חוות ילדי הטבע (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)
חוות ילדי הטבע (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

חוות ילדי הטבע: היכרות מהנה עם עולם הטבע והחי

לצד חיות משק, תוכים וכמה ארנבים ושרקנים, ב'חוות ילדי הטבע' תופתעו לגלות גם את עולמם המופלא של הזוחלים, ללמוד עליהם בהדרכות מרתקות ובפעילות עשירה לילדים, ולהשלים את החוויה עם מגוון הציוד והמזון בחנות שבמקום. חווה עם קסם אחר

פורסם בתאריך: 9.3.20 10:50

רבים מהילדים – ובואו נודה, גם מהמבוגרים – אוהבים בעלי חיים. כלבים וחתולים הם בעלי החיים שרובנו מגדלים בבית, אך יש מי שמעניק את הכבוד הראוי לבעלי חיים ייחודיים, מרשימים וחברותיים לא פחות – עולם הזוחלים. 'חוות ילדי הטבע' הממוקמת במושב בני עטרות היא היכל תהילה לנחשים, איגואנות, חרדונים, חרקים, עקרבים, טרנטולות, צבי ענק ועוד שלל בעלי חיים אקזוטיים.

בחוות ילדי הטבע תערכו היכרות עם בעלי חיים שונים ומגוונים, ותוכלו ללמוד עליהם לא מעט. כך, למשל, תוכלו לגלות שהם לא באמת מפחידים כפי שהתרגלנו לחשוב. את החווה הקים בשנת 2014 יקיר ניר, המנהל והבעלים של המתחם אשר כולל פינת ליטוף מרווחת ובה מגוון בעלי חיים, וחנות לציוד ומזון לבעלי חיים

"אני אוהב בעלי חיים אקזוטיים", הוא מספר, "והתחלתי לגדל אותם אי-שם כשעוד הייתי ילד. כלבים וחתולים אני אוהב כמו כולם, אבל היה משהו בזוחלים, מכרסמים וחרקים שריתק אותי יותר. כילד אהבתי לחקור ולגלות עליהם דברים חדשים. אמא כמובן חששה, ולא ממש התלהבה מכל בעלי החיים המיוחדים שהבאתי הביתה וגידלתי, אך כשהיא ראתה שאני מטפל בהם במסירות והנוכחות שלהם גורמת לי לאושר גדול, היא זרמה עם העניין".

חוות ילדי הטבע: יקיר ולטאת כוח המים (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

חוות ילדי הטבע: יקיר ולטאת כוח המים (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

לגלות עולם שלם

במרוצת השנים, הפך התחביב לעיסוק המרכזי בחייו של יקיר. הוא עבד בחנויות לציוד ומזון לבעלי חיים, ועבר הכשרה כמטפל מוסמך בבעלי חיים מטעם רשות הטבע והגנים. "החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי לעיסוק בבעלי חיים. חשוב לי שילדים ומבוגרים כאחד ילמדו לאהוב את בעלי החיים הללו, יכירו אותם ולא יחששו", מסביר יקיר.

לדבריו, זוחלים כגון נחשים ולטאות אולי נראים מפחידים כי זה מה שלימדו אותנו כל חיינו, אך רובם כלל וכלל אינם כאלה. "תמיד משעשע לראות שמי שבאמת מפחד אלה ההורים, כי הם באים עם דעות קדומות ואילו הילדים יותר פתוחים להיכרות עם מגוון החיות שנמצאות בחווה. הם נוגעים, מלטפים ושמחים ללמוד ולהכיר בעלי חיים שאינם פוגשים ביומיום".

אל פינת הליטוף בחוות ילדי הטבע מגיעות משפחות לימי כיף שמספקים חוויה שונה והיכרות מהנה עם עולם הטבע והחי. "המבקרים לומדים מה אוכלים בעלי החיים, איך מדמים משחקי ההעשרה את אורח חייהם של בעלי החיים בטבע ואיך הם מתקשרים. ההדרכות מאפשרות לילדים ללמוד על בעלי החיים, מפתחות את הסקרנות ומאפשרות להם לגלות עולם שלם שלא הכירו".

את הביקורים בחוות ילדי הטבע מומלץ לערוך בשבתות. ביקורים באמצע השבוע אפשריים, כמובן, אך בתיאום מראש בלבד. בשבתות, בכל שעה עגולה בערך, ניתנת הדרכה שאורכה בין 40 ל-90 דקות – בהתאם לדינמיקה, לגודל הקבוצה ולסקרנות הטבעית של המבקרים. "משך הפעילות משתנה משום שלעיתים קורה שמתעכבים כי יש בעלי חיים מסוימים שעוררו דיון בקבוצה אחת, ולעיתים נגלה שבעלי חיים אחרים עוררו סקרנות בקבוצה אחרת".

חוות ילדי הטבע: ללמוד על בעלי החיים (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

חוות ילדי הטבע: ללמוד על בעלי החיים (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

פעילויות לילדים ומפגשי מגדלים

הפעילות העשירה בחוות ילדי הטבע כוללת גם יצירה בגבס לילדים, קפיטריה עם שתייה חמה, שתייה קלה, ארטיקים, ובשבתות גם פרצל וג'חנון עם ביצה ורסק. ניתן לחגוג במקום גם ימי הולדת, מסיבות סוף שנה ועוד שלל פעילויות. "מדובר בחוויה מעשירה, מסקרנת ויוצאת דופן עבור הילדים וההורים כאחד. בסיום האירועים האלו אין כיף גדול יותר מהאושר של המבקרים", אומר יקיר.

לא רק משפחות מגיעים למקום – גם חובבי זוחלים ומגדלים מכל הארץ פוקדים את החווה, ואחת לכמה חודשים מתקיים בה מפגש מגדלי זוחלים המאפשר תצוגה ומכירה של מגוון ציוד ובעלי חיים אקזוטיים.

החנות מציעה למכירה מגוון גדול של ציוד ואביזרים לבעלי חיים אקזוטיים, וכמובן גם ציוד ומזון לכלבים, חתולים, מכרסמים, תוכים, דגים ועוד. "גידול בעלי חיים אקזוטיים, שנחשב בעבר לאקסטרים, הפך בשנים האחרונות לפופולרי מאוד ולכן אני מציע בחנות את המוצרים הטובים, החדשים והמומלצים ביותר לגידול חיות אקזוטיות, דגים, זוחלים, מכרסמים, כלבים וחתולים", מסכם יקיר.

חוות ילדי הטבע מיועדת אומנם לילדי טבע המעוניינים להעמיק ולחקור את עולם החי, אך באותה מידה היא מהווה מקום גם לכל מי שרוצה להכיר וללמוד את עולמם של בעלי החיים המיוחדים שיש לנו בטבע.

חוות ילדי הטבע

כתובת: מושב בני עטרות

טלפון: 03-5322726

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק של פינת החי

מעבר לעמוד הפייסבוק של חנות החיות

שעות הפעילות בחנות: ימים א'-ה' – 09:00-18:00 | יום ו' – 09:00-15:00

שעות הפעילות בפינת החי: אמצע השבוע – בתיאום מראש | יום ו' – 09:00-15:00 | יום שבת – 09:00-17:00


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר