פינת ליטוף במרכז (צילום: By AlohaHawaii, shutterstock)
פינת ליטוף במרכז (צילום: By AlohaHawaii, shutterstock)

פינת ליטוף במרכז: חוות ילדי הטבע – כיף גדול לילדים

מחפשים פינת ליטוף במרכז שתעשיר את ילדיכם ותמלא אותם באושר גדול? קחו אותם אל 'חוות ילדי הטבע' שבמושב בני עטרות, למפגש קרוב עם שלל בעלי חיים כגון מכרסמים, תוכים, זוחלים וחרקים. היכרות אמיתית עם מה שהטבע מציע

פורסם בתאריך: 9.3.20 11:02

חוות ילדי הטבע

כולנו אוהבים בעלי חיים. בין אם מדובר בגור כלבים מתוק שאוהב להשתולל בפארק או בחתלתול מלא פרווה שרק מחכה לליטוף, אנחנו מיד מתחברים ומרעיפים אהבה אינסופית. אך כשמדובר בבעלי חיים אקזוטיים כגון נחש, טרנטולה, שממית או עקרב, רובנו חוששים, נרתעים ודואגים להתרחק. מדוע?

"אנשים אוהבים בעלי חיים אבל חששות, פחדים ודעות קדומות גורמים להם להירתע מהם", מסביר יקיר ניר, המנהל והבעלים של 'חוות ילדי הטבע' במושב בני עטרות. "במסגרת העיסוק שלי כמטפל מוסמך בבעלי חיים בפינות חי, חשוב לי לחשוף את הגדולים והקטנים לכל החיות בטבע. מדובר ביצורים נפלאים".

החיבור של הילדים עם בעלי החיים ה"מאתגרים", לדבריו, הוא מיידי. "בעוד שרוב ההורים מגיעים מראש עם תפיסה מוטעית לגבי בעלי חיים כמו נחשים, לטאות, עקרבים ואיגואנות, הילדים מאוד אוהבים לפגוש בהם. גם אם בהתחלה הם חוששים מבעל החיים, יצר הסקרנות והרצון לחקור ולגלות גובר על הפחד והחשש. בפינת החי של חוות ילדי הטבע נהנים הילדים ממפגש קרוב ומהיכרות אמיתית עם שלל בעלי החיים שהטבע שלנו מציע".

חוות ילדי הטבע: להתגבר על הפחד והחשש (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

חוות ילדי הטבע: להתגבר על הפחד והחשש (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

מהם היתרונות של פינת החי בחווה?

"למפגש עם בעלי חיים מסוגים שונים יש הרבה יתרונות עבור ילדים. הם לומדים לרכוש אמון ולקבל כלים שיסייעו להם במיומנויות חברתיות – מה שמגביר אצלם את המודעות לשמירה על הטבע והסביבה. מחקרים רבים שנעשו בארץ ובעולם מוכיחים שלחיבור של ילדים עם בעלי חיים יש גם השפעות פיזיולוגיות ובריאותיות רבות. חשוב לי להראות לילדים וגם להורים שגם חיות כמו לטאות, טרנטולות, איגואנות ונחשים הן בעצם לא כאלה מפחידות כפי שציירו לנו אותן".

חוויה מעצימה, מעשירה ומלמדת

אחרי שנים שבהן עבד בחנויות לציוד ומזון לבעלי חיים, והוכשר כמטפל מוסמך בבעלי חיים בפינות חי מטעם רשות הטבע והגנים, הקים יקיר ניר את חוות ילדי הטבע במושב בני עטרות. החווה המטופחת כוללת פינת ליטוף וחנות לציוד ומזון לבעלי חיים. בפינת הליטוף יזכו הילדים למפגש ישיר עם שלל בעלי חיים כגון מכרסמים, תוכים, זוחלים, חרקים ועוד.

חוות ילדי הטבע: מפגש ישיר עם שלל בעלי חיים (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

חוות ילדי הטבע: מפגש ישיר עם שלל בעלי חיים (צילום: יאיר ניר / אלמוג ניר יוסף)

פינת החי מעוצבת באופן שמדמה את סביבתם הטבעית של בעלי החיים.

"אכן, יש כאן חרדונים, תיקנים, זחלי קמח, צבים, ארנבים, חיות משק, תוכים ועוד", מתאר יקיר ומוסיף כי "במסגרת המפגשים, הילדים לומדים על חייהם של בעלי החיים השונים – למשל, מה הם אוכלים, מאיפה הגיעו אלינו ואיך הם חיים בטבע. נעים לראות שהילדים תמיד סקרנים וצמאים למידע. המפגש והנוכחות של בעלי החיים מסב לילדים אושר וכיף גדול".

בחוות ילדי הטבע מקיים יקיר הדרכות בחדר זוחלים (בשבתות), ימי הולדת ומסיבות לגני ילדים. הפעילות נמשכת כשעה בהתאם לדינמיקה ולגודל הקבוצה. בנוסף, אחת לשלושה-ארבעה חודשים מתקיים בחווה מפגש של מגדלים וחובבי זוחלים מכל הארץ. במפגש אפשר לרכוש ציוד ובע"ח, להכיר, וללמוד מהמגדלים הטובים בארץ.

"עבור הילדים וההורים כאחד מדובר בחוויה מעצימה, מעשירה ומלמדת. המפגש עם בעלי החיים בפינת החי בחוות ילדי הטבע מאפשר להם ללמוד, להכיר ולהתחבר טוב יותר אל עולם החי, אז נשמח לראותכם בין מבקרינו", מסכם יקיר.

חוות ילדי הטבע

כתובת: מושב בני עטרות

טלפון: 03-5322726

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק של פינת החי

שעות הפעילות בחנות: ימים א'-ה' – 09:00-18:00 | יום ו' – 09:00-15:00

שעות הפעילות בפינת החי: אמצע השבוע – בתיאום מראש | יום ו' – 09:00-15:00 | יום שבת – 09:00-17:00


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר