תיקון ועבודות חשמל בבית (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
תיקון ועבודות חשמל בבית (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

תיקון ועבודות חשמל בבית – כדאי לבצע לבד?

במדריך הקצר שלפניכם תמצאו את כל הכללים שיעזרו להחליט: מתי אתם יכולים להרגיש חופשי לבדוק את היכולות שלכם, ומתי הגיע הזמן לחפש חשמלאים מוסמכים באזור המגורים שלכם

פורסם בתאריך: 25.6.20 14:24

גם אם אתם חשמלאים חובבים, אנשי DIY שרק מחכים לפרוייקט הבא שיוכלו לקחת על עצמם או כאלה שמוצאים אתגר בכל קלקול ומחכים לאתר ולפתור אותו – אנחנו כאן כדי לומר לכם שברוב המכריע של המקרים – עבודות חשמל הן עסק למקצוענים מוסמכים בלבד. ברוב הרשויות חל איסור על ביצוע עבודות חיווט וחשמל בבית באופן עצמאי ועל ידי מי שאינו מוסמך לעניין, ובצדק – עבודות חשמל מאולתרות חושפות את הבית שלכם לסיכונים משמעותיים, הקל שבהם הוא קצר חשמלי שיגרור צורך בעבודות חשמל מקיפות ויקרות – והפסימי הוא כמובן, שריפה.

ביחד עם זאת יש מקרים שבהם מותר, ואפילו רצוי, להעיף מבט במכשיר חשמלי שהתקלקל, לתקן דברים קטנים וכדומה. במדריך הקצר שלפניכם תמצאו את כל הכללים שיעזרו להחליט: מתי אתם יכולים להרגיש חופשי לבדוק את היכולות שלכם, ומתי הגיע הזמן לחפש רשימת חשמלאים מוסמכים באזור המגורים שלכם.

#1 – עבודות חשמל שאפשר לעשות לבד

כל בית צריך מדי פעם תחזוקה של מכשירי החשמל, חשוב לדעת כי מכשירי חשמל רבים צורכים יותר חשמל ופועלים פחות ביעילות כשהם לא מתוחזקים. הנה כמה רעיונות לפעולות תחזוקה שכדאי שתשקלו לבצע על בסיס קבוע בבית:

  • החלפת נורות: כאן אין צורך להכביר מילים. אם הנורה אינה מתאימה בהספק למתח החשמלי בבית הנורה או כאשר נורה נשרפת או אינה מורכבת בבית הנורה כהלכה (ואז היא אולי מרצדת) – אתם מוזמנים לוודא שהפסקתם את זרם החשמל לבית או לאזור שבו אתם עובדים, לטפס על כיסא או סולם ולהחליף נורה.
  • ניקוי מסננים: המזגנים בבית אוספים לא רק אוויר מהחדר, אלא גם אבק ולכלוך. כך בכל פרק זמן (כמו שבוע או שבועיים) הופכים המסננים של המזגנים בחדר למרבץ חיידקים ולכלוך שמתפזר בחדר ונשאף עם כל נשימה שלכם. מומלץ לפרק את המזגנים, לשחרר את המסננים המורכבים בדרך כלל קרוב לפתח יציאת האוויר הקר, ולנקות אותם באופן יסודי. ניקוי כזה ישפר את יעילות ובריאות המזגנים שלכם ויחסוך בחשמל.
  • תיקון מכשירי חשמל: אתם יותר ממוזמנים לפרק ולנסות לתקן כל מכשיר חשמלי שיש ברשותכם, כל זמן שהוא לא מחובר לזרם החשמל או להארקה.

החלטתם לעשות את זה לבד, אבל אתם לא יודעים איך להתחיל?

אתם עומדים מול פרוייקט חשמלי ואין לכם מושג איך להתחיל? אם אתם בטוחים שהתיקון או העבודה היא בתחום היכולות שלכם, נקטתם בכל אמצעי הזהירות ואתם בטוחים שמבחינה חוקית אין בעיה לבצע את הפרוייקט לבד – אנחנו ממליצים לברר באחד מאתרי פורום חשמלאים הרבים שתוכלו למצוא ברשת. תוכלו למצוא לא רק הסברים וטיפים אלא גם סרטונים מקצועיים שיסייעו לכם להבין איך מפרקים מכשירי חשמל, איפה תמצאו את הרכיבים השונים במכשיר החשמלי שלפניכם, איך בוחרים ורוכשים רכיבים חשמליים חלופיים למכשירי חשמל תקולים שפירקתם, ואיך מרכיבים את הרכיבים החשמליים במכשיר כך שישוב לפעול. נדגיש שוב, שכל זמן שהמכשיר החשמלי אינו מחובר לחשמל, כמובן שאין בעיה – אולם בזמן שתחברו אותו לזרם החשמל על מנת לבדוק אם התיקון שלכם הצליח, כדאי לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים.

#2 – עבודות חשמל שחשוב להשאיר לבעלי מקצוע

בדרך כלל, כל עבודת חשמל אחרת הנדרשת בבית, החל מהחלפת מפסק תאורה וכלה בשינויים תכנוניים ברשת החשמל שלכם בבית, היא כזו הדורשת נוכחות, תכנון וביצוע של בעל מקצוע מנוסה ומדופלם (על פי חוק). כאן, תצטרכו לחפש את בעל המקצוע המתאים לכם ולהזמין אותו לקבלת הצעת מחיר.

תוכלו בקלות למצוא רשימת חשמלאים מוסמכים באזור המגורים שלכם, כמו גם רשימה של חשמלאים מומלצים בפריסה ארצית. נמליץ בחום שלא לוותר על המלצות, ביקורות, ורשימה של לקוחות מרוצים – שהם לא פחות חשובים מהשורה התחתונה שתקבלו בהצעת המחיר שלכם.

איך בוחרים חשמלאי מומלץ?

חשמלאים מוסמכים חייבים להיות אנשי מקצוע בעלי רישיון רשמי ממשלתי לעסוק ולהציע שירות בתחום החשמל. אנשי תיקונים, אנשי שירות ואפילו כאלה מטעם חנויות וחברות המוכרות ציוד חשמלי, לא תמיד מחזיקים ברישוי הנדרש על מנת לבצע עבודות חשמל בבית. על כן, כדאי קודם כל לבדוק את ההכשרה והתעודות של כל איש מקצוע שתשקלו להזמין.

לאחר שצלחנו את משוכת ההסמכות, חשוב לבחור אדם מנוסה ואמין. חשוב שתדעו, כי מעל 10% מכלל התלונות המוגשות למועצה לצרכנות או לפורומים מקצועיים אחרים – מוגשות בגין עבודות חשמל. אם כן, כדאי כאמור לבדוק את הניסיון וההמלצות שכל איש מקצוע מגיע איתן, לסכם מחיר ולוח זמנים ברורים והוגנים מבעוד מועד, לקבל הצעת מחיר שכוללת את כל רכיבי התהליך שאיש המקצוע לוקח על עצמו לבצע ואת המחיר הכולל עבור ביצוע התיקון כמו גם אבני דרך לתשלומים תוך כדי הפרוייקט, אם יש.

טיפ: היו הוגנים עם בעל השירות שאתם בוחרים. כדאי להשאיר את חלק הארי של התשלום לסוף הפרוייקט (בדרך כלל תידרשו לספק תשלום בתחילת הפרוייקט, בעיקר לצורך רכישת האביזרים הנדרשים לביצוע התיקון), וודאו שהתשלום שהצעתם הוגן (לא רק כי זה נכון מבחינה חברתית, אלא גם כי זה מגדיל את הסיכוי שהחשמלאי שהזמנתם ישתמש באביזרים איכותיים ויסיים את העבודה לשביעות רצונכם) והקפידו להמליץ על חשמלאי שנתן לכם שירות טוב, כדי שלקוחות נוספים יוכלו ליהנות משירותיו.

בחסות אתר electrician.co.il


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר