פלאפל ושקשוקה - גוזל וציונה. צילום: עוז מוגרבי
פלאפל ושקשוקה - גוזל וציונה. צילום: עוז מוגרבי

"פלאפל שקשוקה גוזל וציונה": השילוב שמשגע את המדינה

לפני עשרות שנים הומצאה מנה נדירה ששילבה בין שניים מהמאכלים הפופולאריים ביותר בישראל והשאר היסטוריה. הכירו את "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה" - נקודת מפגש קולינרית שמגיעים אליה מכל קצות הארץ

פורסם בתאריך: 24.8.20 13:18

הסיפור של "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה" התחיל מאדם אחד. בתחילת הדרך מרדכי תם, שהיה ידוע בכינוי "גוזל", הסתובב בין בתי הספר בפתח תקוה עם עגלה ובה מרכיבים למנה מיוחדת שלימים הפכה לתופעה בישראל, והיא כמובן הפלאפל שקשוקה.

הקונספט פשוט: מדובר בלחם איכותי שמוציאים ממנו את המילוי שבאמצע ומוסיפים לו כדורי פלאפל ושקשוקה איכותית. ההצלחה לא איחרה להגיע, ולימים החל למכור מרדכי את המנה המטורפת הזו בעסק העצמאי שלו – "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה" שממוקם בפתח תקוה.

מאז חלפו 40 שנים והמסעדה עוד חיה ובועטת. השמועה על "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה" עברה מפה לאוזן והגיעה כמעט לכל קצות הארץ. כיום היא מנוהלת בידי שני שותפים: אלי מוגרבי ומשה לוי, שהתאהבו מזמן בפלאפל שקשוקה של המקום והחליטו להמשיך את המסורת בצורה הטובה ביותר.

אותם מתכונים, אותה חצי כיכר לחם קריספית שנאפית במיוחד עבור "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה" ומשתלבת נהדר עם השקשוקה והפלאפל וכמובן אותה אווירה שמחה וחברית.

40 שנה של הצלחה. צילום: עוז מוגרבי

40 שנה של הצלחה. צילום: עוז מוגרבי

אגב, אם תשאלו את אלי ומשה מה המתכונים, הם יוכלו לגלות לכם אותם באופן חלקי שכן יש סודות מנצחים שלא מספרים לאיש.

כמו כל מאכל מעולה שעושה חשק ללקק את האצבעות, גם כאן הבסיס הוא טריות. הדבר בא לידי ביטוי בשקשוקה שנעשית מעגבניות טריות, מה שמקנה לה טעם חמצמץ שנותן עוד נגיעה מיוחדת למנה ומעשיר אותה.

לדברי אלי, גם בימים שבהם העגבניות היו יקרות יותר הוא התעקש להשתמש באותו הסוג שכן איכות קולינרית היא אחת מאבני היסוד של "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה". השקשוקה, לצד כדורי הפלאפל האיכותיים (שהם ללא גלוטן) והסלטים, יוצרים יחדיו מאכל מנצח.

ואם כבר מדברים על הסלטים, היצע התוספות במקום מגוון וכולל עמבה, טחינה, סלט ירקות, סלט חריף, כרוב כבוש, מלפפון חמוץ, בצל, פטרוזיליה, חומוס ושום לימון.

אלי טוען כי "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה" הפך לשם מוכר לא רק בפתח תקוה, אלא גם באזורים רבים ברחבי הארץ. זאת, כנראה, לאור העובדה שהפלאפל שקשוקה של המקום היא פשוט מנה ממכרת.

מתברר שעבור רבים מדובר באחד מהמאכלים הבודדים בחייהם שחובה לאכול אחת לכמה זמן, שכן בעיני רבים הטעם שלה עושה חשק לחזור למקום בשנית. לכן אין זה פלא שהמקום צבר לעצמו עם השנים קהל של לקוחות קבועים.

עבור אלי הפרנסה היא החלק הפחות משמעותי בעבודה. אותו מעניין בראש ובראשונה לראות את המבט המאושר על פני הלקוחות כשהם אוכלים את הפלאפל שקשוקה שלו, וזוהי למעשה התמורה הטובה ביותר שהוא יכול לקבל.

על מנת לגרום לכל לקוח לחייך, משה ואלי משקיעים מידי יום את מרב המאמצים כדי להעניק ללקוחות את הטעם המוכר והאהוב של "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה" בסטנדרט קולינרי גבוה ובאיכות בלתי מתפשרת. הדבר מוכיח כי הסוד לאוכל מעולה הוא קודם כל נשמה, ולאהבה הרבה של אלי לאוכל שלו ניתן לשים לב כבר בשנייה הראשונה שמדברים איתו על המקום.

על מנת להבהיר את מידת ההצלחה של "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה", אלי מספר סיפור מדהים שמצליח להדגיש עד כמה "גוזל וציונה" הוא שם מוכר בקרב ישראלים: כשבנו טייל בדרום אמריקה, הוא פגש מטיילים ישראליים שציינו בפניו עד כמה הם אוהבים את הפלאפל שקשוקה של המקום. זאת, עוד לפני שהם בכלל ידעו כי מדובר בבן של אחד ממנהלי "פלאפל שקשוקה גוזל וציונה".

אם זה לא מספיק, דפדוף קצר בדף הפייסבוק יחשוף בפניכם פרסומים שקיבל המקום במהלך השנים דרך כלי תקשורת, עיתונים מובילים, תכניות טלוויזיה ועוד. אין ספק שמנה כל כך מוכרת, מיוחדת וותיקה במדינתו, כל ישראלי חייב לנסות בשלב מסוים בחייו.

"פלאפל שקשוקה גוזל וציונה"

כתובת: רחוב המכבים 29, פתח תקווה (מול מד"א)

טלפון: 03-6058601

שעות פעילות: א' עד ה' 9:00-20:00, יום ו' 8:30-14:45

*ניתן לבצע משלוחים דרך "תן ביס", "קוויקי", "Wolt"

קישור לפייסבוק

קישור לאינסטגרם

ללקק את האצבעות. צילום: עוז מוגרבי

ללקק את האצבעות. צילום: עוז מוגרבי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר