איך מתאימים בין סוג היין לארוחה? (Shutterstock) צילום: Endla
איך מתאימים בין סוג היין לארוחה? (Shutterstock) צילום: Endla

חנות יינות בפתח תקוה: איך מתאימים את סוג היין לארוחה?

איך מתאימים את סוג היין לארוחה? האם יש כללים מדויקים או שהכל זה טעם אישי? יצאנו לראיין את הבעלים של חנות היינות "יין בעיר" בפתח תקוה, ובין הטעימות קיבלנו את כל התשובות

פורסם בתאריך: 5.11.19 13:46

עולם היין הוא עולם ענק ורחב הכולל המון פרמטרים לחלוקת סוגי היין: יינות אדומים ולבנים, יבש וחצי יבש, זני הענבים והיכן הם גדלים, השנה בה היין יוצר, עפיצות, גוף היין ועוד מונחים שרק המומחים האמיתיים בתחום מכירים, אבל אחד התחומים המרתקים ביותר בתוך עולם היין הוא ההתאמה של יין לאוכל. עוד משחר ההיסטוריה היו נוהגים לבצע התאמה של יין לאוכל (הנקראת בעגה המקצועית wine pairing – זיווג יינות) על מנת להדגיש הן את טעמי המאכל והן את טעמי היין.

הפרמטרים המשחקים תפקיד בהתאמת יין

על מנת לבצע התאמת יינות, אין צורך ללמוד את כל התורה כולה ואפילו לא את חלקה, אלא פשוט להיכנס לחנות "יין בעיר" במתחם שופ טיים בפתח תקווה ולבקש מאחד העובדים במקום לסייע לכם בהתאמת יינות. נופר יגודה, מנהלת החנות, מספרת: "יש לנו בחנות סרגל התאמה של יינות, ואנחנו מבצעים את ההתאמה הנכונה של היין למאכל. למשל, לא מספיק לומר שאוכלים בשר, לבשר יש המון אופציות וסוגים של יין שיכולים להתאים לו. אנחנו ממש בודקים איך מכינים את הבשר, איך מתבלים אותו, איזו תוספת תגיע לצד הבשר, האם מדובר בסטייק או בתבשיל עשיר שמתבשל בבישול ארוך ועוד. אנחנו גם בודקים איזה יין מתאים לאלו גבינות, כדי להדגיש את טעמן".

מה שקובע זה הטעם האישי

למרות כל הנאמר לעיל על חשיבות התאמה, נופר יוצאת דווקא בהצהרה מפתיעה: "בגדול, עבורנו, הכל עניין של טעם. כמו בכל דבר בעולם הקולינרי, ובכלל, יש סטיגמות ותפיסות מיושנות, אבל אין באמת בעיה לקחת יין לבן עם בשר אדום או יין אדום עם דגים. אפילו בבישול עצמו של הבשר ניתן לשלב יין לבן, בלי כל בעיה, הכל תלוי במה שאוהב הטועם".

אז איזה יין כדאי לקנות?

אחד היתרונות הגדולים של חנות "יין בעיר" במתחם שופ טיים בפתח תקווה זה המגוון העצום של יינות שהם מחזיקים. "היינות הנמכרים והפופולריים ביותר בחנות ביינות האדומים", אומרת נופר, "הם קברנה סוביניון, מרלו ושיראז, והם היינות המובילים והנפוצים ביותר בארץ. מלבדם אני תמיד ממליצה על פטיט סירה, פטיט ורדו, מלבק, יינות מצוינים. בלבנים אני ממליצה על שרדונה, ריזלינג, וגם על יינות רוזה שהם באמצע בין האדום ללבן". אם בא לכם להתפנק, הבקבוקים היקרים ביותר ש-"יין בעיר" במתחם שופ טיים מחזיקים נעים סביבות 300 ₪ לבקבוק יין "המערה" של יקבי בנימינה ויין "מצדה" של יקב גבעות.

יין בעיר – מתחם שופ טיים פתח תקווה
טלפון בחנות: 03-7503888
כתובת: תוצרת הארץ 4, פתח תקווה, מתחם שופ טיים
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם 

מבחר יינות לאניני טעם. צילום באדיבות "יין בעיר"

מבחר יינות לאניני טעם. צילום באדיבות "יין בעיר"


כתבה שיווקית


"אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר