עורך דין לענייני צוואות וירושות בפתח תקוה. צילום: Burdun Iliya, Shutterstock
עורך דין לענייני צוואות וירושות בפתח תקוה. צילום: Burdun Iliya, Shutterstock

עורכי דין לענייני צוואות וירושות בפתח תקוה: טיפול מקצועי ביום שאחרי

לצד עצב ואובדן, לעיתים מוות במשפחה גם מטלטל יחסים משפחתיים מורכבים ועלול להוביל לכעסים וויכוחים סביב עזבונות וירושות- אם הדברים לא מנוהלים על ידי אנשי מקצוע נכונים. הכירו את עורכי הדין שיספרו לנו על כל מה שצריך לדעת בנושא צוואות וירושות

פורסם בתאריך: 3.2.20 14:49

עורכי דין לצוואות וירושות מסייעים לכם בהכנת צוואה איכותית ומפורטת שתבטיח כי הרכוש, הכספים והמורשת שלכם יועברו ליקיריכם ביום מן הימים. הכנת צוואה היא תהליך מורכב הכולל רבדים רבים שיש לקחת בחשבון לצד אלמנטים רגשיים המעורבים בתהליך, ועורך דין איכותי ומקצועי מנווט בין אלו בכדי להביא לתוצאה אפקטיבית עבור לקוחותיו. במקרים בהם קיימות מחלוקות על צוואות בין היורשים, עורך דין לענייני צוואות וירושות, מייצג את לקוחותיו במחלוקת ומוודא כי יקבלו את המגיע והמובטח להם על פי הצוואה. הכירו את עורכי הדין המומחים בתחום

 עו"ד פרח יצחק

עורכת דין פרח יצחק הינה מגשרת ובוררת, מתמחה בדיני מקרקעין: הסכמי מכר, רכישה ושכירות.

במשפט אזרחי: ייצוג בתביעות בביהמ"ש, ליקויי בנייה, הפרות הסכמים וחוזים, מפגעים, פינוי פולשים, סכסוכי שכנים, לשון הרע ועוד.

היא מתמחה אף בפשיטות רגל כולל ייצוג בביהמ"ש המחוזי, וניהול ההליך מול כונס הנכסים והנושים עד לקבלת ההפטר.

דיני משפחה

היא מומחית בדיני משפחה וגירושין כולל ייצוג בביהמ"ש וביה"ד, הסדרי ראייה, משמורת קטינים, משמורת משותפת, פירוק ושיתוף, תביעת כתובה, מזונות אישה, מזונות ילדים.

במעמד האישי הכולל: הסכמי ממון, צוואות, ירושות, צווי קיום צוואות וירושות, התרות נישואין ובקשות למינוי אפוטרופסות.

גישור

עו"ד יצחק הינה מגשרת בעלת תואר שני במשפטים מאונ' בר אילן, ובעלת התמחות ספציפית בגישור משפחה וגישור ובוררות מטעם לשכת עורכי הדין. בעלת תואר שני בניהול סכסוכים וגישור מטעם אונ' תל אביב, מתוך אמונה כי הגישור הוא הפתרון היעיל והמיטבי ביותר לניהול סכסוכים. "בחרתי להתמקצע במיוחד בתחום הגישור, ע"מ לשרת נאמנה ובאופן איכותי ביותר, את קהל לקוחותיי", אומרת עו"ד פרח יצחק. "כעו"ד המציבה את טובת לקוחותיי לנגד עיניי, אני פועלת במרץ ועושה כל שבידי בכדי לגשר על מחלוקות בין בני זוג ולהביא את היחסים לכדי סיום בדרכי שלום ונועם, בפשרה וברוח טובה, ללא צורך בנקיטת הליכים משפטיים קשים ומתישים הן במסגרת שלום בית והן במסגרת הליך הגירושין".

באמצעות הרגישות הייחודית לה, מצליחה עו"ד יצחק לשמור על האינטרסים של לקוחותיה תוך שמירה על הרציונל בתהליך ושילוב מגוון רחב וייחודי של מיומנויות. לתפישתה, "עורך דין טוב לענייני משפחה, מעבר לפן המשפטי, צריך להיות בעל יכולת להקשיב, לחקור, לייעץ, לתכנן, לנהל משא ומתן, לנטרל סכסוכים, לדון ולהתדיין, מתוך הבנה שפתרונות מחוץ לבית המשפט הינם יעילים, נעימים הרבה יותר וכרוכים בעלויות נמוכות במידה משמעותית".

מעמד אישי

בתחום המעמד האישי, עו"ד פרח יצחק עורכת הסכמי ממון, צוואות, ירושות, מטפלת בצווי קיום צוואות וירושות, התרות נישואין ובקשות למינוי אפוטרופסות.

ייפוי כוח מתמשך

עו"ד פרח יצחק עברה הכשרה ומוסמכת לערוך ייפוי כוח מתמשך והנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס. "ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם מעל גיל 18 לקבוע כיצד ומי יטפל בענייניו בעתיד, כאשר לא יהיה כשיר לטפל בהם בעצמו עקב אי צלילות, מחלה או זקנה", אומרת עו"ד פרח יצחק.

לדבריה, "ייפוי הכוח המתמשך הוא מסמך משפטי מותר להכנה רק על ידי עורכי דין שהוכשרו והוסמכו לכך, והוא מייתר את הצורך בפנייה לביהמ"ש למינוי אפוטרופוס מטעמו, כמו גם מוטל הדיווח לאפוטרופוס הכללי כל שנה, והוא מבטיח כי רצונותיו והוראותיו של המצווה יעוגנו מבחינה משפטית וייושמו בפועל בעת הצורך".

הסכמי פשרה

תיקים המסתיימים בפשרה, מספקים במרבית המקרים את התגמול המיטבי תוך חיסכון בזמן ובעלויות בית משפט. עו"ד יצחק רשמה הישגים רבים ומשמעותיים במו"מ אפקטיבי להסכמי פשרה, ומיטיבה לנהל במקצועיות תביעות בתחום האזרחי בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ, ולסיים אותם בפשרות מצוינות החוסכות זמן ועלויות כספיות ניכרות ללקוחותיה.

גם בבתי המשפט, עו"ד יצחק מעניקה ייצוג הולם ואיכותי עבור לקוחותיה עד להשגת התוצאות הטובות והאפקטיביות ביותר. לראייה, דוגמה לפסק דין מהעת האחרונה, בו ייצגה נתבעים אשר נתבעו בסך של 400,000 שקלים בגין נזק נזילות, פיצול דירה, צווי הריסה, ועוד. "ניהלתי את התיק לאורך שלוש שנים, בהתמדה, תוך הצגת ראיות מספקות ובמאבק עיקש להשגת הצדק" אומרת עו"ד יצחק, "הצלחתי לבטל עבורם את כל הצווים, וביהמ"ש פסק להם בסופו של דבר סכום מינימלי של 3000 ש"ח בלבד".

המלצות על עו"ד פרח יצחק (מתוך אתר דפי זהב):

ינון כותב: "פרח אלופה אמיתית! פניתי לפרח בנושא טעון רגשית. פרח מיד נתנה לי את ההרגשה שאני לא לבד ושיש לי גב מקצועי ומנוסה. פרח גילתה אוזן קשבת לכל בקשותיי, ולאחר ניהול מו"מ מול שני עורכי דין מנוסים בצד שכנגד היא הצליחה להגיע לתוצאות מצוינות. פרח מקצועית, אכפתית, אדיבה, זמינה ובעלת כישורי ניהול מו"מ יוצאים מן הכלל. אבל לפני הכל – אנושית ואמפתית. פרח אלופה אמיתית. ממליץ עליה מכל הלב".

דוד כותב: "אמינה, מקצועית ויסודית. שמח שהגעתי למשרד עו"ד פרח יצחק מטפלת לי עדין בתיק הוצאת דיבה, מקצועית אמינה, ממולחת ועושה את עבודתה נאמנה".

עו"ד פרח יצחק
טלפון: 052-5943545
כתובת המשרד:
יעל רום 3, פתח תקוה

עורכת דין פרח יצחק

עורכת דין פרח יצחק


עו"ד רותם צור– צוואות וירושות

עורכת דין רותם צור, ממשרד עורכי דין ונוטריון 'שלום את שלום' בפתח תקוה מתמחה בתחום הצוואות והירושות, עורכת צוואות סטנדרטיות ומורכבות ואף מייצגת לקוחות בבית המשפט בתיקי מחלוקות על ירושה

צוואה היא מסמך משפטי המפרט את חלוקת עזבונו של המצווה, על פי רצונותיו כפי שהיו בעודו בחיים.

"במקרים של הכנת צוואה, על מנת להבטיח כי חלוקת הרכוש בעתיד תבוצע על פי רצונו של המצווה, חשוב להיעזר בעורך דין המתמקצע בתחום הצוואות והירושות שצבר ידע וניסיון בעריכת צוואות מסוגים שונים ועם מורכבויות משתנות" אומרת עו"ד רותם צור, "הכנת צוואה היא תהליך מורכב ורגיש וחשוב לנווט באופן מקצועי בין ההיבטים הרגשיים וההיבטים האופרטיביים, כדי להכין צוואה ברורה, איכותית ותקנית".

"במקרים של מחלוקות בין יורשים, עורך דין לענייני צוואות וירושות, מייצג את לקוחותיו ומוודא כי הם יקבלו את המובטח להם על פי הצוואה, או נותן ייעוץ בדבר הגשת התנגדות לקיומה של הצוואה"

מהי צוואה בעצם? אילו סוגיות ונושאים נכללים בה?

"צוואה היא הצהרה בכתב המהווה מסמך משפטי, ומסדירה את חלוקת הרכוש של אדם לאחר מותו. החוק הישראלי מכיר בארבעה סוגי צוואות: צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה, אך אינו מגדיר הוראות ספציפיות לאופן עריכת הצוואה. הצוואה יכולה להתייחס לכל רכוש שהיה לאדם בעת מותו, ולכלול הוראות מדויקות ותנאים לביצועה ולחלוקת הרכוש, ומנגד יכולה הצוואה להיות כללית ולפרט רק קווים מנחים כלליים לביצועה. אין הגבלה גם על מספר הצוואות שיכול אדם להשאיר אחריו, אך הצוואה המאוחרת התקפה היא שתקוים, ומבטלת צוואות שקודמות לה".

כיצד נעשה תהליך עריכת צוואה אצל עורך הדין?

"המצווה מגיע לעורך הדין לבדו והוא מסביר לעורך דין מה ברצונו לעשות ברכושו. יש להגיע עם מידע מפורט ככל הניתן לגבי נכסי מקרקעין, חשבונות בנק, רכבים, מיטלטלין וכל רכוש אחר. לאחר שהצוואה מוכנה והמצווה מבין את מהותה של הצוואה שביקש לכתוב, הוא חותם עליה בפני שני עדים.

"המצווה מקבל מס' עותקים מהצוואה וזכותו להעביר העתק ממנה למי שיחפוץ בכך. הצוואה נשמרת במשרד עורך הדין אשר ערך את הצוואה. ישנם אנשים אשר מעדיפים להפקיד את הצוואה בלשכת הרשם לענייני ירושה אשר מבטיחה שלא יינתן לאחר מות המצווה, צו ירושה או צו קיום צוואה תוך התעלמות מהצוואה שהשאיר".

באילו מקרים רצוי לערוך צוואה?

"ידועים בציבור -מומלץ לערוך צוואה כדי למנוע סכסוך אפשרי לגבי מעמד הידוע בציבור הנותר, פיצול הירושה – מקרים שבהם המוריש מעוניין להוריש חלקים ספציפיים מעיזבונו לקרוביו, לאנשים שאינם קרוביו או  לתאגידים, שלא בהתאם להוראות חוק הירושה, זכויות ברכוש – מקרים שבהם קיים צורך להסדיר זכויות שימוש ברכוש לאחר מותו של המצווה, בני זוג גרושים או פרודים ומשפחות שבראשן הורה עצמאי – חוק הירושה אינו מסדיר את זכויות הירושה במקרים אלה,  זוג מבוגר שאין לו ילדים והוא בגיל שככל הנראה לא יהיו לו ילדים וזוג שנשוי נישואים שניים ולכל אחד מבני הזוג יש ילדים משלו".

מהן צוואות הדדיות ומה חשוב וקריטי לדעת לגביהן?

"סעיף 8 א' לחוק הירושה קובע כי בני זוג רשאים לכתוב צוואה הדדיות שבהן לרוב מורישים שני הצדדים את רכושם אחד לשני, כאשר אחד מבני הזוג נפטר, כל רכושו וזכויותיו שפורטו בצוואה ההדדית יעברו לבן הזוג שנותר בחיים (ולא לילדים, לנכדים או ליורשים אחרים) וזאת מתוך הסתמכות של צד אחד על צוואתו של הצד השני.

"כהגנה על רצון בן הזוג שנפטר ראשון, נקבע בחוק כי שינוי היורשים או ביטול צוואה הדדית יהיו מוגבלים בתנאים הקבועים בחוק, כך שבן הזוג שנותר בחיים לא יוכל לבטל את צוואתו אלא בהתאם לתנאים אלו.

"התכלית בעריכת צוואה הדדית היא שמירה על הרכוש והזכויות של הצדדים לצוואה. הצדדים מסכמים בינם כיצד יחולק רכושם לאחר סוף ימיהם, וכך שומרים על היציבות הכלכלית של בן הזוג שנותר בחיים.

"הבעייתיות בצוואות הדדיות היא כי הנותר בחיים יכול לעשות ברכוש שירש מבן הזוג שנפטר כפי רצונו, למשל: למכור את הנכסים, לבזבז את הכסף ואף לערוך צוואה חדשה הכפופה להוראות הצוואה המקורית, ועל כן ישנם מנגנונים בניסוח הצוואה אשר מונעים את הבעייתיות הזו, למשל להוריש לילדים את הנכס העיקרי, לרוב את דירת המגורים בה בני הזוג התגוררו, הוראה לא ליתן מתנה וכיוצ"ב".

את מי יש לעדכן על עריכת צוואה?

"הואיל וכספים מחוץ לעיזבון כגון: קופות גמל, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות ופנסיה עוברים לידי מי שרשומים בהם כמוטבים, יש להורות ללקוח להמציא את הצוואה לקופת הגמל ו/או לכל קופה אחרת ולשלוח הודעת מוטבים עוד לפני המוות, ו/או לשנות את המוטבים בקופות טרם המוות.

"ישנם לא מעט מקרים, בהם היורשים ע"פ הצוואה אינם יכולים לקבל את הכספים הואיל ומדובר בכספים שאינם נכללים בעיזבון, אלא המוטב הרשום בקופה שלרוב נקבע שנים רבות לפני מועד עריכת הצוואה וספק אם זה היה רצון המצווה".

אילו סוגי התנגדויות לצוואות מועלות בתיק משפטי?

"טענות שהמצווה לא היה כשיר לערוך את הצוואה מבחינה קוגניטיבית ולא הבין על מה הוא חותם, טענות בדבר העדר הבנה באשר להיקף הרכוש ומשמעות הצוואה על קרוביו של המצווה,  טענות לגבי כשירות המצווה ויכולתו להבחין בטיבה של צוואה, טענות לגבי מעורבות זוכים בצוואה והשפעה בלתי הוגנת על המצווה,  טענות בדבר כשירות העדים ועוד".

במקרים של תביעה משפטית בגין השפעה בלתי הוגנת בכתיבת צוואה, מי הם התובעים העיקריים?

"בד"כ מדובר בצוואות לא שיוויוניות בין הילדים, כאשר הילדים שלא זוכים ע"פ הצוואה הם אלו שמגישים את ההתנגדות לצוואה. היה לי מקרה בו אב עתיר נכסים כתב צוואה בה הוריש את כלל רכושו רק לבניו ואת בנותיו נישל מהצוואה.  לאחר כחודשיים ביטל האב את הצוואה, ולמרות זאת הגישו בניו את הצוואה לקיום. משרדנו הגיש התנגדות לצוואה מטעם אחת הבנות, בטענה שהצוואה בטלה. הבנים – הזוכים ע"פ הצוואה טענו שמסמך הביטול אינו תקף שכן נחתם בפני עד אחד בלבד, ועוד טענות כאלה ואחרות אשר נדחו בפני בימ"ש לענייני משפחה. בסופו של יום התקבל פס"ד לפיו הצוואה בטלה והרכוש יחולק אף לבנות, לפי חוק הירושה. כעת, הגישו הבנים ערעור על פסק דינו של ביהמ"ש לענייני משפחה ודיון בערעור עתיד להתקיים בקרוב.

ספרי על מקרה מורכב בו ייצגת במחלוקת על ירושה, כיצד העניין נפתר?

"מקרה מורכב לדוגמה בו טיפלתי, היה של אדם ערירי ש'אימץ' את בן השכנים וציווה לו את דירתו. הצוואה נערכה שנים רבות לפני פטירתו, כשיומיים לפני פטירת האדם הערירי, הגיע קרוב משפחה רחוק והחתים אותו על צוואה בבי"ח סיעודי, לפיה אותו קרוב הוא היורש היחידי של הערירי. משרדנו ייצג את הילד – בן השכנים, הגשנו התנגדות לצוואה המאוחרת ולאחר קבלת חוו"ד רפואית בוטלה הצוואה המאוחרת.

"מקרה נוסף – אם ציוותה את רכושה באופן לא שיוויוני לילדיה כך שילד אחד קיבל בית פרטי, ילד אחר קיבל דירה ול- 3 הבנות ציוותה רק כספים שהיו חלק יחסית קטן מרכושה. הבנות התנגדו לצוואה בטענה שהילד שקיבל את הבית הפרטי השפיע על האם השפעה בלתי הוגנת. בימ"ש לענייני משפחה קיבל את ההתנגדות, אך בערעור ביהמ"ש המחוזי נתן תוקף לצוואה".

 

עו"ד רותם צור- משרד 'שלום את שלום' עורכי דין ונוטריון

כתובת המשרד: רחוב חיים עוזר 21, פתח תקוה

אימייל:  [email protected]

טלפון: 03-9308175

נייד:  050-4687603

עורכת הדין רותם צור, צילום: הדס נבון

עורכת הדין רותם צור, צילום: הדס נבון


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר