שתלים בפתח תקוה. ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש
שתלים בפתח תקוה. ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש

שתלים בפתח תקוה: ד"ר סייף עם כל מה שצריך לדעת על שתלים

לחוסר של שיניים בפה יש השלכות רבות מעבר לפגיעה אסתטית במראה הפנים. השתלת שיניים היא הפתרון האידיאלי, וכיום ניתן לעשות זאת ביום אחד ועם נתוני הצלחה גבוהים ביותר

פורסם בתאריך: 19.1.20 11:17

הידעתם שבישראל עושים יותר פרוצדורות של שתלים מאשר ברוב המדינות המפותחות בעולם? הסיבה לכך היא הרבה פחות נוצצת ממה שאתם אולי חושבים. בישראל, למרבה הצער, לא מקפידים על ביקור קבוע במרפאת השיניים. התוצאה העגומה היא של הזנחה מתמשכת שעלולה לגרום בסופו של דבר לכך שלא ניתן לטפל בשיניים פגועות אלא לעקור אותן."כרופאי שיניים אנחנו מחויבים לעשות כל מה שאפשר כדי להציל את השיניים הטבעיות", מסביר רופא השיניים, ד"ר סייף מפתח תקווה. "רק כשאין יותר ברירה ולאחר שמוצו כל הטיפולים האפשריים, אנחנו עוקרים את השיניים והדרך למלא את החלל ולהחזיר לאדם את איכות חייו היא באמצעות הכנסת שתלים".

ד"ר סייף מסביר כי כל מי שחסרות בפיו שיניים יכול להיות מועמד להשתלת שיניים, בתנאי שיש לו מספיק עצם בחניכיים שהשתל יוכל להיכנס אליה ולהיות יציב. "אנשים עלולים לאבד שיניים גם כתוצאה ממחלת חניכיים, טראומה או עששת. חוסר שיניים בפה פוגע באסתטיקה ובמראה הפנים, אך משפיע גם על האופן בו אדם אוכל או מדבר. יתרה מכך, אם לא נמלא את המקום החסר בשתל, עלולות להיגרם בעיות נוספות בהמשך שנובעות משקיעת העצם לתוך ה"בור" שנשאר לאחר העקירה".

תחום השתלות השיניים התפתח עד מאוד בשלושת העשורים החולפים. מתהליך שהיה כרוך, בין היתר, בפתיחה של החניכיים ולאחריו תקופת החלמה ממושכת שלוותה לא פעם בכאבים וסבל, עבר התחום מהפיכה של ממש כשהחלו להשתיל שיניים ביום אחד ולעתים יותר משתל אחד בו זמנית, בזכות שימוש בטכנולוגיה ממוחשבת מתקדמת. "השתלת שיניים המתבצעת במרפאה שלי מתחילה בצילום הדמיה CT, ממנו ניתן ללמוד על כמות העצם והגובה שלה, שהם הבסיס להחלטה אם המטופל מתאים לפרוצדורה, איזה סוג של שתל מתאים לו ביותר והיכן למקם את השתל במדויק. כך למשל, יש שתלים קצרים המתאימים לעצם נמוכה או דקה, מה שעשוי למנוע את הצורך בהשתלת עצם". מסביר ד"ר סייף. "באמצעות ההדמיה נבנה מודל תלת-מימדי אנטומי של לסת המטופל ובעזרתו ניתן להגיע לדיוק מילימטרי ולהבטיח שהשתל יקובע בזוויות אופטימלית שלא תעמיס על העצם".

על השתל יורכב מבנה ומעליו כתר זמני שיוחלף לאחר תקופה קצרה בכתר קבוע. רוב המטופלים שעברו את ההשתלה בפרוצדורה החדשה מעידים שאחריה לא נטלו משככי כאבים ושחזרו לשגרת חייהם במהירות. בימים הראשונים לאחר ההשתלה מתבקשים המטופלים לנקוט זהירות ולאכול מזונות רכים כדי לא להעמיס על השתל. במקרים מסוימים בהם החניכיים סביב השתל רגישות או מתפתחת בהם דלקת מקומית, ניתן לרפא את האזור בלייזר שעוזר גם להחלמה.

העובדה שישראל היא שיאנית בתחום השתלת שיניים למעשה הביאה לכך שהניסיון שצברו רופאי השיניים הוא עצום. זו גם הסיבה שנתוני ההצלחה של השתלת שיניים בארץ נאמדת במעל ל- 95%.
"חשוב לציין שמי שחולים בסוכרת, חולים שמקבלים טיפול כימותרפי או סובלים מאוסטאופורוזיס לא יכולים לעבור את הפרוצדורה הזו, ובכל מקרה לפני כל תהליך יש לערוך בירור מלא עם המטופל על מצבו הבריאותי ועל התרופות שאותן הוא נוטל".

ד"ר סייף, רופא שיניים
כתובת: גוטמן 28, פתח תקווה (חניה חינם, גישה לנכים)
טלפון: 03-6006252
קישור לאתר  

צוות המרפאה. צילום: יחיא שאוויש

צוות המרפאה. צילום: יחיא שאוויש


כתבה שיווקית


אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר