זה הזמן לטפל בעצמכם: אביטל ולט – טיפול במצפן הפנימי, צילום: Inimage
זה הזמן לטפל בעצמכם: אביטל ולט – טיפול במצפן הפנימי, צילום: Inimage

זה הזמן לטפל בעצמכם: אביטל ולט – טיפול במצפן הפנימי

במיוחד בתקופה זו - פחדים, חרדות ודיכאון עלולים להשפיע על אורח החיים הרגיל ולהוביל למצוקה רגשית. אביטל ולט - מטפלת מוסמכת בפסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית מסבירה כיצד אפשר לעזור ולחוות מציאות אחרת

פורסם בתאריך: 14.9.20 13:19

מי מאתנו לא חווה פחדים וחרדות? קשיים נפשיים מוכרים לכולנו. כאשר קשיים אלה משפיעים על חיינו בצורה עוצמתית מידי, כשאנו נמנעים מדברים שבעבר נהנינו מהם, כשאנחנו מרגישים סבל ומצוקה בחיינו האישיים, בקריירה שלנו, בזוגיות ובהורות – זה הזמן לפנות לטיפול נפשי שייתן לנו כלים להתמודדות בריאה יותר – לכוון מחדש את המצפן הפנימי.

אביטל ולט היא מטפלת בתחום בריאות הנפש, בעלת שלושה תארים אקדמיים, הסמכה בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT) והכשרות בתחום הטראומה והאובדן. אביטל מגיעה מתחום העבודה הסוציאלית ומדעי ההתנהגות ובמסגרת הכשרתה הקלינית עבדה עם מגוון אוכלוסיות.

כיום היא מטפלת בסקטור הציבורי והפרטי, במרפאה לבריאות הנפש, במרפאת נשים ובמרפאות כלליות, מקבלת באופן פרטי בקליניקה בפתח תקוה ומקיימת קבוצות והרצאות להתמודדות עם אורח חיים בריא, גמילה מעישון, תהליכי שינוי והעצמה. "בקרוב אני פותחת קבוצות להתמודדות עם חרדה גם לנוער וגם למבוגרים", היא מציינת.

"אני חושבת שטיפול נפשי זאת לא מילה גסה", מסבירה אביטל. "הזמנים השתנו, כולנו עוברים אירועים משמעותיים ואנחנו צריכים לעצור רגע ולקבל את התמיכה שאנו צריכים. מגיעים אליי גברים ונשים, צעירים ומבוגרים. אנשים עם חליפות ואנשים עם צווארון כחול. הגישה הקוגניטיבית התנהגותית מתאימה לרוב האנשים ותלויה כמובן באבחנה ובצורך".

מה מביא אנשים אל חדר הטיפולים שלך?

"כשהמצפן והאיזון הפנימי מתערערים. קודם כל צריך להבין מה מביא את האדם לפגישה אתי ולמה עכשיו. לא כל משבר מביא אנשים לטיפול ובדרך כלל אנשים עוברים סבל רב עד שהם מגיעים. עצם ההגעה והמחויבות לטיפול משמעותיים בדרך להטבה.

"אנשים מאוד רוצים שינוי והקלה, אך מנגד מפחדים משינויים. גם הרצון לשינוי וגם הפחד ממנו טבעיים. לפעמים הקושי והסבל המוכרים עדיפים יותר מאשר משהו חדש, למרות שהחדש יכול להביא איתו הקלה, איכות חיים והקטנה של הסבל".

מהי הגישה הטיפולית שלך?

"הטיפול הנפשי שאני נותנת, הן הפרטני והן הקבוצתי, נובע מהגישה הקוגניטיבית התנהגותית (CBT) שבה אני מוסמכת ומאוד מתחברת אליה בפן המקצועי, האישי וההורי שלי. בנוסף, הודות להכשרות קליניות נוספות שעברתי, אני מחברת כלים ושיטות נוספות שיכולות לקדם את הטיפול".

ספרי על גישת ה-CBT שבה את מטפלת.

"הגישה הקוגניטיבית התנהגותית, או בשמה הלועזי cognitive behavioral theory, היא גישת טיפול ממוקדת וקצרת טווח המתאימה במיוחד להלך הרוח של התקופה הנוכחית שבה אנשים אוהבים קצר ולעניין. הגישה בנויה מסדרת טיפולים של כשעה והוכחה כיעילה למצבים רבים כמו חרדות ופניקה (חרדה חברתית, פחד ממקומות פתוחים או סגורים), דיכאון, קשיי שינה, תלישת שיער וחיטוט בעור, טינטון באוזניים ועוד.

"זאת שיטה שמתייחסת לדפוסי חשיבה מעכבים ומגבילים (למשל 'תמיד קורים לי דברים רעים', ידעתי שאני אכשל', להיות במקום פתוח זה מפחיד ומסוכן'), דפוסי רגש והתנהגויות לא יעילות".

סיפורי הצלחה

אביטל נותנת דוגמאות לסיפורי ההצלחה של מטופליה (חלק מהפרטים שונו לשמירת פרטיות וחיסיון). "למשל, מקרה של בחורה עם חרדות קשות שבקושי יצאה מהבית. החיים היו סבל אחד גדול, למרות שהיו לה המון חלומות על זוגיות ולימודים.

מתאימה את עצמה לכל מטופל. אביטל ולט, צילום: רועי כספי

מתאימה את עצמה לכל מטופל. אביטל ולט, צילום: רועי כספי

"עבדנו יחד על הפחדים והחרדות הקשים, על ההימנעויות ודפוסי הפעולה במצבים מסוימים. היום היא במקום אחר, יוצאת מהבית קודם כל, וגם בתחושה של יותר עצמאות ופחות פחד, יותר מסוגלות וערך עצמי, החלומות הפכו להיות מציאות.

"עם גילים מתקדמים יותר היה לי מקרה של אישה שנפלה כמה פעמים והחלה ללכת עם מקל, למרות שלא היה צורך רפואי-תפקודי למקל. זה נבע מתוך חשש לנפילה חוזרת ולחוסר האונים שחוותה בנפילה. דרך הטיפול עבדנו על הדיכאון שהופיע וגם דרך חשיפה הדרגתית לפחדים ועיבוד החוויה שהייתה לה".

מהי דרך הטיפול המיוחדת שלך?

"אני מביאה לטיפול חשיבה טיפולית רב-ממדית. האדם שמגיע לטיפול מורכב משכבות: שכבה אישית, זוגית, משפחתית, תעסוקתית, והוא מחובר לכל המקומות האלו גם כשהוא יושב אצלי בקליניקה לבדו.

"במהלך הטיפולים אנו מסתנכרנים עם כל הרבדים של חייו בעבר-בהווה-בעתיד, למשל: היו טיפולים שהזמנתי בן משפחה להשתתף, או טיפולים שיצאנו לבצע חלק מהמשימות הטיפוליות יחד. דרך הטיפול שלי מותאמת לצרכים של כל אדם ומכילה הרבה כבוד ואמפתיה למי שיושב מולי ולסבל שהוא מביא אתו".

אביטל מסכמת: "אני מאמינה בטיפול שאני נותנת לאנשים וראיתי את היעילות שלו מול אנשים שמגיעים אליי עם סבל רב ולאחר הטיפול יש הקלה ואיכות חיים. נכון, לא אצל כולם ולא באותה עוצמה. זה דורש עבודה. אני תמיד אומרת למטופלים שלי: יעילות הטיפול נמדדת ברגע שאתם יוצאים מדלת הקליניקה, כשאתם פוגשים את העולם. בקליניקה בוחנים, חוקרים ויש תובנות חשובות אבל היישום של כל זה קורה בעולם האמיתי".

אביטל ולט – טיפול במצפן הפנימי

פתח תקוה

טלפון:

052-5213249

מייל: [email protected]

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר