מגשרת משפחתית בפתח תקוה וגבעת שמואל: הכירו את אושרית זהר. צילום: Elnor, Shutterstock
מגשרת משפחתית בפתח תקוה וגבעת שמואל: הכירו את אושרית זהר. צילום: Elnor, Shutterstock

מגשרת בפתח תקוה וגבעת שמואל: הכירו את אושרית זהר

עו"ד אושרית זהר עבדה כעורכת דין אך החליטה לפנות לעולם הגישור במטרה לסייע למשפחות לפתור מחלוקות בדרכי הסכמה ולא על ידי מאבקים משפטיים. היא רותמת את הכשרתה וניסיונה רב השנים כעורכת דין ומגשרת, לסיוע לזוגות רבים בפתרון מחלוקות

פורסם בתאריך: 27.5.20 15:07

עו"ד אושרית זהר היא מגשרת המבצעת תהליכי גישור במשפחה, לרבות גישור לפני גירושין וגישור לשלום בית. היא עבדה מספר שנים כעורכת דין, אך החליטה לפנות לעולם הגישור מתוך מטרה לסייע למשפחות לפתור מחלוקות בדרכי הסכמה, ולא על ידי מאבקים משפטיים. היא עברה הכשרות רבות ומקיפות בתחום הגישור ובעלת תואר שני בתכנית לחקר סכסוכים – ניהולם ויישובם, באוניברסיטה העברית. בשנים האחרונות עוסקת בתחום יישוב סכסוכים בהסכמה בלבד ואינה מייצגת בבתי משפט. אושרית מקבלת מתגשרים בשתי הקליניקות שלה, בפתח תקוה ובירושלים.

כיצד השפיעה תקופת הקורונה על מערכת היחסים הזוגית?

"תקופת הקורונה העמידה בפני זוגות אתגרים לא פשוטים", אומרת אושרית, "אין כמעט זוג שהמערכת הזוגית והמשפחתית שלו לא טולטלה בצורה כלשהי. זוגות מבוגרים שהו שבועות ברצף לבד זה עם זו, ללא ביקורים של הילדים והנכדים, ללא עיסוק בתחביבים הקבועים וללא אפשרות לצאת מהבית.

"זוגות עם ילדים קטנים נדרשו לשהות עם הילדים בבית כל היום, ולדאוג לכל צרכיהם בלי אפשרות להיעזר בגורמים חיצוניים. בנוסף לשינויים אלו, זוגות נאלצו להתמודד עם אתגרים כלכליים לא פשוטים, כשחלקם פוטרו או הוצאו לחל"ת. עם זאת, ישנם זוגות שהמצב השפיע עליהם לטובה. לפני הקורונה שלל העיסוקים יצרו מתחים, ודווקא הקירבה וה'ביחד' תרמו לקשר שלהם.

"ההמלצה שלי עבור זוגות שפנו אליי לגישור בשל מחלוקות בתקופת הקורונה, היא לזכור לפני הכל שזו מציאות ש'נחתה' על כולם והשפיעה על רבים ולא רק עליהם. כדאי לקחת זמן ולתת לדברים להתייצב ולחזור לשגרה לפני שמקבלים החלטות. אך כשבני הזוג החליטו שזהו זה והם הולכים לקראת גירושין, מומלץ לעשות זאת בצורה הוגנת ומכבדת ככל האפשר".

מהו גישור משפחתי?

"גישור משפחתי נעשה במטרה לקבוע ולנסח הסכמות בין צדדים חלוקים בתוך המשפחה. זה יכול להיות גישור בין בני זוג בתהליך שלום בית או בהליך גירושין, גישור לפתרון סכסוכים בין אחים, בין הורים לילדם, וכו'. מטרת הגישור בכל מקרה היא לייצר שיח של הבנה, לדון בנושאי המחלוקת ולהגיע להסכמים המבוססים על הצרכים של כולם ועל ההבנה אחד של השני.

"בתהליך הגישור אני מסייעת לצדדים לצאת מ'ההתחפרות' בעמדות ולמצוא את המטרות המשותפות של שניהם, שמתוכן ניתן ליצור שיח מכבד ולהגיע להסכמות. תמיד יש נושאים משותפים וצריך למצוא אותם. גם בני זוג שמתגרשים ומאוד כועסים אחד על השניה ולהפך, מטרתם להגן על ילדיהם. שני ההורים רוצים שהילדים יעברו את הפרידה של הוריהם במינימום כאב ופגיעה, ושהצד השני יוכל להיות הורה מיטיב עבורם. אני מזכירה את האינטרס המשותף הזה לשניהם, כך שיוכלו לקבל החלטות שעונות לצורך משותף זה".

כיצד תהליך הגישור מביא להסכמות, כשהצדדים טעונים כל כך?

"כמגשרת, אני עובדת עם בני הזוג על יצירת הסכמות בלי להתעלם מהכאבים אלא להפך – לתת לכל אחד מהצדדים לדבר ולהקשיב לכאב ולטענות. ההסכמות צריכות להתקבל יחד, מתוך הבנה ואמפתיה. אני מזהה יחד איתם את צרכיהם המשותפים ומסייעת להם לנהל משא ומתן מכבד, כדי שכל אחד מהם יוכל לצאת מחוזק לדרכו החדשה.

"ישנם זוגות שלא השכילו לפנות לתהליך גישור ושנים על גבי שנים נלחמים בבית משפט, כשגובה המחלוקת שלהם נמוך משמעותית מהכספים שהם הוציאו על ההליך, וזה עוד לפני שדיברנו על הנזק לילדים, הזמן שבוזבז ועוגמת הנפש. לשמחתי, כיום יותר ויותר אנשים מבינים שדרך הגישור היא הדרך האולטימטיבית לפתור סכסוכים מבלי לבזבז זמן וכסף, ולזכות ליכולת להמשיך להישאר בקשר מכבד עם בן הזוג לשעבר, לטובתם ובעיקר לטובת הילדים".

 

אושרית זהר מגשרת

קישור לאתר

קישור לעמוד הפייסבוק

טלפון: 054-7390100


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר