ביטוח כלבים. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
ביטוח כלבים. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

5  טיפים שכל מי שרוצה לאמץ כלב חייב להכיר

רוצים לאמץ כלב חדש למשפחה? ישנם מספר דברים בסיסיים שאתם צריכים להכיר. קראו את המדריך המקוצר שיעזור לכם לבחור ולטפל בחבר הכי טוב החדש שלכם

פורסם בתאריך: 8.12.20 13:35

אין מתנה גדולה יותר שאדם יכול להעניק לעצמו או לאהוביו, מכלב. צעיר או מבוגר, מגזע כזה או גזע אחר. אין זה משנה. כל בית יכול ליהנות מכלב אשר יכניס לתוכו שמחה, אהבה וחום. אין דבר שיכול לשנות ולשפר את האווירה בבית מקצה לקצה ולהפוך אותו למקום הרבה יותר חם ונעים מאשר כלב שמטפלים בו באהבה ובמסירות.

לשם כך, צריך לדעת כיצד לאמץ כלב. זה לא עניין של מה בכך, אימוץ כלב בצורה לא נכונה עלול לפגוע בבני המשפחה ועלול לפגוע בכלב עצמו. צריך לזכור, לא פעם האימוץ נעשה דרך גופים ועמותות, אשר מחזיקים ברשותם כלבים שננטשו או נלקחו מבעליהם כתוצאה מהתעללות והזנחה, הכלב מחפש בית חם ואוהב שיטפלו בו, בתקווה שהוא ילווה את בני המשפחה כל חייו. אם האימוץ נעשה בצורה לא נכונה, הרי ייתכן שהם ירצו להחזיר אותו, זה ייצור טראומה עצומה אצל הכלב, ולמען האמת, זה עלול גם לגרום נזק למשפחה, שלא תרצה לאמץ כלב בעתיד.

לכן חשוב לדעת איך לאמץ, מהיכן לעשות את זה, איך להתכונן לקראת האימוץ, איך להתנהג עם הכלב בתחילת דרכו והכי חשוב, כיצד לבחור כלב שיתאים לבית ולמשפחה. תהליך הבחירה הוא חשוב ויכול להשפיע על תהליך הגידול של הכלב והחיים לצידו בהמשך.

היכן ניתן היום לאמץ כלב חדש?

השאלה החשובה ביותר באימוץ כלב היא מהיכן אנחנו אמורים לאמץ אותו.

אנחנו יכולים לעשות את זה דרך עמותות וארגונים שונים, שם מחזיקים כלבים לאימוץ או למשפחה אומנה. מדובר על כלבים שננטשו, נזנחו, התעללו בהם, כלבים שעברו תאונות ופציעות או כלבים שנמסרו לאימוץ והוחזרו עקב חוסר התאמה.

ניתן למצוא עמותות וארגונים לאימוץ כלבים, כמעט בכל יישוב. לעיתים מדובר על ארגונים מקומיים ולעיתים מדובר על ארגונים ארציים. ימי אימוץ לכלבים נערכים כמעט מדי שבוע, בדרך כלל בשישי-שבת. אז אפשר לראות את הכלב ולקבל את כל המידע עליו.

אופציה אחרת היא לפנות אל בתי גידול שמתמחים בגידול כלבים מסוגים מסוימים. משם נוכל לאמץ גורים ספציפיים. חשוב לבדוק את בית הגידול ואיזה סוג טיפול הם העניקו לכלב, עד כמה הוא היה מסור ואיכותי.

כיצד בוחרים גזע כלב?

החלק המהותי והעיקרי ביותר בתהליך האימוץ, הוא הגזע שלו. כיצד בוחרים גזע, כיצד בוחרים סוג של כלב. חלק זה מתחלק על פי פרמטרים שונים.

הפרמטר הראשון על פיו אנחנו צריכים לעשות את זה, הוא גיל הכלב. גור, בוגר או מבוגר. באופן טבעי יהיה הרבה יותר הגיוני לקחת גור, למרות שאם רוצים לעזור לכלבים, מוטב לקחת כלב מבוגר, מאחר ומעטים מעוניינים לאמץ אותם ואז הם נשארים בעמותות ולא נהנים מבית חם ואוהב.

חשוב לציין, לגיל יש משמעות בסוג הטיפול וההשקעה בכלב, וכן ביכולת שלנו לאלף ולחנך אותו. ככל שהוא יהיה צעיר יותר, כך הוא ידרוש כנראה יותר זמן טיפול, אך יהיה גם קל יותר לאלף אותו.

הפרמטר השני הוא סוג הכלב, הגזע שיכול להתאים לנו. שאלת הגזע תשפיע על גודל, גובה ומשקל של הכלב, על מאפייני התנהגות, טיפול בכלב וכן זה יכול להשפיע על מצבו הרפואי. לפני שמחליטים לאמץ גזע מסוים, רצוי לקרוא על רשימת סוגי כלבים, לבחור סוג מסוים, ללמוד עליו ולהחליט האם הוא מתאים לסוג המבנה בו מתגוררים, האם הוא מתאים למגורים עם ילדים קטנים או גדולים, לאיזה ממדים הוא אמור להגיע וכיצד יש לטפל בו.

הפרמטר השלישי מתייחס לעבר של הכלב, היסטוריה רפואית, מצב נפשי, (אם הוא חווה טראומה), היכן הוא גדל וכל דבר אחר שיכול ללמד אותנו כיצד נידרש לטפל בו.

כיצד בוחרים שם לכלב?

בחירת שם לכלב הוא הליך לא פשוט, הרי הוא אמור ללוות את הכלב מהיום הראשון בבית ועד יומו האחרון. אפשר למצוא מגוון שמות של כלבים, אשר מבוססים על רעיונות , סיפורים, אגדות, אזכורים ודברים אחרים.

הנה מספר דוגמאות כיצד אפשר לבחור שם: שמות על פי צבעים, כלבים מוכרים, שמות אנושיים, שמות מצחיקים, שמות על פי דמויות מהקולנוע והטלוויזיה ועוד.

כיצד שומרים על הבריאות של הכלב?

חלק משמעותי מאוד, באופן טבעי, בתהליך גידול וטיפול בכלב, מתייחס לכל הנושא הבריאותי. לשם כך, צריך להיות מוכנים להשקיע לא מעט זמן וגם לא מעט כסף.

שמירה על בריאות הכלב מתבססת בראש ובראשונה, על כך שאנחנו לוקחים אותו לווטרינר מסוים, מקפידים לבדוק לפני שמאמצים אותו וכן אנחנו מקפידים שהוא יקבל טיפולים תקופתיים, חיסונים וכל מה שנדרש.

מעבר לזה, אנחנו צריכים להיות ערים לכל דבר שקורה לו, החל מדברים גדולים וכלה בדברים קטנים שיכולים להשפיע עליו. אם נדע לבחור כלב בריא שאין לו בעיות רפואיות או סיכון לבעיות תורשתיות, ונדע לטפל בו במסירות ואהבה, אין שום סיבה שהוא לא יהיה במצב בריאותי תקין בכל חייו.

דאגו לביטוח לכלב

אם רוצים שהכלב ייהנה מטיפולים מקיפים מחד ומאידך לא לדאוג לעלויות שלהם, אזי הפתרון הטוב ביותר הוא לרכוש עבורו ביטוח כלבים.

זוהי פוליסת ביטוח שמאפשרת לבעלים של הכלב ליהנות מהשתתפות בעלויות הטיפול בכלב. הפוליסה מכסה מגוון רחב של טיפולים, בדיקות, ניתוחים, צילומים, תרופות ועוד. ניתן לרכוש פוליסה על פי סוג וגיל הכלב.

מעבר לכך, הפוליסה גם מכסה נזקים כלפי צד ג', אם הכלב פוגע באדם או גורם נזק לרכוש והבעלים שלו נתבעים על כך.

לסיכום – אל תפספסו את ההזדמנות לאמץ כלב. לא מדובר בחיית מחמד אלא בחבר נאמן וטוב לכל החיים.

 

נכתב על ידי: המרכז הישראלי לביטוח חיות מחמד


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר