ללימודי הנגינה, בהתאמה אישית לכל תלמיד ותלמיד. כמובן, שיש הבדלי הגיל ורצונות שונים בין תלמיד מבוגר לתלמיד צעיר.

"הגישה היא לעצב את התלמיד דרך השקפתו המוסיקלית : למשל תלמיד אשר ירצה ללמוד לפרוט להנאתו ולנגן שירים מוכרים בצורה פשוטה -יקבל זאת ועל זה תתבסס התוכנית הלימודים שלו , לעומת תלמיד אשר ירצה לנגן באופן מקצועי עם קריאת תווים ולמידת סולואים מהירים -במקרה כזה יותאם לו מורה אשר יכול בהחלט להביא את התלמיד למרחקים עצומים ויתכן מאוד שילמד לנגן בהרכבים מוזיקליים ושם יוכל להפגין את מיומנותו בליווי וסולואים.

"השיעורים שלנו הם הרבה מעבר למוזיקה, אבל הם בהחלט נשענים על היתרונות שהמוזיקה מייצרת. אנו מזהים קשיים מנטליים, רגשיים או התנהגותיים ואפילו בעיות חברתיות שונות אצל תלמידים מסוימים, ודרך שיעורי המוזיקה אנו פועלים גם לקידום התלמיד בכל המישורים המאתגרים, הן בגישה ללימודים בכלל ובגישה החברתית בפרט".

כיצד זה נעשה בא לידי ביטוי בשיעורי הגיטרה?

"גיטרה היא כלי מורכב וכדי לנגן בו צריך ללמוד קואורדינציה ולשלב יחד אלמנטים שונים כדי שתיווצר הרמוניה. דרך שיעורי הגיטרה, התלמידים רוכשים מיומנויות נוספות של יכולת ריכוז, חלוקת קשב, קואורדינציה בפעולות שונות, מוטוריקה עדינה, ועוד, המשמשות אותו גם בלימודים בבית הספר ובחיים בכלל.

"את המיומנויות החברתיות רוכשים התלמידים דרך הרכבים מוסיקליים מודרכים ע"י מדריך שהוא בעצם מעבד מוסיקלי מוסמך שיושב ובונה עם התלמידים את הליין אפ ואת הרפרטואר שהכי מזוהה עם ההרכב שמתגבש , גיטריסטים בהחלט תופסים תפקיד רציני בהרכב ואחראיים על אופי ההרכב סגנונו ואיכותו.

"בנוסף קיימות סדנאות קבוצתיות ללמידת גיטרה באופן מהיר ב- 6 מפגשים בלבד ניתן להגיע לנגינה הרמונית וחברתית, סדנה שמתאימה בעיקר למי שרוצה חוויה חברתית מעצימה".

איך יוצרים מוטיבציה אצל ילדים להתמיד וללמוד מוזיקה?

"כדי ליצור מוטיבציה ראשונית, גם אצל ילדים שלא חשבו ללמוד מוזיקה, אנו מלמדים אותם קטע נגינה שהם אוהבים – חלק משיר או יצירה שמאוד רוצים לדעת לנגן – גם אם זה לא מתאים בהכרח ברמה ההתחלתית, וכך, כשהם מגלים שהם יכולים לנגן כל דבר בעצם, הם מאוד רוצים ללמוד מהתחלה ולדעת לנגן 'כמו גדולים'.

"אני שמח לספר שגם ילדים וגם מבוגרים שלומדים אצלנו, כנראה בשל שיטות הלימוד החווייתיות והמהנות, ממש שמחים להגיע לשיעורים ומחכים לזה כל השבוע. הם מתאמנים בבית מדי יום וגם בימים קשים, כשהם עייפים או ללא מצב רוח הם לא מוותרים על השיעורים, ואחרי מספר דקות של נגינה על הכלי, האנרגיות שלהם חוזרות ומצב הרוח משתפר לחלוטין, וזה מאוד מרגש ומספק לראות מה המוזיקה עושה להם וכיצד היא מעשירה ומקדמת.

"התלמידים לומדים עד לרמה שהם מופיעים על במה ויכולים להמשיך וללמוד גם בהמשך. בית הספר מקיים קונצרט ביניים חצי שנתי וקונצרט סוף שנה כאשר בשני המופעים הללו תלמידים מנגנים גם קטעי סולו באופן וירטואוזי וגם בהרכבים שבית הספר מכין ומארגן במיוחד למופעים אלה.

אילו כלי נגינה ושיעורים נוספים מוצעים במיוזיקגייד?

"אנו מלמדים פסנתר באופן מקצועי מאוד, ילדים ומבוגרים בשיעורים פרטיים אחד על אחד וכן בסדנאות קבוצתיות. תלמידי 'מיוזיק גייד' יכולים להגיע עד לרמה של רסיטל במוזיקה והכנה לרסיטל (בגרות במוזיקה), הכנה לאקדמיה, וללימודים בבתי ספר גבוהים.

"יש לנו סדנה לכתיבת שירים, שבאמצעותה אפשר ללמוד תהליכי כתיבת טקסטים להתחיל לכתוב, ויש סדנת פיתוח קול – אומנויות הבמה, בסדנה זו התלמידים רוכשים מיומנות להופיע על במה ולהטמיע תהליכים בימתיים של עמידה מול קהל, ביטחון להופיע, ו'פרפורמנס'.

"מגיעים אלינו גם תלמידים מבתי ספר למוזיקה אחרים שמלמדים סגנון מוזיקלי מסוים, כיון שאצלנו הם לומדים מגוון רחב של סגנונות מוזיקליים שונים ויכולים להתפתח לכל כיוון שהם בוחרים. הלימודים ב'מיוזיקגייד' אינם שמרניים ושבלוניים, אלא פועלים על פי גישה חווייתית, מהנה ומלאת אנרגיה ושמחה".

מיוזיק גייד – בית ספר למוזיקה
כתובת בית הספר: המכבים 3, פתח תקוה
מעבר לאתר 
טלפונים: 03-6315220, 054-5895177

לנגן בכל גיל. צילום: שיר בריק

לנגן בכל גיל. צילום: שיר בריק


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר