ממשבר להזדמנות: המגשרת ועורכת הדין הילה מאור (מומחית לתקשורת ויחסים)

בעולם בו גירושין הם כבר לא מילה גסה, האתגר האמיתי הוא להפוך את החוויה הטראומטית לכזו שתסתיים בחיוך. המגשרת ועורכת הדין הילה מאור (מומחית לתקשורת ויחסים) ליוותה אלפי זוגות בדרך לגירושין נכונים. וכן, מסתבר שזה בהחלט אפשרי

פורסם בתאריך: 21.6.20 12:10

דמיינו שני אחים שרבים על תפוז. כשאמם מנסה לברר את הסוגיה היא שומעת מילד אחד שהתפוז מגיע לו כי הוא זה שמצא אותו ראשון. אולם, הילד השני מתרעם ומסביר שהתפוז דווקא מגיע לו כי הוא זה שהצליח לשמור עליו. על פניו נראה כי הפתרון הטוב ביותר הוא משפט שלמה – לחצות את התפוז לשניים. המגשרת ועורכת הדין הילה מאור (מומחית לתקשורת ויחסים), מציעה פתרון טוב יותר והוא לשאול שאלה אחת ופשוטה מאוד – למה אתה צריך את התפוז? אחד יספר שהוא רוצה את הקליפה כדי להכין ממנה ריבה, והשני בסך הכל רוצה לשתות את המיץ. על פניו אם האמא הייתה ממהרת לחתוך את התפוז לשניים כל אחד מהצדדים היה יוצא בסופו של דבר מופסד. הדרך שמציעה הילה עוזרת לשני הצדדים לצאת מורווחים, וזה בדיוק המקום בו הגישור נכנס לתמונה. מקום בו השיח בסכסוך משפחתי או עסקי הופך משלי-שלך לשלנו. מקום בו הפתרון הוא מקסום תוצאות הסיטואציה.

המגשרת ועורכת הדין הילה מאור (מומחית לתקשורת ויחסים) היא חברה בלשכת עורכי הדין בישראל משנת 2005, לאחר סיום בהצטיינות לימודי משפטים ותואר שני במשפטים, במסלול גישור ויישוב סכסוכים של אוניברסיטת בר אילן. במהלך עבודתה בשירות הציבורי הפנה הבוס שלה את תשומת ליבה לכך שהיא עושה הכל חוץ מלהגיע לבתי המשפט ושיותר מאשר מתאים לה להיות תובעת, כדאי שתחשוב על כיוון של מגשרת. העובדה הזו התיישבה עם כל כך הרבה דברים שאפיינו את עבודתה של הילה. היכולת שלה לסגור תיקים במהירות, לדברר בין הצדדים, למצוא פתרונות מתאימים ולחסוך לכולם המון זמן, משאבים וכסף.

הילה לקחה את ההזדמנות בשתי ידיים והתמחתה כמגשרת משפחתית ועסקית, מאמנת אישית, זוגית, כלכלית ועסקית מוסמכת משנת 2006. בנוסף להיותה מגשרת מוסמכת, היא מנחה ומכשירה מגשרים, מייסדת תכנית פרקטיקום בגישור (גירושין) במסגרת הנהלת בתי המשפט ומנכ"לית 'המגשרים' – מרכז המוביל לתקשורת ויחסים. בבסיס הרעיון לפתיחת המרכז עומדת האמונה של הילה כי אנשים יודעים מה מתאים להם הרבה יותר ממה שהרשות השופטת קובעת בשבילם. שאפשר וניתן ליישב סכסוכים בדרך אחרת.

"בין אם מדובר בסכסוך עסקי או משפחתי, תהליכי פרידה מורכבים מהמון רבדים שלא פעם נופלים בין הכיסאות", מסבירה הילה. "יש בהם מהצד הפרקטי, האישי, המנטלי, הרגשי, הכלכלי, המשפטי שכדי לנווט ביניהם ולהביא אותם לידי ביטוי ומיצוי יש צורך בבעל מקצוע שמבין את ההשפעה של כל החלטה על כל העולמות. סוג של מנטור בעל מיומנויות גישור, פתרון סכסוכים והגעה למסקנות. מישהו שיטפל בצורה הוליסטית בכל אותם רבדים וייתן להם מקום. מותג 'המגשרת' שבניתי, כל מהותו הוא פתרון קונפליקטים אישיים, ובוודאי שמורכבים, דרך תהליך אישי שלשורה התחתונה שלו הצדדים מגיעים יחד. יוצקים תבנית חיים חדשה, מקבלים הסכמות נכונות לגבי החיים העתידיים. המטרה שלי היא להפיץ את הכלים ליישוב סכסוכים שרכשתי במהלך השנים ומתוך ניסיון רב לא רק לאנשי מקצוע, אלא בכלל, כדי שידברו את השפה וימנעו בזכותה קונפליקטים מיותרים. אם כולנו נצליח לדבר נכון נוכל להימנע מהגעה לגישור. נוכל לעצור בעיה קטנה לפני שתהפוך להר געש מתפרץ ונדע לתקשר נכון ולמצוא פתרונות העונים על הצרכים הכי בסיסיים שלנו".

לדבריה של הילה, גישור הוא ניהול נכון של קונפליקט. תהליך שבו צד שלישי, אובייקטיבי, ניטרלי ובעל מיומנויות ייחודיות ביישוב סכסוכים מסייע לצדדים לבאר את הקונפליקט בצורה הנכונה ביותר עבור הצדדים. מדובר בתהליך וולנטרי, תהליך של בחירה שבו משאירים את כל האמוציות בצד ולוקחים אחריות על החיים. תהליך שבו מחליטים איך הסכסוך ייפתר ואיך החיים ייראו בהמשך. תהליך שמעצים את הצדדים בעזרת שיח פתוח, כן ומשתף. תהליך שמייצר את הפתרונות הטובים ביותר. תהליך יצירתי עם חשיבה מחוץ לקופסה שממקסם את הצרכים של כל הצדדים.

"גישור בעצם לוקח את המשבר והופך אותו להזדמנות. הוא יוצא מנקודת הנחה שבמערכות יחסים מתמשכות, נשארת אותה מערכת יחסים שרק משתנה", מסבירה הילה. "פונים אליי הרבה זוגות שמגיעים עם עמדות תוקפניות, מתגוננות, לא ישימות שכלל לא מתאימות לצרכים שלהם. וכל זה למה? כי מישהו אמר להם, כי ככה הם חושבים שסכסוך צריך להיפתר, כי מבחינתם יש שתי תשובות 'כן' או 'לא', בלי אמצע. כשאתה נמצא בלב הסערה אתה לא רואה את התמונה הכוללת חוץ מאשר את עצמך. אתה לא באמת מביע את מה שאתה מרגיש וצריך. הגישור נועד לפרק את הסיפור ולהבין את המרקם שלו בעזרת שיח אחר ומשתף. הוא לוקח בחשבון את היכולות, הרצונות והצרכים ומייצר פתרונות עמוקים, נכונים והוליסטים. אנחנו זוכים לראות הצלחות אדירות גם כאשר זוגות הגיעו ממקום של פערים גדולים. הגישור יצר ביניהם הרמוניה, פתיחות. הם למדו לעשות את זה אחרת, להתנהל אחרת ולתקשר אחרת. הם יצאו מחוזקים ועם הסכם נכון ושלם ובנו מערכת יחסים חדשה, עתידית וחזקה יותר. לעיתים, הרבה יותר ממה שהגיעו מלכתחילה".

המבחן הגדול ביותר שבו עמד בהצלחה תהליך הגישור היה בתקופת הקורונה. חוסר הוודאות, השהות הממושכת עם בני הבית והתסכולים שנגרמו ממצבים רגשיים וכלכליים העלו משברים רבים מעל פני השטח והגדילו את החיכוכים. הילה התאימה את הכלים שברשותה גם לאמצעים הדיגיטליים ועזרה בכך לסכסוכים שעלולים היו להימשך שנים להיפתר בתוך שבועות ספורים בלבד. ההשתדלות המקסימלית הפכה את התהליך לקצר וליעיל עוד יותר.

וזה רק אחד מיתרונותיו הרבים של הגישור. קיצור זמן התהליך הופך את הגישור לזול משמעותית מתהליך משפטי. הגישור נעשה בסודיות מלאה של שני הצדדים והמגשרת. כאשר החשוב מכל הוא שבגישור אין צד מנצח או צד מפסיד. אין צד שמרוויח יותר. שני הצדדים שווים ומקבלים מענה כל אחד לצרכיו. הסיבה העיקרית לכך היא שההסכמים וההחלטות הם רצוניים, מתוך בחירה חופשית, ובהסכמת שני הצדדים.

הגישור לפיו מנחילה הילה את תורתה מגיע מגישת השפע המאמינה שאחד ועוד אחד שווה שלוש. ככל שנהיה בנתינה, במודעות ומתוך בשלות ורצון שלכולם יהיה טוב, הפתרונות בדרך ליישוב הסכסוך יהיו טובים יותר. לדבריה, לכל בעיה או משבר יש שפע של אפשרויות, ויחד עם בני הזוג היא מצליחה למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורם. בעבודתה היא מתאימה לכל זוג, משפחה או אדם המגיעים אליה, את התהליך הספציפי הנכון להם, תהליך הלוקח בחשבון את היכולות, הרצונות והצרכים שלהם. כך שגם במשבר הכי גדול בחיים, גם כשהולכים לכיוון של פרידה ופירוק שותפות, אפשר בהחלט לעשות זאת בצורה נכונה ובונה ולהגיע למצב של הרמוניה, שיתוף, חברות ופתיחות.

הדבר היחיד שהילה מצטערת עליו הוא שהתובנה הזו לא הגיעה קודם, כשהייתה מגשרת צעירה. כשלא היה מי שינחה אותה וכשלא היה אף בית ספר שלימד גישור בצורה פרקטית ובעזרת תהליך הוליסטי שלם. הצורך הגדול הזה לעזור למגשרים בתחילת דרכם להיות טובים יותר הוביל אותה לפתיחת התכנית הראשונה בארץ לפרקטיקום בגישור, משפחה וגירושין. מדובר בקורס מקיף בו מקבלים הלומדים ידע מעמיק בהיבטים משפטיים, כלכליים ומשפחתיים. הם מצטרפים לגישורים אמיתיים ויוצאים עם ארגז כלים וידע פרקטי לביצוע נכון ומקצועי של השליחות המשמעותית ביותר המשפיעה על חייהם של מאות אלפי אנשים.

הילה מאור. קרדיט צילום: ערן כהן

הילה מאור. קרדיט צילום: ערן כהן

"מדובר בתחום קשה רגשית ואמוציונאלית ובתהליך מורכב ולא פשוט, שבסופו עלינו לדעת כיצד להפוך קונפליקט לפרידה חברית ויצירת מבנה חיים חדש ונכון", מסבירה הילה. "עלינו להבין שאנחנו למעשה עוזרים לא רק לזוג שמבקש להיפרד אלא גם ובעיקר דואגים לילדים, שהחיים שלהם יהיו טובים ובלי משקעים אף על פי שאלו היו ההורים שלהם שהחליטו לפרק משפחה. חשוב לי ללמד שאסור שהמלחמה תהיה על הגב שלהם, אלא לדעת איך להגיע לשיתוף פעולה מרבי כדי להשאיר כמה שפחות פצועים בשטח. אחרי הכל הזוגיות אולי מסתיימת, אבל ההורות נשארת לנצח. מרכז המגשרים שבבעלותי נותן מענה גג לכל האספקטים ועוזר לצדדים להגיע לתהליך נכון חזק ומדויק. הוא מקדם שיח תקשורתי אחר ומכבד. הוא מקל ומפשט עבור בני הזוג את מה שמרגיש מורכב ולוט בערפל ברגישות, בפשטות ועם הרבה ידע וניסיון מקצועי. לכן, מעבר להפצת השפה החדשה חשוב לי להנגיש למגשרים צעירים את הפרקטיקה מתוך התעסקות אמיתית בקונפליקטים. ההבנה הזו חשובה לאין שיעור ברצון שלנו להביא לשקט ממנו ניתן יהיה להתחיל פרק חדש בצורה טובה וחזקה יותר".

והילה יודעת היטב על מה היא מדברת. כמי שמעולם לא חלמה שזה יקרה לה, לפני כמה שנים נכנסה גם היא לסטטיסטיקה. כאמא לארבעה ילדים וכמגשרת שליוותה אלפי זוגות, שום דבר לא הכין אותה לרגע הזה, הפרטי שלה. מה שעמד לטובתה היה הניסיון העשיר שלה. את כל הכלים שלמדה ושהיא מעבירה הלאה היא גייסה לטובת פירוק התא המשפחתי היקר שלה. הפרידה קרתה מתוך מקום מכבד ותקשורתי, והילה ראתה כמה השפעה ומשמעות יש לדרך בה בוחרים בני הזוג להיפרד. כיצד זה משפיע על איכות החיים של כל הצדדים, הרבה מעבר למילים או לתיאוריה. בשבילה זה היה לא רק הסכם, אלא תהליך משמעותי וחשוב שעזר לשני הצדדים להיות מאושרים בנפרד. באחת הפכה הילה ממגשרת לאדריכלית חיים.

"כמי שחוותה את זה על בשרה חשוב לי עוד יותר להראות עד כמה יכולים הצדדים להרוויח בתהליך חברי ונכון. אני בעצם המיילדת שלא הייתה שם בזמן שנזרעו ניצני הסכסוך וגם לא אהיה אחר כך בעתיד, אלא פוגשת את בני הזוג בזמן הלידה של ההסכם. לכן חשוב לי לתכנן את ההסכם נכון, מדויק כדי שיתאים לצרכי המשפחה. לבנות ולהנדס את מערכת היחסים בצורה שתעניק ביטחון, יציבות ושקט. לעצב מבנה חזק שיעמוד ברוחות ובשינויי מזג האוויר. אני מאמינה באהבת חינם, בשפע, בהתנהלות בדרכי שלום ובהתפתחות אישית, ורואה בתקשורת עצמית ואיכותית בסיס לשיפור מתמיד של איכות חיינו בכל מערכות היחסים שאנחנו מנהלים".

המגשרת עו"ד הילה מאור

טלפון: 052-3324867

אתר

פייסבוק

סניפי מרכזי המגשרים בפריסה ארצית:

מודיעין, תל אביב, גבעתיים, ראשון לציון, ירושלים, יבנה, חיפה, בנימינה ובאר שבע

ליווי צמוד עם הילה מאור. קרדיט צילום: יעל לב

ליווי צמוד עם הילה מאור. קרדיט צילום: יעל לב


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר