צילום: גיא לוי
צילום: גיא לוי

בית ספר לפיתוח קול בפתח תקוה: הכירו את מיוזיק גייד

אם החלום שלכם זה לשיר הצעד הראשון הוא לקחת שיעורי פיתוח קול. הכירו את בית הספר מיוזיק גייד בפתח תקווה, אחד מבתי הספר המובילים לפיתוח קול

פורסם בתאריך: 8.9.19 09:42

מיוזיק גייד בית ספר למוזיקה: בית ספר לפיתוח קול

בעולם של כוכב נולד ודה וויס, אנשים נוטים לחשוב כי על מנת להצליח כזמר כל שאתה צריך הוא כישרון טבעי וכריזמה. האמת היא, שהזמרים המדהימים הללו לומדים ומתאמנים במשך רוב חייהם כדי להפיק את הקולות המופלאים מגרונם. קריירה מוזיקלית דורשת הרבה יותר מכישרון ואהבת הבמה, היא מצריכה מסירות, מיקוד, תרגול אינטנסיבי ולימוד אפקטיבי ממוקד.

בית ספר מיוזיק גייד בפתח תקווה הוא אחד מבתי הספר המובילים בארץ לפיתוח קול. את בית הספר הקים גיא לוי, מורה לפסנתר, בעל תואר ראשון במוזיקה אשר למד אצל מיטב המורים בישראל ובעולם. הוא בוגר קונסרבטוריון עירוני פתח תקווה, בוגר רימון, והוא עצמו מנגן בפסנתר כבר מגיל 6. בית הספר פועל על פי תפישה לימודית מיוחדת של חיבור התלמידים במקצועות השונים: פסנתר, גיטרה, תופים, פיתוח קול, להרכבים, מלבד השיעורים הפרטניים, כך שהם לומדים מהר מאוד לנגן ולשיר בלהקה, מה שמקנה להם ערך מוסף חזק ויתרונות רבים.

גיא לוי, מייסד ומנהל בית ספר מיוזיק גייד, אומר: "שיעורי פיתוח קול קשורים מאוד לחיבור נפשי עם המורה. על המורה להכיר את התלמיד היטב, לזהות את רמת הביטחון שלו ואת מידת החשיפה, כמו כן את הזהות המוזיקלית הייחודית שלו, ולהתאים את הלימודים באופן אישי לכל תלמיד על פי פרמטרים אלו".

כמה מורים לפיתוח קול מלמדים במיוזיק גייד?

"בבית הספר יש 4 מורים שמתוכם 3 מורות ומורה לפיתוח קול, כולם מאוד מנוסים ומתמחים בסגנונות מוזיקליים שונים, כשלכל אחד ואחת מהם התמחות אחרת. לכל המורים במיוזיק גייד יש ניסיון של 7 שנים ומעלה בעבודה ווקלית עם תלמידים, הם בוגרי ובוגרות אקדמיות למוזיקה ורימון וחלקם אף מגישים לרסיטל ובחינות בגרות בתחומים קלאסי, פופ וג'ז. כולם ממוקצעים בתחום תעשיית המוסיקה כמו למשל הקלטות סינגלים, כתיבת עיבודים ווקלים, במה והופעות ועוד.

"שיעורי פיתוח קול הם רגישים ואישיים מאוד. המורה צריך לפתח קשר עם התלמיד ולהתחבר לנשמה שלו, והמורים שלנו יודעים לעשות זאת מצוין. ההתחברות הראשונית היא תמיד מנטלית בכלל בין תלמיד למורה בכל תחום ובפרט בשיעורי פיתוח קול .החיבור המוסיקלי מאוד חשוב אך אם לא יהיה חיבור מנטלי ונשמתי, קשה יהיה להתחבר לתלמיד ולהביא אותו למיצוי הפוטנציאל, ניתן לומר בביטחון רב, שזה הדבר שמכריע יותר ממקצועיות המורה ו/או נכונות התלמיד ללמוד פיתוח קול".

מהם היתרונות של בית ספר מיוזיק גייד בשיעורי פיתוח קול?

"בית הספר פועל בשלושה מישורים בשיעורי פיתוח הקול: המישור הראשון הוא פרקטיקה וטכניקה, בכדי לשיר טוב ונכון ובדיוק רב יותר. מבוצעים תרגילי חימום מול מראה, עבודה על מיתרי הקול, הגעה לצלילים נכונים ולא מזויפים ועוד.

"במישור השני, ישנה עבודה על הזהות המוזיקלית של התלמיד. נדרשת מהמורות יכולת להבין מהי המסוגלות ומהו הכיוון המוזיקלי של כל תלמיד: אם הוא רוצה לשיר שירים לועזיים לדוגמה, או ים תיכוני, בית הספר יתאים לו זמר לפי הז'אנרים השונים: שירים ישראליים, ים תיכוניים, שירים באנגלית וכד'.

"המישור השלישי עוסק ב'פרפורמנס' – זהו מישור מאוד חשוב שבו המורה עובד עם התלמיד על הגשה נכונה על במה. הם לא עובדים על חומרים שמושמעים ביוטיוב אלא לעבוד ב"לייב", כשלרוב המורה מנגנת יחד איתו על פסנתר ומלווה אותו. בנוסף, אנו משלבים את אותם התלמידים שעבדו והשקיעו כל השנה באינטראקציה בימתית יחד עם תלמידים אחרים שמנגנים בלייב איתם. הלימוד במיוזיק גייד הוא לא באמצעות פלייבקים, התלמידים לומדים לשיר עם הרכבים שנבנים מהתלמידים המצוינים שלנו – זה מה שמייחד את בית הספר שלנו, שכולם לומדים לנגן ב יחד ולקראת סוף השנה נעשות בבית הספר חזרות בהרכבים קטנים או על פי קונספט מוסיקלי או על פי חיבור של ז'אנר מתאים עבור אותם הרכבים , זה יכול להיות הרכבי דואט או טריו או הרכב משולב עם מורי בית הספר.

כל אחד יכול ללמוד פיתוח קול?

"כל אחד יכול ללמוד פיתוח קול אם אין לו בעיה במיתרים. לימודי פיתוח קול מתחילים בגיל 12 לבנות וגיל 13 לבנים – אלו הגילאים המומלצים. אני מקבלים ילדים כבר בגילאי 10 לשיעורי העשרה האוזן המוזיקלית והעולם המוזיקלי כולו, ופחות בפרקטיקה של פיתוח קול לילדים הצעירים. גם מבוגרים מגיעים אצלנו לשיעורי פיתוח קול, למעשה, כל אחד שרוצה לשיר.

"יש לנו סדנאות מיוחדות לפיתוח קול המיועדות למקהלה או אקפלה, עבור אנשים שיש להם ידע מוזיקלי לשירה ורקע, והם מגיעים לשיעור קבוצתי.

מהו המוטו של מיוזיק גייד?

"המוטו שלנו הוא שאנו מלמדים את התלמידים להיות במרקם מוזיקלי אחיד, זה לא פשוט כיוון שלא תמיד כולם מתחברים לכולם וזו החוכמה לעשות את זה נכון. המטרה שלנו היא ללמד הקשבה מוסיקלית שטומנת בחובה אחריות ,מקצועיות ולמידת כישורי הבמה עם עוד תלמידים ולא רק ללמד את התלמידים לנגן על הכלי שלהם.

מיוזיק גייד – בית ספר למוזיקה
כתובת בית הספר: המכבים 3, פתח תקוה
קישור לאתר  
טלפונים: 03-6315220, 054-5895177

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר