ועדות רפואיות בביטוח לאומי (צילום: By Joaquin Corbalan P, shutterstock)
ועדות רפואיות בביטוח לאומי (צילום: By Joaquin Corbalan P, shutterstock)

ועדות רפואיות בביטוח לאומי: להכריע גורלות ב-5 דקות

אחוזי הנכות, שמתוכם נגזרים הפיצויים, נקבעים בדקות הקריטיות מול ועדות רפואיות בביטוח הלאומי. עו"ד שרון אסולין, מומחה בתחום נזקי גוף, מסביר כיצד ייצוג על ידי עורך דין מומחה עשוי להכריע לטובת הלקוח

פורסם בתאריך: 11.3.20 14:22

ג' הגיעה אל משרדו של עו"ד שרון אסולין לאחר שביטוח לאומי דחה את תביעתה לנכות כללית. ג', צעירה בשנות השלושים לחייה, סובלת ממספר מחלות שאינן מאפשרות לה לעבוד ולפרנס את עצמה. היא הגישה בעצמה תביעה למוסד לביטוח לאומי (בט"ל) והוזמנה לוועדה רפואית. לאחר שהציגה בוועדה את המסמכים המעידים על מחלותיה ומצבה, נדהמה לגלות כי בט"ל קבע לה 28% נכות רפואית בלבד (במקרה זה, הסף לבחינת אי כושר עבודה – ולו חלקי – הינו כ-60%).

עו"ד אסולין, מה מספקת קצבת נכות כללית ומדוע היא קריטית עבור התובע?

"קצבת נכות כללית מלאה מקנה לנכה קצבה בסיסית של כ-3,200 ₪ לחודש, שיכולה לגדול עד לסכום של 6,000 ₪ ויותר, בהתאם לתוספות הכלולות בחוק. מדובר בסכומים משמעותיים עבור אנשים שאינם יכולים לעבוד ולהשתכר בעצמם בשל תאונה או מחלה".

כיצד סייעת ללקוחה בהגשת הערעור?

"בבדיקה של פרוטוקול הוועדה, ניכר כי ג' לא הציגה את הליקויים מהם סובלת באופן הנכון, וכן הפרשנות שניתנה בוועדה לתיעוד הרפואי ולבדיקתה היה בהם כדי לקפח את ג'. בנוסף, היה חוסר בתיעוד רפואי רלוונטי, שרק עו"ד המתמחה בתחום יכול לזהות מבעוד מועד ולפעול בהתאם כאשר מול עיניו הסעיפים הרלוונטיים בקובץ תקנות הנכות, שעל פיהן נקבעת הנכות בוועדה".

ההבדל בין הצלחה לבין כישלון בתביעה. עו"ד שרון אסולין (צילום: משרד אסולין-בשארי)

ההבדל בין הצלחה לבין כישלון בתביעה. עו"ד שרון אסולין (צילום: משרד אסולין-בשארי)

"עו"ד המתמחה בתחום אינו משמש כתחנת ממסר או תיבת דואר בין הלקוח לבין המוסד לביטוח הלאומי, אלא יש חשיבות מכרעת למסמכים המוצגים בפני הוועדה הרפואית ולטיעונים של עו"ד בזמן הוועדה, הנלווים אליהם.

"לאחר בניית התיק מחדש, הוגש ערעור לביטוח לאומי וקיבלנו הזמנה לוועדה רפואית לעררים. דגש מהותי הוא על ייצוג בוועדה עצמה ובמוכנות לקראת הבדיקה הצפויה. רק עורך-דין, להבדיל מיועץ רפואי וכיוצ"ב, יכול ללוות את הלקוח שלו לכל הוועדות הרפואיות – וזה קריטי בעת קביעת נכות".

מדוע?

"ליווי על ידי עורך דין מומחה בתחום נזקי גוף לוועדה הרפואית, יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון בתביעה, ממספר סיבות. ראשית, בהיבט המקצועי – כעורכי דין מומחים בנזקי גוף אנחנו מכירים היטב את התנהלות הוועדות. לשם המחשה, למשרדנו יש כ-30-40 הופעות בחודש וניסיון של שנים ארוכות. הטיעון בפני הרופאים בוועדה ממוקד בעיקר, וכאשר יש צורך מצרפים חוות דעת רפואית מנומקת.

"הוועדה הרפואית אורכת בדרך-כלל כחמש דקות, ויש למבקש דקות ספורות בלבד להציג את הטיעון מדוע הוא זכאי לקבל קצבת נכות. אם הוא לא יעשה זאת נכון ומדויק, יש לכך השלכות דרמטיות על התוצאות ועל החלטת הוועדה. הבסיס לאישור תביעה הוא מוכנות מלאה למיצוי הזמן שניתן בוועדה. העובדה שעו"ד מתלווה אליך וטוען בשמך, מעניקה לך ביטחון ורוגע ברגעים מלחיצים מאוד בהם מוכרעת התביעה".

מה הייתה ההחלטה שהתקבלה בוועדת הערר?

"ג' קיבלה 100 אחוזי אי כושר עבודה לצמיתות, שזיכו אותה בקצבת נכות כללית חודשית לכל החיים. זה לא היה יכול להיעשות ללא ליווי של עורך דין מומחה ומקצועי בתחום. כמובן, לא מדובר רק בנכות כללית אלא בוועדות רפואיות בכלל הקובעות את הנכות גם בגין תאונות עבודה. הכנה לקראת הוועדה והופעה בוועדה יכולים לעשות את כל הבדל בין קבלת הפיצוי המגיע לבין עוגמת נפש מתמשכת. כמו שלא תגיע לבית משפט ללא עו"ד, אל תגיע לוועדה רפואית ללא עו"ד המתמחה בתחום".

משרד עורכי הדין אסולין–בשארי מומחים בנזקי גוף: תאונות עבודה, תאונות דרכים ורשלנות רפואית. המשרד מנוהל בידי עו"ד שרון אסולין, בעל ותק של 17 שנה; ועו"ד אריאל בשארי, בעל ותק של 11 שנים; ומונה בנוסף עורכי דין שכירים מומחים בתחום. צוות המשרד פועל בנחישות ובהתמדה להשגת הצדק והפיצויים האפקטיביים ביותר עבור הלקוחות, תוך ייצוג הולם בבתי המשפט, בבית הדין לעבודה, ובוועדות הרפואיות.

משרד עורכי דין אסולין-בשארי

כתובת: מוטה גור 9, בניין B קומה 4, פתח תקוה

טלפון: 03-6890890


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר