הלבנת שיניים בפתח תקוה (צילום: By kurhan, shutterstock)
הלבנת שיניים בפתח תקוה (צילום: By kurhan, shutterstock)

הלבנת שיניים בפתח תקוה: הדרך לחיוך המושלם

הלבנת השיניים, שפעם הייתה נחלתם של עשירים ומפורסמים בלבד, היא כיום פרוצדורה נגישה וזמינה לכול. ראיון עם רופא השיניים ד"ר סייף: כל מה שחשוב לדעת על הלבנת שיניים בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 25.2.20 11:53

ד"ר סייף, רופא שיניים

חיוך מלא שיניים צחורות הוא כבר מזמן לא מונופול של שחקני קולנוע הוליוודיים או עשירי הארץ. הלבנת שיניים אומנם החלה כטרנד של המפורסמים בכל העולם, אך הפכה מזמן לפרוצדורה נגישה וזמינה לכל דורש, ובלבד שהשיניים שבפיכם הן טבעיות.

לדברי רופא השיניים ד"ר סייף מפתח תקוה, קיימות שתי טכניקות עיקריות להלבנת שיניים המקובלות על-ידי רופאי השיניים – הלבנת שיניים ביתית והלבנת שיניים במרפאה על-ידי רופא שיניים. כך או כך, לפני שמתחילים בתהליך הלבנת השיניים חשוב ומומלץ מאוד לגשת לניקוי יסודי של השיניים מאבנית ופלאק אצל שיננית, על מנת להבטיח שהתוצאה תהיה טובה ותחזיק מעמד לאורך זמן.

"לשמור על השיניים והחניכיים על בסיס קבוע". ד"ר סייף (צילום: יחיא שאוויש)

"לשמור על השיניים והחניכיים על בסיס קבוע". ד"ר סייף (צילום: יחיא שאוויש)

הלבנת שיניים ביתית

בשיטה זו, המטופל מקבל סד שאותו יכין עבורו רופא השיניים, והוא למעשה תבנית חלולה שאליה יוצקים תמיסה מלבינה. את הסד מניחים על השיניים למספר שעות מדי יום או ישנים איתו בלילה במשך מספר לילות, עד להשגת הגוון הרצוי. חשוב לציין כי לא מדובר בחומר שמפורסם ללא בקרה ברשתות החברתיות או בפרסומות ברחבי האינטרנט, אלא בתכשיר שנבדק קלינית והוכח מחקרית כיעיל ובטוח לשימוש.

הלבנת שיניים במרפאת שיניים

הטכניקה השנייה להלבנת שיניים מתבצעת אך ורק במרפאת שיניים על-ידי רופא שיניים. ההליך מתבצע באמצעות מכשיר לייזר וחשיפת השיניים לתמיסה מלבינה בריכוז גבוה. הטכניקה שבה יבחר הרופא להלבנת שיני המטופל תותאם לו באופן אישי, ולעיתים ההמלצה תהיה לשלב בין שתי השיטות כדי קבל תוצאה מיטבית.

"שתי הטכניקות נמצאו יעילות ובטוחות", אומר ד"ר סייף, "אך יש לדעת שהתוצאה שתתקבל, טובה ככל שתהיה, היא לא לנצח וכדי לשמר אותה יש לחזור על ההליך מדי שנה-שנה וחצי ועד שנתיים. בקרב חלק מהמטופלים ייתכן שיהיה צורך לעבור את הפרוצדורה לעיתים תכופות יותר, בעיקר בשל אורח חיים שעלול לפגוע בצבע השיניים כגון שתייה של משקאות ממותקים ומוגזים, עישון, שתייה מרובה של קפה או תה, וכמובן אי הקפדה על צחצוח השיניים".

לפני / אחרי (צילום: מרפאת ד"ר סייף)

לפני / אחרי (צילום: מרפאת ד"ר סייף)

שתי הטכניקות להלבנת שיניים, המומלצות על-ידי רופאי השיניים, מתאימות כמעט לכל מטופל (מעל גיל 18) ובלבד שיבוצעו תחת בקרה ופיקוח. למרבה הצער, יש הבוחרים לרכוש תכשירים או מוצרי מדף להלבנת שיניים באינטרנט או ברשתות פארם, ואלו עלולים לגרום נזק לזגוגית השן.

היגיינת הפה – למראה שיניים נקי ולבן

חשוב לדעת שמספר ימים לאחר הלבנת השיניים, תיתכן רגישות בשיניים לקור ואפילו למשבי אוויר קרים, אך תופעות אלה חולפות תוך זמן קצר. מכיוון שהלבנת שיניים פועלת אך ורק על שיניים טבעיות, אם אתם צפויים לעבור טיפול להרכבת כתר בפה או השתלת שיניים, המתינו עם הלבנת השיניים כדי שהרופא יוכל להתאים את הגוון של השיניים הטבעיות לזה של הכתר.

כמו כן, אם שן אחת (או יותר) שינתה את צבעה עקב מכה או חור בתוכה, למשל, ניתן להחדיר אליה את החומר וכך לשפר את צבעה ולהתאים את הגוון שלה לשאר השיניים בפה.

"מראה שיניים נקי ולבן הוא רק צד אחד של שמירה על היגיינת הפה ובריאות השיניים", מסביר ד"ר סייף. "יש להקפיד ולשמור על השיניים והחניכיים על בסיס קבוע, לעבור בדיקה שגרתית אצל רופא שיניים לפחות פעם בשנה, ולעבור ניקוי אצל שיננית פעמיים בשנה. אומנם יש שנולדים עם גוון שיניים צהבהב או אפרפר, וגם אצלם ניתן לשפר עד מאוד את גוון השן, אך קיימות גם השפעות חיצוניות וסביבתיות על צבע השיניים, ומהן מומלץ להימנע".

ד"ר סייף, רופא שיניים

כתובת: גוטמן 28, פתח תקוה

חנייה חינם, גישה לנכים

טלפון: 03-6006252

מעבר לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר