טיפול בשיטת אלבאום (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Breslavtsev Oleg)
טיפול בשיטת אלבאום (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Breslavtsev Oleg)

"עיגולים של שמחה": לטפל באדם כמכלול

בקליניקה 'עיגולים של שמחה' מטפלים בשיטת אלבאום בתפקוד מוטורי, רגשי, קוגניטיבי וחושי. מה ייחודה של השיטה? מהן יתרונותיה? וכיצד נראה הטיפול בקליניקה?

פורסם בתאריך: 16.12.19 09:54

כמה פעמים חשבתם לעצמכם שהייתם יכולים לתפקד הרבה יותר טוב, אם רק הייתם מתגברים על החרדות שמעכבות אתכם? כמה פעמים תהיתם כיצד ניתן לחזק את הבטחון העצמי של ילדיכם? או לסייע לו בקשיים השונים עמם הוא מתמודד?

בקליניקה ״עיגולים של שמחה״ מעניקים בעזרת שיטת אלבאום מענה לילדים, בני נוער ומבוגרים, המתמודדים עם קשיים שונים בחייהם.

מהי גישת אלבאום?

שיטת אלבאום הינה שיטה לאבחון וטיפול באדם, שיוסדה על ידי משה אלבאום לפני כ-30 שנה ופותחה במהלך העשור האחרון ע"י מיכל שפר, המשמשת כמנכ"ל מכלללת אלבאום. על פי השיטה, בגופנו קיימות ארבע מערכות עיקריות: המערכת הגופנית, המערכת הרגשית, המערכת הקוגניטיבית והמערכת החושית – תחושתית גוף, רגש, חשיבה וחושים. על פי השיטה מתרחש תפקוד אפקטיבי כאשר קיים איזון, השלמה ושילוב בין ארבע מערכות אלו.

"כאשר אדם מתקשה בתחום כלשהו בחייו, בסיס הקושי יכול להתקיים בכל אחת מהמערכות האלו", אומרת מיכל שפר-מיכאלי, מטפלת בכירה, מאבחנת בשיטת אלבאום ומקימת הקליניקה 'עיגולים של שמחה. "נתקלתי במטופלים שהתקשו בלימודים דווקא בגלל בעיה במערכת החושית, ואחרים שלא מצאו עבודה בגלל קושי שהיה קיים במערכת הרגשית".

"אנחנו מטפלים באדם כמכלול", מדגישה מיכל ומפרטת: "כשמגיע ילד עם קושי מוטורי, חשוב לנו לזהות מה עומד בבסיס הקושי הזה – האם קיימת הפרעה במערכת הרגשית או החושית למשל. כך יש ביכולתנו לתת מענה מיטבי ומעמיק, ולהעניק למטופל כלים ספציפיים לבעיה, מעבר לשיפור היכולות המוטוריות".

הטיפול בקליניקה

בקליניקה ניתן מענה למגוון קשיים תפקודיים של הורים וילדים מגיל הינקות, דרך תקופת הגן ובית הספר ועד לתקופת הבגרות והשינויים המלווים אותה.

המרכז מנוהל על ידי צוות מטפלים מקצועיים בגישת אלבאום ובראשותה של מיכל שפר מיכאלי.

אל הקליניקה מגיעים מטופלים עם קשת רחבה של התמודדויות – החל מקשיי תפקוד ולמידה, הפרעות בויסות חושי (רגישות יתר ותת רגישות), ויסות רגשי (מופנמות, דימוי עצמי נמוך, התפרצויות) ובעיות מוטוריות.

"אנחנו לא מטפלים בהפרעה, אלא באדם", מדגישה מיכל. "כשמגיע אלינו אדם אנחנו מסתכלים על מכלול היכולות שלו, על מערך התמיכה הסביבתי-משפחתי שברשותו, ומה הקשיים עמם הוא מתמודד. ההתבוננות ההוליסטית הזו מאפשרת לנו לבנות תכנית טיפולים מתאימה וייחודית לכל אדם".

זיהוי החוזקות של המטופל

מיכל משתפת כי במפגש הראשון עם מטופל, מתקיים אבחון שמטרתו לזהות את הקשיים וכן את החוזקות שלו. "אנחנו עובדים בין היתר על חיזוק ושיפור יכולות, תוך הכרה בחוזקות של המטופל", אומרת מיכל, "לא פעם קורה שגם המטופל וגם הוריו אינם מודעים בכלל לחוזקות הפנימיים הקיימים בו; בקליניקה אנחנו עובדים בין היתר על הכרה בחוזקות האלו".
לאחר האבחון, נקבעת תוכנית טיפולית אישית, בשיתוף ההורים והצוות החינוכי המלווה את הילד, וכן סדרה של טיפולים המתקיימים מדי שבוע בקליניקה שבאם המושבות שבפתח תקווה.

הטמעת כלים להתמודדות מיטבית בשגרה

כחלק מהטיפול, המטופל רוכש כלים ומיומנויות המסייעות לו להתנהל באופן מיטבי בחיי היום-יום.

לדברי מיכל, את המיומנויות הנרכשות בטיפול ניתן לחלק לשתי קטגוריות:

מיומנויות לשיפור יכולות מוטוריות: מדובר בשכלול התפקוד המוטורי, הרלוונטי בעיקר כאשר מדובר במטופלים שהגיעו לטיפול עם קשיים בתפקוד המוטורי.

מיומנויות להתמודדות רגשית: אלו נטמעות באדם עם הזמן והופכות להיות חלק מהאופן שבו הוא פועל ומתנהל. "המטופלים לומדים מגוון דרכי התמודדות ופריקה רגשית, ביניהן זיהוי מחשבות לא מקדמות, מתן מענה לסיטואציות מורכבות וכישורי חיים שמאפשרים למטופל התמודדות מיטבית בחיי היום יום", אומרת מיכל.

ליווי וקשר שוטף עם מערך התמיכה של המטופל

מטפלי הקליניקה נמצאים בקשר שוטף עם הסביבה הקרובה של המטופל, ומעדכנים את הגורמים השונים באופן שוטף.

"הטיפול אינו מתקיים בוואקום והמטופל מתנהל בסביבה החברתית הטבעית שלו", מדגישה מיכל, "לצורך הצלחת הטיפול חשוב מאוד שכל הגורמים המעורבים בחייו של המטופל יעודכנו במתרחש ויפעלו בשיתוף פעולה מלא". כך למשל, כאשר המטופל הינו ילד, המטפל יעדכן את יועצת בית הספר והמחנכת בעת הצורך, יסביר להם וידריך אותם להתנהלות נכונה עם הילד.
בקליניקה מקיימים גם הדרכות להורים, בהם לומדים ההורים מגוון טכניקות שיוכלו לתרגל בבית עם הילדים; ביניהן נשימה, מגע תורם ועוד.

חדש: בננות – מעגלי נשים

אם אתן מחפשות הזדמנות למפגש חברתי שבו מתאפשר שיח פתוח ואמיתי על מגוון סוגיות שכולנו מתמודדות עמן ביום-יום – בננות היא מה שחיפשתן.
״עיגולים של שמחה״ ישיקו בקרוב סדרת מעגלי שיח חברתיים שמטרתם לייצר מקום בטוח למפגשים חברתיים עם הרבה פתיחות וללא מסכות, תוך מתן מענה לסוגיות אישיות שנוגעות לכל אדם.

המפגשים יכילו עד שתיים עשרה משתתפות ויתקיימו אחת לשבועיים בשעות הערב, בקליניקה שבאם המושבות.

"בחיים המודרניים של כולנו חסר המפגש האישי המקרב", אומרת מיכל, "המטרה שלנו היא לאפשר מפגש בין נשים מחוץ למרחב הוירטאולי, בו ניתן יהיה ליצור קשרים חברתיים ולהעלות כל נושא שמעסיק נשים".
בכל מפגש יועברו התכנים הרלוונטיים להתנהלות בחיי היום-יום, וכן יתארחו מגוון אנשי מקצוע.

המפגש הראשון יתקיים ב-19.12, וניתן להרשם לתכנית בכל שלב, ללא מחויבות להמשיך לכל אורך התהליך.

צור קשר

כתובת: אריה בראון 1, אם המושבות, פ"ת

טלפון: 074-7015551

שעות פעילות:
א-ה': 19:00-09:00
ו': 12:00-09:00

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק

מיכל שפר מיכאלי (צילום: מיכל הרדוף)

מיכל שפר מיכאלי (צילום: מיכל הרדוף)


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר