ארוניה – כיצד הוא יכול להועיל לבריאותכם? (צילום: By Bankiras, shutterstock)
ארוניה – כיצד הוא יכול להועיל לבריאותכם? (צילום: By Bankiras, shutterstock)

ארוניה – כיצד הוא יכול להועיל לבריאותכם?

אחרי טרנד הג'וגי ברי, פרי חדש הגיע לישראל וכבר סוחף את העולם כולו: מדובר בארוניה, ממשפחת פירות היער, המציע ריכוז מרשים של ויטמינים ונוגדי חמצון. אם טרם שמעתם עליו, זה הזמן להכיר אותו ואת הדרכים השונות ליהנות מיתרונותיו

פורסם בתאריך: 17.2.20 17:41

מהו ארוניה?

פרי הארוניה נחשב למזון-על ממשפחת פירות היער, אשר גדל באזורים קרים – בעיקר בצפון אמריקה. ההתלהבות מהארוניה אכן מוצדקת: נמצא שהפרי מכיל כמות נכבדה של ויטמינים – A, B, C, E; ומינרלים – ברזל, סידן ומגנזיום; לצד ריכוז גבוה במיוחד של נוגדי חמצון. כך, כמות נוגדי החמצון בארוניה היא פי ארבע מרימון ופי תשע מענבים. נוגדי החמצון מסייעים בהפחתת פעילותם המזיקה של הרדיקלים החופשיים בגוף, ובכך מסייעים למנוע התפתחות דלקות ומחלות שונות.

כיצד הארוניה מסייע לשמירה על בריאותנו?

מפחית דלקות שתן

החומר הפעיל המסייע במניעת דלקות שתן הוא חומצה קאינית, וריכוזה בארוניה הינו עד פי עשר מזה הקיים בחמוציות. מחקר שבוצע בארה"ב בשנת 2014 מצא כי בקרב קשישים שצרכו ארוניה באופן יום-יומי במשך חצי שנה, חלה ירידה של כ-55% בשיעור הדלקות בדרכי השתן. כמו כן, ריכוזם הגבוה של אנטי-אוקסידנטים בפרי מסייע בהגנה על הגוף מפני דלקות שונות, אקוטיות וכרוניות כאחד.

פעילות אנטי-סרטנית (צילום: Depositphotos)

פעילות אנטי-סרטנית (צילום: Depositphotos)

מסייע במניעת חסימות עורקים

ארוניה עשיר במספר תרכובות המסייעות בהפחתת רמות הכולסטרול הרע בדם. כמו כן, רכיב הפוליפנול מסייע בשמירה על גמישות כלי הדם והעורקים, ובהתאם מפחית את הסיכון לחסימות עורקים ולאירועי לב. בנוסף, צריכה קבועה של ארוניה יכולה לסייע בהורדת לחץ דם גבוה.

פעילות אנטי-סרטנית

בין הוויטמינים שמכיל ארוניה, ניתן למנות את הוויטמין החשוב B17 שהינו בעל פעילות אנטי-סרטנית. ריכוזו הגבוה, לצד נוגדי חמצון נוספים, הוכחו כמעכבים את התפתחותם של גידולים סרטניים במעי הגס, בשד, בריאות ובעור.

השפעה מיטיבה על סוכרת

לארוניה השפעה מיטיבה גם על סוכרת. מחקר שהתקיים בבולגריה מצא כי בקרב סוכרתיים שהינם בחלקם תלויי אינסולין ובחלקם אינם תלויי אינסולין, שתיית מיץ ארוניה מרוכז בצום במשך שלושה חודשים סייעה באופן משמעותי בהפחתת רמות הסוכר בדמם.

מקור לאנרגיה ולשמירה על המשקל

הארוניה הינו פרי עשיר בסיבים תזונתיים החשובים לשמירה על פעילותה התקינה של מערכת העיכול. צריכה קבועה של הפרי תסייע ביציאות סדירות ובהפחתה בנפיחות, בכאבי בטן ובהתכווצויות במעי.

בנוסף על כך, העובדה כי הפרי עשיר בסיבים תזונתיים ודל בקלוריות מסייעת לאוכלים אותו לשמור על תחושת שובע, התורמת לשמירה על משקל תקין ואף לירידה במשקל במידת הצורך. מחקר שבוצע בתחום, מצא כי צריכת מיץ ארוניה במשך שישים יום מפחיתה את הורמון הרסיסטין – הורמון שנמצא ברמה גבוהה בקרב סובלים מהשמנת יתר.

אנרגיה טבעית לפעילות גופנית (צילום: Depositphotos)

אנרגיה טבעית לפעילות גופנית (צילום: Depositphotos)

ארוניה לספורטאים

אם אתם מתאמנים באופן קבוע, כדאי לכם לשקול צריכה קבועה של ארוניה. מעבר להיותו פרי המסייע בשמירה על המשקל, הוא מספק אנרגיה טבעית לפעילות גופנית.

אפקט נוסף של צריכת הפרי הוא בהפחתת דלקות הנובעות מפעילות גופנית. מחקר שנערך בפולין השווה בין ספורטאים בעלי פרופיל גופני דומה יחסית, כאשר חלקם צרכו 150 מ"ל ארוניה מדי יום וחלקם האחר לא. כל הספורטאים שהשתתפו במחקר ביצעו מאמצים דומים במהלכו והקפידו על תזונה אחידה. המחקר מצא כי מיץ ארוניה עשוי להפחית דלקות הנובעות מאימונים גופניים בעצימות גבוהה, תוך שיפור מטבוליזם ופרמטרים אחרים בגוף.

כיצד ניתן ליהנות מיתרונותיו של הארוניה?

מאחר שהפרי אינו גדל בישראל, קשה מאוד להשיגו בצורתו הטבעית אך ישנו מגוון אפשרויות לצריכת ארוניה על מנת ליהנות מיתרונותיו הרבים.

חברת 'עולם של טבע' – המתמחה ביבוא ושיווק, ייצור ופיתוח מוצרי מזון-על ייחודיים – מציעה מגוון מוצרי ארוניה אורגניים, וניתן לרכוש אותם בחנות האונליין וכן במגוון בתי הטבע בישראל. בין המוצרים: חטיפי אנרגיה המכילים ארוניה, משקאות (משקה המופק כולו מארוניה, לצד משקאות ארוניה וסלק, ארוניה וחמוציות, וארוניה בשילוב שישה פירות יער נוספים). מוצרים נוספים שניתן לרכוש הם קונפיטורה ללא סוכר, והפרי בצורתו המיובשת – לבדו או מצופה בשוקולד מריר איכותי.

עולם של טבע

למעבר לאתר

למעבר למוצרי ארוניה באתר

למעבר לעמוד הפייסבוק

לרכישה טלפונית של המוצרים: 073-741-6994


מקורות:

Combination therapy of statin with flavonoids rich extract from chokeberry fruits enhanced reduction in cardiovascular risk markers in patients after myocardial infraction (MI)

An extract from berries of Aronia melanocarpa modulates the generation of superoxide anion radicals in blood platelets from breast cancer patients

Effects of Aronia melanocarpa juice as part of the dietary regimen in patients with diabetes mellitus

An extract of chokeberry attenuates weight gain and modulates insulin, adipogenic and inflammatory signalling pathways in epididymal adipose tissue of rats fed a fructose-rich diet

* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות/בדיקה רפואית פרטנית של המטופל.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר