איך לבחור שטיח נכון? המומחים של 'בית השטיחים' מסבירים. צילום: אלעד גונן
איך לבחור שטיח נכון? המומחים של 'בית השטיחים' מסבירים. צילום: אלעד גונן

איך לבחור שטיח נכון? המומחים של 'בית השטיחים' מסבירים

מי שמבין בשטיחים יודע שבחירת שטיח הולם ויפה לבית הוא אינו עניין של מה בכך. כדי שהבית שלכם יקבל את הטאץ' הסופי, כדאי שתתייעצו עםהמומחים בבית השטיחים

פורסם בתאריך: 18.6.20 16:39

כמעט לכל אחד יש חנות שלה הוא שומר אמונים, כזו שיש לו עבורה פינה חמה בלב והוא לא יוותר על אף הזדמנות לבקר בה. בין אם זוהי המכולת השכונתית שאותה פוקדים באופן תכוף ליד הבית ובין אם אלה נותני שירות מיוחד המצריכים ביקור אחת לכמה שנים, המשותף לכל אותם המקומות הוא האנשים שנמצאים בהם, ו'בית השטיחים' שעבר לאחרונה מקיבוץ גבעת השלושה אל אזור התעשייה בסגולה מגיעה מדי בוקר לעבודה נבחרת של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכל הנוגע לייעוץ והתאמת שטיחים – המעידים על עצמם, בצדק רב, כי הם פשוט נהנים להגשים ללקוחותיהם את החלום. עם אולם תצוגה ענק ומרהיב ביופיו ואווירה נעימה וידידותית, לא תמצאו אדם שאינו יוצא מהמקום בחיוך.

אז למה להגיע ל'בית השטיחים'?

'בית השטיחים' הוקם לפני כשלושה עשורים, ולמעשה מדובר בחלל תצוגה ענק במתחם של 700 מ"ר, קנה מידה שאינו קיים גם ברוב מדינות אירופה. המרכז מתמחה בייבוא ושיווק של כלל סוגי השטיחים לישראל, החל משטיחים לחדרי ילדים, פינות אוכל ופרוזדורים, ועד לשטיחי ענק במידות 4X3 מטרים. מנעד הסגנונות במרכז נע בין שטיחים קלאסיים ומודרניים, שטיחים אתניים ומונוכרומטיים, וגם כאלה העשויים מחומרים טבעיים ובעבודות יד. כך מלבד מדינות אירופה, בין ארצות המקור מהן מיובאים השטיחים ניתן למצוא שמות אקזוטיים במיוחד כמו אפגניסטן, פקיסטן ומדינות אחרות הממוקמות על דרך המשי – עד ל"קצה השביל" ממש, במדינות המזרח הרחוק. באולם התצוגה ניתן למצוא שטיחי יוקרה נדירים וגם שטיחים המיועדים לקהל צעיר יחסית, ואנשי הצוות מנסחים זאת בקריצה: "אנחנו מתאימים את עצמנו לכולם, כל הגילאים וכל הטעמים. אפשר להגיד שאנחנו סוג של סופרמרקט לשטיחים".

צוות המכירות מונה שמונה אנשי מקצוע מומחים, מהם גם כאלה המחזיקים בוותק רב שנים בתחום. בזכות המבחר העצום והנדיר בנוף המקומי, המרכז זוכה לביקורים תכופים מקריית שמונה ועד אילת, ועל כן הוא פתוח לקהל 7 ימים בשבוע.

איך להיערך לביקור במתחם על הצד הטוב ביותר?

למרכז של 'בית השטיחים' מומלץ להיערך מראש, ממש כמו לפני יציאה לטיול: ראשית, מומלץ להיכנס לאתר המרשים של 'בית השטיחים' כדי להתרשם מן המבחר ולבחור כמה אפשרויות ראשוניות שמצאו חן בעיניכם. הצוות ממליץ במיוחד להגיע עם צילומים של הסלון או החדר הייעודי בבית, תוך הקפדה על מגוון תמונות שיילקחו מכמה זוויות שונות – כך יהיה אפשר להתאים את גודל וגווני השטיח באופן מדויק יותר לחלל. אך מלבד התמונות המשמשות בעיקר לרושם, הצוות ממליץ לבדוק גם את מידות החדר כולו, זאת לצד מידותיהם של המרווחים בין הרהיטים השונים: "בהתאמת שטיח לחדר יש שתי גישות", הם מסבירים: "לפי הגישה הראשונה שנהוגה בעיקר בארצות הברית, כל הרהיטים צריכים להיות על השטיח – כולל הספה והכורסאות". הגישה השנייה לדבריהם היא יותר אירופאית וישראלית, ובה השטיח צריך "לנשק את רגלי הספה" ולהגיע ממש עד הקצוות שלה – כאשר בכורסאות יחיד מקובל להניח רק רגל אחת מעל השטיח, ואת הרגל השנייה על הרצפה החשופה. בנוסף, במקרי הצורך, יקבלו הלקוחות גם סיוע של מעצב הבית בבחירת השטיח המתאים עבורם.

מה הלקוחות הכי אוהבים?

"בעבר היה מקובל להניח שטיחים קטנים ומפוזרים בחלל, והיום האופנה היא שטיחים גדולים ומרשימים יותר", מסבירים במרכז. באשר לדוגמה עצמה, הם מספרים כי "הטרנד הפופולרי ביותר היום הוא שטיחים אבסטרקטיים, כאלה שהדוגמאות בהם לא מוגדרות". עם זאת, הם מציינים כי גם שטיחים מרוקאיים נחשבים לאהובים מאד, על אף שהאופנה משתנה באופן די תכוף. עבור מי שרוצה להישאר עדכני תמיד, ממליצים במרכז על קולקציית השחור והלבן הקבועה והמינימליסטית באופייה, מפני שלא משנה מה יהיה הטרנד הנוכחי, היא נחשבת על זמנית בעצם מהותה.

ככה נראית שלמות. צילום: אלעד גונן

ככה נראית שלמות. צילום: אלעד גונן

ומה בנוגע לצבעים?

"הגוונים השולטים היום הם הגוונים הקלאסיים: כחול למשל, או צבעים בהירים כמו אוף וויט ושמנת, ובמיוחד אפור – ליתר דיוק 50 גוונים של אפור", הם מוסיפים בחיוך: "מטאלי, אפור עכבר, אפור על בסיס חום, אפור עם נגיעות של צבע אחר כמו כחול, זהב, בז', ועוד ועוד". נתון מענין נוסף בנוגע לעיצוב השטיחים נוגע לשינויים שחלו בעשורים האחרונים במשקי הבית בישראל, במסגרתם כיום כמעט כל הבתים הם ממוזגים וסגורים. לכן, השטיח נחשב בתקופה שלנו בעיקר כפריט עיצובי, ומשום כך מרבית הלקוחות בוחרים בשטיחים דקים יחסית, זאת לצד העובדה שהם קלים יותר לתחזוקה, לניקיון ולהזזה.

מה חשוב לזכור כשבוחרים שטיח?

"צריך לקחת בחשבון שאם השטיח קטן הוא ייצור הרגשה שהסלון קטן יותר, הריהוט 'מתכווץ' לפי השטיח. כל הרהיטים מתקרבים אליו, וזה ישפיע על המראה הכללי של החדר". בנוסף לדבריהם, בבתים הנחשבים "פעילים" יחסית, בהם יש ילדים קטנים או חיות מחמד, מומלץ להתאים שטיחים שאינם עבים מדי כך שיהיה קל לשאוב אותם, וכן לבחור בשטיח בעל גוון לא אחיד (אין חשיבות הכרחית לצבע כהה או בהיר), מטעמי ניקיון גם כן.

מהי הדרך המומלצת לניקוי השטיח?

"כדאי לסובב את השטיח אחת לחודשיים-שלושה, כדי שילכו עליו משני הצדדים במידה שווה. הרי תמיד יש צד אחד שהולכים עליו יותר, ולכן ברגע שמסובבים את השטיח התמונה מתאזנת", הם אומרים. בנוסף, ההמלצה היא לשאוב אבק מהשטיח לפחות אחת לשבוע, ובשטיחים עבים חשוב לעשות זאת נגד כיוון השערות כדי לא לפגוע בהן לאורך זמן. מלבד זאת יש להיעזר בקצף לשטיחים בניקיון השוטף כדי לרענן את המראה הכולל של השטיח, ובשמפו לשטיחים על מנת להסיר כתמים. לבסוף, מומלץ מאוד לערוך ניקוי מקצועי אחת לשנה במכבסה ייעודית, או בחברה לניקוי שטיחים.

אז מה עדיף?

"כמו בכל תחום אחר, יש לקוחות שמעדיפים לבחור בשטיח בעל תו מחיר נמוך יותר שייראה כמו חדש לתקופה קצרה יחסית, ויש כאלה שיעדיפו שטיח יקר יותר שיישאר איתם לאורך זמן. המחירים היום מאוד זולים לעומת מה שהיה נהוג פעם, וגם אצלנו אפשר למצוא שטיחים מדהימים בגודל סלוני במחירים שנעים בין 500 ל- 2,000 שקלים". בשל המבחר הגדול, לקוחות רבים מוצאים את עצמם לא פעם בהתלבטות בין שני שניים או שלושה סגנונות נבחרים, אך את הבעיה הזאת הם פותרים בקלילות: "אם הגעת לפה ויצאת בלי שטיח, כנראה לא יהיה לך שטיח. כי אצלנו יש כל סוג של שטיח שרק אפשר לדמיין. ובכל זאת, תמיד אפשר להחליף אם רואים שהשטיח לא מתאים לעיצוב הבית. אחרי הכל, שטיח הוא מוצר מוגמר, וברגע שהוא בבית לא צריך לדמיין יותר. אם לא אוהבים, פשוט באים ומחליפים".

 

בית השטיחים

כתובת: בן ציון גליס 24, פתח תקווה

טלפון: 03-9389911

מעבר לאתר

את השטיח שלכם אתם בטוח תמצאו פה. צילום: אלמוג מזרחי

את השטיח שלכם אתם בטוח תמצאו פה. צילום: אלמוג מזרחי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר