טיפול בצעירים ובני נוער: הכירו את רונית בודנר שמטפלת בשיטת ה-CBT. צילום: fizkes, Shutterstock
טיפול בצעירים ובני נוער: הכירו את רונית בודנר שמטפלת בשיטת ה-CBT. צילום: fizkes, Shutterstock

טיפול בצעירים ובני נוער: הכירו את רונית בודנר שמטפלת בשיטת ה-CBT

עולמם של הילדים ובני הנוער עמוס באתגרים וחוויות שמעצבים את עתידם. לקושי הזה התווסף לאחרונה משבר הקורונה שחייב אותם להתרגל למציאות חדשה. כעת, עם החזרה לשגרה, ההתנהלות הופכת לקשה ולא פשוטה כלל. רונית בודנר, מטפלת CBT לילדים ובני נוער, עוזרת לכם לצלוח את הבלבול וחוסר הוודאות

פורסם בתאריך: 24.5.20 15:53

במהלך חייהם גדלים הילדים ומתפתחים, הם חווים אתגרים וחוויות בקרב משפחתם, בסביבתם ובמסגרות החינוך. הם נחשפים למצבים שונים שמשפיעים עליהם. יש ילדים שמתקשים לווסת את רגשותיהם, כאלה עם קשיים בקשב וריכוז, מי שמתקשים במיוחד במפגש עם תחרותיות, סטנדרטים לא מותאמים או קשיים חברתיים. קשיים אלה יעוררו אצלם חרדה, יגרמו לדמוי עצמי נמוך, קשיים לימודיים, התנהגותיים וחברתיים. אם לא נשים לב ונעזור להם בזמן, המצוקה שלהם תתגבר והכישלון יהיה בלתי נמנע.

רונית בודנר היא פסיכולוגית חינוכית בכירה בעלת ניסיון של עשרות שנים כפסיכולוגית ילדים עם התמחות בטיפול רגשי בילדים – בדגש על גילאי היסודי והחטיבה (15-7), חלקם עם בעיות התנהגותיות. רונית עסקה גם בטיפול משפחתי והדרכת הורים ולאורך השנים עבדה במסגרות חינוכיות מגוונות וסייעה למנהלים ולמחנכים. אחרי תקופה ארוכה של שירות ציבורי, פתחה רונית קליניקה פרטית להורים וילדים במטרה לסייע להם לעבור את המשברים בעזרת פתרונות פרקטיים ואפקטיביים. אל ארגז הכלים העשיר שלה, הוסיפה רונית את שיטת הטיפול CBT שמותאמת לילדים בגילים שונים. שיטה ממוקדת שמעצימה את המטופלים שלה ומאפשרת תהליך טיפולי מוצלח וקצר יחסית.

"גיל הילדות וההתבגרות משפיע עמוקות על עיצוב אישיותו של הילד", מספרת רונית. "בגילאים צעירים יותר לא פשוט לדובב אותם. הם לא כל-כך וורבאליים, קשה להם לתאר מה מציק להם, על מה זה יושב ומאיפה זה נובע. גם בגילאים מאוחרים יותר זה לא פשוט. חשוב לדעת איך ליצור עמם קשר ואמון כדי שהילד ייפתח ויצליח להביע את עצמו. בעזרת שיטת ה-CBT  (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) אני מצליחה להבין את הילד ולסייע גם להורים ולמחנכים. הפן הקוגניטיבי מותאם ליכולות של הילד ומאפשר לו להבין ולהסביר את מה שקורה לו, והפן ההתנהגותי שם דגש על איך לווסת את הרגשות ולפעול כדי להשיג את השינוי הרצוי".

משבר הקורונה קטע את השגרה שבה הילדים שלנו חיו. הישיבה בבית שינתה את המציאות שהם הכירו. במהלך הזמן הזה הילדים, ההורים והמחנכים חוו בעוצמה רבה שלל אתגרים והזדמנויות. במקרה הטוב הקשרים במשפחה הגרעינית התהדקו, התאפשר קשר מרחוק עם החברים, הקהילה ובית הספר. במקרים אחרים מערכות יחסים משפחתיות התערערו, חוסר הוודאות היכה בנו, המצב הכלכלי הכביד עלינו, ההנחיות הדאיגו ובלבלו אותנו ואף אחד מאתנו לא ידע מה יוליד המחר.

החזרה למסגרות הייתה בהחלט מבורכת, אבל היא גם העצימה את הקושי להתרגל מחדש. הרבה פעמים המצוקה גברה ובעיות נוספות התעוררו. בחודשים האחרונים עברנו סוג של הוריקן, הכאוס הגביר את המתח, החרדה והעצבנות. התחושה באוויר הייתה שאולי 'סוף העולם' הגיע, והנה זמן לא רב עבר וחוזרים לשגרה. נכון הוא שמספר החולים התמעט והילדים חזרו למסגרות החינוכיות ואל החברים, אך עדיין אנו חווים סיכונים ואי ודאות. נראה שהילדים חשים הקלה עם החזרה לבית הספר ולחברים, והם נהנים מסדר יום מגוון יותר. יחד עם זאת נותרו בעיות משפחתיות, כלכליות וחברתיות שעוד לא קיבלו מענה ומי שסובל מבעיות אלה, חווה זאת עדיין בצורה קשה.

בהסתגלות של כולנו לשגרה החדשה ממליצה רונית לכל הגורמים המעורבים בסביבתו ובהתפתחותו של הילד להגדיר קווים אדומים ולשמור על כללים מסוימים. להעביר מסרים ברורים ולא להבטיח את מה שאנחנו לא יכולים לקיים או לא אחראים עליו. עוד ממליצה רונית להחזיר את הסמכותיות, אך גם להיות קשובים לילדים ולאפשר שיח פתוח. היא מבקשת לבנות את האמון מחדש, לשמוע בין השורות גם את מה שהילדים לא מספרים ומעל הכל להבין שלכל ילד הקצב שלו. זה לא קל, אבל אפשרי.

רונית מאמינה כי שיטת ה-CBT נחוצה וקריטית, במיוחד בתקופה זו. היא נותנת כלים להתמודד עם הלחץ והחרדה ועוזרת לנתב את המטופל לדרך של שינוי וצמיחה. "הגישה שלי אומרת שגם אם לא כל בעיה נפתרת על ידי טיפול פסיכולוגי, חשוב להבין איך תופעות קורות ואיך להקל עליהן. ה-CBT מתקף את התחושות ועוזר לנו להגיע לתוצאות טובות יותר. היתרון הגדול של שיטת ה-CBT הוא שקיים שיח בגובה העיניים. אנחנו מבררים מהם הכוחות ומהם הקשיים, איך הבעיה התקבעה ומחפשים דרכים שמאפשרות תהליך של התמודדות וריפוי. אני פועלת במגוון דרכים: בעזרת משחקי תפקידים, חשיפה, תרגול תרחישים ועוד. אלו הן דרכים שעוזרות לי להיות עם הילד בדיוק איפה שהוא מרגיש, להעצים אותו ולהפוך אותו לאדם שמסוגל להתמודד עם המציאות טוב יותר".

לסיכום אומרת רונית: "אני מחזקת את ההורים שפונים אליי, שיש תקווה ושאפשר לשנות. אני פה בשביל לנרמל את התחושות, להקל ולהפוך את החיים לטובים יותר. גם אם הדרך לשינוי נחווית כארוכה וכמתסכלת, שיטת ה-CBT עוזרת לקצר אותה, לפשט את הבעיות ולצעוד בה בצורה נכונה יותר".

 

לתיאום פגישה ולפרטים נוספים:

רונית בודנר, מטפלת CBT לילדים ובני נוער

כתובת הקליניקה: הכבאים 15 רמת גן

טלפון: 052-8771620

לכרטיס הביקור

רונית בודנר. צילום: פוטו נגבה

רונית בודנר. צילום: פוטו נגבה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר