שיעורי תופים בפתח תקוה (Shutterstock) צילום: golubovystock
שיעורי תופים בפתח תקוה (Shutterstock) צילום: golubovystock

שיעורי תופים בפתח תקוה: הכירו בית הספר למוזיקה מיוזיק גייד

חולמים להתחיל ללמוד תופים? עדיין לא מאוחר. יצאנו להכיר את "מיוזיקגייד", בית הספר המוביל למוזיקה בפתח תקוה, וקיבלנו קצת טיפים, עצות ואפילו חשפנו כמה סודות מתוך חדר החזרות

פורסם בתאריך: 16.9.19 16:56

מיוזיקגייד: שיעורי תופים בטכניקה מקצועית ומתקדמת

נגינה על תופים, הוא אחד ממקצועות הלימוד הייחודיים ביותר מכלל שיעורי המוזיקה ומצריך הכשרה מיוחדת. בניגוד לכלי נגינה רבים אחרים, שליטה בתופים מצריכה לימוד יסודות מהותיים בלעדיהם לא ניתן יהיה ללמוד את הכלי. כך, בכדי להיות מורה מצוין לתופים, נדרשת גישה ייחודית לתלמיד, המשלבת יכולת אינטראקציה פנומנלית עם אנשים וסובלנות ברמה המוחלטת.

בבית ספר המוביל למוזיקה – מיוזיק גייד, מובן חשיבותו של מורה אולטימטיבי לתופים שיידע כיצד למגנט את תלמידיו לכלי ולמקצוע, ולעורר בהם מוטיבציה ורצון ללמוד ולהתקדם כל הזמן. כזה הוא דוד אברהמי, מורה לתופים בבית הספר, בוגר רימון בהכשרתו ובעל וותק של עשרות שנות נגינה והוראה. גישתו המיוחדת והכובשת לתלמידים הוכחה שוב ושוב כאפקטיבית, ותלמידיו הולכים אחריו, מאמינים בו כפי שהוא מאמין בהם ומגיעים לרמת נגינה ושליטה מהגבוהות ביותר שיש.

על שיעורי התופים ב"מיוזיק גייד", אומר גיא לוי, בעלים ומנהל בית הספר: "ייעדנו חדר תופים מיוחד ומתקדם ללימוד הטכניקות הכוללות. חדר החזרות אקוסטי, מקצועי לתופים ואנו מבצעים בו שיעורים פרטניים וחזרות. החדר כולל את מלוא התנאים לביצוע שיעורים פרטניים, ושיעורים בהרכב עם נגנים נוספים.

"שיעורי התופים מבוצעים עם 2 סטים מקצועיים לתיפוף כאשר מורה ותלמיד נמצאים אחד מול השני, מתחילים עם חימום ויסודות התיפוף ,בנוסף תרגול עם מערכת שמע מעולה ,תווים , מטרונום וכל מה שצריך בכדי לחזק את התלמיד".

מה מיוחד בלימוד תופים, על פני יתר הכלים המוזיקליים?

"לימוד בתופים כאמור, טומן בחובו לימוד יסודות בסיסיים. ללא לימוד יסודות אי אפשר לנגן על תופים וזה משמעותי במיוחד לכלי הזה, כיוון שהוא מצריך קואורדינציה שנבנית צעד אחר צעד , ואם לא מתרגלים את זה מהיסוד, לא ניתן לבצע בהמשך נגינה מורכבת. זה נכון לכל כלי, אך בלימוד תופים זה קריטי, לרכוש את האוריינטציה הספציפית.

"למורה דוד אברהמי יש אנרגיה מיוחדת, ויכולת הדרכה מצוינת. הוא סוחף את התלמידים להתאמן, להשקיע ולהתקדם, כאשר השיעורים הפרטניים וההרכבים נעשים במקביל, המורה מכין את התלמיד לרפרטואר של ההרכב בכדי שהוא יהפוך להיות המנוע של ההרכב".

מהי שיטת לימוד התופים הייחודית בבית ספר מיוזיק גייד?

"שיטת הלימוד כוללנית ומעמיקה. היא כוללת את שיעורים המלמדים את ההיסטוריה של התופים, וכן שיעורי פרקטיקה: יסודות הניגון בתופים, כיצד לנגן בכלי, איך לנגן בהרכב.. תופים הם לב ההרכב המוזיקלי, ונגן התופים הוא זה השולט בהרכב. השיעורים נעשים באופן פרטני וכן בהרכבים שונים, ובמופע סוף שנה כל תלמידי התופים מנגנים קטעי סולו בהופעות או משתתפים בהרכב מוזיקלי עם תלמידים לשירה וכלי נגינה אחרים".

כיצד לימוד התופים מותאם לילדים עם קשיי למידה, בעיות קשב וריכוז והיפר אקטיביות?

"תופים הם אחד הכלים המוזיקליים הבודדים אשר מצריכים את עבודת המוח המשולבת כולה. נגינה על תופים, מצריכה מעורבות פעילה ומשחק של מקצבים אשר מסייעים בסנכרון שתי ההמיספרות במוח: השמאלית והימנית, ולכן הם מהווים כלי נהדר לחיזוק מיומנויות הקשב והריכוז ושיפור יכולת הלמידה.

"לשיעורי תופים נמשכים מרבית הילדים ההיפר-אקטיביים, אלו שאוהבים לתוף ולהקיש באצבעותיהם על כל דבר, זה מרגיע אותם וזה מה שמיוחד בכלי הזה, המסייע להם להתמקד ולאזן.

"אנו מלמדים תופים לילדים ומבוגרים, ומציעים שיעור היכרות של 30 דקות, ללא עלות. במהלך שיעור ההיכרות, המורה בודק מאבחן את הרמה של התלמיד ובונה לו תכנית עבודה מסודרת, מותאמת אישית, לאורך כל השנה. האימון נעשים בבית הספר ובבית, יש אפשרות לרכוש או לשכור דרכנו מערכת תופים מקצועית אלקטרונית (עם אוזניות כדי למנוע רעש בבית), או להגיע לבית הספר להתאמן במשך השבוע בחדר התופים, על בסיס מקום פנוי. שיעורי התופים מאפשרים לתלמידי מיוזיק גייד להתקדם לרמות הגבוהות ביותר שיש".

מיוזיק גייד – בית ספר למוזיקה
כתובת בית הספר: המכבים 3, פתח תקוה
טלפונים: 03-6315220, 054-5895177

קישור לאתר  

לימודי תופים בטכניקה מקצועית ומתקדמת. צילום עצמי

לימודי תופים בטכניקה מקצועית ומתקדמת. צילום עצמי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר