איך מוצאים זוגיות: פז אושרן במתכון מנצח. צילום: יחצ
איך מוצאים זוגיות: פז אושרן במתכון מנצח. צילום: יחצ

איך מוצאים זוגיות: פז אושרן במתכון מנצח

על אף שהיום במאה ה-21 ישנם אינספור אתרי הכרויות, אפליקציות ופלטפורמות, ניכר שמציאת זוגיות הופכת קשה ומורכבת יותר. פז אושרן, מאסטר ל-NLP ותקשורת בינאישית, מספר לנו על השיטה שפיתח שכבר עזרה לאלפי אנשים למצוא זוגיות מאושרת. בלי קלישאות ובלי סיסמאות, פז חושף את אופי העבודה

פורסם בתאריך: 6.5.20 15:54

על אף שמערכת יחסים זוגית ואינטימית מהווה בסיס חזק בחייהם של רוב האנשים, אף אחד לא לימד אותם למצוא ולנהל זוגיות. בבתי הספר מעולם לא לימדו אותנו כיצד להתקיים ולחיות בשיתוף עם אדם אחר, ומרבית האנשים נשענים באופן אוטומטי על מודל הזוגיות שהוריהם הציגו בפניהם.

כתוצאה מכך, אנשים רבים אינם יודעים כיצד למצוא זוגיות. איך מכירים בן זוג? ממה מתחילים? וכשכבר מצליחים ליצור את הקשר הרציני ואפילו נפגשים לדייט ראשון, כיצד נוכל להבטיח שמערכת היחסים הזו תצליח ותישמר לאורך זמן?

"על הנקודה הזו בדיוק יש לשים את הדגש", אומר פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, בעלי בית הספר ללימוד NLP וקליניקה לזוגיות ומערכות יחסים. "כשהתחלתי ללמוד שוק ההון לפני מספר שנים, אחד המשפטים הראשונים שהמרצה אמר לנו היה: 'אנחנו אף פעם לא יודעים מה יהיה בשוק. לא יודעים אם הוא יעלה או ירד'. הסתכלנו זה על זה וחשבנו – מה אנחנו עושים פה אם לא נוכל לדעת את התנהגות השוק. אז המרצה הוסיף מיד, 'אנחנו לא מתעסקים במה בטוח, אלא במה שיותר סביר שיהיה'".

"את המשפט הזה לקחתי לעולם הזוגיות. בזוגיות אנחנו לא מתעסקים עם מה שיכול לקרות. מיליון דברים יכולים לקרות, יכול להיות שגבר חלומותייך יבוא ויגיד, 'הגעתי' (האם זה יכול לקרות? כן! האם סביר שזה יקרה? לא ממש). כל העבודה עם זוגיות בשיטת NLP היא כיצד מעלים את הסבירות או ההסתברות למצוא/ ליצור זוגיות ולא לעסוק באפשרויות ובתרחישים".

כיצד אם כך, מעלים את הסבירות?

"יש כמה שלבים ליצירת זוגיות כשבכל שלב נעשה קידום של מערכת היחסים. בשיטה שפיתחתי הכל מחולק לשלבים כדי שיהיה קל לזהות מהי החוליה החלשה שדורשת חיזוק. בכל שלב משלבי הזוגיות אנו בודקים היכן צריך להעלות את הסבירות.

"לדוגמה, בשלב הראשון – שלב ההיכרות, אם אדם יישב בבית מרבית שעות היום, או יעשה את דרכו מהעבודה הביתה ולא ייצא החוצה, הסבירות שהוא יכיר מישהי, היא נמוכה מאוד. כדי להגדיל את הסבירות בשלב ההיכרות, נעודד אותו לצאת החוצה יותר ויותר למפגשים חברתיים, לחדר כושר, להרצאות, לאירועים להם הוא מוזמן, לחוגים כלשהם וכן הלאה. ככל שהוא ייצא החוצה ויתראה עם אנשים, כך תגדל הסבירות שביניהם תהיה מישהי שהוא ירצה להכיר, או למשל שהוא ייצור שיחות עומק עם אנשים שיובילו לכך שיציעו להכיר לו מישהי.

מהם השלבים להכיר בת/בן זוג ויצירת מערכת יחסים?

"השלב הראשון כאמור, הוא שלב ההיכרות. בשלב הראשון אני מכיר אנשים. ככל שאכיר יותר אנשים ונשים כך הסבירות שאמצע מישהי ביניהן שמתאימה לי ומוצאת חן בעיני, תגדל.

"השלב השני הוא יצירת חיבור. זה השלב שבו שני הצדדים מרגישים חיבור, משיכה ורצון להכיר. בשונה ממה שחושבים, חיבור זה לא משהו שנוצר במקרה. אפשר ללמוד ליצור אותו ולהגדיל את כמות האנשים שירגישו אליכם חיבור, משיכה וסקרנות.

"השלב השלישי הוא שלב הקידום. זה השלב שבו באמת לוקחים את כל המשיכה והסקרנות שנוצרו בשלב הקודם ומביאים אותם לידי מימוש. זה לא בהכרח אומר שכבר הופכים לזוג, אבל לא פוסלים את האפשרות הזאת. יש עניין ברמה מסוימת משני הצדדים ורוצים לבדוק אם יש פוטנציאל. יש אנשים שבודקים זאת באמצעות דייט, יש אנשים שבודקים במפגש חברתי. זה לא משנה מה המסגרת, אבל יש אנשים שתקועים בשלב ואז נרצה לחזק את הרושם שהם מעבירים, כמובן באופן אותנטי וטבעי. לעולם לא נבקש מאדם להיות מישהו שהוא לא, אבל כן נבקש ממנו להיות מישהו. עם דעות, תפישת עולם ואופי.

"השלב הרביעי הוא שלב הבנייה שבו כבר רואים פוטנציאל. זה כבר יותר מ'לא פוסל', אלא השלב שבו שני הצדדים רוצים להמשיך יחד. זו עדיין לא מערכת יחסית, אלא עדיין שלב ראשוני, שלב ה'יוצאים'.

"השלב חמישי הוא שלב היציבות. זהו השלב שבו בני הזוג מרגישים בנוח, בטוחים ויציבים במערכת היחסים ובוחנים אפשרות לחתונה, ילדים וכד'. יש אנשים שיש להם פחד ממחויבות ואיתם רצוי לעשות עבודה בתת המודע על המעכבים והחסמים".

כיצד אתה עובד עם המטופלים בקליניקה שלך או בקורס ה- NLP בהתאם לשלבים בזוגיות?

"כשאדם מגיע ואומר לי 'אני לא מוצא זוגיות' (בין אם זה בקליניקה או בקורס), אנו עוברים יחד על השלבים ובודקים מהו השלב 'החלש' שלו.

"יש אנשים שמתקשים בשלב הראשון רק בגלל אורח החיים שלהם. הם לא יוצאים ולכן לא מכירים אנשים. בשלב הזה נעבוד יחד על שינוי מסוים באורח החיים שיוביל אותם לצאת מהבית יותר ולהגדיל את הסבירות להכיר בן/ת זוג. ישנם אנשים שמתקשים ביצירת חיבור עם אנשים אחרים, כך שגם אם הם ייצאו מהבית ויגיעו לאירועים ומפגשים הם יעמדו בצד ויוטמעו בסביבה ולא יצליחו להכיר. איתם אעבוד על חיזוק הביטחון העצמי ויצירת תקשורת. ברב המכר שכתבתי 'איך להיות מגנט חברתי' אפשר ללמוד את כל הנושא הזה בשיטת לימוד עצמית עם הדגמות ושיעורים. הספר במרבית המקרים פותר לאנשים את בעיית הזוגיות רק מתוך היכולת להקיף את עצמם באנשים ולהיות מוקד עניין של אנשים רבים".

"עם אנשים שמגיעים לשלבים השלישי, הרביעי והחמישי ו'נתקעים' שם, נעבוד על היכולות והשינויים הנדרשים בהתאם לכל שלב. העבודה ליצירת שינויים מהותיים מבוססת בעיקר על תת המודע – באמצעות דמיון מודרך ומסרים תת הכרתיים להטמעת השינוי".

אילו טעויות עיקריות אנשים עושים במציאת זוגיות?

"אחת הטעויות שחוזרת אצל הרבה אנשים בשלב החיבור היא כשאנשים שואלים את עצמם 'מה אני צריך להראות או מה עליי להדגיש כדי למצוא חן בעיניו/ה'? והשאלה הנכונה שצריכה להישאל היא: 'איך הוא/היא צריך/ה להרגיש בנוכחותי. מה עליי לעשות כדי שהם ירגישו טוב עם עצמם בנוכחותי.

"אנשים שואלים אותי במהלך הטיפול – 'אני לא יכול למצוא זוגיות בלי שאטפח את עצמי'? התשובה היא, ברור שאפשר. אבל אנחנו לא עוסקים במה שאפשרי, אנחנו עוסקים במה שמגדיל את הסיכויים. אם תתלבש ותיראה טוב ומושך יותר, זה יגדיל את הסבירות לכך שתכיר מישהי. זה לא יספיק, זה כנראה יהיה טוב רק לשלבים הראשונים, אבל הסיכוי יהיה גדול יותר מאשר ללא טיפוח עצמי.

"טעות נוספת היא שאנשים פעמים רבות אומרים לי 'אני לא מוצא את האישה המושלמת' או 'איני מוצאת את הגבר המושלם שיעמוד בכל הדרישות שלי'. לא תמיד אני ממהר להוריד להם את ה'סטנדרט', לפעמים עדיף להעלות את הסטנדרט שלך במקום זה. לפני הכל אני שואל אותם, 'אם תמצאו את אותו מושלם/מושלמת, האם הוא/היא יראו בכם מושלמים מספיק עבורם'? אנשים מחפשים בני זוג שעומדים בסטנדרטים גבוהים, אבל השאלה היא האם הם עצמם עומדים בסטנדרט גבוה? האם הם עצמם יהיו אטרקטיביים מול אנשים שנחשבים 'וואו' בעיניהם. כי הם כנראה נחשבים 'וואו' בעיני עוד אנשים, והדרך העדיפה להשיג אותם, היא להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמך, וגם להפוך אותך לאדם 'וואו' בעיני אנשים אחרים.

"בקורס NLP למציאת זוגיות וכן בטיפולים בקליניקה שלי, אני מלמד את המתווה של יצירת זוגיות ואת הדרך. אנו מתייחסים לטעויות נפוצות שאנשים עושים וכיצד להימנע מהן, נוגעים בכוחות של כל אחד מהמשתתפים בקורס ובחיזוק הכוחות שלהם כדי לעשות שינויים לצורך התאמה לזוגיות. עובדים על העצמתם ושינוי התפישה שלהם לגבי עצמם ולגבי היכולות שלהם, תוך העלאת הביטחון וההערכה העצמית כדי שיבינו שהם מסוגלים לבצע גם את השינויים המאתגרים ביותר.

"הקורס נלמד ב 22 מפגשים, וכן ניתן לרכוש אותו בווידאו, שיטה נוחה ומתאימה במיוחד לתקופה זו".

 

קורס NLP של פז אושרן ליצירת זוגיות הוא קורס ברמה הגבוהה ביותר. פז אושרן הוא מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה (ארה"ב), בעל קליניקה בראשון לציון ובית ספר בתל אביב. מחבר סדרת רבי המכר "איך להיות מגנט חברתי" המבוססת על השיטות שפיתח. פז עוזר לצעירים להיות מומחים בתקשורת בין אישית ופענוח שפת גוף.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס:

פז אושרן עמוד פייסבוק

למעבר לאתר

פז אושרן. צילום עצמי

פז אושרן. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר