דולות מובילות במרכז (צילום: By Gorodenkoff, shutterstock)
דולות מובילות במרכז (צילום: By Gorodenkoff, shutterstock)

דולות מובילות במרכז: תמיכה ללידה חיובית ומרגשת

בהדרכה ובתמיכה, בליווי ובסיוע משלב ההיריון ועד לאחר הלידה: כך מציבות דולות מובילות במרכז תפקידן את הדאגה ליולדת ולבני הזוג גם-יחד. "המטרה היא להפוך את הלידה לחוויה המרגשת והמשמחת ביותר עבור בני הזוג, כפי שהם חלמו עליה", אומרת הדולה מיכל אוזן

פורסם בתאריך: 24.3.20 11:56

מיכל אוזן, דולה תומכת לידה

"לידה היא חוויה פיזית ורגשית", אומרת מיכל אוזן, דולה מוסמכת המשמשת מזה כעשור כדולה באזור המרכז, "אי הוודאות, הלחצים ואפילו סביבת בית חולים – כל אלו עשויים להרתיע את היולדת, ותפקיד הדולה הוא לספק תמיכה מתמשכת כבר במהלך ההיריון ועד הלידה עצמה, להעשיר את בני הזוג במידע ובתמיכה כדי שיזכו לחוויה החיובית והמרגשת ביותר שיש. וכמובן, לסייע להם לבחור את אופן הלידה שהם רוצים – ולוודא שהם יקבלו זאת".

כיצד התחלת את דרכך כדולה?

"עבדתי לאורך מרבית חיי בתחום אחר, כמנהלת חשבונות. זו הייתה עבודה מונוטונית ושוחקת, ובסופו של דבר, בעידוד ובתמיכת בעלי החלטתי לעשות הסבת מקצוע למה שתמיד חלמתי עליו – תומכת לידה. למדתי והוסמכתי כדולה לפני למעלה מ-9 שנים בבית הספר 'ללדת' ברחובות, ומאז אני מלווה הורים צעירים בתהליך המופלא הזה של היריון ולידה".

מיכל אוזן: "אני לצדם לכול אורך התהליך" (צילום: מור יעקבוביץ כץ)

מיכל אוזן: "אני לצדם לכול אורך התהליך" (צילום: מור יעקבוביץ כץ)

מהו תפקיד הדולה?

"דולה משמשת כתומכת ומלווה בחדר לידה, אך התפקיד מתחיל כבר בשלב ההיריון. אני נפגשת עם בני הזוג כשהם בשבוע ה-25 (ומעלה) של ההיריון, ואנו משוחחים על חוויית ההיריון וכיצד הם רוצים שתהיה הלידה – לידה טבעית, לידה ביתית, בבית חולים עם או בלי אפידורל, וכדומה.

"אני לומדת את תחושות האישה ואת הצרכים והרצונות שלה – האם הייתה לה טראומה מלידה קודמת, האם עברה ניתוח קיסרי, מהם הפחדים שלה ושל בן הזוג ומהן הציפיות שלהם מהלידה עצמה – מציעה להם אפשרויות שונות ללידה, ומספקת להם מידע חשוב ורלוונטי.

"את כל מה שעלה בשיחה ואת המצב הרפואי אני רושמת באופן מסודר ומכינה 'תיק לידה' מלא, שכולל את כל המידע החשוב והרלוונטי. אם ישנם מצבים מיוחדים כגון וגיניסמוס, אני מפנה אותם לבתי חולים שמבצעים אולטרסאונד במקום בדיקה וגינלית, וכן הלאה. בתום הפגישה, אני עוברת על כל התיק ומכינה דף מנחה ללידה, על פי מה שבני הזוג החליטו. המטרה היא להפוך את הלידה לחוויה החיובית, המרגשת והמשמחת ביותר עבורם.

"בנוסף, אני מעבירה קורס הכנה ללידה בשיטת אמית. זו הדרכה מקיפה של כשלוש שעות שבה אנו עוברים יחד על כל התנועות, ומלמדת את האישה לעבוד נכון עם הגוף שלה. בשיטת אמית, כאבי הלידה מופחתים בכ-80%. אני מאוד מאמינה בשיטה הזו ומקבלת המון פידבקים חיוביים מלקוחותיי. אני גם מקבלת אצלי בקליניקה לטיפולי איזון והנעה ללידה".

מה קורה בלידה עצמה?

"אני מגיעה עם בני הזוג או היולדת לחדר הלידה, ולפני הכול אני מייצרת אווירה רגועה להפחתת לחץ. אני שם לצדם לכול אורך התהליך – החל מ'תרגום' השפה הרפואית של המיילדות והרופאים, ועד הבחירה אם לקבל אפידורל והתייחסות בהתאם.

"אם היולדת קיבלה אפידורל, לדוגמה, יש להניע את הגוף שלה כשהיא בשכיבה כדי שהגוף ימשיך להיות בתנועה. זה מזרז צירים ופותח את האגן. אם היא לא לוקחת אפידורל, אני ממשיכה לעבוד איתה בשיטת אמית לאורך כל הלידה, עם תנועות מיוחדות שמסייעות ומקלות מאוד את התהליך. כמו כן, עיסוי תומך, שינוי פוזיציות, רפלקסולוגיה במקרה הצורך, וכמובן תמיכה רגשית לאורך כל הדרך.

"לאחר הלידה אני נשארת עם היולדת, ואם היא צריכה סיוע בהנקה או בכל דבר אני שם עבורה. התוצאה היא לידה חיובית ומרגשת כפי שבני הזוג חלמו עליה. זה רגע שאותו הם יזכרו כל החיים, וחשוב שהוא יהיה חיובי ונפלא".

מיכל אוזן, דולה תומכת לידה

כתובת הקליניקה: הרקפת 1, בני עי"ש (וכן באזור המרכז)

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון: 050-8914372


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר