זרעי כוסברה – הרבה יותר מתבלין למזון (צילום: By marcinm111, shutterstock)
זרעי כוסברה – הרבה יותר מתבלין למזון (צילום: By marcinm111, shutterstock)

זרעי כוסברה – הרבה יותר מתבלין למזון

זרעי הכוסברה ידועים בסגולותיהם הרבות ובתרומתם לבריאות האדם. כיצד הם מסייעים בטיפול ואיזון בעיות ומחלות?

פורסם בתאריך: 17.2.20 17:40

צמח הכוסברה נמצא בשימוש כבר משחר ההיסטוריה, ולא בכדי: עלי הכוסברה ידועים כבעלי רכיבים החשובים לבריאות האדם. הכוסברה מכילה כמות נכבדה של הוויטמינים A, B, C ו-K; והעלים מהווים מקור טוב לסיבים ומינרלים, ביניהם סידן, ברזל, מגנזיום ואשלגן.

תומר דיין, נטורופת בהכשרתו, הינו בעליה של חברת 'עולם של טבע' המתמחה בשיווק, ייצור ופיתוח מוצרי מזון-על ייחודיים, שאותם ניתן לרכוש במגוון חנויות הטבע וכן בחנות האונליין של העסק. בכתבה זו, יפרט תומר את יתרונותיו של צמח הכוסברה ויסביר מדוע כדאי לצרוך אותו באופן קבוע, כחלק משגרת החיים שלנו.

זרעי כוסברה ומערכת העיכול

זרעי הכוסברה ידועים כבעלי אפקט מרגיע על מערכת העיכול. הם מסייעים בהפגת גזים, נפיחות ועוויתות במעי, מעודדים את ייצורם של אנזימים החשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ובכך מונעים עצירות. יש שמדווחים כי שימוש בזרעים יעיל אף בהפגת בחילות, הקאות ושלשולים הנגרמים מטפילי מעיים.

כמו כן, הזרעים מסייעים בהגנה על רקמת הקיבה. כך, שימוש בזרעי כוסברה לפני ארוחה מגביר את הפרשת מיצי הקיבה ומקל על עיכול המזון. הכוסברה יעילה אף בטיפול בתופעות כגון ריפלוקס, צריבה בקיבה וכיבים (אולקוס). במקרים אלו, שימוש בזרעים מסייע להיפטר מהדלקת הקיימת ולחזור לעיכול תקין ומאוזן. החומרים הפעילים בזרעים יעילים מאוד כנגד חיידק ההליקובקטר פילורי ופטריית הקנדידה.

להגנה על רקמת הקיבה. זרעי כוסברה (צילום: Depositphotos)

להגנה על רקמת הקיבה. זרעי כוסברה (צילום: Depositphotos)

זרעי כוסברה ולחץ

אנו חיים בעידן שבו אנחנו רוצים להספיק הכול, ולא פעם העומס בחיינו מלווה בסטרס. לחץ עלול להוביל למגוון השלכות שליליות כגון קשיי שינה, חרדה, כאבים ומתח בשרירים, כאבי ראש, עייפות, מצבי רוח משתנים ועוד. אחת הדרכים שבהן מסייעים הזרעים במצבי סטרס הינה על ידי השראת אפקט המרפה שרירים ומסייע בהקלה על חרדה ובעיות שינה.

זרעי כוסברה וסוכרת

מחקרים מצאו כי שימוש בזרעים הינו בעל השפעה מיטיבה על רמות הסוכר בגוף. הזרעים מסייעים בייצור האינסולין (הורמון האחראי להחדרת הסוכר לתאים) בלבלב, המסייע בתורו בהפחתת רמות הסוכר בדם. באחד המחקרים, חולקו סוכרתיים לשתי קבוצות בנות 20 משתתפים, כאשר אחת הקבוצות צרכה את הזרעים במשך 60 יום. בסיום המחקר, נמצא כי רמות הסוכר בצום של קבוצה זו היו נמוכות משמעותית מקבוצת הביקורת שלא צרכה את הזרעים, וכן חלה אצלם עלייה בוויטמינים A, C ו-E.

זרעי כוסברה ושומנים בדם

כולסטרול הינו שם כללי לשלושה סוגי שומנים הקיימים בדם – LDL (הכולסטרול הרע), HDL (הכולסטרול הטוב) וטריגליצרידים (שומן שמגיע בחלקו מהמזון ובחלקו מיוצר בכבד). הכוסברה מכילה מגוון חומצות החיוניות לגוף ומסייעות באיזון רמות הכולסטרול ובהפחתת 'הכולסטרול הרע', שמפחית בתורו את הסיכון ללקות במחלות לב ועורקים כגון טרשת עורקים, אירועי לב ושבץ.

שמן זרעי כוסברה

אחת הדרכים לצרוך את הזרעים וליהנות מיתרונותיהם הבריאותיים, הינה באמצעות שמן זרעי כוסברה טהור PURE-C המכיל מיצוי של זרעי הכוסברה. את השמן ניתן לרכוש בחנות האונליין של 'עולם של טבע' וכן במגוון בתי הטבע בישראל.

PURE-C הינו שמן טהור המופק מ-1 ק"ג זרעי כוסברה, וזהו השמן היחיד בישראל המופק מזרעי כוסברה איכותיים, בכבישה קרה ומתאים לבליעה. השמן מכיל חומצות שומן מסוג: Linoleic acid, α-Linolenic acid, Petroselinic acid, Oleic acid, Palmitic acid, Stearic acid, כמו-גם כמויות גבוהות של ויטמין E ממקור טבעי. השמן הינו מרוכז מאוד וניתן לצרוך אותו עם או ללא מים.

בחנות האונליין 'עולם של טבע' תמצאו מגוון מזונות על נוספים המופקים בצורה הכי קרובה לטבע, ביניהם שמן המופק מזרעי צ'יה או קצח, חמאת פרג, מוצרים מפרי היער ארוניה ועוד.

עולם של טבע

למעבר לאתר

למעבר לשמן זרעי כוסברה באתר

למעבר לעמוד הפייסבוק

לרכישה טלפונית של המוצרים: 073-741-6994


* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות/בדיקה רפואית פרטנית של המטופל.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר