אדריכלים במרכז (צילום: Franck Boston, Shutterstock)
אדריכלים במרכז (צילום: Franck Boston, Shutterstock)

אדריכלים במרכז: הכירו את המומחים

אם אתם בדיוק בשלבי התכנון של בית חלומותיכם, ומחפשים את האדם הנכון והמקצועי שיגשים עבורכם את הפנטזיה לפרטי פרטים, כדאי שתכירו את המומלצים שלנו הנמנים עם קבוצת העילית של אדריכלים במרכז הארץ

פורסם בתאריך: 13.11.19 17:03

כשאנושיות פוגשת אמנות: האדריכלית רוני אלרואי

יש אדריכלים שמתקשים להציע ללקוחות שלהם את הדרך הנכונה מתוך החשש לוותר על המקצועיות ועל החשיבה שלהם, אבל רוני אלרואי היא אחרת. בחירה בה היא בחירה בבעלת מקצוע שתמצא עבורכם את שביל הזהב ותציע לכם דברים המיוחדים רק לה.

בחיפוש אחר אדריכל שילווה את פרויקט חייכם אתם נתקלים, לרוב, באנשי מקצוע שמציעים עוד מאותו הדבר: סיוע בכל שלבי התכנון והעיצוב, מקצועיות וירידה לפרטים. אבל מה אם תמצאו אדריכלית במרכז הארץ שמציעה את כל אלה ועוד דברים הייחודים רק לה כמו רוני אלרואי?

"אדריכלות מציעה עניין רב בזכות השילוב של מפגש אנושי עם ביטוי וחשיבה אמנותיים", מסבירה אלרואי למה בחרה דווקא במקצוע הזה. "התחלתי בלימודי פסיכולוגיה וקולנוע ומשם עברתי לאדריכלות ששילבה בין שני העולמות".

היום אלרואי היא הבעלים של משרד שמתמחה בחיפוש אחר שביל הזהב שבין האסתטיקה לבין הנוחות, שכן "עיצוב נכון" כהגדרתה משפיע על ההתנהלות ועל חיי היומיום. את הנוכחות של הגישה הזו אפשר למצוא בכל פרויקט שאלרואי ומשרדה לוקחים בו חלק ממבני ציבור ועד לעיצוב ריהוט.

U House - בית פרטי בתל אביב – 350 מ"ר. צילום: עמית גירון

U House – בית פרטי בתל אביב – 350 מ"ר. צילום: עמית גירון

מה מאפיין את העבודה שלך?

"העבודה של המשרד מאופיינת בתכנון מוקפד ומדויק ובחיפוש אחר ניקיון עיצובי ומחשבתי תוך התייחסות לסביבה ולגישה אנושית".

יש קו מסוים שהקהל הישראלי מעדיף?

"הקהל הישראלי הוא קהל מגוון. כל לקוח מביא עימו עולם שלם של ערכים, חוויות וטעם אישי. אני לא עובדת מתוך מחשבה על טרנד או מגמה, אלא מתוך הסתכלות על הייחוד של כל לקוח וחיפוש אחר הביטוי הנכון ביותר לעולמו הפנימי".

ומתוך החיפוש הזה אחר העולם הפנימי של הלקוח אלרואי מציעה קודם כל לאנשים לשוחח עם האדריכל שהם שוקלים לבחור בו, כדי לבחון האם הוא קשוב ומביא עמו גישה אנושית ועיצובית שאפשר להזדהות איתה. לכן, מבחינתה, קהל היעד שלה כולל כל אדם שעיצוב יכול לעורר בו התרגשות ועניין.

Z House – בית פרטי בכפר אז"ר – 450 מ"ר.

Z House – בית פרטי בכפר אז"ר – 450 מ"ר.

למדת באוניברסיטת קולומביה שבארה"ב. יש לכך השפעה על דרך העבודה שלך?

"עיצוב במובן הרחב הוא תהליך של יצירת חיבורים יצירתיים בין דיסציפלינות שונות. באדריכלות החיבור הוא בין צרכים, סביבה ורעיונות מופשטים. הסיבה שנסעתי לתואר שני באוניברסיטת קולומביה הוא הרצון להעמיק את הידע התאורטי. במסגרת הלימודים נדרשנו לכתוב לא מעט וגיליתי שזו דרך מאוד טובה לחדד רעיון ומחשבה. גם היום, כשאני מלמדת אדריכלות, אני מציעה לסטודנטים לנסח בכתב את הרעיונות שלהם. זה עוזר לדייק ולמקד את החשיבה ולהרחיב את החיבורים האפשריים.

"ייחודו של המשרד שלי הוא בתכנון כולל (Total design) ובירידה לפרטים, הקשבה ללקוח משלבי הגדרת הצרכים וליווי אינטימי ואישי לכל אורך התהליך עד להשלמתו. יש לי אהבה גדולה לחומרים ולפרטים ובכל פרויקט אנחנו מחפשים את הקונספט והביטוי הנכון ביותר עבורו. אנחנו מלווים את הלקוח לכל אורך התהליך בתכנון, בבחירת חומרים ובקבלת החלטות. אני בוגרת לימודי אוצרות ומלווה את הלקוח גם בבחירה ובהצבת אמנות ואביזרים".

אז אם אתם מחפשים אחר משרד אדריכלות שיודע לתת ערך מוסף לצד מקצועיות, וגם ליהנות מדיאלוג שיוצר השראה, בחרו ברוני אלרואי. רגעי הקסם שהעבודה שלה מצליחה ליצור יישארו בבית החדש שלכם לכל החיים.

רוני אלרואי

טלפון: 09-9580780
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
ק
ישור לאינסטגרם

U House - בית פרטי בתל אביב – 350 מ"ר. צילום: עמית גירון

U House – בית פרטי בתל אביב – 350 מ"ר. צילום: עמית גירון



טובות השתיים: מקום סטודיו לאדריכלות

כשפוגשים את טובה דגן ורקפת עצמון אופז, השותפות ב-מקום סטודיו לאדריכלות, מבינים שיש מקרים שכדאי לבחור בשתיים. בפרט כשמדובר בתכנון הבית שילווה אתכם ואת משפחתכם למשך שנים.
טובה דגן ורקפת עצמון אופז סיימו את לימודי האדריכלות באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל ויצאו לדרך משותפת אותה הן חולקות כבר 15 שנה. השותפות הזו, היא אחד המרכיבים המשמעותיים בעבודה שלהן.

"אנחנו שותפות וחברות הרבה שנים, ועובדות בשיתוף פעולה יום יומי על כל הפרויקטים שלנו. אנחנו מפרות ומשלימות האחת את השנייה ונהנות לעבוד יחד. הלקוחות שלנו נהנים מהעבודה הצמודה של שתי אדריכליות מקצועיות שמלוות אותם לכל אורך הדרך".

במה המשרד שלכן מתמחה?

"המשרד מתכנן בעיקר בתים פרטיים, תוספות, שיפוצים ופרויקטים מסחריים כמו משרדים, קליניקות וצימרים. אנחנו עובדות בכל גוש דן ואיזור המרכז".

מה מאפיין את האדריכלות שלכן?

"אנחנו רואות באדריכלות במה. הבמה הזו צריכה לדעת לקבל עליה שכבות רבות ולהכיל אותן. רהיטים, חפצים, אומנות, אנשים, כלבים וחתולים, חיי יום-יום וימים מיוחדים. הבמה צריכה לדעת לקבל את השינויים שמשפחה עוברת לאורך השנים. ילדים שגדלו, הורה שעובד מהבית, אופנות שמתחלפות… ובהתאם היא צריכה להיות פונקציונלית, אסתטית, על-זמנית ונעימה. היא צריכה לשרת את האדם ולהתחשב בסביבה. מקום שרוצים להישאר בו".

צילום: טל ניסים

בית בגבעת שמואל. צילום: טל ניסים

צילום:אלעד שריג

אבן יהודה. צילום:אלעד שריג

מה מאפיין את העבודה שלכן?

"אנחנו מספקות ראייה כוללת, לוקחות בחשבון את אין-סוף הרבדים שקיימים בפרויקט בנייה ומחברות אותם. הפרוגרמה היחודית של הלקוח, כולל חלומות שמגלים רק לאדריכל, מיקום הפרויקט, כיוונים וטופוגרפיה, התכניות החלות על השטח, חוקי הבניה ועוד. אנחנו משלבות את כל המידע עם המערכות הטכניות ותפיסה עיצובית ומהמכלול הזה יוצרות חללים פונקציונאליים, אנושיים, אסתטיים ומסקרנים. הפונקציונליות מעשירה את האסתטיקה ולהיפך.

"אנחנו עובדות עם תוכנה תלת ממדית. התכנון מתבצע באמצעות מודל תלת ממדי שמלווה אותנו לאורך כל תהליך התכנון משלב הסקיצות ועד להפקת תוכניות העבודה. זה משמעותי ללקוח וגם לנו כי מדובר בכלי תכנוני מעולה, שמאפשר ראייה והבנת החללים והמרחב, ולכן מתאים יותר מעבודה בדו ממד.

"אנחנו מקפידות להפיק סט תוכניות עבודה מאוד מפורט, באמצעותו כל הגורמים המעורבים מבינים לעומק את התכנון. כך אנחנו מצמצמות למינימום את הלא צפוי, ונותנות מראש מענה לכל השאלות שיכולות לעלות לאורך תהליך הבניה. סט התכניות הזה בשילוב עם פיקוח צמוד מבטיח תוצאה מצוינת".

צילום: טל ניסים

דירה בתל אביב. צילום: טל ניסים

מהי הדרך הנכונה לבחור אדריכל?

"כשבוחרים אדריכל/ית בוחרים איש/אשת מקצוע שילוו אתכם לאורך תקופה ארוכה, משמחת ורצופת אתגרים. אצל רובנו בניית בית היא הפרויקט המשמעותי והיקר ביותר בחיינו. בהתאם חשוב מאוד להרגיש שנוצרת ביניכם כימיה ושהוא משרה עליכם תחושת בטחון ורוגע. חשוב לראות פרויקטים שתוכננו על ידו, לקבל המלצות ולתאם ציפיות. מקצוענות, סבלנות ואמינות הן הבסיס".

אז אם אתם מחפשים את מי שיתכנן את ביתכם, ורוצים למצוא את השילוב המושלם בין פונקציונליות לבין אסתטיקה, חפשו את טובה ורקפת. העבודה המשותפת של השתיים תדע להעשיר את ביתכם, לדייק את התכנון ולעבור יחד אתכם חוויה טובה וחיובית בדרך לבית חלומותיכם.

מקום סטודיו לאדריכלות

טלפון:052-3295324
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

צילום: טל ניסים

גבעת שמואל. צילום: טל ניסים



דרור ברדה אדריכלים

מי שלא מגיע מעולם האדריכלות נוטה שלא לשים לב לניואנסים הקטנים, המרכיבים את החללים שעל פניהם אנו חולפים כל יום. דרושה עין מקצועית, חוש עדין ותחושה של נוכחות כדי להבין כיצד יכול עיצוב של חדר לעצב לנו את התודעה, ובכך גם את החוויה.

״יש אסתטיקה ויש לעורר רגש מסוים״, משתף דרור ברדה, אדריכל והמקים של משרד ״דרור ברדה אדריכלים״. ״ניתן לתכנן חללים בכל אופן שנבחר, אך תמיד יהיה פער בין נראות החלל לבין התחושות שהוא מעניק לשוהים בו. המשימה שלנו כאדריכלים היא להבטיח שהפער יהיה לטובה וכי החוויה שהחדר יעניק למי שנמצא בו תתכתב עם התפאורה שנמצאת סביבו״.

הגישה שמלווה את דרור ברדה בעבודותיו, המתרכזות לרוב במבנים פרטיים, שואפת ל"טוטאל דיזיין" – חיבור הוליסטי היוצר שלם הגדול מסך חלקיו.

״כשניגשים לתכנן בית, ולהגשים למישהו את החלום, צריך לבדוק שהחלום יעבוד טוב גם במציאות. עיצוב אסתטי לא תמיד יהיה פונקציונלי, ועיצוב פונקציונלי מדי עלול להוציא את הנשמה מהחלל. ישנו באלנס עדין שצריך למצוא, המבטא באופן האמיתי ביותר את היכולת ליצור חוויה ארכיטקטונית שלמה ואחידה. העבודה שלנו כאדריכלים היא ליצור את אותו באלנס״.

מנצחים על התזמורת - דרור ברדה אדריכלים. צילום: אלעד גונן

מנצחים על התזמורת – דרור ברדה אדריכלים. צילום: אלעד גונן

לבנות את הקריירה כמו בית

את תחילת דרכו כאדריכל החל דרור בשנת 1993, כשכבר במהלך לימודיו, קטף פרסים על התחכום והייחודיות שבעיצוביו (בין השאר זכה בפרס קרן שרת לאמנים צעירים). עם תחושה נבנית ומתעצמת של שליחות הוא החל את דרכו כפרילנסר ובשנת 2000 גמלה ההחלטה בליבו והוא הקים את המשרד.

מאוחר יותר, בשנת 2004, הצטרפה אליו זוגתו לחיים הדר ברדה, המשלימה את עבודתיו כמעצבת התאורה של המשרד. "אם תכנון הבית הוא שיוצר את הסביבה ועיצוב התאורה הוא שיוצר את האווירה, השילוב של השניים הוא זה המעניק לבני הבית את החוויה. היכולת של הדר לתכנן את התאורה כך שתתמזג עם הבית בצורה מושלמת ותחמיא בדיוק לחלקים הנכונים שלו, היא זו שהופכת את הבית מעצם דומם לעצם מלא בחיים ובאופי״.

דרור והדר - "השילוב של השניים הוא זה המעניק לבני הבית את החוויה״. צילום: יעל שמר

דרור והדר – "השילוב של השניים הוא זה המעניק לבני הבית את החוויה״. צילום: יעל שמר

מתחילים בתכנון

על אדריכלות איכותית להסתכל על הווה ולהשקיף על העתיד, להכין את היום אך גם להיערך למחר. אחד האתגרים המעניינים שאדריכלים מתמודדים איתם כיום, כתוצאה מטרנדים חדשים המתחלפים באבחה אחת, הוא תכנון של מבנה בעל קווים קלאסיים ועל זמניים כאחד.

״כשלקוח ניגש אלינו אנחנו צריכים קודם כל להבין אותו ואת הצרכים שלו, זו גם הסיבה בעטייה אנחנו בוחרים לעבוד עם לקוחות שיש לנו כימיה טובה איתם. ככל שהקשר שלנו עם הלקוח הדוק יותר כך אנחנו מצליחים להבין אותו טוב יותר ולהגשים את החזון שלו בצורה מדויקת יותר. הדבר דורש עבודת מחקר, הבנה של האופן בו הוא והמשפחה מתנהלים במרחב, מה חשוב להם, מה הוא סגנון העיצוב שמאפיין אותם ואיך הם מדמיינים את החיים שלהם בבית.

״כחלק מההבנה של הצרכים של הלקוח הדר ואני עוברים גם כן תהליך בסמוך ללקוח. אנחנו נדרשים לרוקן את ראשינו ולמלא אותו ברעיונות של אחרים, שמקבלים ביטוי דרך הסגנון שמאפיין אותנו״.

לנצח על התזמורת

כמו שובל של נמלים שעובדות בתיאום, כך בנייה של בית דורשת תיאום מופתי המקשר בין כל הנמלים העובדות עד להשלמת הפרויקט. כדי להצליח להגיע לתוצאה שלמה המדברת שפה אחידה, דואגים דרור והדר לפקח מקרוב על הפרויקט לכל אורכו, לתאם בין הקבלנים, הספקים, ובעלי המקצוע השונים, ולרתום את כולם לחזון משותף המעניק "טוטאל דיזיין" שמקיף את בני הבית ב-360 מעלות.

״פרויקט אדריכלי הוא מעין אירוע מתגלגל, אנחנו בונים תכניות מראש אבל חשוב גם להיות דינאמיים ולראות כיצד הדברים מתחברים בפועל. במהלך שלב הבנייה אנחנו מניחים את היסודות ורואים את הבית קורם עור וגידים. תשומת הלב בכל נקודת זמן כאן היא קריטית וחשוב להיות ערניים, לתת לעיניים לראות וללב להרגיש כדי להצליח ליצור מבנה שיהפוך בסוף ל״בית״ עבור האנשים, ולא רק למקום שבו הם גרים״.

מרעיון למציאות

בתום תקופה של כמה חודשים נכנסים הלקוחות לביתם החדש, בית משלהם, פרי יצירתם ותשוקתם, ביטוי לאהבות ולסגנונות שמעצבים את התפאורה של חייהם, ואת העתיד שהם מכינים לעצמם. הכל חלק מיצירה אחת שלשמה נרתמו מיטב המוחות והידיים כדי להעניק תחושה אמיתית של בית בו אפשר לנשום לרווחה ולהגיד ״חזרתי״.

במהלך העבודה על הפרויקט דואגים דרור והדר לעמוד לצד הלקוחות, למקד את החלום, לספק את היד המכוונת וליצור סרט נע שסופו הטוב הוא מבנה על זמני, אסתטי ומרהיב, המדבר את השפה של הלקוחות ומשתלב בסיפור חייהם.

השילוב בין הניסיון הרב של דרור בתחום התכנון כאדריכל בעל שם, יחד עם העין העדינה של הדר, יוצרים צוות מושלם המצליח ליצור חללים מלאי חיים ואופי, המעצבים את התודעה ויוצרים בלב ובמיינד חוויה אמיתית של בית.

דרור ברדה אדריכלים

טלפון משרד:  03-9230269, נייד: 052-4603322

לאתר של דרור ברדה אדריכלים >>>

 לכרטיס ביקור דיגיטלי של דרור >>>

 לכרטיס ביקור דיגיטלי הדר >>>


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר