ד"ר שרית טגנסקי בשיטת AAF שהופכת כל הפרעת קשב למתנת קשב. צילום: מרכז פנקשיין
ד"ר שרית טגנסקי בשיטת AAF שהופכת כל הפרעת קשב למתנת קשב. צילום: מרכז פנקשיין

ד"ר שרית טגנסקי בשיטת AAF שהופכת כל הפרעת קשב למתנת קשב

השיטה הממוקדת שפיתחה ד"ר שרית טגנסקי, מייסדת מרכז Function, מבוססת על עקרונות ההקשבה, ההפעלה וההנאה במטרה למצות את מלוא הפוטנציאל של ילדיכם ב-15 מפגשים בלבד

פורסם בתאריך: 16.2.20 17:10

הורים רבים ניצבים חסרי אונים מול מה שנהוג לכנות "הפרעות קשב וריכוז" ומנסים דרכי התמודדות שונות, מריטלין ועד טיפולים אלה ואחרים. לתפיסתה של ד"ר שרית טגנסקי, מאבחנת ומטפלת בוויסות חושי, מוטוריקה ותפקודי למידה – מדובר במתנה גדולה, "מתנת קשב", שמעידה בעיקר על כך שהילדים שזכו בה נועדו לגדולות.

שיטת AAF שפיתחה, שבאמצעותה היא מטפלת בילדים עם מתנת קשב במרכז פנקשיין שהקימה בגבעתיים, היא למעשה שיטת חינוך לחיים המאפשרת פיתוח כישורי חשיבה, למידה והתנהגות בגיל הרך שיתווספו לארגז כישורי החיים שהילד לוקח עמו ושישמשו אותו גם בבגרותו.

תהליך האימון בנוי מ-15 מפגשים ומיועד לילדים מגיל שלוש ואף לפני. הילד נמצא בשלב "המוח הסופג" ברצף התפתחותי שבו הוא קולט גירויים, הן מבחינה קוגניטיבית והן רגשית – מה שמאפשר למנף באופן מיטבי את מתנת הקשב שבה ניחן ולהפוך אותה ליתרון גדול.

השיטה מבוססת על הקשבה, הפעלה והנאה תוך חתירה למיצוי יכולותיהם של הילד או הילדה יד ביד עם התפתחותם הטבעית. היא מעמידה את הילד במרכז, מכבדת אותו ומעניקה לו כלים ועזרים שונים שחיוניים להתפתחותו החברתית, הגופנית, הרגשית, הרוחנית והאינטלקטואלית. הילד לומד לרכוש ביטחון ואיזון במסגרות מובנות כמו הגן ובית הספר, מפתח את עצמאותו ולומד לעשות שימוש בחופש הבחירה בתוך המסגרות הללו, כל אלה תוך קשב רב ליכולותיו, לאופיו ולנפשו.

לצד כל הכלים הללו, ד"ר שרית טגנסקי שמה דגש על העצמה ופיתוח חמשת החושים, בד בבד עם חיזוק הפיזיולוגיה של הילד ופיתוח המוטוריקה העדינה והגסה, באמצעות אביזרים לימודיים יצירתיים מחומרים טבעיים וזמינים שפותחו על ידי מרכז פנקשיין והותאמו לטיפולים השונים.

להרגיע את הדרקון? כל ילד יכול
כבר שנים שד"ר טגנסקי, בעלת תואר Phd בתחום הפסיכולוגיה החינוכית שחקרה את ההשפעה החיובית של מחול מחולל שינוי על בנות עם מתנת קשב וריכוז, מאמנת ילדים בדרך אלטרנטיבית והוליסטית דרך השיטה האישית שפיתחה – שמניבה תוצאות מרגשות, ילדים שעוברים תוך זמן קצר יחסית שינוי התפתחותי משמעותי והורים רגועים יותר.

אחד העזרים שבהם היא משתמשת הוא "שטיח תחושות" שפיתחה ויצרה, שבאמצעותו היא מאתרת אילו מרקמים מעדיף הילד ומה המגע הרצוי מבחינתו, ומתוך כך מאבחנת את נקודות החולשה שיש לחזק ואת המקומות החזקים שיש להעצים עוד יותר.

"אני מאמינה כי דרך העבודה והרוטציה הגופנית והגירוי הפיזי ניתן לגרות את האונות הנכונות במוח ולהגיע לתוצאות טובות לכל הבעיות שמתעוררות בתחום", מסבירה ד"ר טגנסקי, שמיישמת לצד רגישות רבה לילדים שבהם היא מטפלת גם משמעת שנחוצה ליעילות התהליך.

אמצעי נוסף, לצד רבים אחרים, הוא שימוש בדימוי הדרקון שמסמל תסכול, כעס וכל שאר קשת הרגשות וההתנהגויות שנובעות מחוסר שליטה עצמית. ההתמודדות הזו, מבחינתה, קודמת להתמודדות עם מסגרות לימודיות, חברתיות, משפחתיות ואחרות, ומהווה את הבסיס שלה.

צילום: מרכז פנקשיין

צילום: מרכז פנקשיין

"קודם כל אני מחזקת אותו במקומות החשובים, מגלה יחד איתו מיהו, מהו, מה המקום שהוא אוהב, שהוא רוצה לדבר עליו ולהגיע אליו. שאר הדברים לא רלוונטיים. ברגע שאתה תגיע למקום שלך, שתהיה בו עם ביטחון, שאר הדברים ייפלו למקום הנכון", היא מסבירה ומדגישה כי "חשוב לי להעניק לו עוצמה רגשית, שירגיש שעוטפת אותו תחושת ביטחון, שיוכל להתמודד בתוך הבית ומחוצה לו. באמצעות הדרקון אני מלמדת אותו לא להוציא את התסכולים במקומות שקל להוציא אותם, כמו בבית הספר או בבית, אלא להעביר את התסכול למקום אחר, להשתמש בדרקון הנכון שלך. ברגע שהדרקון כבר עצבני ויורה את האש אתה לוקח את כוס המים, מכבה לדרקון את האש וחושב איך אתה גורם לו להירגע".

הדרקון לא משמש רק כדימוי, הוא מצויר על ידי הילדים. לאלה שלהם בעיות מוטוריקה עדינה מגישה ד"ר טגנסקי דרקון בתוך גבס שיש לשבור, לנקות, להרכיב ולמעשה לעבור תהליך שלם שבסופו נותר הילד עם תחושות של סיפוק, כבוד עצמי והערכה עצמית.

"ילדים עם מתנת קשב וריכוז הם סקרנים, מהירים ויכולים לעשות כמה דברים ביחד. יש כאלה עם תקשורת נהדרת, יצירתיים ואמנותיים, ואם תביטו סביב – כל הגדולים היו ילדים עם הפרעות קשב. החוכמה היא לדעת איך למנף את זה נכון כדי שהילד או הילדה יגדלו תוך מימוש הפוטנציאל שלהם ויהיו שמחים ובטוחים בעצמם שיש ביכולתם להתמודד בצורה מוצלחת עם אתגרי החיים".

 

מרכז פנקשיין:

טלפון: 03-5719938

כתובת: שדה בוקר 4, גבעתיים

קישור למייל

קישור לאתר

קישור לפייסבוק

ד"ר שרית טגנסקי. צילום: מרכז פנקשיין

ד"ר שרית טגנסקי. צילום: מרכז פנקשיין

 


* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות/בדיקה רפואית פרטנית של המטופל.


 


כתבה שיווקית


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר