קבוצת הבנות של מכבי פתח תקוה. צילום: קובי בכר
קבוצת הבנות של מכבי פתח תקוה. צילום: קובי בכר

כדורגל – לא לבנים בלבד: קבוצת הבנות החדשה של מכבי פתח תקוה

קבוצת כדורגל בנות נפתחה בבית הספר לכדורגל מכבי פתח תקוה. קבוצת הכדורגל החדשה, ייעודית לבנות בגילאי יסודי. האימונים נערכים פעמיים בשבוע בימי ב' ובימי ו' למשך שעה ורבע כל אימון. יצאנו להכיר

פורסם בתאריך: 20.11.19 17:28

"כדורגל, לא לבנים בלבד" – זה המוטו והקו המנחה את מכבי פתח תקוה, המעודד גם בנות לשחק כדורגל ולזכות לשוויון מגדרי בענפי הספורט בכלל וכדורגל בפרט .

קבוצת הבנות החדשה נפתחה בתחילת שנת הלימודים, וכבר כוללת חמש עשרה בנות בגילאי 8-11 המשחקות ומתאמנות פעמיים בשבוע. ישנן גם ילדות צעירות יותר.

מועדון הכדורגל הוותיק והמוכר 'מכבי פתח תקוה' פועל משנת 1912, ומזה למעלה מ- 100 שנה מקפיד על ערכי הספורט הלאומי. המועדון משקיע במתקני ובמגרשי האימונים המתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר, ומגדל דורות שלמים של ילדים אשר רבים מתוכם מימשו חלום, השתלבו וכיכבו בנבחרות ישראל ומשחקים בארץ ובחו"ל – גאוות הכדורגל הישראלי .

במועדון מכבי פ"ת קיימת מחלקת נוער מהטובות והמתקדמות בישראל, הכוללת 14 קבוצות של ילדים, נערים ונוער, כאשר קבוצת הנוער שזכתה באליפות מתמודדות כיום בליגת האלופות לנוער במסגרת תחרויות UEFA לנוער.

בית הספר לכדורגל מונה למעלה מ-500 ילדים מגיל 4-14 שאוהבים ונהנים ממשחק הכדורגל וזוכים לצעדים ראשונים בענף הכדורגל הנחשק ביותר והעונה מזמינה גם בנות להשתלב בחוויה.

צילום: קובי בכר

צילום: קובי בכר

סיגלית חן, מנהלת בית הספר לכדורגל מכבי פתח תקוה, אומרת: "מתוך הבנה כי גם בנות אוהבות לשחק כדורגל ואף עושות זאת לא פחות טוב מבנים, אין ספק שתוכלנה גם הן להשתלב ולשחק במועדוננו וליהנות מחוויית הכדורגל, מה גם שהמסגרת תתרום להן מה שתרם לדורות שלמים שגדלו וגדלים במועדון, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה מנטלית, בהיבט עיצוב האישיות וחיזוק הביטחון העצמי.
"יש בנות המעדיפות להתאמן ולשחק עם הבנים ויש כאלו המעדיפות להתאמן עם הבנים ולשחק רק עם קבוצת בנות. אצלנו, יש להן את חופש הבחירה".

מהם היתרונות עבור בנות המשחקות כדורגל?

"הבנות המשחקות כדורגל מקבלות ערכים חשובים כמו מיומנות חברתית, עבודת צוות, תקשורת, משמעת, ביטחון עצמי והערכה עצמית גבוהה. הן מסתכלות על הבנים בגובה העניים ובביטחון וחשוב כי הן אינן "שוות פחות" וכי הן יכולות ומסוגלות לעשות כל דבר שבנים עושים – ערך בלתי ניתן לוויתור בעידן המודרני הפותח שעריו לנשים בכל תחומי החיים. כמו כן, הכדורגל תורם לכושר הגופני, לבריאות ולתזונה נכונה, לפיתוח יכולת מוטורית, וליכולת התמודדות עם קשיים המושגים באמצעות האימונים והמשחקים. אין לי ספק, שאם הן תמשכנה בתחום הכדורגל לבטח תצאנה ממסגרת המועדון עם ערכים חיוביים לעתיד".

צילום: קובי בכר

צילום: קובי בכר

צילום: קובי בכר

צילום: קובי בכר

מה תוכלי לספר על המאמנים שייעדתם לקבוצה?

"מאמני כדורגל מוסמכים, מקצועיים, מנוסים, איכותיים והחשוב מכל – בעלי גישה ייחודית לילדים ולפיתוחם בתחום. הם סובלניים מאוד ומכילים אך גם אסרטיביים, והאימונים שלהם ברמה הגבוהה ביותר".

להמלצות על קבוצת כדורגל ייעודית לבנות, מצטרף אבי לוזון, "אבי הכדורגל בישראל", יושב ראש ההתאחדות לכדורגל בישראל בעברו, וחבר הוועד הפועל של אופ"א , הוא אומר: "כשילדות ונערות משחקות כדורגל, הן לומדות על עבודה קבוצתית, על כישלון והצלחה, כיצד להתמודד טוב יותר עם כישלון ולהתגבר עליו, זה מחזק את הביטחון והערכה העצמית.

"הכדורגל גורם לבנות להבין שהמשחק מאחד את כל הקבוצה ללא הבדל דת וגזע , וכשמדובר בילדות בגילאי יסודי, הן זוכות לערכים הללו מגיל צעיר והם מוטמעים אצלן".

"בארצות הברית ובצפון אירופה, כדורגל נשים מפותח לא פחות מכדורגל גברים והמגרשים מלאים בנבחרות נשים בכדורגל. בישראל זה עדיין לא מפותח מספיק ופעילות שתשפר את העניין הזה, היא מבורכת. אנו רואים בכל זאת התקדמות מסוימת בכיוון של שילוב נשים כמנהלות בהתאחדות לכדורגל: הבעלים של הפועל ב"ש – אלונה ברקת, ומנהלת קבוצת הכדורגל הפועל עכו – קרן בן נשר".

לפרטים ולאימון ניסיון חינם – התקשרו: 03-9347561
כתובת בית הספר לכדורגל: רח' בן דרור 1 פתח תקוה

קישור לאתר
קישור לפייסבוק 

צילום: קובי בכר

צילום: קובי בכר


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר