ליאור יעקובוביץ, צילום פרטי
ליאור יעקובוביץ, צילום פרטי

עם רקע ביטחוני עשיר, ליאור יעקובוביץ הוא הכתובת של החברה או הארגון שלכם לניהול תחום האבטחה

לאחר 35 שנות ניסיון בכלל תחומי האבטחה, מתוכן 20 שנה במערך הממלכתי, מנהל ביטחון בחברות בארץ ובעולם, החליט ליאור יעקובוביץ לצאת לדרך עצמאית. בראיון מיוחד הוא מסביר איך ניתן למנוע נזקים עצומים לחברות וארגונים

פורסם בתאריך: 31.5.23 12:30

לאחר 35 שנות ניסיון בכלל תחומי האבטחה, מתוכן 20 שנה במערך הממלכתי, במשרד רה"מ, משרד החוץ ומשרד התקשורת, לוחם ומפקד בשירותו הצבאי ומנהל ביטחון בחברות פרטיות בארץ ובעולם, החליט ליאור יעקובוביץ לפני כשנתיים לצאת לדרך עצמאית ולהעניק את שירותיו והידע הנרחב והחשוב שצבר, לציבור הרחב. כיום הוא מספק שירותי ייעוץ ביטחוני, ניהול בטחון במיקוד חוץ וניהול פרויקטים ומעביר הדרכות והרצאות בקורסי מנהלי ביטחון ולחברות פרטיות וציבוריות.

ליאור יעקובוביץ, צילום פרטי

ליאור יעקובוביץ, צילום פרטי

"החברה שלי מעניקה מעטפת של שירותי ייעוץ ביטחוני, ניהול ביטחון, ניהול פרויקטים, כתיבת נהלי ביטחון לרשויות מקומיות, תפיסות הפעלה לחדרי מבצעים והרבה הדרכות והרצאות שאני עושה במכללות וארגונים בנושאי ניהול סיכונים ומשברים אירגוניים וניהול בכלל וזה מבוצע בארץ ובחו"ל", מסביר ליאור יעקובוביץ.

החיבור של ליאור יעקובוביץ לתחום הביטחוני החל בסוף שנות השמונים, אז שירת כלוחם ומפקד בחטיבת חי"ר. לאחר שחרורו מהצבא, עבד כמאבטח מטוסים בחברת אל על, רמ"ש מאבטחים בנתב"ג וקב"ט משרד החוץ בשגרירות ישראל בבוגוטה קולומביה ובאטלנטה ארצות הברית. בהמשך שימש כמנהל ביטחון מחוזי במשרד ראש הממשלה והיה אחראי על תחומי אבטחת מידע, טכנולוגיות, אבטחה פיזית ומהימנות, לצד ניהול מבצעי ולוגיסטי של מעל ל-100 עובדים. משם התקדם והתמנה להיות ראש אגף הביטחון, חירום וסייבר במשרד התקשורת והיה אחראי על ניהול כלל תחומי הפעילות בנושאי אבטחת מידע, טכנולוגיות, אבטחה פיזית ואבטחת אישים.

לאחר השירות במערך הממלכתי, ניהל יעקובוביץ והקים יחידות אבטחה מיוחדות ומורכבות מטעם G4S, העוסקות באבטחה ימית, ניהל יחידת רווח והפסד עצמאית, ניהל מאות עובדים, תקציב רכש, לוגיסטי ותוכניות עבודה. בין השנים 2013-2020 היה מנהל מחלקת האבטחה הימית של חברת נובל אנרג'י (שברון) – שם הייתה לו אחריות ביטחונית מלאה על כלל הפעילות הביטחונית הימית של החברה: אבטחת אסדות הגז של החברה בים התיכון, הקמת אסדת לוויתן ואבטחת כלל הפעילות במים הכלכליים של ישראל ועוד. הוא ניהל צוות של כ-70 איש כולל קב"טים, ראשי צוותים ומאבטחים, ניהל ישיבות ופגישות עבודה אישיות, תכניות אימונים והדרכה. הוא היה גם אחראי על אישור תיקי רכש מול ספקים בארץ ובחו"ל, בניית תכניות אבטחה, ניהול ופיתוח תחום הלוגיסטיקה לצד ניהול אירועי חירום ושגרה, גיבוש והטמעת נהלים וניהול תקציב של מיליוני דולרים.

בשנת 2021 החליט כאמור לצאת לדרך עצמאית וכיום הוא עובד עם חברות וארגונים. העבודה כוללת כתיבת נהלים ותיקי שטח, תכניות אבטחה פיזיות וטכנולוגיות. יעקובוביץ דואג לאבטחת המידע ומלווה פרויקטים ביטחוניים משלב התכנון, הכתיבה ועד שלב ההקמה. הוא מבצע ביקורות יזומות לבקשת הלקוח וכן מפעיל "צוות אדום" – לניהול סיכונים ופריצות בתחום האבטחה.

אז איך זה עובד? יעקובוביץ' מסביר: "בשלב הראשון, הצוות האדום (צוות או בודדים, שמבצעים סימולציה חיה של תקיפת גוף מאובטח) לומד את השטח והשגרה של הגוף המאובטח, מזהה פרצות ופערים ובהתאמה מציג תכנית תקיפה ללקוח או תוקף הלכה למעשה, הכל בהתאם לתקציב ולזמן העומד לרשותנו. אתה מגיע למקום ומתחיל לבדוק אותו, מגלה שיש בכל מקום עשרות מצלמות, גלאים, טכנולוגיה רבה, אבל אף אחד לא באמת משתמש בהם בצורה נכונה. במהלך הביקורת שיכולה להיות גלויה או סמויה, אני בודק את הסיכונים, את האפשרות להתקפה פיזית וטכנולוגית ובהמשך מציף את הבעיות, ממליץ על שיפורים ופתרונות, אומר מה חשוב יותר ומה פחות וכל זאת על מנת לשפר את האבטחה ולגרום לארגון להגן על עצמו באופן מקסימלי. לאחר שעקבתי אחריהם ובחנתי את הפעילות, אני יושב מול יחידת האבטחה ומסביר להם מה בסדר ומה לא. לפעמים זה הסבר מילולי, לעיתים זה צילום או החדרת דיסק און קי לתוך מחשב מבלי שהם שמו לב לכך והמטרה היא להראות להם שהארגון לא מוגן, שיש חורים שלא פעם לא נלקחים בחשבון".

ליאור יעקובוביץ, צילום פרטי

ליאור יעקובוביץ, צילום פרטי

יעקובוביץ הוא בוגר תואר שני בניהול משאבי ים ותואר ראשון במנהל וכלכלה ומנהל עסקים. זאת לצד קורסים מקצועיים של מנהלי ביטחון מוסמכים של משטרת ישראל, שב"כ ו-ISPS (ביטחון בנמלים וכלי שיט). הוא מוסמך גם בניהול אסונות ומצבי חירום. הוא עושה שירות מילואים פעיל בחטיבת ההפעלה של אמ"ן ומבצע ביקורות מבצעיות. בשעות הפנאי הוא משיט מסחרי (משיט 40), איש שטח ומטייל עם המשפחה בארץ.

הלקוחות שלו מאוד מגוונים: רשויות מקומיות, חברות ענק פרטיות וציבוריות, חדשות וותיקות, חברות הייטק וחברות ייעוץ ביטחוני, שגם להן הוא מעניק שרות. "העבודה מחולקת לשלבים", הוא מסביר. "בשלב הראשון אני יושב עם ההנהלה וגורמי מפתח בארגון ומתאים עבורם את חבילת הייעוץ, אחרי שבניתי להם את תכנית האבטחה והמיגון. בהתחשב בכך שכמנהל אתה עסוק כל הזמן בתפעול ואין לך זמן להתעסק באסטרטגיה, תפקידי הוא לשבת מהצד ולהסתכל על הדברים מלמעלה, להציף נקודת מבט אחרת, שונה, רעננה. הרבה דברים נפתרים בנהלי עבודה נכונים, כוח אדם ובעיקר הצורך לעשות סדר. לרוב הארגונים מבחינה טכנולוגית יש הכל, אבל הם אינם פועלים בצורה הנכונה".

תן דוגמאות.
"לדוגמא יש בית חולים גדול בצפון שיש לו חדר בקרה שמתכלל את כל פעולות בית החולים, הביטחון, הרפואה, שירותי תחזוקה ועוד. הגעתי לבית החולים ולמדתי את דרך העבודה שלו, מה הצרכים שלו, הבעיות, היתרונות והחסרונות. לאחר שלמדתי ככל שניתן את הצרכים של הלקוח, במקרה הזה בית החולים, אני מתחיל לפרוט לפרטים את הפעולות הנדרשות מבעלי התפקידים השונים בחדר הבקרה. לאחר מכן אני כותב את נהלי העבודה שלהם. בלא מעט ארגונים יש הרבה תורה בעל פה, כשאתה מבקש מהם לראות את הנהלים הכתובים, אתה מגלה ששום דבר לא כתוב או שכתוב בצורה לא מובנת ולכן חשוב לעלות את הכל על הכתב, לפרט את חלוקת התפקידים, מי אחראי על מה ומה הצורך, ולבסוף לבנות תכנית הדרכה לכל אחד מבעלי התפקידים. יחד עם המנהלים של אותו ארגון, בונים תכנית עבודה שנתית, של הכשרות ותרגילים. בסופו של דבר המטרה היא לייעל את עבודת הארגון וכנגזרת מכך לגרום לחסכון כספי לארגון. במהלך הביקורות אתה מקבל הרבה תובנות, מבין שיש פעולות כפולות ומשולשות, דואג לקצר את זמני התגובה ולעיתים חוסך להם נזק של מיליונים בפעולות נכונות".

מהם השלבים המרכזיים בעבודה שלך עם חברות וארגונים?
"סקירה, למידה, כתיבה, הדרכה ולבסוף הטמעה של התהליכים. זו עבודה עם אנשים ויש ללא מעט אנשים נטייה שברגע שמגיע מישהו מבחוץ אנחנו נסגרים בתוך עצמנו, חוששים לחשוף את הבעיות. החוכמה הגדולה היא לשבת עם אנשים ולגרום להם להבין שכל מה שאתה עושה הופך אותם בסופו של יום להרבה יותר טובים. לוקח זמן לקלף את כל ההגנות ולכן מדובר בעבודה מאוד אישית ואנושית, זה לב ליבו של העיסוק שלי".

תחום חשוב נוסף בו הוא עוסק הוא ליווי של מתקנים ומפעלים בהקמה. "יש מקומות כמו מפעל בהקמה, שלוקח מספר שנים להקים אותו, ובשלב הזה נדרשים אבטחה, מיגון והגדרת תפקידים ליחידת האבטחה. מאחר ומדובר בעסק שלא פעם יש בו ציוד רב ערך, כל פגיעה בו תעכב את תחילת הפעילות, ועיכוב משמעותו הפסד כספי גדול. אני בונה להם את תכניות המיגון והאבטחה משלב הפרויקט של המפעל ועד תכנון של אבטחת המפעל בעתיד, בהתאם לצרכים שלהם. מבחינתי, אני עובד עם חברות בכל הגדלים ואף עסק לא קטן מידי עבורי", מסכם יעקובוביץ.

ליצירת קשר:

טלפון 054-2378912

פייסבוק – https://www.facebook.com/LiorYSec

לינקדין – https://www.linkedin.com/in/liory-securityconsulting

לשליחת הודעת וואטסאפ היכנסו כאן

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר