מרפאת אם המושבות של שרותי בריאות כללית, מחוז דן-פ"ת, צילום דוברות כללית
מרפאת אם המושבות של שרותי בריאות כללית, מחוז דן-פ"ת, צילום דוברות כללית

מהפכת שירותי הלילה של כללית בפתח תקוה

מחוז דן-פ"ת בכללית השיק שירות חדש, המאפשר קבלת טיפול רפואי גם לאחר שעות פעילות המרפאה, ואשר יפעל בין השעות 19:00 ל-22:00 ● מנהלת מינהלת פ"ת, ד"ר וניה וולך, מספרת על היתרונות שמאפשר השירות ● כל הפרטים - בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 10.8.22 10:32

הסיטואציה הבאה בוודאי מוכרת לרובכם: שעת ערב מאוחרת והילד מעלה חום, או שאתם עצמכם זקוקים לייעוץ רפואי מעכשיו לעכשיו. המצב לא חמור ברמה של מיון, מה גם שאתם מעדיפים למזער את החיכוך עם חיידקים וגורמי הדבקה נוספים שאתם עלולים למצוא שם; אבל אתם כן חשים שמפגש עם רופא מוסמך הוא הדבר הנכון עבורכם כעת.

מה תעשו?
בדיוק עבור מצבים כאלה חנכה באחרונה כללית שירות חדש של מרפאות לילה (Night Clinic), המאפשר קבלת שירות רפואי לאחר שעות פעילות המרפאה. במחוז דן-פ"ת בכללית פועל השירות בפריסה רחבה בכמה מערי המחוז, כאשר ספציפית בעיר פתח תקוה הוא ניתן במרפאת אם המושבות, היושבת במרכז המסחרי ברחוב ראשון לציון, ובמרפאת המשורר במרכז המסחרי בשכונת הדר גנים.

שירותי מרפאת לילה ניתנים במרפאת אם המושבות בימים א' עד ה' בשעות 19:00 עד 22:00, ובמרפאת המשורר בימים א',ב' ו-ה' באותן השעות (19:00-22:00). בשתי המרפאות כולל השירות רפואת משפחה (הניתן ע"י צוות של רופאים מתחלפים), שירותי משרד ואחיות, וכן שירותי רפואת ילדים הניתנים בזמינות משתנה (יש להתעדכן באתר כללית או ב-*2700 טרם ההגעה).

ד"ר וניה וולך, מנהלת מינהלת פ"ת, שרותי בריאות כללית מחוז דן-פ"ת

ד"ר וניה וולך, מנהלת מינהלת פ"ת, שרותי בריאות כללית מחוז דן-פ"ת

במרפאת אם המושבות ניתן שירות מרפאת הלילה בקומת הרפואה היועצת במרכז המסחרי (קומה 3) בימים א'-ה', כאשר בנוסף ניתן לקבל בקומה הראשונה בימים א' ו-ב' שירות של רפואת אף אוזן גרון (א.א.ג), הניתן על ידי ד"ר צרניאק קונסטנטין, מומחה ברפואת א.א.ג.

המפגש עם ד"ר צרניאק נעשה בתיאום מראש בלבד, אולם ליתר שירותי מרפאת הלילה בשתי המרפאות (כאמור, רפואת ילדים, משפחה, שירותי אחיות ומשרד) אין צורך לקבוע תור – וניתן פשוט להגיע ולהתקבל באמצעות העברת כרטיס חבר כללית, על בסיס זמינות הרופאים ומקום פנוי.

בין רפואה רגילה לרפואה דחופה

"מדובר בשירות מצוין לציבור שעובד עד שעות מאוחרות, הניתן במרפאות מוכרות ליד הבית, עם רופאים וצוות מקצועיים ומאירי פנים", מספרת מנהלת מינהלת פתח תקוה בכללית, ד"ר וניה וולך, "למעשה זוהי הרחבה של השירות הרגיל שניתן במרפאה בשעות קבלת הקהל המסורתיות, אלא שכעת ניתן לקבלו עד השעה 22:00 בלא צורך לכתת רגליים לחדרי מיון או למרכזי רפואה דחופה כמו טרם".

השירות הושק לראשונה בפתח תקוה במרפאת אם המושבות, מתוך התחשבות בצרכים של האוכלוסייה המתגוררת בקרבת מקום. לדברי ד"ר וולך, "אם המושבות מתאפיינת באוכלוסייה צעירה שבה שני ההורים עובדים. רצינו ליצור שירות שמהווה את המענה הנכון עבור אוכלוסייה זו, שירות שהוא בין רפואה רגילה לרפואה דחופה, בדגש על הרחבת השירותים הבסיסיים שמספקת כללית".

את מודל ההפעלה יזם וקידם המנהל הרפואי של מחוז דן-פ"ת בכללית, ד"ר רועי גרוסו, שמסביר על המחשבה העומדת מאחוריו: "עבורנו, רפואה מותאמת אישית היא כזו שנותנת מענה לכלל האוכלוסייה, גם למטופלים שמעדיפים להגיע מאוחר".

ניצן סגל, מרפאות לילה, שרותי בריאות כללית, מחוז דן-פ"ת

ניצן סגל, מרפאות לילה, שרותי בריאות כללית, מחוז דן-פ"ת

תגובות המטופלים מצוינות

ניצן סגל, עד לאחרונה מנהלת הסיעוד של מרפאת אם המושבות של כללית וכעת אחראית מרפאות הערב מטעם הסיעוד במינהלת פתח תקוה, מעידה: "התגובות לשירות החדש מצוינות. אנשים שמחים שיש מענה ליד הבית, החוסך עבורם זמן וכסף".

איזה סוגים של מקרים רפואיים מגיעים למרפאות הלילה?
"המנעד מאוד רחב. זה יכול להיות כאבים בחזה, חתכים, חום, לחץ דם גבוה, אפילו פריחות … המטופלים מגיעים, מעבירים כרטיס – ותהיה אשר תהיה הבעיה הרפואית, הצוותים שלנו נמצאים שם ומעניקים להם מענה רפואי".

לסגל, שאחראית גם על תפעול מרפאת לילה נוספת במרפאת כללית בקניון קריית אונו, חשוב שכמה שיותר מטופלים יידעו על השירות המורחב.
"פרויקט מרפאות הלילה מגדיל את השירות שניתן במרפאות כללית בפתח תקוה, מגדיל את הנגישות לרופאים ובנוסף נותן לא פעם מענה למקרים דחופים, טרם ההגעה למיון וכמובן אם אפשר – גם במקום הפנייה לשם", היא מסכמת.

צילומים: דוברות כללית מחוז דן-פ"ת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר