טיפול נפשי בפתח תקוה: הכירו את אביטל ולט, צילום: ממאגר Ingimage
טיפול נפשי בפתח תקוה: הכירו את אביטל ולט, צילום: ממאגר Ingimage

טיפול נפשי בפתח תקוה: הכירו את אביטל ולט

כולנו מנסים לפעמים להתמודד עם המשברים שהחיים מזמנים לנו בכוחות עצמנו, בלי להסתמך על אנשי מקצוע. אבל מדובר בטעות, שכן לאותם מטפלים יש כלים רבים ומגוונים שיוכלו להוציא אותנו מהתהליכים השליליים ולקדם אותנו למציאות אחרת

פורסם בתאריך: 14.9.20 13:16

אין כמעט אדם שלא התמודד בחייו עם קשיים נפשיים ולעתים גם עם פחדים וחרדות. כאשר הקושי הנפשי מתעצם ופוגע בתפקוד היומיומי – זה הזמן לפנות לטיפול מקצועי ולקבל כלים להתמודד עם המשבר.

אביטל ולט היא מטפלת מוסמכת בשיטת ה-CBT – פסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית הכוללת סדרת טיפולים קצרת טווח להתמודדות עם הקושי הנפשי. אביטל ולט מספרת לנו על דרך הטיפול הייחודית שלה כמטפלת.

הכשרתה הקלינית של אביטל ולט היא רבה ומגוונת וכוללת בין היתר שלושה תארים אקדמיים, הסמכה כעובדת סוציאלית, הכשרה קלינית לטיפול במגוון אוכלוסיות, לרבות אוכלוסיית הגיל השלישי, תואר מוסמך בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT) והכשרות בתחום הטראומה והאובדן.

במסגרת עבודתה כמטפלת מוסמכת היא עובדת בגישה טיפולית זאת עם מטופלים במרפאה לבריאות הנפש, במרפאת נשים ובמרפאות כלליות של קופת חולים וגם בקליניקה הפרטית שלה בפתח תקוה.

בנוסף היא מנחה קבוצות להתמודדות עם גמילה מעישון, אורח חיים בריא ותהליכי שינוי והעצמה. בקרוב תפתח קבוצה להתמודדות עם חרדה ושינויים המיועדת לגילים שונים – לנוער למבוגרים.

מי מגיע אלייך לטיפול?

"מגיעים אליי גברים ונשים, צעירים ומבוגרים. אנשים עם חליפות ואנשים עם צווארון כחול. הטיפול שלי והגישה שבה אני עובדת מתאימים להרבה מאוד אנשים בהתאם כמובן לאבחנה ולצורך", מסבירה אביטל. "אני חושבת שטיפול נפשי זאת לא מילה גסה, קודם כל זה בא ממקום של חוזק ולא חולשה. הזמנים השתנו, כולנו עוברים אירועים משמעותיים שאנחנו צריכים לעצור רגע ולקבל תמיכה".

מתאימה את עצמה לכל מטופל. אביטל ולט, צילום: רועי כספי

מתאימה את עצמה לכל מטופל. אביטל ולט, צילום: רועי כספי

מהו טיפול בשיטת פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית?

"הגישה הקוגניטיבית התנהגותית CBT, או cognitive behavioral theory, היא גישת טיפול מאוד עכשווית, מפני שהיא ממוקדת בטיפול נקודתי בבעיה בזמן קצר. השיטה יעילה במיוחד לטיפול במצבים של חרדה וידועה כבעלת אחוזי הצלחה גבוהים ואחוזי הישנות נמוכים.

"השיטה מטפלת בדפוסי חשיבה, התנהגות ורגש שיש לנו ואינם יעילים. חלק מהדפוסים לא יופעלו כל הזמן, אלא מול מצבים או אנשים מסוימים. למשל: מחשבה שתמיד קורים לי דברים רעים או פחד להיות במקום פתוח הנתפס כמפחיד ומסוכן.

"ישנן גם חרדות שונות כמו חרדה חברתית, פחד מעכבישים או טיסות, ממקומות סגורים, פתוחים וכדומה, שבהן השיטה מטפלת. למעשה כל אירוע, קשה או משמח, שגורם לשינוי בחיינו, עלול להוביל לחרדה ו/או לשינוי במצב הרוח. לפעמים נעבור כמה אירועים מאתגרים ולאחר מכן יקרה 'הקש ששבר את גב הגמל' ומאירוע זה יתחיל חוסר האיזון והמצוקה הרגשית.

"במסגרת הטיפול, אנו מבררים יחד מה הביא את המטופל לחדר הטיפולים ונכנסים לתוך עולמו הפנימי. עצם ההגעה אלי והבחירה בטיפול היא כבר תחילת הדרך להטבה, מפני שלפעמים אנשים עוברים שלבים וסבל רב עד שהם בוחרים להגיע לספת הטיפולים.

"במהלך הטיפול לעתים אנו נוגעים בכל הרבדים בחייו של המטופל ולעתים גם נפגשים עם בני הזוג או ההורים. בטיפולים מסוימים ישנן משימות שהמטופל מבצע מחוץ לחדר הטיפולים יחד איתי".

מהי הגישה הטיפולית שלך?

"אני מביאה לטיפול חשיבה טיפולית רב-ממדית-מערכתית ואמפתית, הן מהרקע האקדמי שלי והן מהרקע הטיפולי שלי. אני מטפלת בשיטת הפסיכותרפיה הקוגניטיבית התנהגותית ועושה אינטגרציה עם כלים ושיטות קליניות נוספות שיכולות לקדם את הפונה ואת הכיוון אליו הוא רוצה להגיע. אני קוראת לזה – לכוון מחדש את המצפן שיצא מאיזון.

"דרך העבודה שלי מותאמת לצרכים של כל אדם ומכילה הרבה מאוד כבוד ואמפתיה. אני תמיד אומרת שהטיפול מתחיל ברגע שפוגשים את העולם. בקליניקה אנו בוחנים, חוקרים ומגיעים לתובנות מחשבתיות, רגשיות והתנהגותיות, אך היעילות הקלינית האמיתית נמדדת בעולם האמיתי וביישום הכלים הטיפוליים שאני נותנת".

אביטל ולט – טיפול במצפן הפנימי

פתח תקוה

טלפון:

052-5213249

מייל: [email protected]

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר