עורכי דין לענייני צוואות וירושות בפתח תקוה: שומרים על הזכויות שלכם. צילום: Shutterstock
עורכי דין לענייני צוואות וירושות בפתח תקוה: שומרים על הזכויות שלכם. צילום: Shutterstock

עורכי דין לענייני צוואות וירושות בפתח תקוה: שומרים על הזכויות שלכם

כתיבת צוואה היא דבר מורכב שיש לטפל בו באופן מקצועי, בליווי אישי וללא פשרות. לכן קיבצנו עבורכם את רשימת עורכי הדין לעינייני צוואות וירושות בפתח תקוה, שיטפלו בהון או ברכוש שלכם או של משפחתכם

פורסם בתאריך: 18.10.20 16:48

עו"ד לורית גרון-גלבוע: צוואות וירושות

משרד "גרון-גלבוע עורכי דין" הוא משרד בוטיק משפחתי העוסק בין היתר, בדיני משפחה וירושה. עו"ד לורית גרון-גלבוע, מובילה את תחום הצוואות והירושות במשרד ומספקת שירות מקצועי, מעמיק ומקיף.

מהי החשיבות בהכנת צוואה?

"ישנה חשיבות רבה לעריכת צוואה" אומרת עו"ד לורית גרון-גלבוע, "לקוחות רבים אומרים לי בהתחלה 'אנחנו לא צריכים, אצלינו הכול מתחלק שווה בשווה', אך יש לקחת בחשבון שבמקרה ולא ערכתם צוואה, הרי שאתם יורשים מחצית מחלקו של בן הזוג שלכם וילדיכם את היתר. ומה אם בכלל התכוונתם שהכול יעבור לבן/בת הזוג הנותר בחיים ורק לאחר מכן לילדיכם? לשם כך ומסיבות רבות נוספות, עליכם לערוך צוואה".

מה צריך לבדוק לפני שמכינים צוואה?

"לפני שפונים לעורך דין לעריכת צוואה, יש למצוא את המידע הרלוונטי, העדכני ביותר: מספרי חשבונות הבנק שלכם, הנכסים שלכם, זכויות בקופות גמל וקרנות למיניהן, ועוד. כל אלו יקלו על יקירכם באיתור הרכוש שהותרם להם. חשוב להצטייד בפרטים מדויקים של תעודות הזהות של היורשים שלכם, ולאחר שערכתם את הצוואה והיא חתומה כדאי לספר ליקירכם שערכתם אותה. אפשר לתת להם עותק של הצוואה או לעדכן היכן היא שמורה. מעבר לכך, ניתן גם להפקיד עותק של הצוואה ברשם לענייני ירושה".

על מה חשוב להקפיד?

עו"ד לורית חולקת עימנו פרטים חשובים. אנא רשמו לפניכם

*חשוב שהצוואה תהיה מנוסחת בצורה בהירה וברורה ומפורטת ככל הניתן. מקרה לדוגמה בו טיפלתי, היה של בעל אשר הוריש לביתו את רכושו ופירט אותו, אלא שלא ציין את כל הרכוש הקיים. האישה, שהיתה מסוכסכת עם הבת, טענה שאת הרכוש הנוסף היא יורשת על פי דין.

*גם במקרה בו רוצים לנשל מישהו מקרוביכם מהצוואה, רצוי להסביר מדוע בחרתם לעשות כן. הפירוט יכול למנוע התנגדויות עתידיות של אותו בן משפחה שנושל מהירושה.

*פגמים מהותיים בצוואה, כגון ניסוח לקוי או פגמים צורניים קריטיים, יכולים להביא לביטולה.

*חשוב לדעת, כי היורשים הרשומים בצוואה אינם יכולים לשמש כעדים בעת עריכתה וחתימתה. מקרה כזה יביא לפסילת הצוואה.

*במקרה בו עורך הצוואה הוא אדם מבוגר ועשויה להעלות טענה עתידית של פסלות הצוואה בשל חוסר כשירות קוגניטיבית, מומלץ לצרף חוות דעת של רופא מומחה, פסיכוגריאטר שערך אותה, סמוך למועד חתימת עורך הצוואה.

*במקרים בהם עורך הצוואה ערך כבר מספר צוואות או שהוא אדם מבוגר או ששני אלו יחדיו, מומלץ להסריט בווידאו את מעמד הקראת הצוואה, חתימת עורך הצוואה וחתימת העדים, מצב זה עתיד למנוע טענות בדבר אי כשירות, השפעה בלתי הוגנת, ועוד

אילו סוגי צוואות קיימות?

"ישנן כמה סוגי צוואות, הנפוצה בהן היא 'צוואה בעדים', אותה מומלץ לערוך אותה מודפסת עם תאריך וחתימה בתחתית כל עמוד. צוואה זו נחתמת במעמד שני עדים כשירים מעל גיל 18, שאין להם שום קשר לצוואה והם לא יורשים או נהנים ממנה בכל דרך".

למידע על סוגי צוואות נוספות

מהן צוואות הדדיות?

"צוואות הדדיות הן צוואות שמכינים בני זוג, ומומלץ לערוך אותן בשני מסמכים נפרדים. צוואות אלו נערכות באותה העת, ותכליתן היא הגבלת צעדיו של בן הזוג הנותר בחיים באמצעות עיקרון ההסתמכות של אחד על משנהו.

"בצוואות אלו מורישים בני הזוג האחד למשנהו את מלוא רכושם ולאחר אריכות ימיהם, לילדיהם בחלקים שבוחרים. לצוואות אלו קשיים לא מעטים, מהטעם שבבסיסן עיקרון ההסתמכות שמטרתו למנוע מבן הזוג הנותר, לעשות ככל שירצה ברכוש שירש מבן זוגו. במידה ובן הזוג רוצה לבטל את הצוואה או לשנותה ישנם תנאים ברורים לכך, והם שונים בין אם הדבר נעשה כששני בני הזוג בחיים או לאחר לכתו של אחד מהם. צוואה הדדית היא צוואה מורכבת, ומומלץ לערוך אותה אצל עורך דין מנוסה ולא באופן עצמאי".

עו"ד לורית גרון גלבוע, ועו"ד מנחם גרון, צילום: מאור מויאל

עו"ד לורית גרון גלבוע, ועו"ד מנחם גרון, צילום: מאור מויאל

משרד גרון-גלבוע עורכי דין

פרטים ליצירת קשר:

כתובת: בית השחם- השחם 30, פתח תקוה

מעבר לפייסבוק

מעבר לאתר

טלפון: 03-9130600/1

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר