גן החברים, צילום באדיבות גן החברים

מה חשוב כשבוחרים גן לילד? בגן החברים בפתח תקוה משתדלים לתת מענה להכל

בעלי גן החברים, גן בגישה חברתית דיאלוגית, הוא אורן ליבוביץ', בעל תואר שני בחינוך בגיל הרך, מנהל הגן הוא משה פולטורק, דוקטורנט לחינוך בגיל הרך, ואת הילדים עוטף צוות איכותי. הורים שמחפשים גן עם סביבה מקצועית ואוהבת לילדכם, הכתבה הזו בשבילכם

פורסם בתאריך: 7.3.22 15:37

בחירת גן ילדים, היא אחת ההחלטות הקשות להורים ובמיוחד כשמדובר בילד ראשון. כולנו רוצים את הגן הטוב ביותר לילדנו, אבל איך אפשר להגדיר מהו גן טוב ועל מה חשוב לשים את הדגש? להורה אחד חשוב החינוך, לאחר הצבת הגבולות ולהורה שלישי חשוב השקט הנפשי ותחושת הביטחון. בדיוק על כך שמים דגש בגן החברים בפתח תקוה: מתן מענה כולל להורים.

"לפני כ- 16 שנה, בערך בתקופה שנולד הבן הראשון שלנו, שירה אשתי שלי ואני, שנינו הורים צעירים עם ניסיון בחינוך בגיל הרך, החלטנו לפתוח גן", מספר בעלי הגן, אורן ליבוביץ'. "זה התחיל כפעוטון שלאט לאט גדל, שהמטרה שלו הייתה להעניק לילדים כלים שיכינו אותם בצורה הטובה ביותר לחיים". ליבוביץ, הוא בעל תואר שני בחינוך לגיל הרך, ומסביר: "הגיל הרך הוא הגיל החשוב ביותר שבו האישיות של הילדים מתפתחת ויחד איתה מתפתחות היכולות החברתיות של הילדים".

גן החברים, עיצוב סטודיו נטע

וכך נולד 'גן החברים' – גן ילדים קסום לגילאי 3-6 בפיקוח משרד החינוך, שפועל על פי גישה חינוכית שהיסוד שלה הוא דיאלוג – שיח שוויוני שבו לכל אחד מהילדים, הצוות וההורים יש מקום שווה להתבטא ולומר את דברו. את הגן מנהל משה פולטורק – דוקטורנט לחינוך בגיל הרך, ויחד איתו צוות מקצועי, ותיק ומנוסה, שמונה גננת, גנן, סייעת וסייע. בכל קבוצה בגן יש שני אנשי צוות מעורבים, היחס הוא של 20 ילדים עם שני אנשי צוות.

הגן הוא גן מעורב ומכבד את המסורת. "הייחודיות שלנו היא שאנחנו מעמידים את הנושא החברתי והמיומנויות החברתיות כבסיס להתפתחות הילד", מציין משה. "הגן הוא המקום הראשון שבו הילדים פוגשים את סביבת השווים להם, ילדים בני גילם, ונמצאים מחוץ לבית. הם לומדים את כל נושא הקשרים החברתיים, אשר על פי מחקרים מנבאים את תחושת האושר והרווחה של הילדים. כאשר לאדם יש קשרים חברתיים טובים, יש לו יותר אפשרות לממש את עצמו בתוך החברה בה הוא נמצא".

אורן מציין: "אנחנו מלמדים את הילדים ערכים ומיומנויות חברתיות, ניהול קונפליקטים, הקניית הרגלים ויש לנו איתם שיחות על נושאים רבים. בנוסף יש לנו פעמיים בשבוע ישיבת צוות ובה אנחנו עוסקים בשדרוג היכולות החינוכיות שלנו, מדברים על האתגרים שעולים עם הילדים. מדובר בצוות מאוד מקצועי ואיכותי – צוות נדיר ברמה מאוד גבוהה".

משה: "יש בגן דיאלוג בכל הרמות. בין הילדים לצוות, בין הצוות לבין עצמו ובין הצוות להורים. מאחר ובגן יש שקיפות ברמה גבוהה – הורה יכול להרגיש בטוח להביע את עצמו בצורה חופשית ואנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. מלבד אסיפת ההורים, אנחנו מקיימים מפגשים להורים בנושאים שונים: הצבת גבולות, דיאלוג, הקשבה ועוד".

לצד המרחב החינוכי, בגן שמים דגש גם על סביבת הילד ולכל קבוצת גיל חלל משלה המעוצב בהתאם לצרכי הקבוצה, וכן חצר רחבת ידיים עם עצים וצמחיה. "מאוד חשוב לנו שהילדים יהיו בסביבה חופשית וטבעית", מסביר משה, "אנחנו יוצאים איתם לטיולים בסביבה הסמוכה ובטבע, עושים ניסויים, יוצאים לפרדסים וחוקרים את הטבע".

הילדים עוברים על ידי צוות הגן שעורי קפוארה, חוג תאטרון ועוד. "כל כיתה פועלת עצמאית, יש לה את הצוות שלה ותוכנית הלימודים הייחודית שלה, מסביר משה. "בתקופת הקורונה הקפדנו לא לערבב בין הקבוצות, אך עדיין יש להם פעילויות משותפות בשטח הפתוח, כמו למשל, שהקבוצה הבוגרת עושה הצגה לקטנים בה הם מציגים להם סיטואציה של קונפליקט, נשאלות שאלות ועל פי התשובות, ההצגה ממשיכה. כשהבוגרים חונכים את הצעירים, שתי הקבוצות נתרמות אחת מהשנייה".

ואורן מסכם, "הגן מיועד לאנשים שבראש ובראשונה חשובה עבורם איכות החינוך של ילדיהם, ולכן פועל על פי פרמטרים בינלאומיים אשר מועילים להתפתחות הילד בגיל הרך. אנחנו בודקים את איכות החינוך באופן עקבי" .

הגן פועל בימים ראשון עד שישי. ראשון-חמישי בין השעות 7:30-13:30/14:00. שישי בין השעות 7:30-12:30. בסוף יום הפעילות מקבלים הילדים ארוחת צהריים חמה.

רחוב אמיל זולא 17 פתח תקווה. טלפון: 054-5642447.
לאתר הגן היכנסו כאן 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר